Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 16:13

En niet onbelangrijk: praat met mensen die al in het vak werken :)

Ik zit vrijwel de hele dag achter de computer, dat is iets wat veel vormgevers herkennen denk ik. Zelf heb ik er geen problemen mee maar we hebben wel stagiairs gehad die daar toch niet aan konden wennen :+

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:01

ik vind tekenen bijvoorbeeld erg leuk. Ik kom er niet altijd toe maar als ik eenmaal aan het tekenen ben vliegen er zo 2 of 3 uur voorbij zonder dat ik het in de gaten heb. Verder lijkt het mij leuk om boekomslagen te ontwerpen, of tekeningen te maken voor in boeken. Maar grafisch vormgeven is natuurlijk niet alleen maar tekenen dus misschien ga ik andere dingen ook wel heel erg leuk vinden.
Het probleem is wel, ik ben niet zo heel erg creatief, maar misschien komt dat ook omdat ik het vaak niet durf om mijn tijd daaraan te besteden 'want er zijn vast wel nuttigere/belangrijkere dingen om te doen en die geen geld kosten' denk ik dan.
Nu ben ik ook bang dat ik het misschien wel niet leuk zal vinden, en dat ik het niet kan en dat ik al gauw inspiratieloos ben. Want je moet creatief zijn...

De hele dag achter de computer ga ik denk ik geen probleem mee hebben. Of het word in de grafische sector of iets van een cursus boekhouden en dan daarin verder studeren.
Ik ben al wel volwassen, dus ik moet ook een thuisstudie doen. LOI of NTI. Ik woon ook nog eens op een waddeneiland.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:21

Wat fijn dat ik dit topic gevonden heb, vast genoeg mensen met ervaring.
Ik zit zelf an een beetje te denken. Over twee jaar ben ik klaar met mijn opleiding media vormgever niveau 4. (Als alles goed gaat :o ) ik wil graag in mijn 3e jaar al weten wat ik hierna ga doen, zodat ik mij in de 4e kan foccusen op examens en stage.
Nu weet ik alleen nog totaal niet wat ik hierna wil gaan doen. Werken vind ik heel leuk maar kantoor uuren en plekken werken echt niet voor mij. School vind ik zelf ook heel leuk maar is een extra opleiding nodig en word bijvooreeld een HBO niet te veel theorie gericht voor mij? Zelf werk ik naast school ook als illustrator en zoals ze het nu bekijken ben ik bij hun nogsteeds welkom als ik klaar ben met mijn opleiding, dus val ik gelukkig niet in het diepe. Maar hoe hebben andere bokkers dit gedaan?
(Ik ga ook nog in gesprek later met mijn studie coach.)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:56

@maava: ik had een andere mbo vooropleiding en ben afgelopen september begonnen aan cmd in Groningen. En ik ben afgelopen week gestopt, het was voor mij toch te hoog gegrepen. De hoeveelheid stof, opdrachten en tentamens in combinatie met de korte tijd. Ik zat zelf echt hele dagen in de boeken en kreeg er soms, soms niet eens, een mager zesje voor terug.. Ik kwam naast het leren niet eens toe aan het oefenen met de programma's, die ik niet beheers en daardoor kwam ik steeds meer op achterstand, voor mezelf, waardoor ik op mijn tenen liep.. Ik weet zeker dat ik het best zou kunnen met meer tijd, of als ik de kennis al had van de programma's. Maar ik ben er dus echt achter gekomen dat ik iemand ben die het beter uit de praktijk leert dan dmv allerlei colleges en veel theorie. Hopelijk heb je er wat aan, ondanks dat het maar een mening is. Ik zou het sowieso bespreekbaar maken met je studie coach.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:08

Ik heb een vraag...

Ik heb een idee voor een campagne, maar ik kan het idee alleen visueel een beetje uitwerken. Probleem is nu dus dat ik een case movie moet maken en ik wil dan mooi beeldmateriaal (meer sfeer op een festival) maar ik moet mijn idee erin verwerken. Heeft iemand enige tips hoe ik daar tot een case movie kan komen die ook nog visueel mooi blijft? Ik heb echt heeel weinig verstand van premiere trouwens... :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:05

maava schreef:
Wat fijn dat ik dit topic gevonden heb, vast genoeg mensen met ervaring.
Ik zit zelf an een beetje te denken. Over twee jaar ben ik klaar met mijn opleiding media vormgever niveau 4. (Als alles goed gaat :o ) ik wil graag in mijn 3e jaar al weten wat ik hierna ga doen, zodat ik mij in de 4e kan foccusen op examens en stage.
Nu weet ik alleen nog totaal niet wat ik hierna wil gaan doen. Werken vind ik heel leuk maar kantoor uuren en plekken werken echt niet voor mij. School vind ik zelf ook heel leuk maar is een extra opleiding nodig en word bijvooreeld een HBO niet te veel theorie gericht voor mij? Zelf werk ik naast school ook als illustrator en zoals ze het nu bekijken ben ik bij hun nogsteeds welkom als ik klaar ben met mijn opleiding, dus val ik gelukkig niet in het diepe. Maar hoe hebben andere bokkers dit gedaan?
(Ik ga ook nog in gesprek later met mijn studie coach.)

