Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:19

HF, vervelend dat je niet in aanmerking komt ervoor! Veel succes met plan B en hopelijk geen C ;)

Joyce, ik neem het maar voor lief en ga het niet door berekenen. Ik denk namelijk dat nog hogere verzendkosten klanten af gaat schrikken. €6,75 is al aardig wat, laat staan dat er nog 1 euro nog wat bij komt dat zou mij persoonlijk ervan weerhouden om ergens te bestellen en zo kunnen mijn klanten dan ook over mij denken.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:21

Ik sinds 2005 als zzp er in de kraamzorg. Ontzettend leuk, maar wat minder jaar in vergelijking met 2009

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:33

@Michelle, ben daar idd ook bang voor, dat mensen het niet echt gaan waarderen als ze nog meer aan verzendkosten/administratiekosten moeten betalen!

In mn enquete kwam ook echt constant naar voren dat mensen sneller voor een webshop kiezen waar de verzendkosten laag zijn.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:07

Joyce plan B staat helemaal bovenaan blz 68.
Ik bedacht net met schrik dat ik dan in feite nog maar 10 weken heb om alles klaar te krijgen. Oeps! Ik weet niet of dat gaat lukken. Eerst maar een goed plan maken dan.

Dat van die btw en verzendkosten weet ik eigenlijk niet ..?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:29

JulienSVU schreef:
Noou ik heb weer een nieuwe sample van mijn rijjasje! Dit is 1 dressuurmodel.. Ben nog bezig met de andere dressuurmodellen.
En de knopen worden nog geleverd in zilver en goud met het Juuls logo. :) Ik ben dus ook druk bezig met het ontwikkelen ;)

http://www.juulsjackets.com/juulsjacket.jpg

http://www.juulsjackets.com/juulsjacket1.jpg

http://www.juulsjackets.com/juulsdetails.jpg

Wauw, echt prachtig! Heb jij al die contacten (naaiateliers, ontwerpers,..) gelegd en gevonden via internet ? Of ben je 'thuis' in die wereld ?

Hier iemand die graag een eigen bedrijfje zou hebben, maar niet goed weet hoe er aan te beginnen.
Ik heb ook niet echt een concreet idee, maar weet bv. totaal niet hoe je aan leveranciers of zo zou kunnen geraken :D
Maar jullie zijn echt allemaal super goed bezig! Knap!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:23

Nath ga je je zonnestudio verkopen? Dat is jammer zeg.
Wat voor bedrijf is je vader begonnen?

Weer een aantal ondernemertjes erbij zag ik. Hallo.

HF wat k.u.t. zeg. Was te verwachten natuurlijk, maar toch blijft het k.u.t.
Je hebt het iig geprobeerd en dat is het belangrijkste he.
Plan B dan maar. Waar je nu wel heel goed naar moet kijken is dat je alles zo goedkoop mogelijk doet. Er is geen geld, dus dan moet je dat ook niet ergens vandaan willen toveren terwijl dat eigenlijk niet kan. Het is zo snel gebeurt dat je jezelf de schulden in helpt en dan ben je verder van huis.
Sommige dingen zullen dus op een later moment pas kunnen gebeuren, want je moet eerst een euro maken voor je hem uit kunt geven.
Ik zou dus zeggen, die website toch even zelf maken, die reclame even gratis doen, toch maar even in de oude kleding rond blijven lopen, maar denk ook even wat verder zoals dat je de eerste maanden ook een sim only abbo kunt nemen op je mobieltje ipv een duur abbo met vaste telefoon.
Het is niet makkelijk allemaal, maar goed ipv binnen no time, doe je er gewoon een jaartje ofzo langer over. Ga je ook niet dood van toch?
Ik ben iig wel benieuwd hoe het allemaal verloopt.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:44

Ik wil graag een website maken in de toekomst, maar waar ik kan ik het beste een domeinnaam aanvragen?

Voor de gene die een website hebben, waar hebben jullie je laten registreren?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:55

Smidtje schreef:
Hallo ondernemende bokkers!

Ik heb een vraag voor jullie. Voor mijn opleiding moet ik een ondernemingsplan schrijven (afstudeerproject). Ik wil een (kleine) dierenspeciaalzaak starten maar ik kan maar niet beginnen.
Waarmee kan ik het beste beginnen?

Ik heb een ondernemingsplan van de Rabobank maar ik moet me ook houden aan de richtlijnen van de school. Vooral de financiele delen zijn moeilijk. Hoe bereken ik of het pand dat ik wil huren financieel haalbaar is bijvoorbeeld?

