Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:36

joyce2 schreef:
Was er inderdaad maar een "standaard succesfactor", daar zou ik heel blij van worden ;)

Inderdaad!

Met websites is het vaak trial and error.. Wij zijn ook in overleg met de webbouwer om een en ander aan te passen, hij gaat er na zijn vakantie mee aan de slag :)

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:16

Welkom XUlyssesX! :D

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:59

Kaaaren schreef:
Welkom XUlyssesX! :D

Dank je wel!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:31

Xulysses, welkom hier.

Iedereen een rustdag vandaag? Heb ik vandaag ook geprobeerd. Maar helaas loopt mijn hoofd weer over met prive dingen, dingen voor onze shop en zaken van mijn werk. Gelukkig begint er vrijdag een nieuwe dame in m'n team. Hopelijk gaat me dat straks op het werk wat rust geven. Dat ik weer dingen kan oppakken die nu allemaal blijven liggen. En dat dat dan rust in m'n hoofd gaat geven. Dan kan ik me in prive tijd weer concentreren op prive dingen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd echt wel elke dag met de shop bezig ben. De ene keer echt met de shop zelf, de andere keer voor de klanten aan de slag en de afgelopen week voornamelijk bezig met het opzetten van de administratie (en daar zal ik ook nog wel een tijd mee bezig zijn).

Daarbij natuurlijk solliciteren, want over 4 dagen krijg ik geen uitkering meer, dus dat brengt ook wel wat stress met zich mee. Best een goede oefening, want ik moet dus echt leren om rustmomenten voor mezelf in te plannen tijdens dit soort drukke/stressvolle periode en dat vind ik aardig moeilijk :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:42

Ik ken het Joyce. Die rust momenten inplannen is moelijk. Daarom loopt mijn hoofd soms echt over.
Ben nu begonnen in het boek "getting things done". Hopelijk krijg ik daardoor een goed systeem om dingen wat georganiseert te krijgen en m'n hoofd leger.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:18

Vandaag inderdaad een rustdag, vond het wel goed na de hengstenkeuring gisteren plus het feestje... :D

Ik heb inmiddels mijn eerste orders in de shop binnen en ga morgen het eerste versturen :):)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:21

Heel erg gefeliciteerd Anna! Ik ben zelf helemaal weg van hem!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:24

foxy80 schreef:
Heel erg gefeliciteerd Anna! Ik ben zelf helemaal weg van hem!

Bedoel je mij? Hihi thanks, maar ik heet Shanna hoor... :D Maar toch bedankt!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:29

Gefeliciteerd Shanna! Echt super! :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:12

Goedemorgen! Gefeliciteerd Shanna! Echt super tof! Hopelijk gaat je prachtige hengst net zulke prachtige nakomelingen geven.

Ik ben blij dat de sneeuw weer weg is, het leek wel of het niet alleen buiten sneeuwde maar ook in mn hoofd. Zoveel ideen en dingen die dan door mijn hoofd gaan dat ik ze op sommige momenten gewoon geen plaatsje kan geven, met als gevolg dat ik een beetje blijf hangen. Toen het gisteren ging regenen kwam er ook weer helderheid en heb gisteren dus bijna de gehele dag aan de website gewerkt en ideetjes alvast op papier uitgewerkt.

Verder nog een dilemma die ik jullie op de vroege maandagochtend even wil voorleggen. Een tijd geleden hebben we een mooie offerte aanvraag gekregen, per email. Deze offerte aanvraag heb ik dezelfde dag nog per email netjes beantwoord. Nu heb ik recentelijk van dezelfde persoon een tweede email gehad
waarin hij uitdrukkelijk vermeld graag alsnog een offerte te willen ontvangen en dat dit al de tweede poging is. Ik heb terug gekeken in mijn verzonden emails, maar de offerte staat er netjes tussen en het email adres komt overeen met zowel de eerste als tweede email. Uiteraard heb ik na de tweede email ook direct weer terug gemaild. Gezien het een email adres betreft van een provider die ik zelf ook prive heb, heb ik tevens een test gedaan naar mijn eigen emailaccount, zonder problemen.

