't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:21

dani_spit schreef:
Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt.

Dit is ook de reden dat ik ben afgewezen. :(

Serendip90

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:31

En dat is dus de reden dat ik meteen ben gaan werken toen ik ging studeren... Hoor het steeds vaker om me heen... Ze zoeken starters met ervaring :s

*wacht nog steeds*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:32

En ik heb dus wel ervaring maar omdat ik nu 5 jaar ervaring heb en ik stuur een sollicitatie word ik telkens teruggevraagd voor startersfuncties (met bijbehorend salaris), dat vind ik ook niet tof. :n

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:33

Ik heb nog tijd & ruimte om mensen met hun sollicitatiebrief en/of C.V. te helpen --> PB maar!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:35

Ffortuna schreef:
En ik heb dus wel ervaring maar omdat ik nu 5 jaar ervaring heb en ik stuur een sollicitatie word ik telkens teruggevraagd voor startersfuncties (met bijbehorend salaris), dat vind ik ook niet tof. :n

Dat is ook hip ja... je zo afkraken "op andere kantoren blabla leer je veel minder blabla, je kunt dus nog niets" of het leuke "Ja, je begint met een startersfunctie, en dan ligt het aan jou hoe snel je doorstroomt..." Qua werk stroom je door, qua salaris blijft dat alleen een beetje minder snel doorstromen :p

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:38

zuske schreef:
dani_spit schreef:
Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt.

Dit is ook de reden dat ik ben afgewezen. :(

Ja ik vind dat zo lastig. Zetten ze echte startersfuncties op internet en dan moet je nog zoveel jaar ervaring hebben. Als je dan je stages erbij haalt zou je dat hebben maar dat is dan toch weer niet genoeg. Zeer frustrerend!

Ik heb net gebeld en kreeg gewoon een telefoniste aan de lijn. Gezegd dat ik nog niks gehoord had en dat ik me afvroeg of het goed aangekomen was. Ze vertelde dat je alleen wat zou horen als ze vonden dat je aansloot bij de werkgever. Ook maar gezegd dat ik vond dat mijn CV daar zeer goed bij aansloot dus dat ik het raar vond dat ik dan niks gehoord had en toen raadde ze me aan om maar af te wachten. Diepe zucht, kom ik ook niet verder mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:40

Precies!!!! En heel veel beloven ´na een half jaar ga je meer verdienen´, nou mooi niet hoor. ´Geen budget voor.´

Ik ga nu in februari terug naar school, me laten omscholen tot docent (dus ik hoor nog in het topic want ik wil dit in deeltijd gaan doen, tegelijk met een baan als docent) in het voortgezet onderwijs. Niet dat dat me leuker lijkt (al vind ik mijn huidige baan helemaal niks - ik breng niet voor niks zoveel tijd door op Bokt :o ) maar wel leuk genoeg om de komende 40 jaar te kunnen doen (whaaaaa).
En er is minder concurrentie in qua banen, hihi, ook handig. Ik heb nu elke dag 3 uur reistijd (anderhalf uur enkele reis) en er is simpelweg niks dichterbij te vinden...

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:41

Serendip90 schreef:
En dat is dus de reden dat ik meteen ben gaan werken toen ik ging studeren... Hoor het steeds vaker om me heen... Ze zoeken starters met ervaring :s

*wacht nog steeds*

Ik heb ook altijd gewerkt tijdens mijn studie maar dan in een winkel, niet gelijk een baan op hoger niveau. Maar mensen kijken ook niet naar wat je tijdens je stages heb gedaan. In mijn CV staat duidelijk dat ik zelfstandig heb meegewerkt op de trade marketing afdeling van het grootste elektronicabedrijf in Nederland. Ik heb daar zelf met leveranciers om de tafel gezeten, afspraken gemaakt en plannen geschreven voor ze maar dat wordt schijnbaar toch niet meegerekend qua ervaring.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:51

dani_spit schreef:
Ik kom me hier ook even melden. Ik ben begin juli afgestudeerd als HBO Small Business and Retail Management. Al mijn stages, projecten en minor in de richting van marketing in de retail gedaan. Laat dat nou net qua banen een probleem zijn omdat ze dus overal alleen maar stages open hebben staan. Mocht het me binnen enige tijd niet lukken om in de marketing werkzaam te worden, wil ik gaan kijken naar assistent manager en filiaalmanager functies.

