't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:58

hier ook nog steeds niks
ben nu op vakantie in spanje en erd gebeld door een uitzendbureau of ze me mochten voorstellen ergens
dus duimen maar
ik zou wel een opleiding willen gaan volgen maar die zijn zo duur en duren zo lang pppfff

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:00

Hoezo verpest? En weet je al dat het niks wordt?

Pffffff wat ik nou zo frustrerend vind is dat je als sollicitant jezelf goed moet verkopen, eerlijk moet zijn over je kennis en kunde, je opleidingen, je presentatie en je inzet en bla bla bla
maar een bedrijf wat jou in dienst neemt, hoeft geen gemaakte afspraken na te komen, kan eisen bijstellen, kan zichzelf veeeeeel mooier voordoen dan ze zijn, hoeven geen referenties te overleggen.

echt zo oneerlijk :(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:02

Bedrijven zitten gewoon in een luxepositie Cer :(:)

Idem hier, ik heb een bérg aan overuren... Maarja, wanneer kan ik dat opmaken? Ik kom amper aan mijn vrije dagen toe! :=

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:04

Ik heb al weer twee passen vacatures gevonden. Reageren jullie vaak op vacatures van recruitementbureau's en of detachering? Ik heb dan zo het gevoel dat ik een groot gedeelte van mijn salaris in moet leveren. Ik solliciteer liever direct bij een bedrijf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:10

Misschien ga ik t bij een volgende sollicitatie eens vragen.. Referenties van ex-werknemers... :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:13

Ik zou gister (rond het middag uur) telefonisch contact hebben nav mijn (2e) gesprek van dinsdag. Gister niks gehoord. Bewust gewacht tot vandaag (ik heb zelf ook nog andere dingen lopen). Vandaag dus zelf gebelt. Is deze persoon vandaag en morgen niet aanwezig.
De andere persoon die er over gaat ging net bespreking in, en belt mij vandaag nog terug....

Ben benieuwd!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:18

Als ik een vacature zie via een uzb kijk ik altijd of de vacature ook bij het bedrijf zelf online staat. Is dat het geval solliciteer ik direct, is dat niet het geval solliciteer ik via he uzb :j

Om 2 uur vandaag heb ik gesprek bij een bedrijf voor een tijdelijke administratieve functie. Ik ben benieuwd!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:50

Cer schreef:
Misschien ga ik t bij een volgende sollicitatie eens vragen.. Referenties van ex-werknemers... :D

_O-

Ik kijk ook altijd of vacature bij bedrijf zelf vacant is.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:13

Britt schreef:
Als ik een vacature zie via een uzb kijk ik altijd of de vacature ook bij het bedrijf zelf online staat. Is dat het geval solliciteer ik direct, is dat niet het geval solliciteer ik via he uzb :j

Om 2 uur vandaag heb ik gesprek bij een bedrijf voor een tijdelijke administratieve functie. Ik ben benieuwd!

Direct solliciteren is altijd een pluspunt en heb je voorsprong op de mensen die via een UZB komen, zij zijn namelijk duurder (uzb wil ook nog wat verdienen) voor het bedrijf. Zo doe ik het ook altijd...

Ik twijfel nog steeds of ik niet iets tijdelijks moet gaan zoeken omdat ik het op mijn werk zo beu ben... Maarja.. Vandaag gebeld of ik niet bij een verzekeringsbureau wilde gaan werken, want mijn CV sloot het beste aan. Allemaal leuk en aardig, maar de functie was eigenlijk meer voor iemand die er langere tijd wil zitten en ik wil daarna weer de accountancy in (waar het momenteel in het najaar altijd erg rustig is... dus ook minder werk...) Nouja heb op zich wel iets leuks tijdelijks gezien, maar dat is maar t/m oktober... Op zich geen probleem als ik zeker weet dat ik in december weer aan de slag kan. Maarja... ik wacht nog geduldig af... (Echt.. de dag voordat ie 3 weken op vakantie ging op sollicitatie komen, dus hij is bijna terug en dan zijn er vast nog wel 2 dagen nodig om voor klanten dingen af te handelen, dus volgende week hoor ik pas iets... aargh...)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:22

Het is mij eindelijk gelukt!!! Eerst werd ik overal afgewezen, toen vond ik een baan wat ik eigenlijk helemaal niks vond en met te weinig uren. Toen kreeg ik op mijn oude baan een nieuwe functie aangeboden met meer uren maar wel onzekerheid over het aantal uren plus dat het maar tijdelijk was. En eergisteren kreeg ik een mailtje of ik op sollicitatie wilde komen vandaag en daar ben ik aangenomen. 40 uur, het is een baan op de klantenservice ik heb daar al een soort van ervaring mee maar het is toch weer nieuw. En het is een baan waarbij je veel doorgroeimogelijkheden hebt en veel afwisseling. Helemaal ideaal voor mij!! Ik ben dus heel gelukkig nu!

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:25

Hoi, mag ik me hier ook melden? Ik ben sinds een maand of 2 aan het solliciteren. Ben net afgestudeerd (Master Communicatie), of nou ja ik heb dinsdag mijn verdediging, maar ben wel al klaar verder. Ik ben vooral op zoek naar Management Traineeships bij grotere bedrijven, al vind ik de selecties soms wel zwaar, ik voldoe wel aan alle eisen. Ik heb nog helemaal geen zekerheid en vind het wachten zo zenuwslopend! Ik zit vanaf volgende maand ook zonder inkomen, dus er zit wel haast bij.. Al moet ik zeggen dat in mijn vakgebeid echt geen banen te vinden zijn! En dan al helemaal niet voor WO starters. Ik zoek overigens vooral in de regio Nijmegen/ Arnhem, maar ook Utrecht etc vind ik prima. Ik heb vorig jaar in Amsterdam gewerkt maar die reistijd brak me echt op, dus dat wil ik liever niet meer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:31

Gefeliciteerd Ymor! :D

Serendip,ik zou even afwachten tot je meer weet van je sollicitatie? Het is wel een flinke stap om tussendoor 'even' wat anders te gaan doen, zeker als je niet zeker weet hoe het gaat lopen?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:34

Fijn Ymor!

