Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 19:24

Verdorie, zo'n opzet schrijven gaat trager dan gedacht.. Ook het feit dat ik me aan al die regeltjes van APA moet houden helpt er ook niet bij |o
Wil toch wel graag voor 22u klaar zijn, want ga vanavond uit met vriendinnen :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:07

APA is hel....

Ik net een lessenserie uitgewerkt, eerste opzet van een groepsgenoot gehad waar ik en mn andere buddy het niet zo mee eens waren. Ik vandaag de hele avond bezig geweest om de boel om te bouwen naar iets fatsoenlijks en net naar hun gemaild, reageert mevrouw dat ze ook een les klaar had... JA DAAG, had dat verdomme dan laten weten... Heb ik ff voor jan pierewiet mn zaterdagavond opgeofferd om die rotzooi in orde te maken...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 22:40

Wat klote Spottedponie, is inderdaad niet fijn dat ze je niets laten weten :(:)

Mijn opzet is eindelijk klaar! Het mocht maar één A4 pagina lang zijn, kwam telkens op drie pagina's uit. Wat zitten kloten met lettergrootte en marges, maar heb 't wel op één pagina weten te proppen uiteindelijk :+
Ga het morgen nog eens nalezen voordat ik het upload, want ben er vandaag wel op blindgestaard hoor :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:34

Pfff wat balen spotted :(
Goed bezig snollygoster! Lastig is dat, om alles echt zonder herhaling etc. te formuleren om het zo kort mogelijk te houden haha.
Ik heb vanochtend wat ontdekt, als ik de pushberichten van whatsapp uitzet ben ik super productief :'). Ik moet nu handmatig whatsapp openen om berichten te ontvangen en dat bevalt me wel goed, kan ineens een stuk harder doorwerken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:06

Haha dat ken ik lollieloes, ik heb de trilfunctie van mijn telefoon uitgezet, hij trilt alleen als ik gebeld word. Echt heel chill, want dan draai ik hem gewoon om en dan heb ik geen idee dat er berichtjes binnen komen

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:48

Mag ik me er ook (weer) bij voegen? Mijn naam is Marjon en ik heb in het begin van dit topic ook al eens gemeld, toen deed ik Havo 5 en zat ik rond mijn laatste toetsweek voor de examens. Inmiddels zijn we een aantal maanden verder, ben ik geslaagd en doe ik HBO Bedrijfskunde-MER.

Mijn eerste tentamenweek staat over 2 weken voor de deur en ik heb vanaf morgen, in principe, twee weken vrij. Deze twee weken ben ik van plan om ontzettend goed aan mijn studie te spenderen. De eerste week wil ik vooral gaan samenvatten en de tweede week ''echt'' leren door middel van het maken van samenvattingen, in de vorm van flashcards en mindmaps, van de samenvattingen (volgen jullie hem nog? :)) )

Nou is het geval dat ik een beetje een concentratieprobleem heb. Eigenlijk is mijn concentratielevel, op de schaal van 1 tot 10, over het algemeen een 3 á 4. Ik zal de komende twee weken wel een aantal schoppen nodig hebben ben ik bang. :') Ik woon gelukkig nog thuis en heb veel steun van mijn ouders maar ik hoop door middel van dit topic ook af en toe een schop te krijgen. Mijn doel is eigenlijk om dit jaar ook gewoon mijn P te halen, maar dit gaat natuurlijk niet werken als ik me minimaal inzet.

Ik kan mezelf heel moeilijk motiveren om aan de slag te gaan. Ik vind de opleiding ontzettend leuk, ik zie mezelf hier ook wel mee werken later. Maar op de een of andere manier is die stap om te beginnen heel groot, waardoor ik het vaak ook maar gewoon uitstel. Dit heb ik altijd al gehad, op de Havo ook.

Dus, om het lang verhaal kort te maken; geef me alsjeblieft af en toe een schop onder m'n luie kont. :') Tips om mezelf te motiveren zijn overigens ook meer dan welkom! Ik ben zelf ook al aan het zoeken, maar misschien heeft iemand nog dé gouden tip.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:45

Hebben jullie ook wel eens simpelweg geen motivatie meer? Zit echt op zo'n punt waarop ik denk laat allemaal maar lekker, dan toch niet, terwijl ik daar echt 0.0 mee op schiet :\

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:44

Steef :(:). Ik bedenk me: Morgen heb ik ook geen zin. Gewoon beginnen, we zien wel waar we uitkomen. Ik merk dat als ik heel erg tegen iets op ga kijken omdat ik dénk dat het moeilijk is, ik het ook niet wil doen, terwijl uiteindelijk alles prima te doen is als je het in hele kleine stapjes opdeelt en gewoon begint en probeert.

Welkom Marjon! Kan je niet alsnog op school of in de bibliotheek ofzo gaan zitten werken? En ook voor jou, morgen heb je ook geen zin en morgen is het ook nog eens 'tsjongejonge, ik heb gisteren veel te weinig gedaan..'. Gewoon beginnen!

