Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:10

Hmm.. Dan moeten we idd nog even kijken of dat we ook met handtekening gaan doen. Is wel zo fijn idd. Wij willen gaan voor service, dan kunnen we het ook echt niet maken om klant ontevreden te krijgen/houden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:38

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een pakket met Track&Trace code niet bij de klant is aangekomen. Een klant zal je eerder proberen op te lichten met brievenbuspost dan met pakketpost.

Mocht er toch ooit een keer zoiets gebeuren, dan schakel ik mijn contactpersoon in, die mag dan uit gaan zoeken wat er mis is gegaan ;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:26

Paan schreef:
Waar hebben jullie je domeinnaam onder gebracht? Wij willen nog 2 laten registeren maar weten niet waar we dat het beste kunnen doen.

www.starthosting.nl heb ik ze ondergebracht is totaal niet duur

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:02

joyce2 schreef:
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een pakket met Track&Trace code niet bij de klant is aangekomen. Een klant zal je eerder proberen op te lichten met brievenbuspost dan met pakketpost.

Mocht er toch ooit een keer zoiets gebeuren, dan schakel ik mijn contactpersoon in, die mag dan uit gaan zoeken wat er mis is gegaan ;)

Idem!
Heb nu zo'n 50 pakketten verstuurd geloof ik, en allemaal netjes aangekomen :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:20

Mallootje schreef:
joyce2 schreef:

Idem!
Heb nu zo'n 50 pakketten verstuurd geloof ik, en allemaal netjes aangekomen :)

Het komt helaas wel voor, maar gelukkig niet zo heel veel. Nu ook nog hoor sinds we met handtekening voor ontvangst versturen.
Maar dat is altijd weer te achterhalen.

Met alleen track & trace kunnen ze zeggen dat het bezorgt is terwijl dat niet zo is. Bewijs het maar eens...

Ik denk dat er bij ons 1 op de 1000 pakketten "kwijt" raken. Dus dat valt nog wel mee.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:09

connepon85 schreef:
@LHO Er zijn heel veel zakelijke websites die Wordpress gebruiken. Sowieso nu het meest gebruikte systeem volgens mij.

Ik heb echt een niet productieve dag vandaag. Ik ben bezig om de website sneller te krijgen en dat lukt voor geen meter. Pfff.. zit me weer helemaal rot te zoeken naar hoe alles werkt. Misschien dat ik over een tijdje maar iemand inschakel om dat te doen, want ik heb niet het idee dat dit mij gaat lukken :+

Voor blogjes. 2,2% van alle sites draait op het moment op Drupal - Daar gaat WP niet in de buurt komen :)

Het komt je technische mogelijkheden, browsercompatibiliteit en indexatie in Google niet ten goede als je WP gebruikt.

En al een paar keer mensen uit de soep moeten helpen omdat Google en Chrome hun sites blokkeerde nadat er een lek in Wordpress zat en hun site gebruikt werd voor het verzenden van spam...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:23

Je verhaal zou iets sterker zijn als je ten eerste het platform in zn waarde laat, wordpruts en blogjes voor een platform met meer dan 60 miljoen gebruikers…. Daar kun je als “seo-expert” toch niet omheen, of je het nou wat vindt of niet.

Daarbij is Wordpress meer gebruikt dan Drupal, zeker voor websites die niet teveel ‘high traffic’ hebben. Ofwel een prima platform voor de meest gebruikte doeleinden en nog gebruiksvriendelijk ook, ook voor de professionele zakenwebsite of webshop.

Ik kan me voorstellen dat je als 'echt website bouwer' meer kan dan de veelal standaard functionaliteiten in Wordpress. Maar doordat er zoveel 'standaard functionaliteiten' zijn, wordt het toch weer uniek. Het gaat erom dat je een website bouwt / laat bouwen die past bij je eigen doeleinden (it's all about the right tool for the job). Wordpress e.d. is voor het gross van de mensen daarom prima geschikt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:44

Daarbij komt ook nog dat Wordpress in basic misschien niet goed door Google geindexeerd wordt, maar daar zijn ook weer plugin's voor!
Pak eens een algemene term en kijk dan eens naar de eerste 10 google resultaten... min de helft zal wordpress zijn, dus dan lijkt het mij dat ze nog steeds goed geindexeerd worden.

