Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandmeisje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:25

Ja echt wel! Zo'n prijs is nooit verkeerd hihi *D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:28

lieveli schreef:
Ik vond dit trouwens zo raar... Ik ging strips tekenen met leerlingen, maar ze kwamen er niet uit. Die meiden wisten gewoon niet wat spreekwolkjes en denkwolkjes zijn. Maar ik las vroeger de Tina, dat kennen ze helemaal niet...

Zo wilde ik brieven schrijven met mijn kids, maar dat snapten ze ook niet :+

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:06

Gefeliciteerd Miiynke! Leuk hoor.

Geen spreekwolkjes kennen... :( Wat raar? En de Donald Duck of zo dan, staan ze daar niet in?
Is onze 'generatie' nu al zo verouderd met de Tina, Donald Duck of Penny, kijkt iedereen op schermpjes nu, haha!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:33

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:06

InekeN schreef:
Gefeliciteerd Miiynke! Leuk hoor.

Geen spreekwolkjes kennen... :( Wat raar? En de Donald Duck of zo dan, staan ze daar niet in?
Is onze 'generatie' nu al zo verouderd met de Tina, Donald Duck of Penny, kijkt iedereen op schermpjes nu, haha!

Ik had één leerling die de Donald Duck las... Echt bizar toch?

Wij worden oud :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:38

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:55

Hopelijk wórden we oud! :D
Maar wat raar, geen Donald Duck?! Apart hoor...

Aaargh, teachers mess :(

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:09

De kleuters bij mij vinden de Donald Duck geweldig!
Af en toe heerlijk plaatjes kijken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:47

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:34

Bij mij lezen ze ook graag strips hoor!

Vandaag is de klassennorm van de eindcito binnengekomen! We 'moesten' 535 halen, we hebben 535,1 dus dat betekent dat we t landelijk gemiddelde hebben gehaald! Volgend jaar verminderd toezicht van inspectie.
Ik ben super trots.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:47

Wat goed :D

Mijn mentorklas is een lwoo klasje, het zijn scheetjes als je ze kent maar je moet even door hun problemen met gedrag en tempo kijken. Nu hebben ze net een nieuwe docent voor Techniek Vakmanschap (alle basisvaardigheden, dus best wel belangrijk) maar het gaat voor geen meter... Hun vorige docent kende ze ontzettend goed en kon geweldig met ze opschieten, maar dit is dus geen pan.
Heeft iemand tips voor hoe ik dit met mijn collega bespreekbaar kan maken?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:20

InekeN schreef:
Heb zelf erg zin om aan lerarenopleiding te beginnen alleen nou hoorde ik iets over '2e studie helemaal zelf betalen'? Ik heb een WO studie af, moet ik deze HBO nou echt compleet zelf financieren? :?
Dat gaat namelijk niet financieel.

Ik kom even weer binnen vallen, heb hier een tijd geleden gepost en lees graag mee.
Als je een vervolgstudie voor leerkracht gaat doen, geldt dat (helemaal zelf betalen) niet als je eerste studie niet sociaal/pedagogisch of zorggericht is. Ik geef les aan de tweejarige pabo (met een hbo of universitaire bachelor kan je daar in twee jaar dan je pabo-diploma halen). Studenten die sph hebben gedaan, moeten zelf betalen. Studenten die sportwetenschappen hebben gestudeerd, hoeven niet het hele bedrag zelf te betalen. Ik zou eens informeren hoe het met jouw opleiding zit.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:43

Ow Berthe, you made my day!! Ben er direct achteraan gegaan en met Rechten (wat ik dus heb) wordt de lerarenopleiding hoogstwaarschijnlijk toch het gewone collegegeld. Hoor eind van de week definitief antwoord. Pfff... *\o/* opluchting!! (en ook nog iets van subsidie mogelijk zelfs begreep ik...)