Tot nu toe op 4 functies gesolliciteerd en op 3 afgewezen ivm kandidaten die beter aan het profiel voldoen. Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt. Nu heb ik nog 1 sollicitatie lopen en die functie vond ik via een uitzendbureau (Page Personnel). Via de site een profiel ed aangemaakt en je kon alleen solliciteren door op het knopje 'solliciteer' te drukken. Op die manier is mijn CV verzonden voor die functie en ik kreeg een mail dat als je binnen 2 dagen niks zou horen je CV niet genoeg zou aansluiten. Nu is het inmiddels 4 dagen verder en heb ik nog niks gehoord. Mijn CV sluit echt perfect aan op de functie en het was echt een startersfunctie (stond zelfs bij dat je ervaring in je stages op mocht hebben gedaan). Nu wil ik dus gaan bellen naar het uitzendbureau omdat ik deze functie echt niet aan m'n neus voorbij laat gaan. (Mailen kan niet omdat ze geen mailadres op de site hebben staan). Maar het probleem is dus dat ik echt niet weet wat ik moet zeggen :o Iemand ideeën of ervaringen?

Mocht het niks worden, ben je dan bereid te verhuizen? In Doetinchem zijn we namelijk behoorlijk opzoek naar marketing mensen :)
Laatst bijgewerkt door Winged op 22-08-12 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:54

Ffortuna schreef:

Als je wel ervaring hebt is het nog steeds niks, want ik heb 20 jaar ervaring op hbo functies, alleen niet het bijbehorende papiertje, dus dan vinden ze mij ook niet goed genoeg... Als ze je niet willen, willen ze je niet.. altijd een goed excuus te verzinnen :n

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:54

dani_spit schreef:
Serendip90 schreef:

*wacht nog steeds*

Ik heb ook altijd gewerkt tijdens mijn studie maar dan in een winkel, niet gelijk een baan op hoger niveau. Maar mensen kijken ook niet naar wat je tijdens je stages heb gedaan. In mijn CV staat duidelijk dat ik zelfstandig heb meegewerkt op de trade marketing afdeling van het grootste elektronicabedrijf in Nederland. Ik heb daar zelf met leveranciers om de tafel gezeten, afspraken gemaakt en plannen geschreven voor ze maar dat wordt schijnbaar toch niet meegerekend qua ervaring.

Dat vind ik dus ook heel raar. Nouja, ik ging naar de uni en daar heb je nauwelijks stages... dus vandaar dat ik die keuze heb gemaakt en ook specifiek naar banen in die richting heb gezocht.

Waarom stages niet worden gezien, snap ik nooit zo? Misschien (was tenminste bij sommige kantoren) dat de stagiaires werden gebruikt voor de simpele rotklussen? Archiefwerk etc. dat ze dat beeld hebben?

Maar als jij in je CV duidelijk zet wat je precies hebt gedaan, dan zou het toch gewoon moeten meetellen? (Lijkt mij iig logischer)

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:57

Winged schreef:
dani_spit schreef:
Ik kom me hier ook even melden. Ik ben begin juli afgestudeerd als HBO Small Business and Retail Management. Al mijn stages, projecten en minor in de richting van marketing in de retail gedaan. Laat dat nou net qua banen een probleem zijn omdat ze dus overal alleen maar stages open hebben staan. Mocht het me binnen enige tijd niet lukken om in de marketing werkzaam te worden, wil ik gaan kijken naar assistent manager en filiaalmanager functies.

Tot nu toe op 4 functies gesolliciteerd en op 3 afgewezen ivm kandidaten die beter aan het profiel voldoen. Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt. Nu heb ik nog 1 sollicitatie lopen en die functie vond ik via een uitzendbureau (Page Personnel). Via de site een profiel ed aangemaakt en je kon alleen solliciteren door op het knopje 'solliciteer' te drukken. Op die manier is mijn CV verzonden voor die functie en ik kreeg een mail dat als je binnen 2 dagen niks zou horen je CV niet genoeg zou aansluiten. Nu is het inmiddels 4 dagen verder en heb ik nog niks gehoord. Mijn CV sluit echt perfect aan op de functie en het was echt een startersfunctie (stond zelfs bij dat je ervaring in je stages op mocht hebben gedaan). Nu wil ik dus gaan bellen naar het uitzendbureau omdat ik deze functie echt niet aan m'n neus voorbij laat gaan. (Mailen kan niet omdat ze geen mailadres op de site hebben staan). Maar het probleem is dus dat ik echt niet weet wat ik moet zeggen :o Iemand ideeën of ervaringen?

Mocht het niks worden, ben je dan bereid te verhuizen?

Dat ligt helemaal aan wat er aangeboden wordt en waarheen. Ik woon nu nog bij mijn ouders en als ik een baan + een beetje zekerheid heb wil ik op korte termijn toch ook op mezelf gaan wonen. Maar mijn vriend is nog niet klaar met zijn studie en moet de komende 2 jaar nog in de buurt van Rotterdam blijven wonen en daarnaast deel ik een paard met mijn zusje dus zeer grote afstanden zitten er dan ook niet in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet heel erg over nagedacht heb. Nou is het wel zo dat vanuit Rotterdam veel plaatsen snel met het OV te bereiken zijn..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:59

Had hem nog net ge-edit. Is in Doetinchem dus niet bepaald naast de deur. Wel 1 in Amsterdam, maar dat is een marketing coördinatorfunctie.

