't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:13

Wat belachelijk VeerenAshley! Ook omdat je met een studie namelijk wél in de toekomst investeert.... Meer dan dat je doet met 10 brieven per dag!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:17

ben net gebelt door een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb (heb het nummer opgezocht op internet). Ze hebben geen voicemail bericht achtergelaten dus ga er maar vanuit dat ze zelf nog een keer zullen bellen.

En ergens minder dan een maand werken is ook niet bepaald goed voor je CV (tenzij de nieuwste iets op je eigen niveau is in de richting waarin je gestudeerd hebt natuurlijk... dat is het werk wat ik nu doe niet).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:26

VeerenAshley schreef:
Amaryllis schreef:
VereenAshley, volgens mij is een eerstegraadsbevoegdheid te bekostigen vanuit de lerarenbeurs. Die kun je nu aanvragen! Of een beurs als zij-instromer wellicht.. Kun je vinden op de site van duo!

De opleiding zelf wel maar ik moet ook nog geld overhouden om van te leven, omdat ik geen rode cent meer ga krijgen als ik ook maar iets anders onderneem dan mijn verplichte 10 brieven per dag (ze zijn gruwelijk streng hier; ik mag geen vrijwilligerswerk, geen stage, geen eigen bedrijf starten - helemaal niks).

Moet jij echt 10 brieven per dag schrijven?? Van wie? van het UWV?
Dat vind ik echt niet normaal meer en is in deze tijd ook zeer onrealistisch. En dat je ook niks anders mag ondernemen slaat werkelijk nergens op, je moet je dus oplsuiten in je huis en alleen maar brieven schrijven. Geen stages / vrijwilligers werk om meer werkervaring op te doen en om je woord te spreiden dat je werkzoekende bent?
Ik vraag mij af of dit uberhaubt (wettelijk?) wel mag.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:31

Mri schreef:
ben net gebelt door een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb (heb het nummer opgezocht op internet). Ze hebben geen voicemail bericht achtergelaten dus ga er maar vanuit dat ze zelf nog een keer zullen bellen.

En ergens minder dan een maand werken is ook niet bepaald goed voor je CV (tenzij de nieuwste iets op je eigen niveau is in de richting waarin je gestudeerd hebt natuurlijk... dat is het werk wat ik nu doe niet).

En anders even terug bellen....
Ben benieuwd!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:34

Oooh geweldige vacature gevonden!
Morgen even mooie brief schrijven!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:02

Cowgirl schreef:
Moet jij echt 10 brieven per dag schrijven?? Van wie? van het UWV?
Dat vind ik echt niet normaal meer en is in deze tijd ook zeer onrealistisch. En dat je ook niks anders mag ondernemen slaat werkelijk nergens op, je moet je dus oplsuiten in je huis en alleen maar brieven schrijven. Geen stages / vrijwilligers werk om meer werkervaring op te doen en om je woord te spreiden dat je werkzoekende bent?
Ik vraag mij af of dit uberhaubt (wettelijk?) wel mag.

Ik weet het ook niet! Wat ik wel weet is dat ze (=gemeente) me continu dreigen met het stopzetten van de uitkering; dat al mijn initiatieven worden genegeerd/niet worden begrepen/worden afgekeurd; dat ze mij zeer onbeschoft behandelen, en tenslotte dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Om woedend én moedeloos van te worden dus!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:12

VeerenAshley schreef:
Ik weet het ook niet! Wat ik wel weet is dat ze (=gemeente) me continu dreigen met het stopzetten van de uitkering; dat al mijn initiatieven worden genegeerd/niet worden begrepen/worden afgekeurd; dat ze mij zeer onbeschoft behandelen, en tenslotte dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Om woedend én moedeloos van te worden dus!

