Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:25

oOoKellyoOo schreef:
hihi ik meld me ook
wij willen een huis gaan kopen nu en is het verstandig als je allebij een zo goed als fulltime baan heb. Ik werk nu een paar uurtjes op een camping en dat is eindseizoen afgelopen, ik heb nu maar 1 dag in de week dat is in half juli tot eind augustus dus vaker.
Nu ben ik driftig opzoek naar iets waarbij ik de mogelijkheid tot vast heb.
Nu heb iik gesolliciteerd bij focuswonen.nl
daar keijg je een opleiding en als je het jaar goed afrond krijg je van hun een contract onbepaalde tijd aangeboden. had gister gebeld of de sollicitatie aangekomen was maar de projeckt leider was er niet en moet ik vrijdag terug bellen en dat duurt zooo langf hihi

hoi
bedoel je niet fokuswonen.nl ? En op welke locatie heb je gesolliciteerd?

BiBiQ

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:23

Kensha, wat fijn dat je aan de slag bent!
En Mayo-curry-ui = patat speciaal
Mayo-pinda-ui = patat oorlog
mayo-ketchup = mayo ketchup ;)
Sommige mensen bestellen patat speciaal maar willen dan ketchup, dus kan je het beter vragen. "Wilt u Curry of Ketchup? En wilt u er uitjes op?"
Dit vraag ik ook altijd bij oorlog, of ze ui willen.
Ik heb bij bram gewerkt, je leert het snel genoeg.
En als je patat moet scheppen, kan je het beste ervoor zorgen dat alle patatjes gelijk in je schep liggen. dus allemaal in dezelfde richting naar de voorkant van je schep toe. Zo gaat het het makkelijkste in de zak/bakje en blijven ze heel.

Ik ben aan 't werk sinds woensdag en het is redelijk goed te doen.
Alleen half 5 opstaan is zo erg! Maar wel rond 1 uur thuis :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:06

Das lekker Bootjes, dat je weer aan de slag bent.

Ik heb maandag een gesprek bij de Jumbo als bijbaan en vakantiebaan voor naast de studie.
Ik ben benieuwd.

Mijn moeder zit in de ziektewet, wordt ze gebeld dat ze ontslagen is, maar ze heeft een contract dus dat gaat mooi niet door! wie heeft dit ook meegemaakt?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:17

Bij de smullers vragen ze ook altijd of je curry of ketchups wilt inderdaad :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:20

ik ben sinds december 2008 werkeloos
en heb genoten van het zwanger zijn en mijn zoontje
nu inmoddels is die 1 jaar oud en krijg ik geen ouderschaps geld meer.
Ik heb 5 x moeten soliciteren en ben nu aangenomen als keukenassistente in een bejaardetehuis

dus als je echt wilt zul je altijd wel iets vinden :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:08

@t bo0tjeee
Ik ben al handiger aan het worden en zelf de drukte kan ik ook nu mee aan.

Ik heb ook even een digitale mp4 player gekocht zodat ik weer wat tv serie's/films onderweg naar werk kan kijken aangezien ik ongeveer 25minuten in de bus zit.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:08

Morgen weer op gesprek, nu bij Okay :D
Ben benieuwd

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:02

eridinges schreef:
Mijn moeder zit in de ziektewet, wordt ze gebeld dat ze ontslagen is, maar ze heeft een contract dus dat gaat mooi niet door! wie heeft dit ook meegemaakt?

Dit heeft mijn moeder meegemaakt bij haar vorige baas.
Dit is inderdaad zo dat het niet mag.
Je moeder moet snel contact opnemen met het UWV, dat dit niet in orde is. Haar baas moet dit namelijk aanvragen bij het UWV.
Als ze een goedkeuring hebben gegeven moet je moeder ertegenin gaan, als het goed is kan er dan genoeg gebeuren.
NAAR HET UWV!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:47

onley schreef:
dus als je echt wilt zul je altijd wel iets vinden :)

Makkelijk gezegd zo.... Als je jurist bent en je verliest je baan, ga je echt niet in een spoelkeuken o.i.d. staan. De vraag is ook maar of ze je daar zullen accepteren, ik ben ook een aantal keren afgewezen omdat het werk onder mijn niveau was!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:53

ik ga naar een speciaal bureau, die mij vorig jaar aan werk geholpen hebben. Nu was dit echter maar voor 1,5 jaar, en in September is het afgelopen. Nu hebben ze weer wat anders voor me gevonden, en ik kan zodra ik vervanging heb, op mn nieuwe baan aan de slag.
Ook dit is maar voor een jaar, en daarna gaan we kijken voor iets vast. Eerst ervaring opdoen.
Dus ik merk er helemaal niks van, ik heb veel geluk, besef ik wel!

Ik had/heb een collega, die gaat weg, komende week is zijn laatste week, en die heeft ontslag genomen door omstandigheden, maar zonder dat hij een baan had. 2 weken later had hij een baan.