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:09

Dat is inderdaad niet naast de deur en de komende tijd helaas niet haalbaar. Ik wil de komende tijd nog thuis blijven wonen omdat ik ook nog niet de mogelijkheden en het geld heb om direct op mezelf te gaan. Functie moet dus enigszins vanuit Rotterdam te doen zijn en dan kan ik na een jaartje altijd nog dichterbij gaan wonen. Ik blijf komende maand nog even op zoek naar marketing startersfuncties en mocht dit niet lukken ga ik toch ook maar op zoek naar hogere winkelfuncties.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:13

Je hebt PB dani ;)

Ik heb deze week twee tweede gesprekken.. ben benieuwd!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:31

Cer schreef:
Ffortuna schreef:

Als je wel ervaring hebt is het nog steeds niks, want ik heb 20 jaar ervaring op hbo functies, alleen niet het bijbehorende papiertje, dus dan vinden ze mij ook niet goed genoeg... Als ze je niet willen, willen ze je niet.. altijd een goed excuus te verzinnen :n

Die ervaring heb ik ook helaas... Of ze vinden je overgekwalificeerd..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:12

Werkgevers weten gewoon niet wat ze willen......

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:29

annastasia schreef:

Jawel, een 20 jarige met de werkervaring van iemand van 67, een salarisschaal van iemand van 15 en een universitair opleidingsniveau. :))

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:34

Winged schreef:
annastasia schreef:

Jawel, een 20 jarige met de werkervaring van iemand van 67, een salarisschaal van iemand van 15 en een universitair opleidingsniveau. :))

:')

Ik ben helaas ook een starter, recent afgestudeerd. Inmiddels ook ingeschreven bij een aantal specifieke uitzendbureau's in mijn vakgebied, maar deze geven ook aan dat het momenteel ook echt een werkgevers-markt is. Waar vorig jaar (iig in mijn vakgebied) mensen werden aangenomen die aan 2 of 3 van de 5 eisen voldeden, willen en krijgen werknemers nu iemand voor hetzelfde geld, die voldoen aan alle eisen(en meer).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:38

Winged schreef:
annastasia schreef:

Ja inderdaad, dat willen ze, maar zullen ze niet vinden!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:03

Cer schreef:
@cowgirl: is dat van het bedrijf waar je pas begonnen bent?

Ja.

Dus uit voorzorg maar weer actief solliciteren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:08

Lastige situatie Cowgirl! Voor je collega's, maar ook zeker voor jou!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:22

Hele vervelende situatie Cowgirl. Heb je het verder wel naar je zin? Ik meende iets gelezen te hebben over een omschakeling naar veel zitten, bevalt dat wel?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:56

Somebody_ schreef:
Hele vervelende situatie Cowgirl. Heb je het verder wel naar je zin? Ik meende iets gelezen te hebben over een omschakeling naar veel zitten, bevalt dat wel?

Als ik eerlijk mag zijn...niet echt. Ik heb wel hele leuke collega's met geduld. Maar ik ben toch bang dit dit het niet is voor mij. Ik ben ook iemand die graag bezig is.
Baal er wel een beetje van want vind het wel fijn om aan het werk te zijn. Begin weer een beetje beter de nachten door te komen.

Ik werd vandaag nog gebeld of ik intresse heb ik een sales functie, face to face dus geen telefoon. Waarschijnlijk ook beter salaris en geen nachtdiensten. Dus ik ben wel geintresseerd. Misschien volgende week voorlichtings dag.

Verder nog iets leuks gevonden op schiphol en een aantal ziekenhuizen een open soll. gestuurd voor een administratieve functie.
En mijn reintegratie begeleider had ook nog wat gevonden, weet alleen nog niet wat moet haar morgen even bellen want ze was al weg toen ik thuis kwam.

Ik blijf dus nog even zoekende maar heb gelukkig niet die enorme druk meer achter me.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:21

Wat jammer, maar fijn dat er mogelijk nog meer opties zijn. Zolang je nog iets hebt, is het ook wel een stuk prettiger rond kijken, denk ik. Nog niets gehoord over de gevolgen van het ontbreken van jullie directeur?

Ik heb vanavond een sollicitatiegesprek verpest. Zo enorm zonde, heel dicht in de buurt, hoeveelheid uren zelf te bepalen, indeling over de week zelf te bepalen, helemaal gaaf, maar helaas. Ik heb een cursus stressbestendigheid nodig!