't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:00

Bedankt voor het meedenken!

Lesgeven op een HBO of uni zou kunnen, maar daar zijn heel weinig banen in. Voor lesgeven op een middelbare school is iid een papiertje nodig dat ik niet heb. Dit zou ik kunnen halen, maar het probleem is dat ik collegegeld etc. zelf moet betalen, en mijn bijstand wordt stopgezet als ik iets ga doen wat mij niet 100% kans geeft op een baan (en naar geschiedenisleraren is niet zo heel veel vraag, dus die garantie heb ik niet.)
Heb overigens wel gesolliciteerd op gesch. docent banen, en een van de drie gesprekken die ik heb gehad, was voor zo'n baan als invaller (maar: te weinig ervaring...).

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:08

Ik ben dus niet de enige. Gelukkig. Maar weet niemand waar ik nog kan kijken voor een avondbaantje voor een 20 jarige?

Anoniem

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:08

Heb je geen bouwmarkt / hornbach in de buurt?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:17

ze zoeken een geschiedenis docent op hogeschool rotterdam :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:23

Bij de gamma en praxis staan geen vacatures op de site helaas:-(

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:27

@ ruitje: Hardstikke bedankt voor de tip; die vacature had ik nog niet gezien. Ik vind het zo geweldig hoe mensen in dit topic elkaar helpen en tips geven! :)
Helaas voldoe ik niet aan de eerste drie eisen, dus zal ik geen kans maken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:33

Lootje1991 schreef:
Ik ben dus niet de enige. Gelukkig. Maar weet niemand waar ik nog kan kijken voor een avondbaantje voor een 20 jarige?

Je kan het beste overal je cv achterlaten. Niet voor een avond baantje op websites kijken.
In me schooltijd ging ik altijd post sorteren ook leuk

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:36

Laatst bijgewerkt door Astaloca op 16-04-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:37

Lootje: Callcenter? Sowieso even alle UZB bij langs...

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:49

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:16

SpikkelFire schreef:
Ik ben wel wat vacatures tegengekomen die misschien interessant zijn voor jou patpen;

http://www.uitzendbureau.nl/vacature/43 ... -6-maanden

http://www.uitzendbureau.nl/vacature/43 ... -rotterdam

http://www.theaterinstituut.nl/Theater- ... -tijdelijk

Ze zijn wel iets verder dan Utrecht maar wie weet..

Bedankt, maar dat is idd voor mij te ver weg :\. Ik zit met een fysieke beperking dus moet wel iets in de buurt zoeken en door die fysieke beperking kan ik ook geen hele dagen werken. Daar ligt het grootste probleem :+. Áls ik al een leuke functie tegenkom en uitgenodigd wordt voor een gesprek, gaat de voorkeur toch uit naar iemand die geen beperking heeft. Het is een vorm van discriminatie maar bedrijven/organisaties kunnen zich dat op dit moment veroorloven. En dan geef ik wel aan dat ik enkel solliciteer op functies die ik fysiek aan kan, maar toch....... Te veel kandidaten en te weinig PT functies ^).
UWV hijgt niet in mijn nek maar een ex-werkgever wel :=. Ik moest daar weg (oa vanwege die beperking) en vorige week zag ik "mijn" oude functie open staan bij die werkgever. Weliswaar een 0-urencontract dus alleen invallen bij ziekte en vakantie, maar toch. Mij eruit gooien omdat er geen plek is en nu een ander op diezelfde plek neerzetten :(

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:50

Whaha ik snap der niks meer van :P

Ik ingeschreven bij werk.nl, om de vacatures mooi bij te kunnen houden, krijg ik ineens een brief dat ik moet komen bij een bijeenkomst omdat ik anders geen recht meer heb op een uitkering... Volgens mij heb ik dat toch al niet, aangezien ik nog niet eerder werk heb gehad :P

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:31

Ooh dat wist ik niet patpen! Maar ik houd het in de gaten voor je, ik kijk ook veel voor administratie in Utrecht maar dan fulltime. :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:33

VeerenAshley schreef:
Bedankt voor het meedenken!

