Ik ben de bout af. Naja veulen kopen is op zich zo'n dom idee niet hoor. Ik bedoel, tegen de tijd dat je erop kunt rijden ben je laatstejaars/afgestudeerd, heb je gelijk iets leuks om mee aan de bak te gaan haha. Kun je een veulen kopen met goede afstamming die over 4 jaar een stuk meer waard is.
Jammer genoeg besteed je die 4 jaar vaak meer dan hij uiteindelijk op gaat leveren. Dat is eigenlijk in mijn ogen vaak het makkelijkst als je een eigen stuk land hebt en het veulen met een paar soortgenoten kan laten staan. Dat je jou geen maandelijkse kosten heeft kwa opfok en dergelijke. Want ook die moeten naar de hoefsmit en hun entingen hebben en dergelijke.
Wij kopen alle paarden als veulen, hop bij opa op het land en daarna de sport in. Als je er zelf mee aan de gang gaat is het goedkoper dan een fatsoenlijke 4 jarige
Nee daarom! Ik wilde zelf ook altijd een veulentje, maarja was zo naief om te denken dat je daar gelijk mee kon beginnen en dat ie dan ook 's nachts op stal stond enzo. Was wel een jaar of 9 toen ik dat wilde hoor
Hahaha of ik moet alle achtertuinen hier in de buurt kapen.... maarja dan kom ik alsnog niet heel ver! Ik ben eigenlijk wel blij met de plek waar mijn paardje nu staat!! Ik heb het er naar mijn zin en hij ook!
Tja er zijn hier in de buurt genoeg opatjes die een paardje in de wei willen hoor.. zolang je zelf t voer klaarzet zijn ze keihappy als ze op hun oude dag nog wat kunnen boeren!
Hahahag Ja klopt.. die kunnen hier gaan fietsen in de omgeving en met de oude boertjes kletsen die hier wandelen met hun handen over elkaar achter hun rug ( zie je het voor je?) Mijn dagelijks uitzicht.... :p