Wil toch wel graag voor 22u klaar zijn, want ga vanavond uit met vriendinnen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Ik moet nu handmatig whatsapp openen om berichten te ontvangen en dat bevalt me wel goed, kan ineens een stuk harder doorwerken!
)
Ik woon gelukkig nog thuis en heb veel steun van mijn ouders maar ik hoop door middel van dit topic ook af en toe een schop te krijgen. Mijn doel is eigenlijk om dit jaar ook gewoon mijn P te halen, maar dit gaat natuurlijk niet werken als ik me minimaal inzet.
Tips om mezelf te motiveren zijn overigens ook meer dan welkom! Ik ben zelf ook al aan het zoeken, maar misschien heeft iemand nog dé gouden tip.
. Ik bedenk me: Morgen heb ik ook geen zin. Gewoon beginnen, we zien wel waar we uitkomen. Ik merk dat als ik heel erg tegen iets op ga kijken omdat ik dénk dat het moeilijk is, ik het ook niet wil doen, terwijl uiteindelijk alles prima te doen is als je het in hele kleine stapjes opdeelt en gewoon begint en probeert.
als je snel afgeleid wordt, er zijn verschillende apps/software beschikbaar om bijv. geluidsdistractie te minimaliseren, of social media te blokkeren (cold turkey) e.d.

Ga nu met een kop thee wat voor project doorlezen, dat vereist niet zoveel denkwerk. Morgen hopelijk weer wat productiever want ik lig alweer achter
Beetje jammer dat het verplicht is. 
. Achja, we zitten in die les nog steeds maar bij hoofdstuk 1, dus niet alsof ik ontzettend veel mis.
. Motiveert niet echt.. 
(Oke eerst dit jaar halen
)
Dat is ook best heel slordig van de uni. Wel gaaf dat je naar het buitenland kunt. Waar hebben ze precies connecties? Goede motivatie om het jaar te halen, lijkt me 
zonder resultaat, en zat 's middags te studeren, barst 1 van m'n vrienden bijna in tranen uit door de zoveelste eindeloos lange integraal, en toen begonnen we allemaal een beetje sip te zijn
alles is net een beetje te moeilijk en gaat te snel..
Moet nog zo immens veel doen..
.
Ik kan ook geen vrij nemen om uit te zieken helaas, eerstvolgende vakantie is pas in december.
Het einde komt langzaam in zicht, maar heb er nog een hard hoofd in dat alles ook goed zal gaan..
. Ik studeer voor verzorgende, loop 3 dagen in de week stage en heb twee dagen school.
.