Als ik deze week mijn 2 tentamens haal en volgende week maandag ook nog ben ik de eerste week van november vrij. Keihard strijden dus *\%/*

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:23

Succes Loes! En welkom Marjon :) als je snel afgeleid wordt, er zijn verschillende apps/software beschikbaar om bijv. geluidsdistractie te minimaliseren, of social media te blokkeren (cold turkey) e.d. :)

Steef, ik herken dat, ik heb op het moment ook echt een dip. Alles voelt 'teveel', 'ik ga het toch niet redden' bla bla. Helpt niet :+
Heb best een raar weekend gehad, en een vriend viel vandaag flauw, heel gedoe erbij. Ik blijf nogal in dat soort dingen hangen, zit een beetje in een emotionele overdrive. En ik baal dat ik niets gedaan heb gekregen dit weekend waardoor ik me nog even wat rotter voel :') Ga nu met een kop thee wat voor project doorlezen, dat vereist niet zoveel denkwerk. Morgen hopelijk weer wat productiever want ik lig alweer achter :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:00

Hou vol allemaal!
Ik heb morgen nog college en dan vakantie, flink leren voor tentamens...
Moet vanavond even mn tekeningen voor histologie afmaken, dan kan ik die nog inleveren en dan lig ik eigenlijk wel heel erg goed op schema :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:14

Vakantie.. Ik mag nog tot december wachten.

Vandaag begint een nieuw onderwerp waar we geen tentamen van hebben. Maar vrijdag wel een soort symposium waarbij we moeten presenteren. Het hele onderwerp is in het Engels, dus ik verwacht de presentatie ook := Beetje jammer dat het verplicht is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 08:46

Welkom Marjon!

@Steef ik denk dan altijd van 'gewoon doen en zien waar ik uitkomt', zolang ik maar iets gedaan heb ben ik tevreden. Als ik helemaal niks doe voel ik me nog rotter en dat helpt ook niks voor mijn motivatie :')

Ik heb normaal les om 9u, maar het is hier ontzettend mistig waardoor ik het niet echt zie zitten om op de snelweg te rijden :\. Achja, we zitten in die les nog steeds maar bij hoofdstuk 1, dus niet alsof ik ontzettend veel mis.
Straks heb ik wel een meeting met mijn doopgroep, waarbij ik te horen ga krijgen wat mijn doopopdrachten zijn, en morgennacht moet ik alvast een deel meelopen met de 24-uren-loop :')

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:04

Ja ik probeer inderdaad ook vaak wel 'wat' te doen, maar heb soms echt momenten waarop ik echt geen zin meer hem om zo hard te werken voor iets, waarna het vervolgens toch weer fout is :\. Motiveert niet echt..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:59

Zo, op de eerste dag van de herfstvakantie toch tussen het bokken / facebooken / e.d. door motivatie gevonden om iets voor school te doen. Vind het nu wel weer mooi geweest en ga even paarden pesten! :D

Mijn motivatie om toch aan de slag te gaan is dat ik deze opleiding succesvol af wil ronden. Desnoods in hele kleine stapjes. Dan bedenk ik dus een hele kleine taak om te doen (bijvoorbeeld 2 pagina's lezen) waarmee ik tevreden mag zijn en dan doe ik vaak toch wel meer. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:51

Jeuj ik ben eindelijk na 2 weken weer aan het leren. Het lukt eindelijk weer. En als het lukt, vind ik het hartstikke leuk!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:05

Superfijn Joolien!

Hier statistiek terug opgepakt na een week verwaarlozing door de paper, maar blijkt nog steeds erg goed te gaan! Straks heb ik nog practicum tot 16u en erna de rest van de dag vrij. Wou eigenlijk functieleer gaan samenvatten, maar mijn laptop heeft gisteren beslist het niet meer te doen :/. Morgen ga ik naar huis en dan neem ik voorlopig mijn vader's laptop over en wordt de mijne binnen gebracht. Straks dan maar wat gamen om de tijd te doden :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:25

Ik heb voor een keer even geen bijleespost. :o

Goed bezig Joolien!
Succes SG!

Ik heb nu herfstvakantie en ben volop bezig voor school. Filosofie en scheikunde (5 hoofdstukken...) heb ik al samengevat voor mijn SET-week. Nu even pauze en daarna beginnen aan maatschappijleer.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:51

Deze week is echt goed poedersuiker, zo slecht geregeld allemaal en woensdag en donderdag stonden vrije dagen ingeroosterd dus dan moet ik werken. Blijkt dus dat je die dagen moet gebruiken voor een grote opdracht die we vrijdag tijdens het symposium moeten presenteren. En dat werd ons gisteren en vandaag even verteld. Thanks UvA, thanks. Dus iedereen is goed pissed.

Wel een goed iets daarnaast: in het 3e jaar moeten wij 20 weken stage lopen. Bestuur wil dat minimaal 80% naar het buitenland gaat. Dat wil ik dus sowieso al en ze hebben hier connecties met 3 universiteiten in Amerika! 3e jaars bachelorstage, here I come *\o/* (Oke eerst dit jaar halen :+ )

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:41

Herfstvakantie, jaloers! Ik zou echt een weekje kunnen gebruiken om wat achterstand bij te werken :))

Jolien, fijn dat je weer aan de gang bent!