Enne, dat blokkeren is logisch, want je kunt idd spam krijgen op je site, maar dat ligt niet alleen aan Wordpress. Ik heb een tijd veel last gehad van spam op mijn website. Heb ze op een andere webhosting gezet en helemaal geen problemen meer mee. Dus het ligt lang niet altijd aan Wordpress!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:55

Mellis86 schreef:
Je verhaal zou iets sterker zijn als je ten eerste het platform in zn waarde laat, wordpruts en blogjes voor een platform met meer dan 60 miljoen gebruikers…. Daar kun je als “seo-expert” toch niet omheen, of je het nou wat vindt of niet.

Daarbij is Wordpress meer gebruikt dan Drupal, zeker voor websites die niet teveel ‘high traffic’ hebben. Ofwel een prima platform voor de meest gebruikte doeleinden en nog gebruiksvriendelijk ook, ook voor de professionele zakenwebsite of webshop.

Ik kan me voorstellen dat je als 'echt website bouwer' meer kan dan de veelal standaard functionaliteiten in Wordpress. Maar doordat er zoveel 'standaard functionaliteiten' zijn, wordt het toch weer uniek. Het gaat erom dat je een website bouwt / laat bouwen die past bij je eigen doeleinden (it's all about the right tool for the job). Wordpress e.d. is voor het gross van de mensen daarom prima geschikt.

Waar het om gaat is dat de basis gewoon niet klopt. De database-opbouw is een rommeltje (bijv. ALLES wat content gerelateerd is in één tabel, zorgt voor onnodig zware database activiteit en gebrek aan overzicht), de output is niet W3C-compliant (waardoor sites op verschillende platformen er anders uit kunnen zien).

11AFotograaf schreef:
Daarbij komt ook nog dat Wordpress in basic misschien niet goed door Google geindexeerd wordt, maar daar zijn ook weer plugin's voor!
Pak eens een algemene term en kijk dan eens naar de eerste 10 google resultaten... min de helft zal wordpress zijn, dus dan lijkt het mij dat ze nog steeds goed geindexeerd worden.

Enne, dat blokkeren is logisch, want je kunt idd spam krijgen op je site, maar dat ligt niet alleen aan Wordpress. Ik heb een tijd veel last gehad van spam op mijn website. Heb ze op een andere webhosting gezet en helemaal geen problemen meer mee. Dus het ligt lang niet altijd aan Wordpress!

Het versturen van spam he, niet het plaatsen van spam :P Dus dat jouw site een script krijgt, die op de achtergrond meedraait en mailtjes verstuurd naar adressen of via jouw site op andere sites spam gaat plaatsen. En dat dat zo vaak voorkomt bij WP, ligt toch zeker wel aan Wordpress.

En er zijn geen plugins voor Wordpress die de output netter maken.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:13

Desondanks is Wordpress megapopulair. Begon eerst als een blog, maar er zijn nu zo veel extensies waardoor er heel veel mogelijkheden zijn. Ik zie steeds meer Wordpress websites komen die geen blog als basis hebben.

Voor flinke webwinkels is iets als Magento natuurlijk een erg goed platform, maar ook op het gebied van webshops begint Wordpress te verbeteren. Ik denk dat de populariteit van Wordpress alleen maar blijft groeien. Heel veel bedrijven steken daar ook op in. Ik zou dus als webdesigner daar niet tegenin gaan en meegaan in de stroming.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:34

Klopt helemaal, Connepon! Ik heb zelf wel 2 websites met blog, maar de website die ik voor andere maak zijn bijna altijd zonder blog! Werkt perfect! Maar ja, ieder z'n keuze. Weet alleen niet of je klanten je keuze ook waarderen ivm gebruikersgemak.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:48

Het gebruikersgemak is, bij goede configuratie, om het even :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 17:50

