Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascal schreef:Ik heb idd aangegeven dat ik iemand kan doorverbinden in het duits! Ein moment bitte, leite ihnen weiter.
En idd ik gaf bij het 2de gesprek ook aan dat ik het anders af kon handelen in het engels.
En anders moet mijn vriend maar constant duits tegen me praten, hij werkt al 15 jr in zwitserland dus beheerst de taal prima.
En ze zei aan de telefoon dat 't gesprek morgen meer uitging naar een arbeidsvoorwaardengesprek.
Nou ben ik daarin niet heel moeilijk, vind het belangrijker dat ik het naar mijn zin heb bij een werkgever.
joyce2 schreef:@Patpen: Dat soort afwijzingen zijn echt heel vervelend, ik (als "lichamelijk gezond" persoon) krijg ook regelmatig dat soort afwijzingsmailtjes. In deze tijd, met zoveel aanmeldingen, word je eigenlijk niet meer gebeld. Alles gaat via de mail, als je uberhaupt al wat te horen krijgt....
Overigens kan het wel heel snel gaan, bij mijn vorige baan mailde ik mijn sollicitatiebrief en CV, binnen een uur werd ik terug gebeld, de volgende dag mocht ik op gesprek komen en toen hebben ze mij gelijk aangenomen en alle andere kandidaten die op gesprek zouden komen afgebeld. *Ik verlang naar die goede oude tijd* Ben het solliciteren echt een beetje zat aan het worden!!
dark_moon schreef:Nou, ik heb ook weer nieuws.
Had vanochtend sollicitatiegesprek bij het bedrijf. Het is een kantoorbaan, maar wel een met veel afwisseling en een nieuwe uitdaging.
Ze willen me echt ook voor de voorgestelde functie, ze willen in me investeren om de kennis voor die functie op te doen (wat schijnbaar niet binnen een jaar te leren is). Er zijn dus ook weinig mogelijkheden om echt iets met mijn handen te doen, als ze me aannemen is het dat ze me voor langere tijd op die functie willen hebben.
Ik hoor het morgen of overmorgen.
Zou het een aparte vraag zijn om ik eens een keertje kan meelopen, of dat ik het wat vindt en echt een goed beeld heb van de functie.
Ik vind het eigenljk zonde om de functie zo af te schieten vanwege dat het een kantoorbaan zou zijn...
Zou graag eigenlijk ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen, vindt dat best mooi dat rijden overal heen. Maar zie maar eens ergens binnen te komen, en deze baan is wel bij een transportbedrijf. Wie weet wat er ooit uit komt rollen.
Ik vindt het moeilijk wat ik moet doen, echt een keuze die ik nu moet maken......
Pascal schreef:Ik moet zeggen dat ik Duits ook een ontzettende rot taal vind hoor, en ik toch al een poos van school af ben.
Moet dus wel weer een beetje oefenen!
Maar ach even thuis cursus Duits zal ook wonderen doen!
Ariebombarie schreef:beter overdressed dan underdressed