Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:46

Ziet nu pas dat jij degene bent waar ik mijn gewonnen cheque mag besteden voor een fotoshoot _O-

Nouja, neem na de winter contact met je op als poown een strak velletje heeft :))

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:48

Ha ha grappig toch. Ik hoor je wel. Had je al wat in gedachte waar je heen wilt? Je hebt al zo vaak en veel foto's dat we wel iets aparts moeten gaan verzinnen hè!

Oh wie hebben er hyves? hildakoopmans.hyves.nl ben ik. Wellicht kunnen we zo elkaar ook gaan helpen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:51

Ja een mooie locatie ofzo :))
Nog even nadenken iets bijzonders lijkt me wel mooi :o heb heel veel ideeën eerlijk gezegd _O-

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:53

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:56

Mag ik me ook nog melden als nieuwe ondernemer op Bokt?

Ik ben Grafisch ontwerper en illustrator.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:05

Ja je helpt mij maar eens Hilda _O-
Ik heb werkelijkwaar geen idee hoe dat twitter nu werkt.
Ik zie dat jij je otrivin hebt gevonden, dat ik followers heb en gefollowd wordt en ik heb 1 tweetje geschreven, maar verder...ik heb geen idee wat ik er mee aan moet :o
Edit: oh wacht je had het over hyves, haha blont.

Hallo Lievelies :wave:
Moet je nog starten of ben je al gestart?

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:08

Ik ben aan het starten en ben gestart.. het loopt al een beetje met opdrachten ed. maar word er nog niet 'rijk' van om het zo te zeggen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:12

Ik volg een aantal mensen via Twitter, ik zit er onder mijn eigen naam dus als je denkt hee die ken ik niet ben ik het waarschijnlijk. ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:19

Als jij kaatje bent, dan heb ik ook bij jou nu op follow geklikt.
Goh zo gaat ie lekker zeg, in een uur tijd 6 followers erbij.

Lievelies wat is jouw verhaal achter de keuze tot ondernemen?
Werk je er nog naast voor een baas en doe je het parttime fulltime, vertel vertel.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:32

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:53

Pff ik schoot net goed in de stress zeg. Was aangifte bij de bd aan het doen privé en zakelijk. Ineens zouden we nog minder dan 1/5de van voorgaande jaren terug krijgen. Gelukkig foutje ontdekt en nu klopt het weer. Morgen nog een keer naar kijken en vergelijken met vorig jaar en dan kan hij mooi de deur uit.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:02

Hoe is het met jouw website Hilda. Al klaar?
Ben je al verder gekomen met het bepalen van de prijzen voor je nieuwe artikelen?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:55

Nee helaas niet. Ze moet er nog aan beginnen. En ik nog aan de teksten en de invulling. Daarbij moet ik alle nieuwe spullen en plannen ook nog gaan uitzetten. Tevens wil ik zodra het klaar is ook direct daarna een stukje in de krant doen. Voor mij zou half of eind maart dus goed uitkomen. Begin april sta ik dan ook op de kraammarkt. Dus alles samen zou denk ik een leuke boost kunnen worden.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:30

mitivr.hyves.nl is mijn hyves,
We zijn nu druk bezig om spullen te vinden in china, dat scheelt echt veel geld. Als je via paypal betaalt is je geld ook nog verzekerd.
Doen jullie ook zaken met het buitenland en wat is jullie ervaring ermee?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:06

holly schreef:
Ho ho ho 11A haha, je praat in twitter taal en dat versta ik nog niet hoor.
Wat zegt u allemaal? #hastags? Kernwoorden verwerken? RT's?
Oh mijn god waar ben ik aan begonnen haha, ik snap er echt geen hout van allemaal.

