Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:07

Nou, ik heb ook weer nieuws.

Had vanochtend sollicitatiegesprek bij het bedrijf. Het is een kantoorbaan, maar wel een met veel afwisseling en een nieuwe uitdaging.
Ze willen me echt ook voor de voorgestelde functie, ze willen in me investeren om de kennis voor die functie op te doen (wat schijnbaar niet binnen een jaar te leren is). Er zijn dus ook weinig mogelijkheden om echt iets met mijn handen te doen, als ze me aannemen is het dat ze me voor langere tijd op die functie willen hebben.

Ik hoor het morgen of overmorgen.
Zou het een aparte vraag zijn om ik eens een keertje kan meelopen, of dat ik het wat vindt en echt een goed beeld heb van de functie.
Ik vind het eigenljk zonde om de functie zo af te schieten vanwege dat het een kantoorbaan zou zijn...

Zou graag eigenlijk ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen, vindt dat best mooi dat rijden overal heen. Maar zie maar eens ergens binnen te komen, en deze baan is wel bij een transportbedrijf. Wie weet wat er ooit uit komt rollen.

Ik vindt het moeilijk wat ik moet doen, echt een keuze die ik nu moet maken......

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:38

Pascal schreef:
Ik heb idd aangegeven dat ik iemand kan doorverbinden in het duits! Ein moment bitte, leite ihnen weiter.
En idd ik gaf bij het 2de gesprek ook aan dat ik het anders af kon handelen in het engels.

En anders moet mijn vriend maar constant duits tegen me praten, hij werkt al 15 jr in zwitserland dus beheerst de taal prima.

En ze zei aan de telefoon dat 't gesprek morgen meer uitging naar een arbeidsvoorwaardengesprek.
Nou ben ik daarin niet heel moeilijk, vind het belangrijker dat ik het naar mijn zin heb bij een werkgever.

Volgens mij is Zwitsers Duits toch met een zwaar dialect? Maar je kunt idd thuis lekker oefenen. Je komt al verder dan ik met doorverbinden :)). Ein moment bitte lukt mij nog wel. Al die vervoegingen in het Duits!!! Werd er op school al gek van...

joyce2 schreef:
@Patpen: Dat soort afwijzingen zijn echt heel vervelend, ik (als "lichamelijk gezond" persoon) krijg ook regelmatig dat soort afwijzingsmailtjes. In deze tijd, met zoveel aanmeldingen, word je eigenlijk niet meer gebeld. Alles gaat via de mail, als je uberhaupt al wat te horen krijgt....

Overigens kan het wel heel snel gaan, bij mijn vorige baan mailde ik mijn sollicitatiebrief en CV, binnen een uur werd ik terug gebeld, de volgende dag mocht ik op gesprek komen en toen hebben ze mij gelijk aangenomen en alle andere kandidaten die op gesprek zouden komen afgebeld. *Ik verlang naar die goede oude tijd* Ben het solliciteren echt een beetje zat aan het worden!!

Ik weet wel dat het snel kan gaan. Die goeie oude tijd ken ik ook nog wel ;). Even gesprekje, tekenen en bij wijze van spreken de volgende dag beginnen. Dat het via de mail gaat heeft ook wel weer voordelen; het gaat sneller, je weet zeker dat je mail is aangekomen, maar het wordt er niet persoonlijker op. Ik heb iig nog bericht gekregen. Dat is al heel wat. Helaas zijn het altijd de berichten die ik NIET wil krijgen.

dark_moon schreef:
Nou, ik heb ook weer nieuws.

Had vanochtend sollicitatiegesprek bij het bedrijf. Het is een kantoorbaan, maar wel een met veel afwisseling en een nieuwe uitdaging.
Ze willen me echt ook voor de voorgestelde functie, ze willen in me investeren om de kennis voor die functie op te doen (wat schijnbaar niet binnen een jaar te leren is). Er zijn dus ook weinig mogelijkheden om echt iets met mijn handen te doen, als ze me aannemen is het dat ze me voor langere tijd op die functie willen hebben.

