Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:34

_Diesel schreef:
Joolien schreef:
Ik heb 3 weken terug een sollicitatiebrief gestuurd en daar wel een bevestiging op gehad maar nog geen reactie verder. Hoe vaak hebben jullie een afwijzing gehad? Of vaker gewoon niks meer gehoord?

Als ik wel een bevestiging heb gehad en dan niks meer hoor bel ik er achter aan. Heeft me al eens een gesprek opgeleverd dat ik niet had gehad als ik het maar gelaten had. Gewoon vragen of er al iets bekend is.

Dat wil ik nu ook doen, zij het niet dat ik strontverkouden ben en echt een crackstem heb momenteel _O-

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:36

Zamora schreef:

Die had ik inmiddels gevonden. Alleen staat er bij m'n contract dat ze de cao van 2005-2008 aanhouden? :o?

Heb op dezelfde site gevonden dat ik enkel een maand opzegtermijn heb wanneer ik voor onbepaalde tijd een contract heb, enkel heb ik wel een tijdsgebonden contract. En dan moet heb in overeenstemming met mijn werkgever.

Zamora

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:07

apart haha :=
In overeenstemming met je werkgever, dat is een ruim begrip dan. Wat raar...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:12

_Ilona schreef:
Goed zo Jollie!! Ik heb eind van de middag mijn gesprek..!

Succes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:34

SuSem schreef:
Waar staat dat dan? Dat dat zo is?

De wet is er niet voor niets..

en een CAO dus ook niet ;)
Citaat:
Toepassing cao vaak verplicht

Een werkgever moet de cao in de volgende gevallen toepassen:

als het bedrijf de cao zelf heeft afgesloten (ondernemings-cao);
als de onderneming lid is van een werkgeversorganisatie die een bedrijfstak-cao heeft afgesloten;
als het ministerie van SZW de cao algemeen verbindend heeft verklaard .

Soms zijn bepaalde groepen werknemers van de cao uitgesloten, zoals hoger personeel. Dit staat dan vermeld in de cao. Uitzendkrachten hebben meestal hun eigen cao. Ze vallen soms onder de bedrijfstak-cao.

zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... tAodnSsAVw

CAO is dus in overeenstemming met rijksoverheid, door werkgevers en werknemers gesloten meestal in overleg met vakbonden etc .
Als er een CAO is bij een geld deze dus over het algemeen altijd boven de wet.
maar er staan geen tegenstrijdigheden in met de wet zoals bijvoorbeeld ene lager minimumloon dan het wettelijk minimumloon oid.
maar uitzonderingen wat betreft proeftijd is wel iets wat er in kan staan...of in het geval van de horeca cao , staat.

als er geen CAO is moet een arbeidsovereenkomst in ieder geval aan de wet voldoen,

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:59

_Ilona succes vanmiddag met het gesprek

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:35

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken :Y)

Vanmiddag een bijeenkomst + testjes gehad bij een bedrijf voor luchthavenbeveiliging. Klonk mij prima en de testjes (Engels, Ruimtelijk inzicht + Kleurenblindheid) waren echt heel makkelijk. Nu hopelijk snel op gesprek, dan nog een screening, dan nog een 5-daagse opleiding erbij en dán kan ik wellicht aan de slag! :Y)
Nog een hele weg te gaan, maar heb er wel een goed gevoel bij! :D

De vacature staat nog open (zoeken denk ik veel mensen voor de zomer), 30 uur minimaal, je hoeft er geen diploma voor te hebben (kun je via hun halen!) en de leeftijd maakt ook echt niet veel uit! ;) Wel moet je dicht bij Schiphol wonen en nog wat eisen (tenminste 5 jaar aaneensluitend in NL wonen etc.).
Wel handig ook als je tegen onregelmatige werkuren kunt, zoals bijv. om half 2 'snachts beginnen etc. :Y) (krijg je wel weer toeslagen voor bij bepaalde dingen)

Meer info via PB! :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:43

Ik mag mij afmelden voor dit topic! :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:57

Hebben jullie enig idee of je een beetje makkelijk aan het werk komt als secretaresse?
Ik heb het aanbod van mijn leven gekregen maar als ik daarna niet aan het werk kan kan ik beter blijven waar ik zit.
Nou zal de arbeidsmarkt over 2 jaar wel weer veranderd zijn maar hoe is dat nu?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:03

Zonnebloem je komt niet makkelijk aan werk nu!

Ik kom net uit het sollicitatiegesprek ging wel lekker. Vrijdag hoor ik of ik op 2e en laatste gesprek mag komen.. dus duimen draaien :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:16

Veel meer secretaresses dan banen, zelfs hbo'ers duiken erop!
(En ik verwacht ook niet dat je over 2 jaar wel makkelijk een baan kan vinden als secretaresse in het noorden als ik eerlijk moet zijn)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:05

Tell me about it... Ik bèn secretaresse en als het even goedkoper kan, nemen ze liever een junior voor directiesecretaresse aan en dan maar hopen dat het goed gaat. Nee... dat is veel handiger zo dan gewoon een goede directiesecretaresse aannemen die meteen de boel goed aanpakt... zucht...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:11

Ik zou alleen niet weten met welke opleiding je wel aan de bak komt. Ik ben namelijk ook van plan om de opleiding te gaan doen, hiervoor een dierenopleiding gedaan en dat is helemaal bagger.

