Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:39

''Kwantiteit is dat het goed is, maar bij de Kwantum is het echt niet altijd goed mevrouw''.

:') :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:40

Ik vind het knap dat jullie zo goed met de leerlingen om kunnen gaan! Daar heb ik zo veel respect voor!

Niet dat ik niet met mn leerlingen om kan gaan :') maar dat is voor mij wel een reden om liever niet op een vmbo te werken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:45

Nou ik heb er net eentje uitgestuurd, ging vrolijk met tyfus en paasei schelden en probeerde stiekem de klas uit te glippen :')

Ik heb nog nooit op een niet-VMBO school gewerkt (behalve dan het MBO) maar ik vind het hele fijne kinderen. Alleen jammer dat je soms 100 keer dingen moet uitleggen en af en toe is het licht wel aan maar niemand thuis, zeg maar. :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:51

Ik had net een leerling die vertelde dat hij Engels opeens veel leuker vond. <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:19

lieveli schreef:
''Kwantiteit is dat het goed is, maar bij de Kwantum is het echt niet altijd goed mevrouw''.

Bril-jant _/-\o_

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:25

Ik heb vanmorgen wiskunde les staan geven aan mijn mavo-klas haha.
Die hebben absoluut geen klik met hun docent, ze snappen er dan ook niks van, dus nu komen ze bij mij voor wiskunde :D

Kreeg ook een flink compliment van een klas die momenteel met veel docenten overhoop liggen, maar die het bij mij gewoon onwijs leuk doen en dat even wilde benoemen naar me.
Af en toe is zo'n blijk van waardering wel echt heel leuk :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:47

Goof schreef:
lieveli schreef:

Bril-jant _/-\o_

...wat dus weer klopt met de eigenlijke betekenis van het woord :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:33

InekeN schreef:
Dat lijkt me zo moeilijk, wanneer zijn ze gewoon wat aan het klieren, wanneer gaat het eigenlijk een beetje boven hun macht... Kwestie van ervaring? Of leer je het ook tijdens de opleiding?
En speelt opvoeding een rol? Ik neem eigenlijk aan best een grote rol...

Ik probeer altijd te bedenken wat voor thuissituatie ze hebben of welke leer-/gedragsproblemen ze hebben.

VMBO is leuk <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:35

En zoals vandaag, als ik blind in een klas sta, is het gewoon heel moeilijk als je niets van leerlingen weet. Maar sowieso schijnen 2ejaars veel moeilijker te zijn?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:37

Tweedejaars kunnen echt heel stom zijn ja. De enige tweede klas die ik leuk vind is mijn eigen, de andere drie die ik heb kunnen echt zo blah zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:56

Die meiden die continue die jongens uitdagen met die achterlijke paniekerige gilletjes :') Die jongens zijn nog geen 2 turven hoog, die weten helemaal niet hoe ze met die aandacht om moeten gaan :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:57

Oh met meiden is het al helemaal een ander verhaal := Bijna al mijn tweede klassers zijn jongens, die maken tenminste geen hele drama's van alles.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:57

Niet!! I love mijn tweedeklassers <3
Bruggers vind ik eigenlijk nog te kinderlijk en mijn 3e jaars zijn eigenlijk weer net te onafhankelijk, maar dat is ook niveau-afhankelijk natuurlijk. Heb voorheen ook altijd genoten vanexamenklassen, maar die heb ik dit jaar niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:59

Heb vanmorgen ook weer moeten lachen om de gedachtengang van 'de puber'.
We zaten wat filmpjes van bbc te kijken en toen kwam er een nieuwsbericht van dat vermiste vliegtuig voorbij. Speculaties alom natuurlijk, maar de mooiste theorie was deze:
"Ik denk dat ze op een eiland zijn geland, het vliegtuig uit elkaar hebben gehaald en de onderdelen los hebben verkocht. En toen hebben ze vette winst gemaakt :D "