Ik merk er dus heel weinig van, gelukkig.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:12

Kennen jullie dat gevoel?
Dat je op zoek bent naar een nieuwe baan, trouw iedere dag alle vacatures langs gaat maar dat je het idee hebt 'dat je alles al hebt gezien'? }:0

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:13

Heel herkenbaar, soms is er gewoon niets nieuws. :\

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:17

Mandyy schreef:
Heel herkenbaar, soms is er gewoon niets nieuws. :\

Mja, ik weiger echt om nog heel lang bij het bedrijf te werken waar ik nu werk, ik wil geen namen noemen in dit topic. Ik werk er pas twee maanden en de manier van omgaan met elkaar is te schunnig voor woorden, belachelijke werktijden en een onprofessioneel management.. Daarnaast staat het hele "concept/idee" achter het bedrijf me zwaar tegen maar het geld heb ik hard nodig..

Ik wil een nieuwe baan maar kan niets vinden dat past binnen mijn profiel (parttime, bij voorkeur flexibele tijden - geen uur reizen naar werk.. := en als het nog even kan binnen m'n opleidingsgebied maar dat lijkt verre van realistisch..) -O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:21

Wees blij dat je dan iig iets hebt op het moment, maar wel zo snel mogelijk zorgen dat je er weg komt. Klinkt namelijk niet fijn zo. := Hopelijk vind je snel iets.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:24

Mandyy schreef:
Wees blij dat je dan iig iets hebt op het moment, maar wel zo snel mogelijk zorgen dat je er weg komt. Klinkt namelijk niet fijn zo. := Hopelijk vind je snel iets.

-O- Nee, is niet zo fijn allemaal.
Ik vraag me wel lis af wat me erger lijkt, werkloos zijn of hier werken? Ik geloof dat het antwoord 'hier werken' is maar een geldprobleem is het laatste waar ik op zit te wachten.. -O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:26

Ik heb bij een bedrijf stage gelopen waar ik elke dag huilend thuis kwam, dat sloopt je echt. :=
Maar een geldprobleem is ook niets..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:27

Mandyy schreef:
Ik heb bij een bedrijf stage gelopen waar ik elke dag huilend thuis kwam, dat sloopt je echt. :=
Maar een geldprobleem is ook niets..

Nee, meerdere mensen wilden al langskomen op m'n werk om me letterlijk weg te sleuren daar, maarja, dat lost het ene probleem op en creeert het andere.. Dat met je stage lijkt me ook een hel zeg, fulltime en dan zoveel maanden lang jankend thuis komen, blegh. Heb je die stage nog wel voldoende afgesloten uiteindelijk?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:31

Het was ''maar'' 5 weken, was ik iig heel blij om dat het niet een van m'n lange stages was. Uiteindelijk met veel moeite en een hoop omgepraat een voldoende gekregen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:36

Mandyy schreef:
Het was ''maar'' 5 weken, was ik iig heel blij om dat het niet een van m'n lange stages was. Uiteindelijk met veel moeite en een hoop omgepraat een voldoende gekregen.

Dat lijkt me echt erg. :=
Ik moet 5 maanden op stage, hopelijk vind ik een tof bedrijf en heb ik het er naar m'n zin..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:39

Oh je studeert nog? Ik dacht dat je een fulltime baan had waar je het niet naar je zin hebt, maar het is een bijbaan?
Ik heb 2 stages van 6 maanden gehad en beide erg bevallen, dus het kan wel hoor! ;)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:40

Mandyy schreef:
Oh je studeert nog? Ik dacht dat je een fulltime baan had waar je het niet naar je zin hebt, maar het is een bijbaan?
Ik heb 2 stages van 6 maanden gehad en beide erg bevallen, dus het kan wel hoor! ;)

Jaa, dat schreef ik hierboven toch in m'n eisen lijstje? :P

Fulltime zie ik een hele hoop leuke banen maar door studie kan ik die allemaal al wegstrepen, dát vind ik echt jammer. :') Op zo'n moment vraag ik me ook af waarom ik nog studeer, haha!

Edit; ik zie dat het er niet staat, staat vast wel ergens op een andere pagina maar dan snap ik de misser. :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:45

Je beschreef wat je zocht, niet wat je hebt. ;) Ging er van uit dat je nu een fulltime baan had.
Een ''echte'' baan kan natuurlijk ook parttime zijn. ;)
Voor hoeveel uur zoek je iets? Uitzendbureaus al geprobeerd? Studentenwerk oid?

Fulltime zie ik juist niets en dat is wat ik nodig heb.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:47

Ier_ schreef:
Edit; ik zie dat het er niet staat, staat vast wel ergens op een andere pagina maar dan snap ik de misser. :P

Het is al laat. O:) Had over het parttime ook heen gelezen eerst. ;)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:01

Ik zoek iets voor parttime, 20 uur per week maximaal, weekenden werken is ook geen probleem. Heb inderdaad al heel trouw uitzendbureau's en studentenwerk opgezocht maar weinig wat geschikt is, vaak door de eisen die er gesteld worden. := Ik hoop na stage voldoende ervaring opgedaan te hebben om als beginnend webdesigner oid. ergens als starter te beginnen, waarschijnlijk wat optimistisch maar je weet maar nooit.. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:48

Als je nou eens een opensollicitatie stuurt naar die bedrijven waar je die leuke fulltime banen ziet.
Wie weet dat ze toch iets voor je hebben voor die 20 uur.

Hoelang moet je nog studeren?