Britt, wat vervelend dat het zo slecht geregeld is zeg! :( Dat is ook best heel slordig van de uni. Wel gaaf dat je naar het buitenland kunt. Waar hebben ze precies connecties? Goede motivatie om het jaar te halen, lijkt me :)

Snollygoster, vervelend van je laptop!

Hoe is het met iedereen? Hier een paar heel drukke dagen achter de rug, vandaag hadden we met z'n allen een flinke dip geloof ik. Vanochtend een uur lang met een TA gediscussieerd over een factor 2 ergens in een vergelijking :') zonder resultaat, en zat 's middags te studeren, barst 1 van m'n vrienden bijna in tranen uit door de zoveelste eindeloos lange integraal, en toen begonnen we allemaal een beetje sip te zijn := alles is net een beetje te moeilijk en gaat te snel..
Morgen weer een nieuwe dag, maar even weer een planning :)
9:00 - 10:00 Condensed Matter
10:00 - 11:00 Particle Physics
12:00 - 13:00 Lagrangian Dynamics
13:00 - 14:00 Methods of Math. Physics
14:00 - 15:00 Quantum Theory
15:00 - ~16:00 Lagrangian tutorial
~16:00 - 18:00 Quantum Theory tutorial
Avond: paar vrienden op bezoek :9k

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:52

Sorry beetje druk geweest! Sluit me even aan bij Lien...

Nu aan t werk (as usual) en moet morgen mn dossier VO inleveren, dus daar moet ik vanavond nog even mee aan de slag... al ben ik al wel een heel eind...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:14

Alles wat jij doet klinkt altijd al moeilijk Elien :')

Ik heb echt 10 mental breakdowns gehad ofzo de laatste dagen en probeer mezelf nu weer een beetje bij elkaar te rapen _O- Moet nog zo immens veel doen..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:11

Aah Lien, wij hadden dat vandaag net zo, erg is dat he, als íedereen er doorheen zit. Hier zitten we morgen met een tentamen wiskunde, de stof an sich was echt niet zo lastig, maar op het moment dat je de oefentoets ging maken was het echt onbegrijpelijk. :(.
Succes spotted!
Erg he steef. Pick yourself up, dust yourself off, jajaja. Zo lastig, heb je net weer een beetje moed gevonden en dan ga je weer finaal de put in. Blegh!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:39

Hier gaat deze week zo zwaar poedersuiker. Loop al sinds begin september te snotteren, maar sinds deze week is het echt overgeslagen in net niet ziek zijn. Constant hoofdpijn, moe, extreme rugpijn, misselijk en verkouden. Echt verschrikkelijk. Daarnaast ook nog die poedersuiker opdracht van de studie wat echt niet goed gaat komen. Gelukkig is het morgen allemaal voorbij, als we maar een voldoende halen.

Nu hopen dat ik even een dag echt goed ziek ben en me daarna weer beter ga voelen. Want dit is echt geen doen zo :n Ik kan ook geen vrij nemen om uit te zieken helaas, eerstvolgende vakantie is pas in december.

@Lien_
Die vakken die jij hebt, dat klinkt echt zo moeilijk :')

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:50

Succes morgen Ghostattack en Loes!

Ik heb wel weer 2 sollicitaties eruit gedaan.. Morgen maar de hele dag aan m'n portfolio werken, hopen dat ie dan af is aan het einde van de dag! Dan hoeft alleen mn onderzoek nog af en moet ik nog 2 tentamens leren :') Het einde komt langzaam in zicht, maar heb er nog een hard hoofd in dat alles ook goed zal gaan..

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:51

Ik wil hier ook graag meeschrijven als dat mag. Ik moet ook best veel doen voor mijn gevoel, terwijl als ik eenmaal bezig ben het allemaal best wel vlotjes gaat. Maar daarvoor, argh, zit ik mezelf enorm in de weg. Beetje jammer, dit had ik namelijk ook op het HBO (diploma gehaald hoor), maar nu op het MBO dus nog steeds, lekker handig :P. Ik studeer voor verzorgende, loop 3 dagen in de week stage en heb twee dagen school.

Vandaag wil ik mijn eerste stageopdracht afmaken (verslag schrijven) en uitprinten, zodat ik die morgenochtend bij mijn begeleidster kan inleveren. Morgen moet ik ook proberen om een afspraak te maken voor het stagegesprek samen met mijn stagedocent, dus ik hoop dat dat ook morgen lukt.

En daarna kan ik dan eindelijk gaan beginnen met leren voor VVT, dat gaat over zorgen voor chronisch zieken en zorgen voor ouderen (COPD, diabetes, reuma, MS, CVA, longemfyseem, chronisch hartfalen, dementie, slechtziendheid, slechthorendheid, ziekte van Parkinson). En die toets is over 2 weken, stress dus! :P

Maar nu eerst dat verslag even afschrijven :).