Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem45673

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:58

Netjes Lindy, fijn dat de zaken zo goed gaan!

Voor mijn Angst & Paard website loop ik al een tijdje rond met het idee er een webwinkel naast te hangen met daarin enkel veiligheidsartikelen rondom paardrijden, Ofwel, bodyprotectors, caps, veiligheidsbeugels etc. Echter ben ik de mogelijkheden aan het ontdekken om dit te doen met partners, webshopeigenaren op het gebied van paardensportartikelen. Ik laat een webshop bouwen met een eigen url, koppel deze ook aan mijn Angst & Paard website (die het met de dag beter gaat doen) en maak reclame. Ik wil andere ondernemers dan de kans bieden om een deel van hun eigen assortiment aan te bieden op de webshop en dan met name producten op het gebied van veiligheid en aanverwante zaken. De betalingen e.d. lopen gewoon via de webshop van de gelinieerde ondernemer, dus mijn website is echt een doorgeefluik. Beetje ala http://www.sjopze.nl/

Waarom? Op deze manier krijgen kleine ondernemers de kans een groter publiek aan te spreken met een specifiiek deel van hun assortiment. Gezien mijn website doorlinkt naar de eigen website wordt er direct meer traffic gegenereerd. Waarom voor mij? Het is een goede toevoeging aan mijn huidige Angst & Paard website, die behalve veel aandacht schenkt aan angst aspecten en passende instructeurs, ook veel aandacht geeft aan veiligheid. Je veilig kunnen voelen is een belangrijke voorwaarde om minder angstig te kunnen zijn.

Aangezien hier wel wat webshop eigenaren zitten, vroeg ik me af hoe jullie tegen dit idee aankijken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:01

Ik ben geen webshopeigenaar en ga dit ook niet worden, maar ik vind dit een onwijs leuk idee!

Lindy, ik geloof dat ik het even heb gemist, maar wat doe jij? Ik kon de 5 man nog niet zo snel linken aan je fotografie? :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:15

Ik vind het zeker een idee Mellis!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:17

Lijkt me een prima idee toch Mellis :j

Maakt jouw "aanbod" completer, webshops worden direct gevonden door jouw doelgroep, en vooral de klant is ermee geholpen want die hoeft zich niet scheel te gaan zoeken naar wat er zoal is. Heeft voor niemand nadelen en alleen maar voordelen volgens mij :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:15

Janine1990 schreef:
Ik ben geen webshopeigenaar en ga dit ook niet worden, maar ik vind dit een onwijs leuk idee!

Lindy, ik geloof dat ik het even heb gemist, maar wat doe jij? Ik kon de 5 man nog niet zo snel linken aan je fotografie? :o

Haha nee klopt ik heb een Bloemenzaak www.Linflowers.nl

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:16

Maar wat verdien jij dan Melissa ..Dan ben je aan het werk voor andere en hun mooi verdienen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:21

Jeeetje Lindy, wat ontzettend leuk zeg!!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:22

haha, ja dat zou mooi zijn :p (alleen niet voor mij). Nee uiteraard zit er voor mij ook een verdienconstructie in, dat kan twee kanten op gaan. Of mensen plaatsen een product onder soort van advertentievoorwaarde, of ik ontvang een klein percentage van een daadwerkelijke verkoop via de webshop. het voordeel van de laatste constructie is dat een webshop dus niets betaald als er niets wordt verkocht. Het nadeel daarvan is weer het monitoren. Maar daar moet allemaal nog goed over nagedacht worden. Misschien vertel ik al wel te veel en is straks mijn idee al weg :p (zou nl niet voor het eerst zijn).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:31

Hoera! Even een mijlpaaltje, de eerste webshopbestelling van een 'onbekende' klant is binnen! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:44

@Mellis: Aan zoiets werk ik nu zelf mee als webshop! Op 15 september gaan we "live", ik ga namelijk accessoires leveren voor een bepaalde step, die gepromoot zal worden onder de actieve hondenbezitters. Mensen kunnen op die website producten zien die ik aanbied en als ze wat willen kopen, worden ze doorgeleid naar mijn webshop, waar ze de betaling en alles rond kunnen maken. We wilden eerst met een fee werken (edit: gewoon een bepaald percentage over de verkochte producten), maar dat is bijna niet te doen, dus nu betaal ik per half jaar een bepaald bedrag. In ruil daarvoor word ik ook meegenomen in de promotie rondom de step en het levert hopelijk extra bestellingen op. Over een half jaar gaan we kijken hoe de boel loopt en of er wat aan de constructie veranderd moet worden. Best spannend allemaal!

Edit: Vergeet ik nog helemaal Mallootje te feliciteren! Top hoor *\o/*
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 07-09-12 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:46

Ohw wat leuk Joyce2! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat worden, hou je me op de hoogte? Ik denk idd ook dat 'fee' de enige echte oplossing is. Je kunt het anders niet monitoren. Maar bij mij staat het nog erg in de kinderschoenen.

Gefeliciteerd Mallootje! Je eerste echte bestelling! Wij waren ook zo blij toen we onze eerste zandbestelling kregen. Zo'n lekker gevoel! Dan lijkt het ineens ook alsof het nu echt echt is. Super! Op naar de volgende 1000!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:51

Ja, ik zal jullie op de hoogte houden!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:04

Maar de marge in de Ruitersport artikelen is laag dus niet echt intressant ( heb online een webshop gehad met Ruitersport artikelen )

Mallootje gefeliciteerd hoe lang ben je nu online? En hoe promoot je je webshop ?
Meer helpend bedoeld haha niet idee jattend

Ben bezig voor mijn winkel een woonaccessoires webwinkel aan het bouwen en mijn Linflowers.nl site gaat ook vernieuwd worden helemaal zin in hoop in oktober alles online te hebben ..

