VWO 5 - 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:53

EskeGirl schreef:
Bruggerlogica:

Er zaten bruggers op onze vaste pauzeplek, ik tegen een vriendin: wat doen die smurfen hier?
Dat hadden ze blijkbaar gehoord, kleine bruggertje met hele hoge stem:
Wij zijn helemaal geen smurfen, gedist!
Vriendin en ik verder met gesprek, even later:
En als we wel smurfen waren, dan ben je gedist door een smurf, dan is de vernedering nog groter!

Ja, ik was zooo vernederd :')

Oh mijn god :') _O-

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:58

EskeGirl schreef:
Bruggerlogica:

Er zaten bruggers op onze vaste pauzeplek, ik tegen een vriendin: wat doen die smurfen hier?
Dat hadden ze blijkbaar gehoord, kleine bruggertje met hele hoge stem:
Wij zijn helemaal geen smurfen, gedist!
Vriendin en ik verder met gesprek, even later:
En als we wel smurfen waren, dan ben je gedist door een smurf, dan is de vernedering nog groter!

Ja, ik was zooo vernederd :')

Haha. Altijd leuk zoiets. :D

Stiekem heb ik toch wel veel medelijden met de bruggers die in de toekomst op onze school komen.
Ik heb mijn kluisje in een grote hal waar enkel brugklassers en tweedeklassers een kluisje hebben en dan iets van 4 4de jaars. Bij ons hou je je kluisje tot aan het einde van de schoolcarrière, dus wanneer wij (bovenbouwers) van school af zijn, zijn deze tweedeklassers en brugklassers bovenbouwers, en worden onze kluisjes aan de nieuwe brugklassers gegeven.

Zit je daar als enige brugsmurf in een hal met bovenbouwers. Lijkt me nu ook niet echt prettig. :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:12

Aw dat is echt zielig :')

Vroeger waren bruggers nog een beetje bang voor bovenbouwers, ik krijg als vijfdeklasser een
grote bek >;) :')

ierusju

Re: VWO 5 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:23

Dat is echt een voordeel van de 1e en 2e klassen op de onderbouw :)
Vroeger geen enge bovenbouwers en nu geen vervelende bruggers :')

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:27

Vroeger enge bovenbouwers en nu angstaanjagende onderbouwers _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:44

Bij ons zit onder en bovenbouw redelijk gescheiden. Bovenbouw heeft onder les, onderbouw heeft boven les (ja, lekker logisch).
Nu heeft er een eerste klas op dinsdag op 5e uur altijd les beneden. Wanneer hun les eindigt, eindigt onze pauze. Dat is ons engebovenbouwermoment }:)
Dan gaan we met een stuk of 6 tot 7 mensen tegenover elkaar zitten in een rijtje bij de deur zodat de bruggers er langs moeten. Extra boos kijken en af en toe even een voetje uitsteken.

10 minuten voordat de bel gaat durven die bruggers nauwelijks naar buiten, en wanneer de bel gaat vliegen ze als op hol geslagen paarden het lokaal uit.
~~}> ~~}>

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:53

Vreemd dat je Engels docent die uitdrukking niet kent Kaus! Jij doet ook IB, toch? Heb je een Nederlandse leraar voor Engels?

Corpuscularianisme, wat?! Nog nooit van gehoord :')

Hahaha Esmée :') :')

Hier zijn de bruggers ook al zo vervelend, ze staan áltijd midden in de gang, zodat er niemand meer langs kan. In het begin was ik nog aardig en vroeg ik of ze aan de kant wilden gaan, maar na een hoop gezucht en arrogante blikken en opmerkingen duw ik ze nu gewoon aan de kant. Dag, dan moet je maar gewoon ergens gaan staan waar mensen er nog normaal langs kunnen :')

Dat is wel fijn Kaus, dat het bij jullie gescheiden is! Maar jullie hebben dus ook gescheiden pauzes? Wil ik ooooook :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:57

Ja wij hebben gescheiden pauze's. Ook omdat het atrium te klein is. Alhoewel dat ook te klein is voor alleen boven of alleen onderbouw.

Ja ik doe ook IB. Nederlandse docent inderdaad. Dit bewijst haar domheid maar weer eens :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:57

Kaus schreef:
Bij ons zit onder en bovenbouw redelijk gescheiden. Bovenbouw heeft onder les, onderbouw heeft boven les (ja, lekker logisch).
Nu heeft er een eerste klas op dinsdag op 5e uur altijd les beneden. Wanneer hun les eindigt, eindigt onze pauze. Dat is ons engebovenbouwermoment }:)
Dan gaan we met een stuk of 6 tot 7 mensen tegenover elkaar zitten in een rijtje bij de deur zodat de bruggers er langs moeten. Extra boos kijken en af en toe even een voetje uitsteken.

