Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VeerenAshley schreef:Amaryllis schreef:VereenAshley, volgens mij is een eerstegraadsbevoegdheid te bekostigen vanuit de lerarenbeurs. Die kun je nu aanvragen! Of een beurs als zij-instromer wellicht.. Kun je vinden op de site van duo!
De opleiding zelf wel maar ik moet ook nog geld overhouden om van te leven, omdat ik geen rode cent meer ga krijgen als ik ook maar iets anders onderneem dan mijn verplichte 10 brieven per dag (ze zijn gruwelijk streng hier; ik mag geen vrijwilligerswerk, geen stage, geen eigen bedrijf starten - helemaal niks).
Mri schreef:ben net gebelt door een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb (heb het nummer opgezocht op internet). Ze hebben geen voicemail bericht achtergelaten dus ga er maar vanuit dat ze zelf nog een keer zullen bellen.
En ergens minder dan een maand werken is ook niet bepaald goed voor je CV (tenzij de nieuwste iets op je eigen niveau is in de richting waarin je gestudeerd hebt natuurlijk... dat is het werk wat ik nu doe niet).
Cowgirl schreef:Moet jij echt 10 brieven per dag schrijven?? Van wie? van het UWV?
Dat vind ik echt niet normaal meer en is in deze tijd ook zeer onrealistisch. En dat je ook niks anders mag ondernemen slaat werkelijk nergens op, je moet je dus oplsuiten in je huis en alleen maar brieven schrijven. Geen stages / vrijwilligers werk om meer werkervaring op te doen en om je woord te spreiden dat je werkzoekende bent?
Ik vraag mij af of dit uberhaubt (wettelijk?) wel mag.
VeerenAshley schreef:Ik weet het ook niet! Wat ik wel weet is dat ze (=gemeente) me continu dreigen met het stopzetten van de uitkering; dat al mijn initiatieven worden genegeerd/niet worden begrepen/worden afgekeurd; dat ze mij zeer onbeschoft behandelen, en tenslotte dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Om woedend én moedeloos van te worden dus!