Poehh ik loop er al zo lang tegen aan en ook op school kunnen ze me niet veel duidelijkheid geven. Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen of mag dat niet?

als ik je een tip mag geven en je wil echt een normaal salaris verdienen. begin geen dierenspeciaalzaak...

we hebben er zelf een en we kunnen er gelukkig goed van leven. een hoop van onze collega's echter niet.

waarom wil je eigenlijk een dierenspeciaalzaak beginnen? gewoon een vraag hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:18

Dieuwke1981 schreef:
Ik wil graag een website maken in de toekomst, maar waar ik kan ik het beste een domeinnaam aanvragen?

Voor de gene die een website hebben, waar hebben jullie je laten registreren?

Ik ben nogal fan van http://www.antagonist.nl.

Mocht je wel een domeinnaam willen maar absoluut nog geen hostingpakket is http://www.webreus.nl lekker goedkoop en een prima partij.

Edit: oeps, ik kom zomaar binnenvallen... Ik heb al vaker meegekletst in dergelijke topics, geen idee of ik al eerder in dit topic heb gepost, maar ik kwam 'm gisteren tegen en lees sindsdien een beetje mee. En nu reageer ik zomaar zonder erbij stil te staan dat jullie nu misschien denken: "Huh, waar komt zij vandaan?"

Voor de volledigheid zal ik mezelf nog even voorstellen: [***], zelfstandig fotograaf en fotografiedocent. Voorheen mezelf bovendien geprofileerd als tekstschrijver (commercieel) en redacteur, maar ik heb besloten dat op een lager pitje te zetten (lees: alleen te blijven doen voor bestaande klanten of kansen die ik niet kan laten lopen) om me meer te kunnen profileren als fotograaf.

Voor wie nieuwsgierig is:
www.[***].nl
www.fotografiemetnouks.nl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:01

Welkom Nouks! En natuurlijk ook welkom voor alle andere nieuwe mensen!

@Dieuwke: Een oud collega van mij die mijn andere website heeft gebouwt en host, heeft nu ook fuzzylicious.nl voor me aangevraagd en bij hem ondergebracht. En als het nodig is, bouwt hij ook mn site voor me.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:11

Holly ja idd ik heb het in elk geval geprobeerd. En ik ga idd heel zuinig aan doen, ik wil eerst even kijken hoe het allemaal gaat draaien. Het meeste geld zal in het assortiment gaan zitten neem ik aan. Verder zal ik niet overdreven veel startkosten hebben, ik hoef er niet giga voor te verbouwen. En wat ook handig is, een kennis die kan klussen ;-). Maar de website zelf maken zit er echt niet in, zoals ik al zei ik heb maar een week of 10 en in die 10 weken zijn er heel veel zaken die ik helemaal uit zal moeten spitten en op papier zal moeten zetten voor ik begin (bv informatie over dieten en allergieen, professionele info zeg maar). Daar gaat giga veel tijd in zitten. Wel wil ik de webshop zelf gaan maken. Reclamefolder heb ik al helemaal in m'n hoofd, moet even uitrekenen wat goedkoper is, zelf printen of laten drukken. Dan moet ik nog folders schrijven over allerlei onderwerpen. En last but nog least ... een kassa uitzoeken :+ .... pfff, er komt nogal wat bij kijken zeg.

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik nu in elk geval weet waar ik aan toe ben. Wel vervelend dat ik nu sollicitatiebrieven zal moeten schrijven terwijl ik in m'n hoofd met heel andere dingen bezig ben maar goed zit even niets anders op. En wie weet loop ik nog tegen een perfecte baan aan he ;-).

Nouks welkom, ik herken je naam wel maar ik denk van andere topics ;-). Nog een fotograaf, dat wordt nogal eens gedaan als eigen bedrijfje zo te zien!

Smidje ik meen dat je op KvK.nl ook tips voor het schrijven van een ondernemingsplan kunt vinden. De financiele zaken en marktonderzoek zijn inderdaad erg lastige dingen, daar loop ik nu zelf ook tegenaan.

Dieuwke, ik zit bij Bullcat webhosting.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:23

Ik zat hiervoor bij Starthosting, wel tevreden over :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:42

holly schreef:
Nath ga je je zonnestudio verkopen? Dat is jammer zeg.
Wat voor bedrijf is je vader begonnen?

:j
Die heb ik nu bijna 4 jaar vanaf mn 20e, mijn moeder werkte 2 soms 3 dagen bij me, waardoor ik het kon combineren met mijn vak als nagelstyliste wat ik hiervoor al was. Maar die is vorig jaar geopereerd aan haar rug en mag niet meer werken. Ik doe nu alleen nog de zonnestudio en mis mn nagels.
Daarbij werk ik zoveel dat het gewoon niet grappig meer is ik heb dit jaar nog geen 1 dag vrij gehad en die komt er ook niet....., werk 6 dagen per week van smorgens vroeg tot savonds laat.
Wel een partimer gehad maar met oog op verkoop mee moeten stoppen omdat ik die geen vast contract kon aanbieden omdat je niet weet of toekomstig koper wel personeel wil.