Maar het laat me niet los en ik heb sterk mijn twijfels of mijn tweede offerte wel is aangekomen. Of misschien wel binnen is gekomen maar op de spam lijst? Tot op heden heb ik dit overigens nog niet eerder meegemaakt (althans niet dat ik weet).

Wat zal ik doen, ik heb geen telefoonnummer, in de vorige email wel een ontvagstbevestiging gevraagd maar niet gekregen (geen officiele, maar gewoon een vraag in de email). Het betreft wel een interessante offerte aanvraag, zal ik vanuit mijn eigen prive account ook nog een email versturen en het netjes uitleggen met de offerte er wederom bij?

Het zou ten eerste zonde zijn om de kans mis te lopen, maar daarnaast wil ik ook de negatieve ervaring met ons bedrijf voorkomen, zeker omdat ik gewoon al die tijd netjes heb geantwoord.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:18

Je kan als je vandaag geen reactie krijgt het misschien wel proberen vanuit je prive account?
Wel lastig dat het niet aankomt, en dat jij dan idd een slechter imago kan krijgen terwijl jij het netjes verstuurd hebt.

Ik heb een super druk weekend achter de rug, verjaardag gehad. Niet veel bezig geweest op de computer en vandaag gewoon weer aan het werk, vanavond maar weer eens producten bekijken ed..

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:27

Mellis86 schreef:
. Een tijd geleden hebben we een mooie offerte aanvraag gekregen, per email. Deze offerte aanvraag heb ik dezelfde dag nog per email netjes beantwoord. Nu heb ik recentelijk van dezelfde persoon een tweede email gehad
waarin hij uitdrukkelijk vermeld graag alsnog een offerte te willen ontvangen en dat dit al de tweede poging is. Ik heb terug gekeken in mijn verzonden emails, maar de offerte staat er netjes tussen en het email adres komt overeen met zowel de eerste als tweede email. Uiteraard heb ik na de tweede email ook direct weer terug gemaild.
Het komt wel vaker voor dat emails door een bedrijfsfilter in de spambak worden gegooid.
Maar je hebt gegevens & naam van dit bedrijf of persoon ?, dan kun je via een zoektocht op internet achterhalen wat het adres is, en zo tel. nummer om voice te overleggen.
In de code van email staan ook afzender gegevens verwerkt.
Als het een particulier betreft en je hebt alleen maar een naam: Pietje Bel, zonder woonplaats, ja dan wordt het lastig natuurlijk.
In dit geval zou je es kunnen zoeken op: "de zwarte hand" :D :j

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:30

Het betreft een particulier en ik heb zijn volledige naam en woonplaats. Dus op zich zou ik gemakkelijk het telefoonnummer op kunnen zoeken. Alleen misschien is dat best wel brutaal en kan ik beter eerst vanuit mijn eigen email account nog proberen ipv te bellen? Als hij zo graag gebeld had willen worden had hij het nummer ook kunnen invullen in het contactformulier. Of zouden jullie eerder bellen dan vanuit je prive email mailen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:32

Als hij niet aankomt zou ik bellen. En anders zou ik hem voor de zekerheid ook nog via je prive account sturen, met uitleg waarom je dat doet. Ik had laatst ook een klant die zei dat ze geen mail had ontvangen en toen heb ik de eerste mail eronder gezet, zodat ze kon zien op welke dag en welk tijdstip ik hem had verzonden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:36

Als mensen moeite doen om jou te bereiken waarderen ze het wel als jij moeite doet om hen te bereiken is mijn ervaring. Gewoon 2 keer mailen, en geen reactie: bellen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:45

Lijkt mij ook inderdaad! Wanneer heb je de 2de mail gestuurd? Ik zou er namelijk wel minimaal een dag tussen laten zitten voordat je belt. Persoonlijk heb ik er namelijk een hekel aan dat je een offerte toegestuurd krijgt en ze dan binnen een paar uur bellen, terwijl je er bijvoorbeeld nog geen tijd voor hebt gehad...