10 minuten voordat de bel gaat durven die bruggers nauwelijks naar buiten, en wanneer de bel gaat vliegen ze als op hol geslagen paarden het lokaal uit.
~~}> ~~}>

_O-

Ik liep laatst de wc's uit, en ik liep gewoon letterlijk tegen een brugger aan, zo klein dat ik hem niet zag :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:02

Ik snapte in de eerste nooit waarom bovenbouwers zo gemeen waren tegen ons.
Nu snap ik het helemaal. Wij zijn gewoon god. ~~}> O:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:06

Ik was echt niet zo irritant als die bruggers van vandaag :')
In de pauze is de tweede verdieping voor mensen met autisme en adhd enzo die rust nodig hebben, ik zit al een jaar of 3 in een vaste groep daar met auties en niet-auties (je mag iemand meenemen :)) ), nou er zat echt een kudde van 15 drukke bruggerjochies, we konden serieus geen gesprek meer voeren zo luid waren ze, toen de congierge maar gehaald, die heeft ze op hun kop gegeven ~~}>

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:07

Altijd mooi als de docent aan jouw kant staat.
Wij hebben een brugger hatende docent. Zodra er een brugger in onze buurt is, of ie nu vervelend is of niet, en die docent loopt toevallig langs vragen we hem altijd even wraak te nemen.
~~}>

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:09

Hahaha :')

Wel vreemd dat je een Nederlandse leraar hebt voor IB Kaus, wij hebben een Amerikaanse!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:10

De congierges staan gelukkig aan onze kant ja, wij hebben een streepje voor :')

Wat is IB?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:12

http://www.ibo.org/
Dit, ik heb eigenlijk geen idee wat ik er aan heb :')

Wij hebben 2 docenten. 1 hele domme docent, en 1 hele enge docent waarvan best zou kunnen dat ze uit Engeland komt.
Wij hebben ook een vrouw uit Amerika maar ik weet eigenlijk niet wat ze op school doet, ze geeft namelijk geen les :')
We hebben ook nog een docent uit Malta maar die geeft alleen onderbouw les.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:07

Weet nog toen ik op de onderbouw zat, dat er een aantal 5e klassers was die ons weg hadden gejaagd van onze pauzeplek, want zij zaten daar drie jaar terug al. Vond ze toen echt heel stom. Doen nu precies hetzelfde als ik op de onderbouw moet zijn O:)
Heb een natuurkunde leraar van bijna 2 meter lang. Die zei dat hij het niet leuk vindt om oo de onderbouw te komen, want hij loopt regelmatig over bruggers heen xD

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:10

Een vriendin van mij en ik hebben een keer een heel tussenuur lang half geplet tussen een stel zesde jaars gezeten omdat we absoluut NIET onze plek weg gingen geven.
Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld. Ze waren grappen over ons aan het maken en ons aan het prikken in de hoop dat we weg gingen.
We zaten op zo'n lekker sofa dus ook nog eens lekker comfortabel tegen elkaar aangedrukt.
Waarom was ik zo eigenwijs :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:17

Hahaha :')
Wij hebben geluk met onze pauzeplek, geen last van andere mensen, want die stuurt de congierge weg (ze mogen er volgens de schoolregels niet zitten), voordelen autisme&ADHD O:)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:24

Met de pauze zit onderbouw en bovenbouw bij ons gelukkig gesplitst. :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:46

Ach, ik heb geen last van bruggers. Er zijn wel ergere dingen waar ik me druk om kan maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:05

Brugklassers op mijn school spelen tikkertje. :') Zat rustig in m'n eentje tussenuur te vieren, hoor ik ineens een hoog stemmetje (waarvan niet indentificeerbaar of het afkomstig was een een jongen of een meisje) dat schreeuwt; 'Wie doet er mee met tikkertje door de hele school?' :))

Gisteren zou ik voor het eerst bijles geven, komt m'n onderbouwer niet opdagen. Begreep meteen hoe het voelt als je date niet op komt dagen. ;(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:11

Aw Boself _O-

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:12

Boself schreef:
Brugklassers op mijn school spelen tikkertje. :') Zat rustig in m'n eentje tussenuur te vieren, hoor ik ineens een hoog stemmetje (waarvan niet indentificeerbaar of het afkomstig was een een jongen of een meisje) dat schreeuwt; 'Wie doet er mee met tikkertje door de hele school?' :))

Gisteren zou ik voor het eerst bijles geven, komt m'n onderbouwer niet opdagen. Begreep meteen hoe het voelt als je date niet op komt dagen. ;(

:(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:15

Tsja, daar stond ik dan, in de studieruimte met m'n goede gedrag en wiskundeboeken. Helemaal alleen. ;(

Gelukkig had meneer zich gewoon vergist in de tijden en gaat de pret volgende week wel door. Voelde me al bijna foreveralone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:09

Boself schreef:
Logaritmen? Is dat wisA? :')

Goed bezig *knip* :D Misschien als je al mijn geschiedenis cijfers van de afgelopen jaren op zou tellen, dan zou je ongeveer op een 8 uitkomen. Ik was nooit zo'n geschiedenisheld.

maaikman; Ik zou daar niet zomaar mee rond blijven lopen hoor! Misschien is het wel erger dan je denkt. Also, dokters zijn er toch om je te helpen. :P

Jep, dat wiskunde A is echt een grote grap. Als het te slecht gemaakt is komt er gewoon een punt bij op iedereen zijn/haar toets.

Nina, wij krijgen een heel punt voor het lezen van een boek erbij (bovenop alles) én ze was in een goede bui toen ze m nakeek, want ze heeft de volle punten gegeven voor antwoorden die niet eens 1/2 punt waard waren.

Nu heerlijk weekend... Fijn weekend iedereen!
Laatst bijgewerkt door Nadia op 23-10-17 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam uit quote verwijderd