Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:35

Heb even tijdelijk mijn WW uitkering stop gezet gezien dat die minimum loon is voor 24 uur per week. En nu aardig wat uren werk boven het minimum. Mocht ik voor 28 april weer zonder werk zitten wordt huidige uitkering voortgezet. En na die datum zonder werk komen dan wordt uitkering opnieuw berekend.

Maar kan nu gewoon op de functies solliciteren die me echt interessant zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:41

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe de wet werk en zekerheid werkt? Ik heb wel het een en ander gevonden op internet maar kom er niet wijs uit. Geldt deze wet ook voor contracten die voor 2015 zijn afgesloten, geldt deze wet ook voor contracten van een duur van 5 maanden?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:51

@Amanda: wat is precies je vraag?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:08

Dimple schreef:
Ff lachen jongens, dit komt uit 1 vacature:

geef je hirarchisch leiding aan vier medewerkers

Het signaleren van kansen en initiren van verbeterprojecten;

Ik zou er bijna een mailtje over sturen :')

edit:

Het wordt nog erger. Volledig vacaturetekst, eisen, profiel etc. Dan staat er onderaan:

Voor het professionaliseren en optimaliseren van onze organisatie, zijn we per direct op zoek naar een:

En dan nog ergens een los woord 'bedrijfscultuur'.

_O- _O-

Ze kunnen daar wel goed zo'n zeikerd als mij gebruiken *\%/*

-:(-

Daar wil je toch nog niet dood op de stoep gevonden worden, bij zo'n tent......

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:08

Anneert schreef:
moniiquee schreef:
Woonbegeleiding is opzich ook wel een optie, heb er toevallig net een sollicitatie naar toe gedaan :))
Ben alleen niet echt van de verzorging.. Meer het begeleiden van mensen.

Ik heb een jaar lang een combi gedraaid, woonbegeleiding + dagbesteding.

Woonbegeleiding houdt niet direct en niet alleen het verzorgen van mensen in. Is afhankelijk van de doelgroep. Ik werkte met cliënten met behoorlijk wat agressie en er was maar 1 cliënt die je volledig moest helpen met de verzorging, maar was verder wel zindelijk. Dus was ook echt bezig met begeleiden, zowel in de woonsituatie als in de dagbesteding.

Welke regio zoek je?

Dat klopt, dat spreekt me zeker aan.. En beetje verzorging vind ik opzich niet erg, maar niet alleen maar.
Ik zoek in de omgeving van Nijmegen/Denbosch/Eindhoven..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:11

Bij Lunet zorg al gekeken moniiquee? Volgens mij zitten die regio Eindhoven.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:12

Ja toevallig gister een brief naar toegestuurd :))

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:13

Oh goed bezig :D!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:18

@ Monique, die richting zoek ik ook, en ook zelfde branche, dus laat het hier wel weten als ik iets tegenkom :)

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:26

Ik zoek eigenlijk vooral op een zorgboerderij/dagbesteding, maar dat is helemaal hopeloos.
Morgen wel een gesprek op een geitenhouderij, voor 3 maanden. Is ook niet ideaal, maar wel weer even lekker aan de slag!
Gemiddeld 12u per week werken begint echt op te breken, ik voel me helemaal niet meer in de maatschappij voelen..

Dus is wel weer positief, na zoveel afmeldingen!!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:29

Ik zoek ook het liefst in dagbesteding, maar wil graag ook woonbegeleiding proberen :j Ook Brabant, maar Eindhoven is net uit de richting voor me haha.
Gisteren gereageerd op eentje voor woonbegeleiding en nog gebeld naar mijn vorige baan, maar die krijgen niks vrij helaas.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:30

lieke2 schreef:
@Amanda: wat is precies je vraag?

Zoals het in mijn eerste bericht staat. Geldt die wdt ook voor contracten die voor 1 januari 2015 zijn aangegaan?

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:34

Voor mij is Eindhoven ook al best een eindje..

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:37

Zoo even bijgelezen.

