dani_spit schreef:Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt.
Dit is ook de reden dat ik ben afgewezen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ffortuna schreef:En ik heb dus wel ervaring maar omdat ik nu 5 jaar ervaring heb en ik stuur een sollicitatie word ik telkens teruggevraagd voor startersfuncties (met bijbehorend salaris), dat vind ik ook niet tof.
zuske schreef:dani_spit schreef:Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt.
Dit is ook de reden dat ik ben afgewezen.
Serendip90 schreef:En dat is dus de reden dat ik meteen ben gaan werken toen ik ging studeren... Hoor het steeds vaker om me heen... Ze zoeken starters met ervaring :s
*wacht nog steeds*
dani_spit schreef:Ik kom me hier ook even melden. Ik ben begin juli afgestudeerd als HBO Small Business and Retail Management. Al mijn stages, projecten en minor in de richting van marketing in de retail gedaan. Laat dat nou net qua banen een probleem zijn omdat ze dus overal alleen maar stages open hebben staan. Mocht het me binnen enige tijd niet lukken om in de marketing werkzaam te worden, wil ik gaan kijken naar assistent manager en filiaalmanager functies.
Tot nu toe op 4 functies gesolliciteerd en op 3 afgewezen ivm kandidaten die beter aan het profiel voldoen. Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt. Nu heb ik nog 1 sollicitatie lopen en die functie vond ik via een uitzendbureau (Page Personnel). Via de site een profiel ed aangemaakt en je kon alleen solliciteren door op het knopje 'solliciteer' te drukken. Op die manier is mijn CV verzonden voor die functie en ik kreeg een mail dat als je binnen 2 dagen niks zou horen je CV niet genoeg zou aansluiten. Nu is het inmiddels 4 dagen verder en heb ik nog niks gehoord. Mijn CV sluit echt perfect aan op de functie en het was echt een startersfunctie (stond zelfs bij dat je ervaring in je stages op mocht hebben gedaan). Nu wil ik dus gaan bellen naar het uitzendbureau omdat ik deze functie echt niet aan m'n neus voorbij laat gaan. (Mailen kan niet omdat ze geen mailadres op de site hebben staan). Maar het probleem is dus dat ik echt niet weet wat ik moet zeggenIemand ideeën of ervaringen?
Ffortuna schreef:En ik heb dus wel ervaring maar omdat ik nu 5 jaar ervaring heb en ik stuur een sollicitatie word ik telkens teruggevraagd voor startersfuncties (met bijbehorend salaris), dat vind ik ook niet tof.
dani_spit schreef:Serendip90 schreef:En dat is dus de reden dat ik meteen ben gaan werken toen ik ging studeren... Hoor het steeds vaker om me heen... Ze zoeken starters met ervaring :s
*wacht nog steeds*
Ik heb ook altijd gewerkt tijdens mijn studie maar dan in een winkel, niet gelijk een baan op hoger niveau. Maar mensen kijken ook niet naar wat je tijdens je stages heb gedaan. In mijn CV staat duidelijk dat ik zelfstandig heb meegewerkt op de trade marketing afdeling van het grootste elektronicabedrijf in Nederland. Ik heb daar zelf met leveranciers om de tafel gezeten, afspraken gemaakt en plannen geschreven voor ze maar dat wordt schijnbaar toch niet meegerekend qua ervaring.
Winged schreef:dani_spit schreef:Ik kom me hier ook even melden. Ik ben begin juli afgestudeerd als HBO Small Business and Retail Management. Al mijn stages, projecten en minor in de richting van marketing in de retail gedaan. Laat dat nou net qua banen een probleem zijn omdat ze dus overal alleen maar stages open hebben staan. Mocht het me binnen enige tijd niet lukken om in de marketing werkzaam te worden, wil ik gaan kijken naar assistent manager en filiaalmanager functies.
Tot nu toe op 4 functies gesolliciteerd en op 3 afgewezen ivm kandidaten die beter aan het profiel voldoen. Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt. Nu heb ik nog 1 sollicitatie lopen en die functie vond ik via een uitzendbureau (Page Personnel). Via de site een profiel ed aangemaakt en je kon alleen solliciteren door op het knopje 'solliciteer' te drukken. Op die manier is mijn CV verzonden voor die functie en ik kreeg een mail dat als je binnen 2 dagen niks zou horen je CV niet genoeg zou aansluiten. Nu is het inmiddels 4 dagen verder en heb ik nog niks gehoord. Mijn CV sluit echt perfect aan op de functie en het was echt een startersfunctie (stond zelfs bij dat je ervaring in je stages op mocht hebben gedaan). Nu wil ik dus gaan bellen naar het uitzendbureau omdat ik deze functie echt niet aan m'n neus voorbij laat gaan. (Mailen kan niet omdat ze geen mailadres op de site hebben staan). Maar het probleem is dus dat ik echt niet weet wat ik moet zeggenIemand ideeën of ervaringen?
Mocht het niks worden, ben je dan bereid te verhuizen?
Cer schreef:Ffortuna schreef:En ik heb dus wel ervaring maar omdat ik nu 5 jaar ervaring heb en ik stuur een sollicitatie word ik telkens teruggevraagd voor startersfuncties (met bijbehorend salaris), dat vind ik ook niet tof.
Als je wel ervaring hebt is het nog steeds niks, want ik heb 20 jaar ervaring op hbo functies, alleen niet het bijbehorende papiertje, dus dan vinden ze mij ook niet goed genoeg... Als ze je niet willen, willen ze je niet.. altijd een goed excuus te verzinnen
Winged schreef:annastasia schreef:Werkgevers weten gewoon niet wat ze willen......
Jawel, een 20 jarige met de werkervaring van iemand van 67, een salarisschaal van iemand van 15 en een universitair opleidingsniveau.
Somebody_ schreef:Hele vervelende situatie Cowgirl. Heb je het verder wel naar je zin? Ik meende iets gelezen te hebben over een omschakeling naar veel zitten, bevalt dat wel?