Ahhhhh ik heb misschien werk. Had bij mijn oude werkgever gesolliciteerd en die belde net dat ze mij graag terug wilde hebben! Alleen wel een ander filiaal. Morgen op gesprek en misschien al contract tekenen!
Dat is fijn nieuws zeg! Ik ben weer aan het rondzoeken, bellen enzovoorts. Ben nog 4 vacatures tegengekomen waarop ik kan schrijven. Genoeg te doen dus! Nu nog eruit gepikt worden. *spreekt ondertussen volgende voicemail in van een bedrijf*
Ik heb net een mailtje gekregen dat ik niet voor de eerste gespreksronde ben geselecteerd. Als in de eerste ronde geen geschikte kandidaat wordt gevonden wordt mijn brief heroverwogen. Er zit vooruitgang in Niet dat ik verwacht dat ik het wordt, maar het is in ieder geval niet zo'n standaard "afgewezen" mailtje.
Ik meld me ook eventjes! Momenteel ben ik bij een grote multinational in Praag aan't werk, heel toffe job, toffe omgeving, maar heimwee is a bitch . Dus ik heb besloten om mijn job hier na een half jaar op te zeggen en terug naar huis te gaan, wat dus ook wil zeggen dat ik 'dringend' moet beginnen solliciteren (twee maanden opzegtermijn). Nu moet ik zeggen, ik heb nog maar één keer gesolliciteerd in mijn leven, en daar is deze job uitgekomen, dus ik ben een kleeeeeein beetje onervaren . De extra moeilijkheid is ook natuurlijk dat ik wel in het buitenland zit, geen idee hoe bedrijven daar tegenover staan als het gaat om sollicitaties...
annastasia
Geplaatst: 18-01-12 11:20
_Daniella schreef:
Ik heb morgen een gesprek bij het uitzendbureau voor een vacature bij de ING ben benieuwd...
Hoe is je gesprek gegaan?
SaskiaKur
Geplaatst: 18-01-12 11:24
Oeh welke baan heb jij dan in Praag haha
Zit wel een beetje in de stress aangezien ík uitgerekend komende week op mezelf ga wonen. Baas heeft aangegeven dat ik me werkuren moet verminderen naar max 2 x per week werken. Dat is voor mij veelste weinig en kan ik mezelf dus niet onderhouden. Ben dus nu dringend opzoek naar een baan!!!
Ja vorige keer had ik ook gereageerd op een vacature bij TT en toen klopte ik niet geheel in het plaatje. Maar alles beter dan een afwijzing via de mail. Nu ben ik een soort van door de eerste selectie heen, dus dat bied kansen
wyoming
Geplaatst: 18-01-12 12:12
Jee ik kan jullie gaan verlaten Ze waren erg blij dat ik terug wilde komen en ik kan per 1 feb beginnen.
Succes voor iedereen die nog zoekende is of net begint.
Het lastige vind ik dat ik een vrij onbekende opleiding heb gehad (Farmakunde) en ik eigenlijk niet eens weet of ik wel echt iets met deze opleiding wil doen...
PPPeet: Dat is ook lastig, wat voor opleiding is het ook alweer? Ken de naam wel.. Dacht iets medisch maar ik kan daar natuurlijk ook compleet naast zitten.
Zit hier toevallig een Fries die mij met spoed Fries kan leren? Vacature gezien bij het Friesch Dagblad, denk dat ik wel geschikt ben, versta Fries opzich ook wel, alleen het terug praten is lastig. Nu werd er aan de telefoon gezegd dat een cursus dan wel nodig is en kan. Gelukkig kan ik wel bewijzen dat ik wel Fins kan/heb geleerd dus dan moet Fries ook wel lukken...
Weer een afwijzing binnen. Ik heb in de mail uitgelegd dat ik toen nog niet gediplomeerd werd als VMBO'er, puur omdat het er toen nog niet was. En omdat ik geen VMBO maar VBO heb, ben ik al bij voorbaat afgewezen. Dus ik zit er even doorheen. Volgende week begint mijn stage, mag ik lekker alles gaan doen voor een sch*tbeetje... heb er echt zo geen zin in!
Ik baal er gewoon zo van. Voel wel alsof ik gepakt word op iets waar ik totaal niet aan kan doen. Had er ook bijgezet dat ik de toelatingstoets netjes had behaald en 3 van de 4 toetsen voldoende heb afgesloten. Maar het is niet anders, we gaan maar gewoon door zoals we nu gaan.
Thanx voor de knuffels! Iedereen ook sterkte met het harde zoeken en succes Rinske!