WinSel gefeliciteerd! Zou inderdaad fijn zijn als je keelamandel-operatie nog kan voordat je nieuwe baan start

Fangio, misschien eens bij Aethon kijken..?

NenaC, ook jij gefeliciteerd :)

xLaus, wat fijn dat je in ieder geval als oproepkracht aan de slag kan. Het is altijd makkelijker verder zoeken als je al iets hebt natuurlijk.. En klinkt of je er zin in hebt :) wat vervelend van je oude werkgever! Heb je inmiddels al meer gehoord/ geld gekregen?

MyWishMax, fijn dat de eerste dagen goed bevielen! Hopelijk blijft dat zo :)

Dimple wat balen :(:) Ook totaal niet netjes hoe het nu gaat :n
Denk trouwens dat ik je brief op linkedin voorbij heb zien komen. Leuk!

Winged, wat leuk dat ze nu nog aan je denken. Zou zeker een brief sturen!

Ash, ook jij gefeliciteerd!! Super :)

Blingpiggy, volgens mij heb je al goede adviezen gekregen. Ik zou inderdaad ook kijken waar je kansen liggen en wat goed op je CV staat. Zekerheid heb je toch nergens :\

Jammer Wieldop -O-

Ik probeer ook maximaal 1 uur reistijd enkel.. soms wel eens iets verder als het een hele leuke vacature is..

Wat slordig Anneert, niet een bedrag wat je nog tegoed had om een of andere reden?

Fijn Jans en Odetje! Spannend.

Moniiquee, moeilijk he :(:) ook gehandicaptenzorg dus? Ik zoek ook in die regio! Darah ook al, zoek je dan west brabant? Misschien bij Amarant eens kijken?

Ik solliciteer momenteel op van alles; reguliere kinderopvang en BSO, woonbegeleiding en dagbesteding (jeugdzorg en gehandcaptenzorg), ambulant begeleider, jeugdbescherming e.d. en dan als gedragskundige/ orthopedagoog. Maar tot nu toe geen succes..
Van de vacature binnen de organisatie waar ik stage heb gelopen en wat ik zo graag wil alleen nog een mail dat als ik binnen een week niks hoor ik er van uit kan gaan dat ik niet bij de gegadigden hoor -O-
Ze hebben nu ook meerdere leuke functies in de woonbegeleiding in de gehandicaptenzorg in helmond en eindhoven.. daar morgen maar weer eens brieven voor schrijven.
Moet zeggen dat ik het wel een beetje beu ben. Vind maar weinig motivatie om brieven te schrijven.. heb het idee dat ze het toch niet lezen :n Maar ik hoef maar één leuke baan te vinden natuurlijk!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:17

Zo is het maar net Yonne! Het is momenteel echt zoeken naar de leuke vacatures voor onze branche.. ik heb samen met de boekhouder van mijn vriend een soort backup plannetje gemaakt, omdat ik niet meteen weer in de begeleiding wil (behalve als het op HBO niveau zou zijn). Maar jij krijgt natuurlijk geen WW, dat is wel een verschil.

Hier ook nog niets gehoord van die leuke vacature..

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:13

Zag dat er nog een paar mensen naar mij hadden gevraagd, heb ondertussen wat sollicitatie brieven verstuurd, Dimple heeft er nog even naar gekeken en wat tips gegeven (waarvoor dank!), dus ik denk dat ze wel redelijk in orde waren, maar ik heb er nog niks van gehoord (ook afgelopen weekend pas verstuurd, dus moet niet te ongeduldig zijn waarschijnlijk :P )

@ Yonne, ik ga even naar dat Aethon kijken, bedankt voor de tip!

