Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:26

Nou volgens mij is het zo dat ik een formulier via de mail kan opvragen of op de customersite kan downloaden (daarvoor moet ik klantnummer en alles opzoeken) en dat formulier moet ik dan printen en ondertekenen en daarna faxen of opsturen. Inscannen en mailen mag niet.

Ik heb dat al eens gedaan, maar die fax hadden ze nooit gehad zeiden ze. Had de faxbevestiging wel bewaard maar helaas achtergelaten bij mijn oude werkgever. Dus die had ik niet meer toen ze opeens weer geld afschreven maanden later..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:05

@Georgette: Dat kan helaas niet, ze schijnen gewoon een mega magazijn te hebben met een kantoor erbij en er is geen showroom... Dus bestellen kan enkel van de lijst!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:26

* Komt even binnen vallen *

hier zijn de gedachten ook over een eigen webshop gegaan
maar hoe vind je leveranciers? heel veel mensen die een webshop hebben zwijgen daarover vanwege evt concurrentie (begrijpelijk)
ik zou misschien een webshop voor paardenspullen beginnen en dan in het bijzonder voor mini's, daar is soms maar weinig voor te vinden

hoe begin je, waar vind je leveranciers, etc?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:39

Misschien kun je zoeken op groothandel ruitersport artikelen? Dat zijn waarschijnlijk de interessantse leveranciers!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:28

Ik heb een lijst opgevraagd bij de Dibevo, daar staan heel veel groothandels/leveranciers/etc. op en alle partijen die me interessant leken heb ik gebeld of een mail gestuurd!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:40

Een leverancier die mij de producten niet duidelijk, incl omschrijving, kan laten zien, wil ik ik geen klant bij zijn Joyce. Hoe groot ze ook mogen zijn, mijn investeringen doe ik niet op gokwerk.

CindyUniek, zoeken.
Je geeft elkaar idd niet je leveranciers, omdat je niet wil dat een ander jouw assortiment na-aapt. Jij moet beleg op jouw brood, niet op die van een ander. Zo werkt dat.
Je zult dus zelf op zoek moeten. Als ik nu zeg Pikeur, Harry's Horse, Bandiri....kun je dan zelf dat rijtje aan vullen? Vervolgens op internet gaan speuren naar de juiste adressen en mailen maar. Ik waarschuw je alvast, niet iedereen leverd aan webshops zonder echte winkel ruimte en sommige hebben aardig hoge (start)orderbedragen.
Heb je serieuze plannen? Kom gezellig mee beppen dan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:04

Ik ga idd met Holly mee, het is behoorlijk pittig om leveranciers te vinden voor een webshop. Ik heb ook echt moeten banketstaaf als brugman om mensen over de streep te trekken en vaak verbinden ze daar ook bepaalde voorwaarden aan, zoals alleen orders vanaf €350,- en je houden aan de minimale verkoopprijs (of dat soort dingen).

Wat betreft dat leveren vanaf een lijst bij die grote leverancier, ik bestel alleen dingen die ik ken en de onbekende dingen laat ik maar voor wat het is. Ze leveren een paar merken die ik perse in mn shop wil hebben en ik kan via hen aan voer en vlooienmiddel ed komen. Ik heb ook behoorlijk moeite moeten doen voor ze aan mij wilden leveren, dus ik ben wel blij dat ik nu daar kan bestellen! Het is wel een aanwinst voor de shop en uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:12

Echt heel lastig.
Ik had leuke dingen gevonden bij een belgische groothandel. Kreeg ik het mooi goedkoop maar jeeh wat is het onhandig. Doffe ellende dus om het vervolgens inclusief foto's aan de klant te leveren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:28

Ik ben op zoek naar evenementen,ik heb een eigen tentje.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:22

bedankt voor de reacties!
het plan is er serieus, ik moet alleen even alles uit denken en op poten gaan zetten :j
ik ga eens even speuren op internet!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:10

Ergens is dat wel zo Joyce, maar aan de andere kant, graag of niet. Nu is dat gepuzzel nog leuk, maar als je het straks drukker hebt, heb je geen tijd om bij elk product uit te gaan zoeken wat het is, wat het kost en welke mogelijkheden je kunt kiezen. Dat moet vlotter duidelijk zijn, anders ga je op een gegeven moment op zoek naar een ander adresje voor deze producten.
Ik heb er ook altijd een hekel aan als leveranciers wel een webshop hebben, maar de producten alleen na inloggen te zien zijn. Prijzen verborgen oke, maar zelfs niet eens kunnen zien wat ze verkopen, dan ben ik geneigd om verder te surfen. Ja toch?