Ik hoor het morgen of overmorgen.
Zou het een aparte vraag zijn om ik eens een keertje kan meelopen, of dat ik het wat vindt en echt een goed beeld heb van de functie.
Ik vind het eigenljk zonde om de functie zo af te schieten vanwege dat het een kantoorbaan zou zijn...

Zou graag eigenlijk ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen, vindt dat best mooi dat rijden overal heen. Maar zie maar eens ergens binnen te komen, en deze baan is wel bij een transportbedrijf. Wie weet wat er ooit uit komt rollen.

Ik vindt het moeilijk wat ik moet doen, echt een keuze die ik nu moet maken......

Zeker vragen of je een keer "in de keuken" mag kijken. Volgens mij komt dat juist positief en geïnteresseerd over. Als je twijfelt zou ik het zeker doen. Mijn broer werkt bij de KLM (grond) maar is langzaam maar zeker de ladder op aan het klimmen. De 1e de beste baan in zijn (ongeveer) straatje aangenomen maar vliegt inmiddels de hele wereld over. Nu aast hij weer op promotie: lekker koffie drinken met die en die. Of zoals wij thuis zeggen: lekker likken naar de juiste personen <<). Maar ondertussen komt hij wel bij de baan die hij uiteindelijk wil hebben. Moraal: daar beginnen en uitkijken naar de mogelijkheden. Als je maar binnen het bedrijf bent kom je misschien wel op die vrachtwagen!

@Kirstenn: de vacature is idd van de website gehaald. Dat is dan ook het enige positieve van het hele verhaal. Bij de vorige sollicitatie was ik afgewezen (via uitzendbureau) maar stond wel die vacature nog 2 weken op internet. Toen heb ik ook even flink pissig uitgehaald naar het uitzendbureau. Stijlloos! Gebrek aan relevante recente werkervaring. Hoe kan ik die dan opdoen als ik nergens een kans krijg? Zeg nou zelf!

Kipje39

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:30

Ik moet zeggen dat ik Duits ook een ontzettende rot taal vind hoor, en ik toch al een poos van school af ben.
Moet dus wel weer een beetje oefenen!

Maar ach even thuis cursus Duits zal ook wonderen doen!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:55

Pascal schreef:
Ik moet zeggen dat ik Duits ook een ontzettende rot taal vind hoor, en ik toch al een poos van school af ben.
Moet dus wel weer een beetje oefenen!

Maar ach even thuis cursus Duits zal ook wonderen doen!

Al die rijtjes stampen. En waarvoor? 3e naamval, 4e naamval, wie kent ze nog -:). Zodra ik Duits uit het pakket kon gooien heb ik dat ook direct gedaan. En toch een goed cijfer op het laatste rapport waar Duits nog op stond!!! Maar dat kwam door die lieve docente. Oud, doof en kippig. Je kon gewoon je boek open op je tas neerleggen bij een repetitie +:)+. Ook kon je gewoon aan je buuv vragen wat zij bij vraag X had :D. Oké, je leert er niets van maar ik wilde toch niet verder met de talen Duits of Frans (nog zo'n drama).
Er zal vast ergens in die grijze massa nog wel wat zijn blijven hangen. Voor mij is het 25-26 jaar :oo geleden dat Duits op school heb gehad. Tot nu toe altijd wel weten te redden. Niet zo soepel, maar ach, als ze maar begrijpen waar het over gaat. Maar als het voor mijn werk was, zou ik ook ff thuis een spoedcursusje doen.
Tegenwoordig spreekt de jongere generatie ook wel Engels in Duitsland. Ik kan mij nog herinneren (ahum) dat zij geen andere taal leerden. Nog langer geleden dan mijn Duitse lessen toen wij daar op vakantie gingen........

