VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:22

En wat heb jij gekozen? :P

NieneWiep

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:23

Het liefst willen wij een heel lokaal hebben, zodat we die in kunnen richten als pub, inclusief hapjes en bier. :Y) Maar we weten niet of dat gaan lukken ivm de ruimte op school. Maar dat pub idee willen we sowieso doen, dus anders in het klein, niet een heel lokaal.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:33

ziet er gaaf uit nienewiep..ook een leuk onderwerp..zoiets mochten wij helaas niet. Moest perse met een onderzoek enzo
Laatst bijgewerkt door Phylos op 24-11-09 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:36

Wij moesten ook per se een onderzoek.
Was lastig omdat ik C&M doe, maar goed :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:41

Dat van ons moet opzich ook wel een onderzoek zijn natuurlijk, maar niet perse iets natuurkundigs. Wij hebben nu dan onderzocht hoe de Engelse keuken is ontstaat, wat de tradities zijn, hoe dat allemaal komt blabla. Maar dus een ander soort onderzoek, niet met getallen als resultaat.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:47

Ziet er leuk uit zeg :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:15

Dat ziet er leuk (en lekker) uit :)) Het idee van de pub is ook erg leuk! Met welk programma heb je die folder gemaakt?
Wij moeten voor het PWS ook zelf perse wat onderzoeken, maar als dat niet gaat met proefjes moet je een enquete of interview doen.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:24

astriidj schreef:
Dat ziet er leuk (en lekker) uit :)) Het idee van de pub is ook erg leuk! Met welk programma heb je die folder gemaakt?
Wij moeten voor het PWS ook zelf perse wat onderzoeken, maar als dat niet gaat met proefjes moet je een enquete of interview doen.

InDesign van Adobe. :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:14

Gaaf pws Nienewiep, je ziet gewoon de uren werk erin steken, dat zal zeker gewaardeerd worden ;)

Mijn pws gaat over de magneto-hydro-dynamische boot (natuurkunde). -:)
Is een soort boot die op lorentzkrachten wordt aangedreven.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:15

Ziet er echt gaaf uit! Dat programma ga ik maar onthouden, volgens mij is het heel fijn werken ermee. Wat moeten jullie dat al snel inleveren. Wij moeten het pas 4 februari inleveren!

Vandaag naar lipica geweest om een paar laarzen te laten maken, dus die zijn ongeveer half februari klaar. Was wel een leuk ritje van bijna 1,5 uur heen en 1,5 uur terug :P Had gelukkig studiedag :Y)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:22

Ohhh Nienke wat supergaaf :oo mooi gedaan hoor!!

PWS moeten wij op 15-12 inleveren.. De definitieve versie, dus.. Jottum!

Ik ga nu Engels paper voorbereiden (over Obama, jottum) en biologie proefwerk leren.. Heb donderdag PTAtoets over 2 hoofdstukken, welke ik beide niet gemaakt heb :o oepsie.. Nouja.. :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:30

wow Nienke, wat is jouw pws gaaaaf!
Ik moet vandaag nog 2 paarden doen, eigenlijk ook weer aan mn Sk werken en en en en bwuhh veels te veel te doen.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 17:36

Bedankt allemaal! :D

Het enige nadeel hiervan is dat we de paginavullende foto's moeten kopen, en dat is best een duur grapje.. Foto's van google mag je eigenlijk niet zomaar publiceren en ze zijn gewoon niet groot genoeg om mooie kwaliteit te krijgen. Daarom moet je de foto's van free stock websites halen, en aangezien ze een groot formaat moeten hebben kost dat ongeveer 4/5/6 dollar per foto... Dus in totaal ben ik er wel 60 euro aan kwijt ongeveer. Maargoed, dan heb je ook wel wat, kwalitatief zijn ze geweldig namelijk.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:39

Word dat niet vergoed door je school dan?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:03

60 euro vind ik wel vrij veel, mocht je het zelf moeten betalen. Volgens mij betaalt onze school ook ons materiaal.