haha, leer het dan maar zou ik zeggen!
Hastags zijn woorden waarvoor je een # zet. Als je daar dan op klikt kun je zien wie dat allemaal nog meer gebruikt. Heel bekende zijn bijv. #durftevragen. Volgens mij zijn er mensen die zulke hastags volgen om hieruit nieuwe contacten op te bouwen!
Kernwoorden zijn hetzelfde als met je website. Waarop wil je dat mensen je vinden! Zo verwerk ik regelmatig fotografie, paarden en zo in mijn tweets.
RT's is een afkorting voor ReTweets (Twitter werkt veel met afkortingen, aangezien je maar 140 tekens hebt! Het is net sms-en! haha). Dat betekend dat als ik iets tweet en jij wilt die tweet ook gebruiken (vanwege een leuke quote, leuk nieuws of een mooie actie), je deze tweet kunt retweeten... Hier zijn standaard knoppen voor, om zo aan jouw volgers dit nieuws ook bekend te maken. Sorry, maar kan het niet beter uitleggen.
Is het zo een beetje duidelijker?
Bojangles schreef:
Wil eventueel wel reclame-'ruil' doen ofzo, ik heb veel leden in alle drie. variërend van 750-1000.
Veel paardemensen :)

Dat vind ik wel een goed idee! Bij mij werkt Hyves niet super goed, maar misschien dat we hier wel met z'n alle iets mee kunnen doen!

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:29

@Holy, ik kreeg tijdens mijn opleiding steeds meer opdrachtjes binnen. Het licht aan het aantal opdrachten die ik binnen krijg hoe druk ik ben. Verder werk ik een paar uurtjes in de week bij een particulier schildersinstituut daar doe ik hand en spant diensten, van boekjes maken en kopiëren en opruimen schoonmaken / administratie e.d.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:01

Whaha 11A ik zie het al, ik heb nog veel te leren.

Maar begrijp ik het nu goed dat je alleen een accountnaam hebt met daaronder 1 zinnetje over wie je bent en, heel belangrijk, de link naar je website en dat verder het enige wat je hoeft te doen, elke dag eventjes een zinnetje typen, is?
Ik zat namelijk te zoeken naar waar ik allerlei info in moet vullen, zoals hele lappen tekst in een profiel ofzo, maar dat is er dus helemaal niet?

Vandaag weer druk bezig aan de website. Dat is weer een heerlijke bonk werk, dus huppakee maar weer.

Hilda, spullen zijn binnen las ik?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:25

vyonara @ twitter

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:51

Klopt Holly, en ze zijn erg leuk. Op de factuur staat ook geen BTW dus dat scheelt weer in de kosten om door te berekenen. Ga ze nu voor mezelf vullen zodat ik voorbeelden heb.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:10

@Holly: Natuurlijk is er nog veel te leren! Als je in mijn profiel kijkt, dan zie je dat ik mijn website heb ingevult en inderdaad een tekst van zo'n 140 tekens over 'mijzelf'. Meer tekst kun je inderdaad niet invullen!
En je hoeft niet iedere dag iets te type, maar je kunt ook reageren op andere om zo je netwerk te vergroten!

@Hilda: Komen die spullen dan uit het buitenland?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:13

Yep, uit dat land wat zich te goed voelde voor NL en zich heeft afgesplitst en nu een zooi van hun regering maakt en voor nog een opsplitsing wil gaan zorgen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:14

Ahh... Ik snap hem! Zou me niets verbazen als er straks weer een deel van terugkomt bij NL!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:15

Hmhm hier zijn Belgen aanwezig Hilda79.
Is dat trouwens de strekking die de NL' se kranten verkopen?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:17

tante_t schreef:
mitivr.hyves.nl is mijn hyves,
We zijn nu druk bezig om spullen te vinden in china, dat scheelt echt veel geld. Als je via paypal betaalt is je geld ook nog verzekerd.
Doen jullie ook zaken met het buitenland en wat is jullie ervaring ermee?

Ik haal het meeste uit Engeland met Paypal. Dat gaat heel goed, geen klachten. Hondenspullen komen heel veel uit Duitsland, net weer iets anders en daar is de service ook goed Ben wel aan het orienteren op China want daar is het spotgoedkoop alleen nog een hele goede leverancier vinden en dat is misschien niet zo eenvoudig.
Importeer jij het zelf of via (of hulp) van tussenpersoon en ben je niet bang voor "rommel?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:17

11AFotograaf schreef:
Ahh... Ik snap hem! Zou me niets verbazen als er straks weer een deel van terugkomt bij NL!

Hihihi, het idee alleen al!
Trouwens, de gemeente Hulst wilde een paar jaar geleden maar wat graag Belgisch worden.
Hoezo terug komen :Y)