Ik heb niets te melden over goed of slecht van wordpress, ik gebruik het niet. Wel wordt er bij mij bijna dagelijks een wordpress hack geprobeerd.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:58

Ik kan ook niets nuttigs bijdragen over wordpress :)

Het enige wat ik nu wil is dat het snel weer rijdbaar weer wordt, want het is ruuuustig!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:19

Voor diegene die ook mijnwebwinkel hebben, hoe maak je een e-mailadres? Ik maak ook gebruik van mijnwebwinkel professional

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:48

Zo, ik ben weer even lekker bezig geweest vandaag! Een zwik nieuwe producten toegevoegd aan de shop, weer even wat kleine dingetjes veranderd aan de shop (waaronder de categorie "Nieuw" toegevoegd), een leuke terugkerend item bedacht voor op Facebook, mijn administratie verder opgeruimd en straks ga ik weer verder met het invoeren van alle facturen voor de boekhouding. Productief dagje dacht ik zo! :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:04

He Joyce, wij hebben Nieuw er standaard in. Bij het invoeren van de artikelen kunnen we aangeven of het nieuw in het assortiment is of niet. En dan komt het automatisch in de categorie Nieuw. Misschien ook iets voor jou?

Heb vandaag ook de administratie bij gewerkt, de eerste markten voor 2013 geboekt, nog wat artikelen toegevoegd.
Net nog even lekker paard gereden. Koud, maar wel lekker.

Vanavond ga ik beginnen met het boek "Gettings things done". Is voor m'n werk maar ik zal er prive ook wel wat aan hebben. Het boek wat Mallootje noemde staan nu ook op m'n lijstje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:25

Ik kan heel makkelijk bestaande producten koppelen, met 1 klik op de knop heb ik het ook in de een andere categorie staan. Dus het is zo gepiept en stel dat ik de categorie op den duur zat ben, kan ik hem ook zo weer verwijderen ;)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:45

Iemand vroeg nog iets over domeinnamen onderbrengen. Ik heb mijn pakket bij Yourhosting. Ik vind hun backend heel prettig. Wel heb ik daar laatst een website naar toe verhuisd en sindsdien wat probleempjes. Daar ben ik niet zo heel blij. Maar verder is het een professionele partij.

Ik heb trouwens een record aan likes op de blog van die gisteravond is gepubliceerd. Ontzettend leuk natuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de likes op de blogs daarna weer minder zijn. Huidige stand: 159 likes!! 8)7

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:51

Wow goed zeg, gefeliciteerd met de mijlpaal!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:57

Ik lees je stukjes echt heel graag connepon, goed bezig!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:14

Leuke berichten hier allemaal *\o/* Gefeliciteerd met de mijlpalen!

Ik heb net spullen ingekocht om zelf armbandjes te gaan maken, super leuk! Lekker combineren om zo te verkopen en de klanten zelf laten kiezen wat ze willen en dat ik het maak voor ze :j Heel simpel en dunne armbandjes, maar wel superleuk!

Ben ook nog bezig met overstappen naar een andere shop.. ik moet wat meer bezoekers trekken maar heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken -O-

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:24

Dank je Joyce!

Leuk om te horen Mallootje!! :D

@Mear het is altijd moeilijk om meer bezoekers te trekken met al die concurrentie. Je zult denk ik echt creatief moeten zijn. Ik vind dat ook een grote uitdaging. Ik denk iedereen hier die een website heeft.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:35

Was er inderdaad maar een "standaard succesfactor", daar zou ik heel blij van worden ;)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:41

Hallo Allemaal
Ik weet niet of ik hier op het goede adres ben?

Ik ben zelf ook ondernemer. Ik ben fotografe en doe mijn best om mensen blij te maken met portret foto's of trouwfoto's
Ik ben ontzettend dyslectisch dus mijn spelling is altijd verschrikkelijk, excuses daarvoor.

Mijn website is ook met Wordpress gemaakt ik merkte juist wel dat ik veel door google gevonden wordt.