Lesgeven op een HBO of uni zou kunnen, maar daar zijn heel weinig banen in. Voor lesgeven op een middelbare school is iid een papiertje nodig dat ik niet heb. Dit zou ik kunnen halen, maar het probleem is dat ik collegegeld etc. zelf moet betalen, en mijn bijstand wordt stopgezet als ik iets ga doen wat mij niet 100% kans geeft op een baan (en naar geschiedenisleraren is niet zo heel veel vraag, dus die garantie heb ik niet.)
Heb overigens wel gesolliciteerd op gesch. docent banen, en een van de drie gesprekken die ik heb gehad, was voor zo'n baan als invaller (maar: te weinig ervaring...).

Op vkbanen.nl staan een paar vacatures voor docent geschiedenis.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:38

Ja, ze komen nu uit voor het nieuwe schooljaar, maar het probleem is dat ik niet bevoegd ben (wel voor HBO/uni, maar niet voor het middelbaar onderwijs). Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus ik zal er maar een briefje tegenaan gooien. Bedankt!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

Ik kijk altijd op indeed.nl kun je gewoon een trefwoord invullen met of zonder plaats/provincie of gewoon heel nl :) Hele handige site vind ik :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:32

VeerenAshley schreef:
@ ruitje: Hardstikke bedankt voor de tip; die vacature had ik nog niet gezien. Ik vind het zo geweldig hoe mensen in dit topic elkaar helpen en tips geven! :)

Tja als je zo al denk ga je ook niet ver komen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:33

Nog niks gehoord.. je zal er moedeloos van worden zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:00

Tsjee, dat is gewoon niet netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:02

Er zijn twee scenario's aldus mijn vriend:

- Of ze hebben vertraging opgelopen door ziekte oid
- Of ze hebben de ander een voorstel gedaan en wachten wat die er mee doet voor ze mij wat vertellen

Ik hoop natuurlijk het eerste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:05

Ik weet dat het bedrijf waar ik werk (en de meeste bedrijven waar ik gesolliciteerd heb) het ook vaak later lieten weten dan beloofd. Maar als ik er dan actief achteraan ging wist ik het meestal wel vrij snel dus dat ze echt niks laten weten is gewoon niet netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:08

Ik denk zelf dat ze niet zo veel de mail lezen, maar ik kan gewoon echt niet bellen _O- rasp rasp rasp

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:17

VereenAshley, volgens mij is een eerstegraadsbevoegdheid te bekostigen vanuit de lerarenbeurs. Die kun je nu aanvragen! Of een beurs als zij-instromer wellicht.. Kun je vinden op de site van duo!

Ik weet ook echt niet waar ik op moet solliciteren, wordt er moedeloos van!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:47

Marcella schreef:
VeerenAshley schreef:

Tja als je zo al denk ga je ook niet ver komen. :o

Na meer dan 200 sollicitaties sinds september, met alleen maar afwijzingen omdat ik niet "aan het profiel voldoe" en er tussen de 150 andere sollicitanten wél geschikte kandidaten zitten, kan ik met recht concluderen dat het in deze crisistijd geen zin heeft om te schrijven op banen waarvan ik aan minder dan de helft van de gestelde eisen voldoe....
Daarnaast denk ik dat je beter eerst even kunt kijken wat die drie eisen zijn, voordat je besluit dat ik niet ver ga komen op deze manier (sorry, ik wil je niet boos maken, maar ik ben er echt allang achter dat het geen zin heeft om zomaar in het wilde weg te solliciteren, vandaar dat ik een beetje gepikeerd ben over je opmerking.)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:49

Amaryllis schreef:
VereenAshley, volgens mij is een eerstegraadsbevoegdheid te bekostigen vanuit de lerarenbeurs. Die kun je nu aanvragen! Of een beurs als zij-instromer wellicht.. Kun je vinden op de site van duo!

De opleiding zelf wel maar ik moet ook nog geld overhouden om van te leven, omdat ik geen rode cent meer ga krijgen als ik ook maar iets anders onderneem dan mijn verplichte 10 brieven per dag (ze zijn gruwelijk streng hier; ik mag geen vrijwilligerswerk, geen stage, geen eigen bedrijf starten - helemaal niks).