Zo nu snel boeketten aanvullen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:07

Joyce zie dat jij je shop via haagen nog wat hebt heb je die laten maken? Ik heb altijd het idee dat dat enorm duur is

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:45

Mellis: Voor dat webshop idee zou je eens moeten kijken naar Bol.com. Die hebben ook een systeem dat je kunt verdienen aan hun advertentie plaatsen of een link naar een product op je website vermelden. Ik weet niet hoe het werkt, maar als ik me daarvoor aanmeld en ik plaats bijvoorbeeld een artikel over een boek of camera op mijn website met de link naar Bol.com en mensen klikken op die link, krijg ik een percentage over hun bestelling(en?) als ze die binnen 30 dagen plaatsen.
Hoe het werkt en hoe je dat kunt nagaan weet ik niet, maar dat zou uit te zoeken moeten zijn dmv ip adressen en zo...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:00

Lindy1982 schreef:
Joyce zie dat jij je shop via haagen nog wat hebt heb je die laten maken? Ik heb altijd het idee dat dat enorm duur is

Ik antwoord hier ook even op. Wij hebben beiden onze shop laten bouwen door Michiel Haagen van Haagen internet. In ons geval hebben wij een paar mensen uitgenodigd om een offerte te laten maken. Michiel kwam hierbij uit de bus als een van de plezierigste mensen om mee te werken, had zelf ook erg goede ideeen als aanvulling op die van ons. Daarnaast was zijn offerte ook nog het scherpst geprijst. Tja, wat is enorm duur? Dat bepaal je zelf en is ook afhankelijk van wat je wilt. Wij vonden de offerte van Michiel in ieder geval mee vallen. Hadden gezien de andere offertes op een hoger bedrag gerekend.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:10

Maar ben je even goed een maandelijks bedrag kwijt?
En is jullie overweging ook geweest om zelf te bouwen of dat totaal niet ?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:18

Nee hoor geen maandbedrag. Alleen 1x per jaar voor de domein e.d.
Helemaal zelf bouwen? Nu hoor, dat hebben we niet overwogen. Daar moet je echt wel kennis voor hebben.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:24

Heb al meerdere shops zelf gebouwd en begonnen zonder ervaring maar was best makkelijk te doen .. Denk dat dat mij een hoop geld bespaart

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:49

wij hebben onze shop ook zelf gebouwd, het kost wat uren (beetje veel), maar het financieel voordeel weegt zeker op. Zeker als starter. Daarnaast ken ik nu alle ins- en outs van de website wat er voor zorgt dat ik heel gemakkelijk aanpassingen kan maken en nooit van iemand anders afhankelijk ben. Erg prettig vind ik zelf.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:52

@ Lindy: De shop is online sinds 25 augustus denk ik :) Promotie doe ik voorlopig voornamelijk via facebook, en via mijn onderschrift op diverse fora.
De echte publiciteit wil ik gaan opstarten van zodra ook de stenen winkel opengaat, nu zijn we nog een beetje in een aanloopperiode zeg maar :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:57

Mallootje, ik like en share je even!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:03

Leuk Janine!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:28

@Lindy: Paan heeft het inderdaad goed uitgelegd ;) Hij had de scherpst geprijsde offerte (heb er een stuk of 6 opgevraagd) en was de enige die ook echt persoonlijk naar mij toe kwam om alles door te nemen, zodat hij een goed beeld kreeg van wat hij in de offerte moest zetten en hoe alles eruit zou moeten komen te zien.

Tsja, het was best een investering, maar zo mooi als hij het gemaakt heeft, had ik het zelf niet kunnen doen! Ik zou al niet eens weten hoe ik zo'n beveiligde verbinding voor iDeal zou moeten maken en dat is toch wel erg belangrijk ;) Je zou maar denken dat je het goed beveiligd hebt en dat is toch niet het geval... Dat kost je de kop! Ik kan de webshop verder helemaal zelf aanpassen, dus zelf verzendkosten aanpassen, acties invoegen, pagina's aanmaken of verwijderen, m'n voorraad aanpassen, etc. etc. Het beheren van de shop is echt een makkie en als er problemen zijn, of als iets niet naar mijn zin werkt, lost Michiel dat gewoon netjes op. Ik heb dan ook geen moment overwogen om de shop zelf te bouwen, ik doe waar ik goed in ben en websites bouwen valt daar niet onder :D

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:33

Mag ik me hier ook 'aanmelden'?

Sinds een paar weken heb ik een kleinschalige service opgezet. In mijn vrije tijd wil ik me af en toe bezig houden met het onderhoud van harnachement voor anderen. Een tuig-poets-service dus.

Voorlopig houd ik het heel low-profile en wil ik kijken of er überhaupt animo voor is. Mocht het gaan lopen dan wil ik het rustig uitbreiden met andere services.

Nu heb ik een website, een Facebookpagina en advertenties hangen op alle grote pensionstallen in de buurt. Ik ben erg benieuwd of er respons komt en of iemand tips heeft om een lokale dienst goed aan te prijzen.

Dit is mijn website: www.vetzadel.nl