Ik wil graag meer tijd steken in mijn paard, wil graag de wedstrijd sport weer in. Mijn vriend is bakker dus ook veel aan het werk, we zien elkaar bijna niet meer :Y)
Toen kwam mijn papa met het volgende voorstel, die is deze zomer begonnen met de opstart van zijn nieuw zaak van Plameco (plafonds) (na 20 jaar een ondernemersbedrijf te hebben gehad) mijn broers komen beide voor hem werken als monteur. Hij doet zelf verkoop en montage, en wilde mij er wel bij hebben voor de verkoop. Dus gaf mij de keuze of ik de studio wilde houden of verkopen. Dus zodra de zonnestudio verkocht is ga ik partime voor hem de verkoop doen, en in zijn showroom heeft hij een hoekje waar mijn nageltafel kan staan dus kan ik de rest van de week nagels doen.

dat is van mijn huis welgeteld 5 min op de fiets, en 2 min naar mijn paard, dus dat is ideaal. En natuurlijk leuk dat we er met de hele familie in zitten!

Het is echt hartstikke leuk die studio, maar ik heb gewoon mijn prioriteiten ergens anders liggen en dan moet je keuzes maken :o

dus mocht iemand nog wat zoeken regio amersfoort :D

wel leuk trouwens dat hier zoveel ondernemers zitten :D

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:25

Ik meld me ook! Heb niet alles gelezen, maar wel het hele topic doorgekeken, wat veel verschillende ondernemers en vakken hier op bokt. En ik ben ook al een hoop tips tegen gekomen.

Ik ben zelf bezig met het opstarten van een zadelmakerij, ik hoop dat ik februari komend jaar kan starten.
Op dit moment ben ik bezig met het maken van een website en het bedenken van een leuke, pakkende naam en een logo. Verder heb ik al een werkplaats gevonden die ik bezig ben in te richten en heb een bedrijfsauto aangeschaft. Aanloopkosten genoeg :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:01

HannahFrouk schreef:
[***] welkom, ik herken je naam wel maar ik denk van andere topics ;-). Nog een fotograaf, dat wordt nogal eens gedaan als eigen bedrijfje zo te zien!

Klopt, er zitten hier meer fotografen. Wel geloof ik dat de meeste fotografen hier op Bokt zich richten op paarden/huisdieren en/of portret/studiowerk voor particulieren. Ik ben één van de weinige fotografen die vooral commerciële fotografie doet.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:09

Nouks, wat fotografeer je dan precies in het kader van commerciele fotografie? B.v. voor beurzen, foto's maken voor bedrijven e.d.? En wat is je specialiteit? (kan me voorstellen dat je die hebt?)

Zit er in dit topic toevallig iemand die weleens reclame artikelen ergens heeft laten maken (bv een gadget of een T-shirt bedrukken)... of die dat zelfs zelf doet? En ik ben ook nog op zoek naar iemand die goed druk- en printwerk levert ... zal daar niet veel van nodig hebben maar ik wil wel graag iemand die goed werk levert. Suggesties zijn heel welkom.

Nathalie kan me best voorstellen dat dat allemaal wel erg druk is! Tis natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat je hobby en je prive-leven en relatie erbij in gaat schieten. En klinkt heel leuk zo'n familiebusiness (zolang je allemaal met elkaar op kunt schieten dan).

Livvy ook welkom. Ja, kosten maken is heel makkelijk (ben ik ook al achter) maar geld verdienen wat lastiger :+ :D :+ . Er zitten in dit topic best wat creatieve geesten, tenminste 1 naam is hier al geboren dus wie weet komen er nog meer. In wat voor richting zit je te denken? En wat voor soort naam wil je? Misschien uuuuh "DE BOER ZADELS". Hahaha, zeker niet leuk genoeg he ;-). Heb je een saddlefitting opleiding gedaan of iets in die richting?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:12

@ HannahFrouk wij bestellen ons reclamemateriaal altijd bij Vistaprint

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:31

Mag ik me ook aanmelden?

Ik heb al jaren het idee dat ik iets voor mezelf wil gaan beginnen. Ik heb nu een concept in mijn hoofd en ben aan het kijken
of het te realiseren is. Vind het echt onwijs spannend en ik hoop dat ik wat tips uit dit topic kan halen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:53

Wat wil je gaan doen Miss_Nadine? enne, welkom natuurlijk ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:07

Welkom aan alle nieuwe deelnemers! Super hoe dit netwerkje zich uitbreidt en op deze manier veel kennis bijeen komt!