Hilda, hoezo ellende? Te grote onderneming, te kostbaar, breekbaar?
Het was dus een heel leuk idee, maar je gaat er toch weer van af zien? Jammar hoor, vond het een leuk iets.

CindyUniek, hoever was je al met je plan? Nog aan het begin, of al in grote lijnen op papier?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:19

Holly niet goed gemaakt. De passepartouts zitten al vast gelijmd en zijn te strak dat je er geen foto netjes in krijgt. Of je knikt dus de foto of je moet het passepartout los maken in de hoop dat dat goed gaat en je het niet stuk maakt.
Heb een andere leverancier gevonden met dank aan 11A die wel duurder is maar het netjes los van elkaar levert.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:21

Graag gedaan hoor!! haha! Het lijkt me idd ook super onhandig om de foto's er in te doen als het passepartout vast zit! De foto's in de dvd hoezen stoppen die jij nu ook hebt is trouwens ook niet super makkelijk, maar wel redelijk te doen!

Ik vind het zelf ook heel lastig om een goede leverancier te vinden, maar moeilijk doen over prijzen en dergelijke vind ik al helemaal not done! Dan krijg ik het idee dat ze niet willen verkopen!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:27

Mag ik me ook melden? Ik ben Marijke, 28 jaar en werk 28 uur in loondienst. De twee overige dagen benik sinds mei begonnen met freelance werkzaamheden. Het loopt best goed. Ik loop wel tegen dingen aan en heb regelmatig vragen. Ik hoop hier tips en trucs op te doen.

Groetjes Marijke

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:02

Welkom bij de club, Nadina!
Wat voor een werkzaamheden doe je precies? En als je vragen hebt, dan mag je het altijd laten weten! We proberen elkaar te helpen!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:11

Dank je wel :D Ik werk als psychologisch medewerker in loondienst, en die twee dagen ook op freelance basis. Daarnaast wil ik op termijn mijn diensten uitbreiden met coaching en training, ook mbv paarden. Hiervoor studeer ik nog: psychologie, lifecoach en coachen met paarden :D Ik hoop mijn werk als psychodiagnostisch medewerker, mijn psychologische kennis, coaching en mijn grote passie het paard op termijn te kunnen combineren tot mijn droombaan. Maar nu verhuur ik mezelf als psychologisch medewerker bij instellingen / instanties of particuliere psychologen. Mijn werk bestaat voornamelijk uit psychologisch onderzoek, maar heb nu bijvoorbeeld een klus op een HBO voor de opleiding toegepaste psychologie.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:56

holly schreef:
CindyUniek, hoever was je al met je plan? Nog aan het begin, of al in grote lijnen op papier?

wat is ver
-ik heb een naam, die voor zover bekend nog niet bestaat, ik kan me van de week zo inschrijven bij de KVK
-ik heb verstand van websites (maken) dus ik zou zelf al met een simpele website kunnen beginnen
-ik heb inmiddels leveranciers aangeschreven
-ik heb een duidelijk doel (alles voor mini's en shetten)
-ik ben me aan het inlezen in de (leverings)voorwaarden, bijv als er iets kapot zou gaan etc
-ik heb thuis genoeg ruimte
-ik heb een startbedrag (van 1 leverancier heb ik al antwoord, is de eerste keer minimaal 1.000)
-ik ben al bezig met waar ik kan adverteren/reclame maken/etc voor deze specifieke doelgroep (ik ben lid van nmprs/nsps/nas dus met die maandbladen bereik je gelijk het grootste publiek voor deze doelgroep)

uhm waar moet ik dan nog meer over nadenken? zie ik nu iets over het hoofd?
het lijkt me in ieder geval heel leuk om te doen en ik heb ook zoiets van mocht het echt niet lopen, kan je altijd stoppen en de spullen verkoop je op den duur evenwel

dus als jullie nog tips hebben of dingen waar ik nu geen rekening mee heb gehouden hoor ik het graag :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:19

Hoi Nadina. Ik vind de omschrijving van wat je wilt gaan doen echt tof klinken. De combinatie van al die dingen. Leuk zeg.
Heb je al een doel gesteld? Wanneer wil je wat hebben bereikt?