Britt schreef:
Serendip,ik zou even afwachten tot je meer weet van je sollicitatie? Het is wel een flinke stap om tussendoor 'even' wat anders te gaan doen, zeker als je niet zeker weet hoe het gaat lopen?

In mijn geval waarschijnlijk een betere keuze. Als ze een leuke tijdelijke baan hebben, dan doe ik dat liever dan blijven zitten waar ik nu zit. (Ik kan niet precies hier gaan vertellen waarom, geen zin dat als ze ooit iets lezen of wat dan ook ;)) Maar laten we het er op houden dat ik over de zekerheid tot mijn contract in december afloopt zelfs twijfel en dat de sfeer zo verrot is dat ik echt niet met plezier naar het werk ga.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:38

Dan wordt het een ander verhaal idd, je moet nooit met buikpijn naar je werk moeten gaan :n
Is ook de reden dat ik gestopt ben bij mijn vorige werk.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:47

Britt schreef:
Dan wordt het een ander verhaal idd, je moet nooit met buikpijn naar je werk moeten gaan :n
Is ook de reden dat ik gestopt ben bij mijn vorige werk.

Daarom, tis nog wel te doen... Maar mocht ik toevallig iets leuks tegenkomen en ik heb de zekerheid dat...

Nouja, moet hooguit nog een weekje wachten en dan weet ik meer. En anders reageer ik gewoon nog een keer op die baan in het verzekeringenwereldje, want daar konden ze ook kijken of ik dan als er plek vrij kwam op een andere afdeling die meer aansluit bij mijn studie, daar terecht kon... Dus het komt wel goed :) Maar zekerheid is zo fijn :p

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:08

Hier weer wat afwijzingen verder.. En ik wil zo graag aan de gang! Wat is het verschil tussen UZB en recruitment?
Vanmorgen ben ik benaderd door een uzb, maar het loon lag bruto bijna de helft lager dan mijn laatstverdiende..dus ik zoek nog even door.
Overigens wordt hier in de buurt een stalhulp / amazone gevraagd, niets voor mij, maar mss voor 1 van jullie?
Bij stal Doorstap in Rijsbergen, wel even eerst de zoekfunctie gebruiken als je wilt reageren!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:16

eponine schreef:
Hier weer wat afwijzingen verder.. En ik wil zo graag aan de gang! Wat is het verschil tussen UZB en recruitment?
Vanmorgen ben ik benaderd door een uzb, maar het loon lag bruto bijna de helft lager dan mijn laatstverdiende..dus ik zoek nog even door.
Overigens wordt hier in de buurt een stalhulp / amazone gevraagd, niets voor mij, maar mss voor 1 van jullie?
Bij stal Doorstap in Rijsbergen, wel even eerst de zoekfunctie gebruiken als je wilt reageren!

bij een UZB ben je bij het UZB in dienst, krijg je dus een contract via het UZB en zij "sturen je naar een bedrijf" om te werken en daar vragen ze een fee voor. Recruiters zoeken een geschikt iemand bij de vacature, je gaat dan bij het bedrijf zelf in dienst en de recruiter krijgt een fee voor het vinden van de geschikte kandidaat. (dacht ik tenminste)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:21

Mag ik mij ook komen melden? :D

Ik ben afgelopen schooljaar afgestudeerd als SPH'er. Ik ga nu beginnnen met oriënteren, brieven schrijven en natuurlijk vacatures zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:30

Shelley, wat voor baan zoek je en wat is je werkervaring? Als PR-adviseur en hiervoor communicatieadviseur kan ik wellicht met je mee kijken :)

Ik kijk bij UZB´s inderdaad ook altijd naar of er een functie direct op de website staat.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:38

Ymor, gefeliciteerd!
Shelley, neem even contact op met Winged, het bedrijf waar zij werkt zoekt nog mensen in jouw richting. (denk ik) en Doetinchem is redelijk te doen, behalve als je met het openbaar vervoer moet...

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:48

Bedankt voor de info! Ja ik heb een auto, dus ik wil max een uur rijden per rit. Ffortuna, ik heb niet veel werkervaring, maar heb vorig jaar wat langer dan een half jaar als PR consultant gewerkt (gewoon volledig meegedraaid, dus geen stage oid). Als je ergens iets ziet, laat maar weten ja! Zou fijn zijn! :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:13

Als iemand iets tegen komt voor junior belastingadviseur, dan houd ik mij aanbevolen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:17

Ik sta alweer buiten :+ meest aparte gesprek dat ik ooit heb gehad, eigenlijk hoefde ik alleen m'n neus maar te laten zien geloof ik. Twee mannen, zij legden iets uit over het bedrijf en dat was t. Ik nog wat vragen gesteld en klaar! Nee, ze hadden geen vragen meer, ze hadden m'n CV al gezien en daarom zat ik er :') ik hoor vrijdagmiddag meer.
Oh ja, het gesprek begon met het grapje: ik zie al één nadeel.. Je bent veel te knap voor al die mannen hier. Euh thnx.. I guess? :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:53

Nou wat een raar gesprek Britt. Doe hebben hun keus al gemaakt, lijkt het.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:58

Misschien dat het ook heel positief is? Dat ze je gewoon even gezien willen hebben? Ik weet het niet....