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:59

Haha, ik weet al mijn rijtjes nog :o

Weet iemand hoe het zit met je ww, moet je al je sollicitaties door mailen of gewoon bewaren? Ik krijg mijn coach maar niet te pakken, anders bel ik even en vraag ik het aan een ander.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:51

Hoe raar kan het gaan??????
Na de desillusie van gisteren nog maar eens gekeken naar die andere functie. Ach, even bellen voor wat meer info. Genoeg kandidaten maar te weinig ervaring (stond bij 45+ baan en ik word in sept 40 dus voldoe daar nog niet aan). Maar 45+ had dus gewoon te maken met het feit dat ze iemand zoeken met ervaring.
Even lekker gebabbeld en het klikte wel. Mail je cv even door en dan bel ik wel je wel terug. Oké, meteen de koe bij de horens gevat: ik ben zaterdag in de buurt. Even bladeren in de agenda, ja kan wel, kom dan zaterdag maar voor een gesprek :wow:. Officieel zoeken ze een Secretaresse administratie / boekhouding maar het blijkt een zeer uitgebreide functie te zijn voor 20 uur. Functie begint per 6-10-2010 (!) dus ze zijn al een tijdje zoekende.
Moet alleen nog wel 1-2 jaar de oude baas "tolereren" die een beetje kort kan zijn op zijn tijd. Kom maar op, daar kan ik wel tegen.
Het enige nadeel is de bereikbaarheid met de auto. Maar goed, mijn ouders wonen in dezelfde straat en daar kan ik makkelijker parkeren. Fiets bij mijn ouders en met 5 minuten ben ik op het werk (ja, ja, ik ben al weer aangenomen _O-). Mogelijk verhuist de administratie met 6-12 maanden naar centrum Hilversum. Nou ja, auto bij het station, 2 haltes met de trein, 5 minuten lopen en ik ben er. Maak ik ook nog eens gebruik van mijn vrij vervoer (man werkt bij het spoor, heb al in geen jaren gebruik gemaakt van de trein).
Hilarisch gewoon! Beetje assertief zijn en meteen gesprek geregeld.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:01

Jeetje Patpen..... Wat ontzettend fijn.
Ik ga heeel hard voor je duimen.

Nou ik ben net ook op gesprek geweest.
Was een functie voor 32 uur, maar omdat ze niet konden kiezen tussen mij en die andere kandidaat hebben ze me een baan aangeboden voor 24 uur. (wat mij veel beter uitkomt aangezien 32 echt mijn max. was i.v.m. mijn zoontje) Dus mijn zoontje en ik hebben lekker 2 daagjes samen.
Het wordt dus een duo baan..

Ik ben uiteraard akkoord gegaan, en mag maandag beginnen.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:01

Gefeliciteerd Pascal!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:03

Gefeliciteerd!

Ik ben vanmorgen ook op gesprek geweest, en gelijk aangenomen. Mag ook as. maandag beginnen :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:03

Dank jullie wel.

Jij ook gefeliciteerd Desa...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:29

oh wat fijn allemaal! Gefeliciteerd!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:50

Voor degenen die aangenomen zijn: van harte gefeliciteerd! *\o/*

Ik zit nu te bedenken wat ik aan ga trekken zaterdag. Hoeft volgens mij niet zó formeel te zijn (het is bij een gokhal). Ik heb alleen maar fatsoenlijke spijkerbroeken en anders donkere pakken. Nou ook niet echt het weer om een donker pak aan te trekken! Heel misschien heb ik ergens nog een nette witte 7/8 broek liggen. Weet het niet zeker meer. De kast is 2 maanden geleden heel erg uitgemest dus even zoeken maar denk ik. Kan ik hem nog wassen......

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:58

beter overdressed dan underdressed

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:17

Ariebombarie schreef:
beter overdressed dan underdressed

Ja, maar als het bij een "gewone" kantoorbaan (ipv gokhal) zou zijn, zou ik ook twijfelen. Het is gewoon zo lastig: je wilt niet te stijf overkomen maar ook niet als een slons. Wat is nou de juiste tussenweg? Waar is die scheidslijn?
Ik heb 2 "rouw- en trouwpakken". De een is marine met glanzend marine krijtstreepje. Prachtig pak, niet te dik, maar wel hoog gesloten. Gemaakt voor de trouwerij van mijn broer (12 jaar terug) en daarna nog een keer gedragen voor de begrafenis van mijn schoonmoeder. Het andere pak is zwart krijtstreep maar moet eerst nog naar de stomerij; valt dus op dit moment af. Jurkjes/rokjes staan mij niet dus die heb ik ook niet. Wat ik vooral belangrijk vind (zeker op soll.gesprek) is dat je kleding aanhebt waarin je je lekker voelt. Niet mijn oude afgetrapte spijkerbroek, dat is weer het andere uiterste. Lastig hoor.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:20

ik zou netjes gaan en met leuke, goede en gevatte antwoorden komen :) dat is the best of both worlds imo :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:41

Wow goed zeg patpen! Kan je geen spijkerbroek met blouse ofzo aan doen? Simpel maar toch netjes.