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:44

mayniac_val schreef:
Wat goed :D

Mijn mentorklas is een lwoo klasje, het zijn scheetjes als je ze kent maar je moet even door hun problemen met gedrag en tempo kijken. Nu hebben ze net een nieuwe docent voor Techniek Vakmanschap (alle basisvaardigheden, dus best wel belangrijk) maar het gaat voor geen meter... Hun vorige docent kende ze ontzettend goed en kon geweldig met ze opschieten, maar dit is dus geen pan.
Heeft iemand tips voor hoe ik dit met mijn collega bespreekbaar kan maken?

Zou je het kunnen doen in het kader van een soort leerlingbespreking. Dat je aangeeft wat de leerlingen nodig hebben en wat dat van hem als docent vraagt?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:50

Mijn schatjes hebben een hoop aandacht en uitleg nodig := Maar er is een super oplossing gevonden! De docent van de parallelklas heeft aangeboden van klas te ruilen zodat zijn mijn klasje heeft, dat gaat vast beter :j

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:08

Fijn, blijkbaar had docent zelf dan ook al zijn conclusies getrokken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:31

Nou ja, docent in kwestie vroeg wel waarom ze wilde ruilen := Collega die het overneemt heeft de zaak wat verbloemd omdat ze het niet fijn vond om de reden op te geven (groot gelijk).
Ze kreeg wel meteen een waarschuwing van hun huidige docent dat ze een hele moeilijke klas zijn. Nee jongens, ze zijn niet moeilijk. Ze zijn een lwoo klas, dat moet je er even bij denken. Als je er even wat tijd in stopt, zijn ze zo leuk <3

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:53

InekeN schreef:
Ow Berthe, you made my day!!

Goed om te horen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:32

Mooi dat het is opgelost met die klas... Ik kan me voorstellen dat het ook niet leuk is om te horen als het niet zo lekker loopt met 'jouw' klasje!
Met sommige klassen en sommige docenten klikt het wat beter dan met andere combinaties... je moet een goede samenwerking vinden :). Het klasje waar ik de meeste moeite mee heb staat bekend als erg lief, terwijl mijn favoriete (doodstille) klas dan weer bekend staat als een hele lastige, lawaaierige klas. Tsja.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:51

Het is inderdaad net de chemie die je met een klas hebt :j Mijn mentorklas is een lwoo klas die erg onzeker is, waar veel 'problemen' als ADHD, ASS, faalangst, laag werktempo enzovoort zijn en waar de nodige dingen thuis spelen. Ze alleen maar vertellen wat er niet goed gaat wordt hem dus niet, je moet weten wanneer ze een schopje nodig hebben en wanneer ze een aai over hun bol en een geintje nodig hebben. Als je dat eenmaal weet, door hebt en ze een band met je hebben, gaan ze -naar hun eigen kunnen- voor je door het vuur. Je moet alleen even weten dat hun 'storende' gedrag meer onmacht is dan onwil.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:57

Is mijn ervaring ook, als je een band hebt met zo'n klas gaan ze voor je. Van heel veel leerlingen is storend gedrag onmacht. Daar moet je een beetje feeling voor hebben. Sommige docenten hebben dat niet, en dan wordt het lastig.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:40

Precies :j Die koppies zitten zo vol, soms lukt het ze gewoon niet.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:55

Dat lijkt me zo moeilijk, wanneer zijn ze gewoon wat aan het klieren, wanneer gaat het eigenlijk een beetje boven hun macht... Kwestie van ervaring? Of leer je het ook tijdens de opleiding?
En speelt opvoeding een rol? Ik neem eigenlijk aan best een grote rol...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:36

Ik kom ook weer even aanwaaien, heb wel veel meegelezen! :)

Hier vandaag lees- en luistertoetsen voor Engels, had alles goed voorbereid dus best een makkelijk dagje zo. Mijn stagiaire kijkt alles na. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:38

Meeeen wat zijn 2e klassers erg! Stelletje hormoonvaten, geen speld tussen te krijgen :')