Verder lees ik nog wel mee, maar jullie gaan zo hard dat ik het af en toe niet bijhoudt xD

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:18

Zo, wat een bijleespost Yonne :D
Wel een aantal bokkers die in dezelfde sector en regio's bij elkaar in de buurt zoeken!
Ik heb je even een pb gestuurd wat mijn regio betreft :)

Snap dat je niet zomaar een baan in de woonbegeleiding wilt Anneert, je hebt niet voor niets WO gedaan.
Jammer dat je nog niks gehoord hebt op die leuke vacature!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:57

Anneert, oeh klinkt leuk en interessant. Ken ook een aantal mensen die voor zichzelf begonnen zijn als orthopedagoog. Maar ik heb daar zelf op dit moment niet zoveel vertrouwen in := Er is zoveel aanbod en je hebt toch niet alle bevoegdheden als basis-orthopedagoog.. Ik krijg inderdaad geen WW en ook geen uitkering omdat ik nog thuis woon. Heb wel nog een bijbaantje voor een paar uurtjes in de week, maar dat is niet genoeg en niet wat ik wil.
Snap ook goed dat je niet meer richting woonbegeleiding wil. Mij lijkt het wel nog erg leuk om een aantal jaar te doen :j Begeleid nu ook kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking als vrijwilligerswerk en vind dat echt super leuk! Maar kan me ook goed voorstellen dat de echte uitdaging er na een aantal jaar wel vanaf is. Misschien dat iets als zorgcoördinator nog wel zou kunnen voor jou? Is vaak HBO en je hebt een aantal jaren ervaring nodig (wat je nu hebt).

Darah3, ja zware concurrentie :p Als ik iets in jouw regio tegenkom wat niks voor mij is/ te ver weg is zal ik je wel tippen. Kunnen elkaar op zn minst een beetje helpen toch :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:01

Zorgcoordinator zou ik graag doen inderdaad, heb ik eens op gesolliciteerd intern, mocht op gesprek, maar scheurde mn kruisband dus kon lange tijd niet werken :')

Het backup plan heeft alleen helemaal niets te maken met mijn opleiding. Ik heb ook al eens gekeken om voor mezelf te beginnen, maar dat is inderdaad heel lastig. Denk dat je sowieso GZ psycholoog moet zijn of generalist, want hoe kan ik anders aantonen dat ik iets kan..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:13

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:22

Zo wat een geklets hier, hebben jullie ook vakantie of zo? :D

Steffi, helaas net even iets te ver uit mijn buurt maar bedankt voor de tip!

Vanmorgen weer een afwijzing, vond ik niet erg, was lukraak geschoten.
Vandaag maar weer eens verder zoeken. Hoop dat ze ook eens zien dat ik een lagere baan wil accepteren........

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:41

Hier ook vacatures aan het doornemen, valt nog niet mee, gelukkig gisteren wel een leuke er uitgedaan.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:29

Yonne schreef:
Darah3, ja zware concurrentie :p Als ik iets in jouw regio tegenkom wat niks voor mij is/ te ver weg is zal ik je wel tippen. Kunnen elkaar op zn minst een beetje helpen toch :)

Haha inderdaad :)) en top, ik houd mijn ogen ook open voor jullie!

Jeetje Anneert, dat is dan ook klote :( Back up plan is altijd verstandig.

Jammer weer een afwijzing Dimple, heb je vandaag nog wat vacatures kunnen vinden?
En fargo nog wat gevonden vandaag?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:32

Sheran schreef:
Hier ook geen vacatures. Gewoon GEEN. Hoeveel reistijd vinden jullie acceptabel? Ik had vorig jaar een uur reistijd met de auto, maar ik vond dat echt wel maximaal en mijn halve loon ging op aan benzine :(

Max 3 uur per dag, van deur tot deur. Naar mijn vorige werk was ik een goede anderhalf uur onderweg, inclusief een uur treinen. Werkgever vergoedde mijn treinkosten, dus dan is het ook goed te doen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:25

Ik kom even uit de meeleesmodus. Ik ben weliswaar geen Toos werkloos maar wel op zoek naar ander werk. Vanmiddag zag ik een vacature met als een van de functietaken: organiseren van het Sinterklaasfeest. :+

Ik vraag me soms werkelijk af wie nu de tekst schrijft van sommige vacatures. Kort en bondig zou toch niet moeilijk moeten zijn? En foutloos ook niet? :?