Gisteren ook een rustigere dag gehad... Vandaag veel op planning, maar dan moet mijn hoofdpijn eerst zakken. Vond die kou niet heel erg, want het geeft me altijd wel een helder gevoel. Ben wel blij dat die sneeuw weg is!

Ben benieuwd wat je van die Getting Things Done vindt, Paan! Ben er ook in begonnen, maar ondanks dat ik mijn archief wel helemaal in orde heb, werkt mijn inbox nog niet en vergeet ik alles op te schrijven. Waardoor ik vanochtend dus aan iets dacht dat ik moest doen en nu weer vergeten ben...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:47

Bedankt! Ik heb hem zojuist gemaild vanuit mijn prive account, als ik geen reactie krijg bellen we morgen of woensdag.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:12

Misschien kan je er ook iets over op je site zetten? Dat jullie de mail altijd binnen xx dagen beantwoorden, hebben mensen binnen die termijn geen antwoord van jullie, of ze even in hun spambox moeten kijken. Zit hij daar ook niet in, zou je ze kunnen vragen of zij jou willen bellen.

Verder zou ik er bij een tweede keer verzenden een ontvangstbevestiging (zo'n automatische) aan vast plakken. Dan heb je gewoon duidelijkheid.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:19

Toch even kijken of je een telefoonnummer kunt vinden en dan tussen de middag of net na 6 even bellen?

Ik had een poosje terug iemand die 4 keer hetzelfde bestelde vrij kort achter elkaar, maar ik kreeg steeds een expired melding bij de betaling. Toen ik deze persoon een 5de keer online zag savonds, heb ik even een mailtje gestuurd of alles goed ging en of ik misschien ergens mee kon helpen. (met het idee, als het een mafkees is heeft hij nu wel door dat ik hem in de gaten heb)
Ik kreeg ook direct antwoord dat het hem niet lukte te betalen.
Als je iemand zo kunt helpen....5 minuten later was het allemaal gepiept.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:23

Wat vinden jullie hier nu van als bedrijf zijnde:
Je houdt een actie van 1+1 gratis
Klant bestelt 1 product.
Sturen jullie dan automatisch 2 producten op?

Volgens Bol.com krijgen klanten die 1 product vragen, er ook maar 1. Dan moet je maar zo slim zijn om er 2 te bestellen. Hoe je alsnog je gratis product krijgt? Door je bestelling retour te sturen (op kosten van bol.com) en daarna opnieuw te bestellen.... 2 stuks dit keer. |o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:25

Hoe staat het aangeven? Bij dat soort acties moet gewoon goed aangegeven zijn hoe de actie werkt. Krijg je er twee als je 1 in je mandje doet? En dus 4 als je er 2 in je mandje doet? Of moet je 2 in je mandje doen, waarna je korting krijgt?
Oftewel, hoe werkt de actie precies?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:37

Dat staat niet aangegeven, misschien zien jullie meer dan ik:
http://www.bol.com/nl/p/head-shoulders- ... 007088165/

Dus bestel je 1 product, vond het wel gek dat de product omschrijving niks weergaf over de actie, maar bon... Ik bestel express geen 2 shampoos om niet met 4 opgezadeld te zitten.

Wat blijkt nu, als je er 2 bestelt, wordt in eerste instantie 2 keer het product aangerekend en komt bij de finale afrekening helemaal onderaan de korting tevoorschijn. DUIDELIJK hoor.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:38

Er staat, Foxy, leg er 2 in je mandje, je krijgt de goedkoopste gratis.
Dus bestel je er 1, krijg je er 1.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:42

Ook volgens mij staat het er wel duidelijk:
Citaat:
Plaats twee producten naar keuze in je winkelmandje, alle combinaties mogelijk, en de korting wordt automatisch verrekend. Het goedkoopste product is gratis.

Lijkt me duidelijk, als je de tweede gratis wil, had je er twee in je mandje moeten leggen.