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:02

Ah wat lief <3

Ik liet mijn mentorklas wat eerder gaan vanochtend, omdat ze zo hard hadden gewerkt. Eentje kreeg dat niet helemaal mee, dus die vroeg waarom ze eerder weggingen. Dus ik antwoordde met mijn reden en vroeg of ze wel wisten dat het een stel toppers zijn en ik het heel leuk vind om hun mentor te zijn (heb ze halverwege het jaar overgenomen). Zei hij van:
'Ik ben blij dat u onze mentor bent. U bent veel leuker dan onze vorige mentor, die hield er nooit rekening mee dat ik ADHD heb.'
:+: Lieverds.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:08

Aaaah lief! Zowel van Goof als Val, wat een heerlijke guppen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:14

Soms twijfel ik wel of ik wel echt in het onderwijs wil blijven hoor, alle rompslomp eromheen enzo. Volgens mij zijn er nog zoveel andere leuke banen. Maar als ik dan weer zo genoten heb van mijn kids zoals vandaag..... Dan denk ik dat ik toch nog maar even blijf hangen :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:17

Ah, bijna iedereen heeft leuke dagen gehad zie ik :D Fijn! Tweedeklassers vind ik zelf wel leuk om te hebben! En gelukkig hoorde ik vandaag dat de tweede klas waar ik een beetje moeite mee had inderdaad veel ondergronds venijn had en dat er in gepest werd. Maar vandaag ben ik superblij met al mijn klassen, ze gedroegen zich voorbeeldig en kwamen allemaal bedanken voor de les :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:35

Kids zijn leuk <3
Collega's stom |o Binnen de vakgroep hadden we afgesproken dat mijn vakgroepleidster de Maatschappijleer toets voor hoofdstuk 5 zou maken. Nou fijn, want ik mats haar al het hele jaar met de hoeveelheden werk die ik verzet. Dit is een hele ruime maand geleden afgesproken en ik heb al tien keer gezegd dat ik morgenochtend het eerste uur die toets afneem dus hem VANDAAG wilde hebben, maar ik heb nog steeds niks -:(- -:(- -:(-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:55

Argh, dat is inderdaad stom!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:01

Ja, dit is gewoon erg jammer, ze had hem vanochtend nog niet af en dat vind ik best kwalijk als je een maand geleden beloofd hebt dat hij af zou zijn.
Tuurlijk heeft ze het druk, maar dat heb ik het ook.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:44

mayniac_val jij had toch over Amerika gestudeerd? Waar kan ik 'betrouwbare' info vinden over bijv. de geschiedenis van de kolonisatie / slavernij enz?
Ik weet er zelf nl alleen een beetje de basis, maar moet mijn 3de klas vwo hierover gaan vertellen dus zou graag wat meer verdieping willen!

(of verwar ik je nu met iemand anders?:p haha)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:37

Ja, dat ben ik! Als je mij even een pb'tje stuurt met je e-mailadres, heb ik wel wat dingen voor je :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:11

Handig, dat collegiale overleg hier! :)
Krijg je aan het begin van het jaar dan wat achtergronden over je leerlingen "aangeleverd"? Of alleen wanneer je hun mentor bent? Kan me zo voorstellen dat sommige dingen best handig zijn om te weten van een leerling.

En die van 'licht aan maar niemand thuis' onthou ik! :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:16

Wij hebben om de zoveel weken een OLZ (zorgoverleg), waarbij we de handelingsplannen voor klassen doornemen. In de handelingsplannen staat ook wat leerlingen 'mankeren' op gebied van taal en rekenen, werktempo, omgang met klasgenoten/docenten, werktempo, faalangst, autisme, AD(H)D... Dat behoort de mentor na ieder overleg op Magister te zetten, dus in principe weet iedere lesgevende docent wat er loos is :) Dat soort dingen staan ook in hun papieren dossier natuurlijk, maar daar willen we graag van af. Lekker digitaal en voor iedereen snel inzichtelijk.