Mijn HBO was totaal niet theorie-gericht haha. WO daarentegen is een ander verhaal xD
Ik heb ICT Media Design gedaan in Eindhoven. Daar zijn ze totaal niet van de tentamens ('dat is ouderwets') en juist van de praktijkopdrachten, waarbij je al werkende leert zegmaar.

@chimello: imovie werkt ook prima! Ik zou een storyboard maken en daar tekenen wat je wil zien. Dan ga je het filmen en monteren :). Echt een proces van maken zegmaar, en van tevoren weten wat je gaat doen.

@Ann99: Zo'n opleidingstest kan hele andere resultaten geven (bij mij kwam er docent uit.. nou ik heb daar dus echt het geduld niet voor haha). Ik zou idd kijken of je een dagje kan meelopen en lekker met mensen van de opleiding en het vakgebied praten. Want een grafische opleiding is laaaang niet alleen tekenen :)!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:13

Dat moet ik indd sws doen, maar het probleem is dus hoe ik beeld materiaal maak als ik het niet kan filmen. Daar heb ik geen beeld van omdat het niet kan worden uitgevoerd. En dat met echt beeld combineren wordt erg lelijk dan lijkt me. Imovie kan indd wel, maar hoe maak ik alsnog mooi beeld dan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:03

Ik kom lekker reclame maken, wie van jullie wil mijn nieuwe collega worden (in regio 038) :D?

Ter versterking van ons team zijn wij per direct op zoek naar een creatieve DTP-er (voor 8 tot 40 uur per week).

Functieomschrijving:
Als creatieve DTP-er ben je een perfectionistische duizendpoot en werk je zelfstandig en in teamverband aan productpresentaties. De nadruk ligt op het ontwerpen, opmaken, restylen en drukklaar maken van uiteenlopende grafische onderdelen van productpresentaties. Denk hierbij aan stalenkaarten, etiketten, displays en diverse promotiematerialen.

Check voor meer informatie: http://www.decostayle.com/news/vacature-dtp-er/

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 18:34

WiancaR schreef:
Ik kom lekker reclame maken, wie van jullie wil mijn nieuwe collega worden (in regio 038) :D?

Ter versterking van ons team zijn wij per direct op zoek naar een creatieve DTP-er (voor 8 tot 40 uur per week).

Functieomschrijving:
Als creatieve DTP-er ben je een perfectionistische duizendpoot en werk je zelfstandig en in teamverband aan productpresentaties. De nadruk ligt op het ontwerpen, opmaken, restylen en drukklaar maken van uiteenlopende grafische onderdelen van productpresentaties. Denk hierbij aan stalenkaarten, etiketten, displays en diverse promotiematerialen.

Check voor meer informatie: http://www.decostayle.com/news/vacature-dtp-er/

Oeh een oud-stagiaire van ons is net afgestudeerd en baanzoekend. Zal haar ff tippen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:29

Als iemand nog een leuke stageplaats weet in Groningen, let me know :D

Ik zoek een bedrijf dat vooral gevarieerd werk doet, o.a. grafisch (drukwerk, huisstijl ontwerp, illustraties), webdesign en fotografie. :) En waar ik eventueel kans maak op een baan later. Het is namelijk ook mijn laatste leerjaar/afstudeerstage.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:23

Hi allemaal! Ik heb donderdag mijn intake mediavormgeving en heb vandaag mijn brief binnen gekregen dat ik een portfolio mee moet nemen. Nu ben ik wel benieuwd wat jullie mee zouden nemen. Ik neem mijn werk van het hbo mee van het afgelopen jaa en wil nog een filmpje opnemen waar ik mezelf in voorstel en vertel wat ik wil doen in de toekomst. Wat vinden jullie daarvan?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:30

Wat toevallig MilleniumK! Ik heb donderdag ook een intake, ben bloednerveus ervoor!
Ik neem mijn portfolio mee (heb ik afgelopen maand vormgegeven in de vorm van een kort boekje in A4), mijn huidige cijferlijst en vakkenpakket wat ik op mijn huidige opleiding heb gehad. Ik weet niet hoe handig een filmpje is, omdat je jezelf in het gesprek voorsteld toch?
Veel succes alvast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:46

Waar hebben jullie je intake? :)

Ik had toen gewoon foto's, wat werkjes enzo in een mapje gedaan zodat ze er doorheen konden bladeren.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:09

Ik heb een intake bij het Aventus in Apeldoorn! Als back-up voor als mijn diploma in de soep loopt. :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:01

