Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Boself schreef:uh, regel?![]()
Ik probeer m uit te schrijven maar kom er ook niet echt uit
kimberly1995 schreef:Ghostattack schreef:Gefeliciteerd mariekerocky!
Hier iemand van vwo die straks biologie heeft en net zoals ik hoopt dat er maar heel weinig erfelijkheid in voor komt?Ik hoop echt dat we niet zo'n vragen krijgen over 'wat is de kans dat blablabla'..
Die wil ik ook niet nee. Ik wil gewoon helemaal geen berekeningen. Ook niet met longvolume enzo. En liever ook niks over stofwisseling.![]()
Doe maar lekker veel over plantjes en een heel klein beetje fotosynthese, veel evolutie en dat soort oliebol.
nouja er komt wel iets over fotosynthese enzo wat betreft planten, maar niks over bastvaten/houtvaten/huidmondjes en dat soort bende?Memories schreef:kimberly1995 schreef:
Die wil ik ook niet nee. Ik wil gewoon helemaal geen berekeningen. Ook niet met longvolume enzo. En liever ook niks over stofwisseling.![]()
Doe maar lekker veel over plantjes en een heel klein beetje fotosynthese, veel evolutie en dat soort oliebol.
... Planten? Dat zit er toch helemaal niet in of ben ik verkeerd bezig geweestnouja er komt wel iets over fotosynthese enzo wat betreft planten, maar niks over bastvaten/houtvaten/huidmondjes en dat soort bende?
Ik heb geen idee hoe ik het ga doen bij bio. Het is meer begrijpend lezen met wat biologische kennis heb ik soms het idee. En ik vrees voor Hardy weinberg evenwichten :/
Ik wil niet zeiknat aankom daar haha 
kimberly1995 schreef:Ghostattack schreef:Gefeliciteerd mariekerocky!
Hier iemand van vwo die straks biologie heeft en net zoals ik hoopt dat er maar heel weinig erfelijkheid in voor komt?Ik hoop echt dat we niet zo'n vragen krijgen over 'wat is de kans dat blablabla'..
werkt wel motiverend om dan door te gaan met het examen
kimberly1995 schreef:Kan iemand even helpen, er is vast wel iemand die een regel herkent.
Wiskunde A havo had je een som:
P= 5,5 + (18-T/30) x 94,5. Die moet je in de vorm schrijven: P= a + T x b
In het correctievoorschrift doen ze: P= 5,5 + (94,5/30) x (18-T).
Is er iemand die weet welke regel ze hiervoor gebruikt hebben?
tussen de haakjes heb je een breuk of niet? dus mag je je 94,5 boven je breukstreep zetten. dan wordt het dus 94,5 x (18-T) en onder de breukstreep 30. nu mag je je 18-T weer voor je breuk/achter je breuk zetten en hou je over (94,5/30) x (18-T)
dat is dus de regel dat je vermenigvuldigen van een breuk dit boven de breukstreep mag doen. en zo kun je er ook weer dingen uithalen. zeg maar 3x (1/3 ) is 3/3 en anders om Ghostattack schreef:Oh Hardy Weinberg is hopeloosEerst snapte ik dat wel, kwam ik er wel uit. Maar nu.. Ik snap het principe wel, maar het lukt nooit
unihorses schreef:kimberly1995 schreef:Kan iemand even helpen, er is vast wel iemand die een regel herkent.
Wiskunde A havo had je een som:
P= 5,5 + (18-T/30) x 94,5. Die moet je in de vorm schrijven: P= a + T x b
In het correctievoorschrift doen ze: P= 5,5 + (94,5/30) x (18-T).
Is er iemand die weet welke regel ze hiervoor gebruikt hebben?
owkee ik ga het proberentussen de haakjes heb je een breuk of niet? dus mag je je 94,5 boven je breukstreep zetten. dan wordt het dus 94,5 x (18-T) en onder de breukstreep 30. nu mag je je 18-T weer voor je breuk/achter je breuk zetten en hou je over (94,5/30) x (18-T)
tadaadat is dus de regel dat je vermenigvuldigen van een breuk dit boven de breukstreep mag doen. en zo kun je er ook weer dingen uithalen. zeg maar 3x (1/3 ) is 3/3 en anders om
Memories schreef:Ghostattack schreef:Oh Hardy Weinberg is hopeloosEerst snapte ik dat wel, kwam ik er wel uit. Maar nu.. Ik snap het principe wel, maar het lukt nooit
Haha ja! Of eutrofiëring. En stikstofkringlopen. Of eigenlijk alles van ecologie. Dat gezeur altijd...gelukkig kun je echt heel veel uit binas halen.
Doe mij maar een stuk tekst over een ziekte of iets en dan een paar open vragen erbij
xMartJuH schreef:kimberly1995 schreef:P= 5,5 + (18-T/30) x 94,5
P= 5,5 + (18-T/30) x (94,5/1) dan doe je teller keer teller en noemer keer noemer
P = 5,5 + (18-T + 94,5)/30 haal je 18-T eruit
P = 5,5 + (94,5/30) x 18-T
P= 5,5 + 3,15(18-T)
P=5,5 + 56,7 x 3,15T
Die laatste moet toch ipv x een - zijn?
Rot stikstofkringloop
Ghostattack schreef:Memories schreef:
Haha ja! Of eutrofiëring. En stikstofkringlopen. Of eigenlijk alles van ecologie. Dat gezeur altijd...gelukkig kun je echt heel veel uit binas halen.
Oh god ja.. VerschrikkelijkDoe mij maar een stuk tekst over een ziekte of iets en dan een paar open vragen erbij