Aangezien ik niet weet wat ik wil, heb ik liever een goede ''basis''opleiding. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:13

Ik heb de opleiding facilitair management MBO4 gedaan, ze zeggen dat het een van de meest veelzijdige opleidingen is. Maar ook ik vind het lastig om wat te vinden nu.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:19

Air schreef:
Ik zou alleen niet weten met welke opleiding je wel aan de bak komt.

Dat heb ik ook.... Wil best een andere opleiding doen als dat mijn baankans vergroot, maar heb echt nog niet echt iets gevonden waarvan ik denk : Ja, baan gegarandeerd :7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:21

Air schreef:
Ik zou alleen niet weten met welke opleiding je wel aan de bak komt. Ik ben namelijk ook van plan om de opleiding te gaan doen, hiervoor een dierenopleiding gedaan en dat is helemaal bagger.

Aangezien ik niet weet wat ik wil, heb ik liever een goede ''basis''opleiding. :P

Hbo V, zonder twijfel :). Met geneeskunde kom je overigens ook wel vlot aan de bak :)
(Of op mbo niveau verzorgende, verpleegkunde)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:43

Ja, in de zorg heb je aardige baangarantie.
Ook één van de redenen dat ik HBO-V ben gaan doen (niet de hoofdreden uiteraard)

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:45

Ik meld me even aan :)
Ben een jonge dame :p 20 en zoek momenteel werk in de agra rische sect or.
Ben afkomstig uit Be lgië en studeer binnenkort af :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:46

Oreade; Wat heb je in België voor agrarische opleidingen? Gewoon benieuwd :).

In de zorg kom je inderdaad wel makkelijker aan de bak ;).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:00

Hmm ja ik ben dan weer niet een echt mensen-mens zegmaar. :) Zorg is dus geen optie. HBO ook niet helaas.. te weinig concentratie voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:04

Air schreef:
Hmm ja ik ben dan weer niet een echt mensen-mens zegmaar. :) Zorg is dus geen optie. HBO ook niet helaas.. te weinig concentratie voor.

Kun je je wel aanbieden om de bedpannen te wassen }>

Techniek is ook nog een sector dat problemen heeft met pensioenering van veel werknemers en gebrek aan vervangers.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:05

Maar daar heb ik geen opleiding voor nodig _O-

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:39

Rianne_ schreef:
Ik mag mij afmelden voor dit topic! :D

Gefeliciteerd! *\o/*
Wat ga je doen?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:45

vuurneon schreef:
bello2005 schreef:
maar heb viavia wel kunnen achterhalen dat ik toch wel kan gaan werken als therapeute maar dan zelfstandig, (particulier ) en dus niet via een ziekenhuis etc. en de mensen kunnen het niet terug vragen bij de verzekering.

Iedereen mag werken als therapeut en je mag jezelf ook gerust psycholoog noemen :) het zijn helaas geen beschermde beroepen. Het staat iedereen vrij om gewoon het bordje 'psycholoog' te monteren op de deur! Daar heb je geen 1 cursus voor nodig (misschien een lesje bordje schroeven :P)

haha ... ik moest eerst zeker weten dat het niet illegaal zou zijn,, niet dat ik dadelijk problemen daarmee ga krijgen, maar heb het even allemaal na gevraagd, en ik kon me zelf zeg maar aanbieden als therapeute, in dit geval dan psycholoog..

maar evegoed bedankt :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:46

LiNdA1986 schreef:
Nou, ik krijg helemaal geen uitkering, omdat ik zelf ontslag genomen heb. Mijn vriend betaald nu alles (hebben we samen overlegd en hij vond dit ook de beste oplossing), dus ik hoop heel snel iets te vinden. Ik heb zelf ontslag genomen, het is een lang verhaal, maar de werksituatie was onhoudbaar. Voel me wel klote, want voor het eerst dat ik zonder werk zit. Klein beetje eigen schuld, maar het was zo erg dat ik echt gebroken was. Kon alleen nog maar huilen de laatste dagen. Dus ik heb er een punt achter gezet.
Nu dus druk op zoek naar iets. Moet nog wel even mijn zorgtoeslag aanzetten, want daar heb ik wel recht op.
Ik mag woensdag op gesprek komen bij S.h.ell, tankstation. Lijkt me echt wel leuk om te doen.
Ik kon ook op gesprek komen voor medewerker c.ater.ing bij Al.br.on maar dat is ook in de nacht, wat dan ook weer een voordeel heeft dat je onregelmatigheidstoeslag krijgt. Maar daar moet ik nog heel even over nadenken.
Net ook weer heel veel sollicitaties gedaan in de richting van secretaresse. Hoop echt dat ik heel snel iets vind. Ook al is het maar voor een paar uren. Thuis zitten is niks voor mij. En wil wel vrijwilligerswerk doen, maar dan moet ik telkens de auto pakken om er te komen.

Ps. het voelt wel echt rot als iemand anders voor jou moet betalen, regel liever zelf alles. Dus ik hoop echt maar heel snel dat ik iets vind...maar goed, dat hopen natuurlijk heel veel mensen :)

je had gewoon moeten zeggen dat ze niet genoeg uren voor je hadden en dat je meer kwijt was aan benzine als wat anders;)
heb ik ook gedaan.. maar bij mij klopte het dan wel... maar heb ook zelf ontslag genomen