Net een mail verstuurd voor een sollicitatie voor een stage plek, vingers crossed dat ik antwoord krijg! De eigenaar van het bedrijf heeft op de school gezeten waar ik zat dus misschien heb ik wel pluspunten. :o

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:13

Kiki1995 schreef:
Wat toevallig MilleniumK! Ik heb donderdag ook een intake, ben bloednerveus ervoor!
Ik neem mijn portfolio mee (heb ik afgelopen maand vormgegeven in de vorm van een kort boekje in A4), mijn huidige cijferlijst en vakkenpakket wat ik op mijn huidige opleiding heb gehad. Ik weet niet hoe handig een filmpje is, omdat je jezelf in het gesprek voorsteld toch?
Veel succes alvast!!

Oh wat leuk! Ja ik heb uiteindelijk ook geen filmpje meer gedaan, inderdaad omdat we ons zelf toch voor moeten stellen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet nerveus ben, komt vanavond wel ;). Ga zo even naar de printshop alles uit laten printen en in binden en dan naar stal. Even mijn focus op andere dingen houden, haha!
Heel veel succes!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:14

Ik heb intake bij het Noorderpoort in Groningen, mediavormgever

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:37

Hoe ging jouw intake MilleniumK?

Ik heb 2 opdrachten meegekregen. Ik moet in 5 á 10 foto's het verhaal van de wolf en de zeven geitjes uitbeelden en ik moet een zelf portret maken. :'D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:23

Kiki1995 schreef:
Hoe ging jouw intake MilleniumK?

Ik heb 2 opdrachten meegekregen. Ik moet in 5 á 10 foto's het verhaal van de wolf en de zeven geitjes uitbeelden en ik moet een zelf portret maken. :'D

Ja het gesprek ging volgens mij wel erg goed! Was wel een erg rommelige dag.. Er werd al meteen gezegd dat we op de wachtlijst kwamen, terwijl toen ik belde werd gezegd dat er nog genoeg plek was.. Nu dus even afwachten. Wij moesten 10 logo's tekenen voor je toekomstige eigen bedrijf en daarna een poppetje teken en dan moest de een heel realistisch lijken en daarvan moest ook een cartoon versie komen..

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:44

Wat apart dat er opeens een wachtlijst was? Heb je je ingeschreven voor een MBO of een HBO opleiding? Ik weet dat het HBO nog wel is inloot..

Ik zelf zit echt in de knoop met de opdrachten. Mijn opa is vorige week overleden, dus ik zit meer in de knoop met emoties en dit valt nu nogal rauw op mijn dak dus ik weet echt niet meer wat ik ermee moet. :') Donderdag moet ik voor een tweede gesprek, ik ben heel benieuwd.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:50

Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraag. Is hier een photoshopheld die misschien een foto kan bewerken voor mij? Er staat containers op de achtergrond die ik eigenlijk weg wil hebben, maar ik ben er zelf niet zo goed mee haha. PB maar :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:08

Hee, even een vraag :)

Ik moet vanaf september weer stage lopen, dit wordt voor mijn 4e en laatste jaar van de opleiding. Nou zocht ik eigenlijk een een bedrijf welke heel gevarieerd is, met huisstijlen, drukwerk, webdesign en fotografie. Maar het is natuurlijk erg lastig om eentje te vinden die dat allemaal doet, of om daar uberhaupt een plek te krijgen..

Nou ben ik terecht gekomen bij een bedrijf waar de nadruk ligt op webdesign. Ik heb de ervaring dat dat bedrijf erg leuk en gezellig is qua mensen, tenminste ik ben er vorig jaar al eerder op gesprek geweest en toen was de klik op dat gebied heel goed. Het is ook nog een nieuw bedrijf.

Alleen het werk zal dus wel voornamelijk bestaan uit het ontwerpen van websites en ook de technische aspecten van webdesign, SEO, etc..

Ik ben (nog) niet super goed in webdesign, dat kan ik natuurlijk altijd nog leren. Ik ben alleen bang dat het wat eentonig zal worden, dat je alleen maar achter ene bureau zal zitten de hele dag en layouts maken etc..

Wat zijn bij anderen de ervaringen bij dergelijke bedrijven? Was het leuk? En toch gevarieerd en kon je wel echt je creativiteit erin kwijt? Of viel het tegen? Etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:05

Je bedoelt dat je dan ook websites moet bouwen? :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:09

bobje26, ik heb je even per pb de vacature gestuurd, daar staat precies in wat het inhoudt :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 13:33

Of je nou websites, logo's of folders maakt; bij allen zit je achter je bureau layouts te maken :') Schetsen kan ook gewoon bij websites hoor :D

Ik doe voornamelijk webdesign en vind het niet eentonig. Zeker niet als je het maar voor een half jaar doet.