CindyUniek, je bent al een heel eind op weg zo te lezen.
Je zou al zachtjes aan kunnen beginnen met het bouwen van de webshop. Gaan stiekem veel uurtjes in zitten en dan ben je vast maar wat onderweg he. Invullen met spullen kan dan nog niet, maar de layout kun je alvast wat gaan kneden en zo kom je vanzelf weer punten tegen waar je ook weer over na moet denken (verzendmanieren en kosten, hoe kan men betalen, etc)
Alles moet je niet willen aanbieden. Maak voor jezelf een selectie. Een combi van, waar geloof jij in, welke producten verkopen goed/worden veel gevraagd en vergeet het unieke er niet aan toe te voegen.
Lekker doorgaan met uitzoeken meid, want je bent enthousiast bezig en alleen als je alles op een rijtje hebt staan kom je te weten of je plan haalbaar is.

Een tip (niet alleen voor jou) is het CBP(volgens mij zeg ik het zo goed?) niet te vergeten.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:48

Wat is dat CBP dan, Holly?? Anders weten we niet voor wie het ook geldt!

@Cindy: Ben je niet in dit hele verhaal je boekhouder vergeten? Het is namelijk wel slim om die vanaf het begin erbij te pakken. Het kost wel wat, maar zij weten veel kleine regeltjes, dus dat is slimmer dan het eerst zelf proberen te doen! En let er dan ook op dat je een goede kiest! Ook hier geldt: Goedkoop is duurkoop!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:38

Hoi Nadina, we zitten in het zelfde vakgebied (coaching), leuk!

Nog een vraagje over mail op de telefoon, ik heb de mail nu ook ingesteld op mijn HTC, maar ik kan geen mail verzenden. Ik wil steeds instellen geen wachtwoord (aanmelding) vereist bij mailverzending, maar hij pakt 'm niet, blijft maar teruggaan op wel wachtwoord (aanmelding) vereist. Mijn originele mailaccount op de pc heeft ook geen aanmelding vereist bij verzenden. Hoe moet ik dit oplossen? Iemand die me kan helpen?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:19

11AFotograaf schreef:
@Cindy: Ben je niet in dit hele verhaal je boekhouder vergeten? Het is namelijk wel slim om die vanaf het begin erbij te pakken. Het kost wel wat, maar zij weten veel kleine regeltjes, dus dat is slimmer dan het eerst zelf proberen te doen! En let er dan ook op dat je een goede kiest! Ook hier geldt: Goedkoop is duurkoop!!

mijn oom is boekhouder :D dus komt goed

holly dankjewel!

ik ga eens kijken naar dat cbp

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:48

11AFotograaf schreef:
Wat is dat CBP dan, Holly?? Anders weten we niet voor wie het ook geldt!

Dat is voor de bescherming van persoonsgegevens. Of heb ik nu letters om gedraaid?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:01

nee klopt wel, maar wat moet je ermee doen?

ik heb mijn eerste afspraak met leverancier staan :D
morgen naar de kvk inschrijven

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:38

oh jij laat er ook geen gras over groeien haha.

ik heb ook geen flauw idee waar het voor is hoor, maar als je met gegevens van mensen werkt, moet je dat daar even opgeven.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:43

Hallo ! Ik meld mij maar even aan bij dit topic!

Ik ben Michelle, 20 jaar, afgestudeerde psychiatrisch medewerker en studerende voor HBO psycholoog.

En ik heb mijn eigen bedrijfje!!
Mijn diensten zijn in te huren voor gezinnen / individuen / bedrijven.
Wat zijn mijn diensten dan?
Ik bied coaching en begeleiding aan voor kinderen/jongeren in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar met een mentale stoornis.
O.a. zelfstandigheidstraining, activiteitenbegeleiding, tijdelijk verblijf, etc.

Sinds kort ben ik dus ondernemer, en het bevalt mij goed.
Helaas zal ik binnen 2 jaar alweer de deur op slot moeten doen, :(:)
wegens de !@# besluiten van de overheid met betrekking tot het PGB. (Mijn diensten worden namelijk betaald uit het PGB)

Goed.. Ik ga ervan genieten zolang het kan, en wie weet ligt er in de toekomst wel iets moois te wachten!