Ik heb overigens geen uren bijgehouden, ik dacht dat dat niet hoefde als je zo klein onderneemt naast een FT loondienst :=

HF goed dat je nu weet waar je aan toe bent, al is het niet waar je op hoopte. Lekker aan de gang nu!

Nathalie, ondernemen is m.i. Niet zaligmakend inderdaad. Het brengt veel uren, verantwoordelijkheid en stress met zich mee. Wat dat betreft twijfel ik ook wel of ik e.e.a. Niet gewoon 'aan huis' blijf doen, maar dan wel in een verbouwde schuur ofzo.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:39

Hey wat leuk, zoveel ondernemers op bokt. Had ik nog niet gezien. Ik werk nu ruim 10 jaar voor mezelf. Eerst als freelance tekstschrijver (lage inverstering want alleen een Macje nodig en hoge opbrengst. Kan het iedereen aanraden). Nu sinds een jaartje als cs-therapeut voor paarden. Errug leuk, maar als het om het geld gaat, kun je beter gaan schrijven 8-)

Mijn site is gehost (klopt dat grammaticaal? Het is zondag in mijn hoofd...) bij mijndomein en dat bevalt prima. Al moet ik zeggen dat ik me niet erg verdiept heb in wat je nou precies krijgt voor die 30,- per jaar. Stats zijn overzichtelijk. Ik heb de site zelf in elkaar geprutst met iWeb. Commentaar is altijd welkom!

Boekhouding doet de accountant. Duur, maar goed (en lekker makkelijk). Ik gooi mijn map om de deur en krijg een keurig mapje + uitleg terug. Nu ik minder verdien, is het eigenlijk te duur, maar omdat de aangifte in combi gaat met manlief levert het toch nog wat op. We betalen minder belasting doordat de accountant schuift met aftrekposten enzo (weet niet precies hoor! Daarom heb ik 'em juist.)

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:39

HannahFrouk schreef:
Livvy ook welkom. Ja, kosten maken is heel makkelijk (ben ik ook al achter) maar geld verdienen wat lastiger :+ :D :+ . Er zitten in dit topic best wat creatieve geesten, tenminste 1 naam is hier al geboren dus wie weet komen er nog meer. In wat voor richting zit je te denken? En wat voor soort naam wil je? Misschien uuuuh "DE BOER ZADELS". Hahaha, zeker niet leuk genoeg he ;-). Heb je een saddlefitting opleiding gedaan of iets in die richting?

Ja ben druk bezig met de opleiding Saddlefitting en tegelijkertijd opleiding Zadelmaker. Tja, qua naam ben ik nog op zoek naar wat pakkends, wat ook tegelijkertijd een domeinnaam moet kunnen zijn (dus niet al te lange naam zeg maar). Er zijn al heel veel leuke namen 'vergeven' zeg maar. Mijn eigen naam wil ik er niet in verwerken, en ik wil me in de naam ook niet beperken tot alleen zadelspassen of zadelmakerij. Poeh, moeilijk ben ik hè ;) Tot nu toe met de volgende namen bezig, maar beide zijn nog niet helemaal naar mijn zin.

Zadel service Zeeland (dan heb ik gelijk de regio waarin ik wil gaan werken te pakken)
Zadel in Balans

Ideeen zijn van harte welkom :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:44

Hallo allemaal, welkom "nieuwe" ondernemers (in de dop). Leuk dat er zoveel afwisseling is in de beroepen. Kunnen we allemaal vast wel iets van elkaar opsteken.

@Livvy: Zadel service Zeeland is dekkend voor wat je doet en kan je afkorten naar zsz.nl. Helemaal zo slecht nog niet, toch?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:01

Welkom alle nieuwe :D

Livvy, mij trekt juist zadel in balans weer meer. Als je zadel service Zeeland kiest en je wilt toch buiten zeeland gaan werken dan denk ik dat je jezelf wat beperkt met je naam, en het kan misschien wat verwarrend zijn voor de klant. Dan wonen ze bijv. in brabant, hebben interesse in jou diensten maar je naam geeft aan in zeeland te werken en dan kunnen ze afhaken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:05

Ik kom me ook even melden.
Niet omdat ik zelf een bedrijf heb, maar meer om informatie en kennis op te doen.

Ik moet nog 1,5 jaar met school en heb de mogelijkheid een ondernemersplan op te zetten.
M'n vriend heeft een melkveebedrijf, en we hebben het er eens over gehad een 2e tak op te zetten.

Dus nu moet alles worden uitgezocht of er een markt voor is, en of het financieel uit kan.