Misschien dan maar eens uit gaan zoeken of dat ten eerst wel mag, want ga eigenlijk wel met Cowgirl mee dat dit volgens mij niet mag.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:59

Ik heb aangegeven dat ik vrijwilligerswerk doe. Ik kreeg een mailtje terug dat het geen probleem was dat ik vwwerk deed maar het mag het zoeken naar een baan niet in de weg staan. Dat lijkt me logisch. :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:16

Ben even benieuwd kan ik aangeven dat ik de 21 mei pas wil beginnen? of is dat veels te laat?

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:31

VeerenAshley: Kun je niet in de thuiszorg gaan werken? Daar staan ze vaak te springen om personeel. Is ook dankbaar werk en je hebt er geen opleiding voor nodig, tenminste voor het schoonmaken bij mensen thuis niet. Neem eens contact op met thuiszorginstellingen in de buurt. Een vriendin van mij is zo ook uit de bijstand gerold en die had ook een universitaire studie gedaan waar ze helaas niets aanhad in het werkveld.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 06:52

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:16

Word ik nu net gebeld door PostNL :')
Beetje laat lol. Vandaag mijn ticket voor Amerika boeken

Heb dus ook gezegd dat omdat ik toen niks kon vinden ik mijn vakantie vervroegd heb, en dat ik evt nog wel zoek ná Amerika

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:17

Eefde is bij zutphen / deventer

Ik kreeg te horen dat ze nog niet klaar zijn met overleggen. Beter bellen ze voor vrijdag want dan ben ik drie weken niet bereikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:18

Jans, naja je weet tenminste iets... al is dit ook niet leuk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:19

Op mjn huidige werk staat een vacature open voor Junior operations sales agent:

- Onregelmatige diensten(ochtend,avond,nacht)
- Moet van aanpakken houden
- Werken in een hecht team
- Bedrijf is gelegen in Sassenheim
- Samen met je collega's dagelijke target halen
- Goede beheersing nederlandse/engelse taal zowel schriftelijk als mondeling

Als iemand het wat vind, heb ik wel een linkje :j

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:33

Zo weer wat sollicitaties de deur uit gedaan. Ben benieuwd. Ondertussen word ik er aardig moedeloos van namelijk...

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:02

Hier ook weer wat sollicitaties de deur uitgedaan ook voor restaurant personeel enz. Kreeg wel een mailtje terug van een thuiszorginstelling, dat je daar alleen maar mocht werken als je lid was van een kerkgenootschap. Ik had nog nooit gehoord dat er speciale thuiszorginstellingen zijn die alleen maar mensen van de kerk aan mogen nemen. Jullie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:04

Ik kreeg positief bericht van postNl dat ik goed aansloot op het profiel dat ze hadden, jammer eigenlijk dat ik over 2 weken vertrek :') maar als ik terug ben van Amerika zal ik absoluut opnieuw reageren op een vacature!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:05

Zo een tweede sollicitatiegesprek achter de rug! Het ging voor mij gevoel wel goed.. Ze had nog 1 kandidaat, maar die wou liever bij een andere afdeling.. dus volgens mij zit ik wel goed. Ze had het ook over andere taken waar ze me voor kan gebruiken.. Ik ben benieuwd! Van de week hoor ik het :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:09

Spanned! Hopelijk ben je aangenomen!

Ik had net een sollicitatie verstuurd en 1 tel later krijg ik al een automatisch mailtje dat de sollicitatieronde inmiddels is gesloten... :roll: Haal die vacature dan van internet! :x

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:09

ahhh dat is balen Marlies :oo

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:10

Lekker dan Bellatrix. Ik snap ook echt niet waarom ze het er niet vanaf halen. Maar stond er geen einddatum bij?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:10

Ja, ik vind het stom. :+
En op een andere kreeg ik terug dat de vacature 'on hold' stond maar dat ze mijn gegevens bewaren.

Edit: nee, geen einddatum.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:15

Nahh.. dat is wel heel cru :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:16

Balen is dat zeg! Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik gewoon aan het werk ben...