Ik had vanmiddag voicemail over gister, en ik ben t helaas niet geworden.. Hij zei dat ze waarschijnlijk wel een andere plek voor me hebben, daar moet ik morgen even voor terug bellen. Hopelijk zegt ie dat niet voor niets :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:42

spijkerbroek naar een sollicitatie vind ik echt een no go. hoe informeel het bedrijf ook is.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:47

Hahaha toen ik ging solliciteren voor die baan waarvan die baas me niet betaalde, kwam ik strak ik pak aan.
Zit hij daar in z'n bouw outfit!

Sprak eerst een man in pak aan met bent u de heer Schijf, hoor ik uit een hoek nee dat ben ik!
Had toen al moeten stoppen met het hele drama!

Hoop meer geluk te hebben bij deze baan!
Vind het wel spannend hoor!
Ze gaan me iig goed inwerken dat vind ik altijd al heel erg fijn!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:05

Gisterochtend een gesprek gehad op een vmbo-school in Hoorn, gesprek ging voor mijn idee erg lekker, heb kunnen zeggen wat ik wilde en zij klonken positief. nu dus afwachten, maar twijfel toch over die school vanwege het niveau (aangezien ik in Sept. met mijn master ga beginnen (1e graads) en graag havo/vwo wil gaan lesgeven).

23e weer een gesprek :D maar nu in Maarsen op een hvao/vwo school. En laatst een gesprek op mijn oude school/werk en als ik hun reacties merk, willen zij mij graag hebben :o :D (ik werd namelijk opgebeld door een oud-collega, dat er een aantal uren vrijkomen. Vacature staat ook niet op internet, dus dat klinkt erg positief *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:27

Wauw, opeens weer een hoop mensen aan de baan of uitgenodigd voor een gesprek! Top zeg!

Hier nog steeds niet, ook niet meer op gesprek mogen komen en kan tot nu toe ook geen leuke vacatures vinden... Mn buurman gaat nu ook voor me kijken, dus moet mijn cv even aan hem doormailen (hij heeft veel connecties) en ik ga toch maar een linkedin profiel aanmaken.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:08

Desa en Pascal gefeliciteerd *\o/* , Patpen ook!

Nou hier heerst opeens weer het nare gevoel van het 1e gesprek,..
IK BAAL. had juist na de contractbespreking een goed gevoel,.. heb samengevat wat we besproken hebben en toegemaild, nu worden er in 1x dingen ontkend en anders uitgelegd dat in het gesprek,..
Moet nog antwoorden op haar mail maar heb mn hoofd er nu niet naar staan.

Mensen met goed bericht uiteraard van harte gefeliciteerd!!
Laatst bijgewerkt door Qizz op 11-05-11 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:11

Jammer zeg!
Laatst bijgewerkt door DeSa op 11-05-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:18

Desa gefeliciteerd, wat ga je precies doen?

collega = medewedstrijdganger/paardenbekende van mij, kan inderdaad,..
maar als iemand meent dat te moeten doen moeten ze het doen,..
dan heeft het zo moeten zijn,.. :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:34

Ik ga bij een bakkerij werken, de verkoop :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:46

Iedereen die een baan heeft; gefeliciteerd! En iedereen die gaat solliciteren; heel veel succes!

Ik heb vandaag mijn concept scriptie ingeleverd, nog ff feedback afwachten en dan kan ik bijna mijn definitieve versie laten drukken. Ben blij als ik klaar ben met mijn studie, dan kan ik eindelijk écht aan het solliciteren!