Stockphoto's zijn inderdaad niet goedkoop, nu heb je wel geluk dat de dollar laag staat. :+

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:07

Wat doen jullie eigenlijk allemaal met paarden? (te lui om profielen door te gaan spitten ;))

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:08

Sander_ schreef:
60 euro vind ik wel vrij veel, mocht je het zelf moeten betalen. Volgens mij betaalt onze school ook ons materiaal.

Stockphoto's zijn inderdaad niet goedkoop, nu heb je wel geluk dat de dollar laag staat. :+

Dat is nog wel een voordeel ja. :') Nee, denk niet dat het vergoed wordt door school, omdat het echt een extraatje is, we hadden het niet hoeven doen. Zou ook wel leuk zijn als onze reis naar Londen vergoed werd, haha.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:25

Gittekit schreef:
Wat doen jullie eigenlijk allemaal met paarden? (te lui om profielen door te gaan spitten ;))

In m'n profiel staat ook niks :D
Maar ik rijd 1x in de week/1x in de 2 weken hier op de manege, op het paardje op m'n avatar.
Wat grappig dat je op de Oldershof hebt gereden, de eigenaren zijn nu sinds ongeveer 3 jaar eigenaar van mijn manege.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:29

Nueve: Okee dat is duidelijk! Ik ben eigenlijk ook van alles op het laatste moment doen dus moet maar even kijken of ik het dan wel moet gaan doen haha O:) Ben vorig jaar ook naar de open dag geweest en dat sprak me op zich wel aan, maar het is inderdaad heel hard werken...

Wat een tof PWS Nienke! Heel mooi gemaakt! Bij ons vergoeden ze geloof ik €45,- p.p. voor het PWS :')

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:30

Gittekit schreef:

Heb zelf een paardje! Dus dat is erg druk naast school haha :P En jij?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:31

Gittekit schreef:

Op het moment alleen ernaar kijken en haar binnen halen uit de wei :P (Luna dus)
Ik wil nu wat meer de weg op, heb nu mijn ruiterbewijs dus mag nu ook de duinen in! :)
Lekker recreatief buitenrijden dus :) Dat wil ik 1x in de week gaan doen, miss 2x, net wat uitkomt met school :)

En met Uk (shet) op 't moment eigenlijk niks... Heb eigenlijk - hoe knullig het ook klinkt - geen tijd meer voor haar. Ben er 1x in de week om met de eigenaren bij te praten en kopje thee te drinken..

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:32

astriidj schreef:
Maar ik rijd 1x in de week/1x in de 2 weken hier op de manege, op het paardje op m'n avatar.
Wat grappig dat je op de Oldershof hebt gereden, de eigenaren zijn nu sinds ongeveer 3 jaar eigenaar van mijn manege.

Ah wat tof! Ze hebben maar weinig pony's meegenomen he?

Ik rijd trouwens 2 paarden, een 23jarige merrie Amazone waarmee ik 3 keer in de week rondhobbel en een 13jarige ruin, Lex, waarmee ik momenteel helemaal vanaf de basis weer aan het beginnen ben. Af en toe een beetje teveel van het goeie, maargoed ik doe t graag.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:39

Ik doe helemaal niks met paarden. :')

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:42

Kom ik ook weer eens binnenvallen :+
Zie hele mooie PW's voorbij komen en heel ingewikkeld klinkende onderwerpen := voor de rest nog wat goede en minder goede cijfers van toetsweken :)
Astrid, ik heb jou geloof ik nog in een ver verleden toegevoegd op msn, toen de Oldershof net ging verhuizen zeg maar. Wat grappig dat ik je hier weer tegen kom!
Wat ik met de paarden doe: ik rijd momenteel een 5-jarige fries van mensen en die breng ik ook uit op wedstrijden. We rijden nog maar B, maar zijn ook net begonnen.
Verder voer ik naast school niet zo heel veel uit, heb wat probleempjes met m'n gezondheid :) verder niets ernstigs ofzo.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:57

:) Leuk om te lezen wat jullie wel (of niet :P ) doen met paarden :)
Overigens moet ik erbij zeggen dat ik meer richting de horsemanship ga in mijn omgang hoor, werk vooral met lichaamstaal enzo, richting Parelli :)

Even ander vraagje: zijn hier al mensen die zich daadwerkelijk ingeschreven hebben voor hun vervolgstudie?