Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mellis86 schreef:Waren er op SPOGA nog interessante dingen op het gebied van veiligheid? Ik zal al nieuw soort veiligheidbeugels voorbij komen ergens, maar misschien hebben jullie nog iets leuks / vernieuwends gezien?
Daarnaast ben ik nog op zoek naar iemand die goed video's kan maken, zowel filmen als bewerken die het geen probleem vindt om een dag naar west-brabant te komen. Kennen jullie misschien iemand?
pmarena schreef:Het verlies is toch wel voor mij dus dat is mijn probleem niet
Meer dat je facturen dan gewoon niet kloppen eigenlijk...klant krijgt een factuur op 29-9, met zoals het moet 19% er op, maar als je op 1 oktober gaat versturen dan moet je alsnog 21% afdragen en dat komt dan niet meer overeen met je factuur.
Moet je die factuur dan achteraf gaan aanpassen ofzo
Janine1990 schreef:Floortje88 schreef:Ah ik dacht dat je wellicht de studie rechten oid. Ik weet van mijn broertje dat je dan wel een vak over de overdrachtsbelasting krijgt, vandaar.
Ja het is pas verlaagd en sinds kort structureel, daarnaast willen ze het afschaffen voor starters. Genoeg om over te schrijven
Nouja, MER zit wel Recht in, maar niet zoveel helaas... Het is allemaal heel erg random, en het meeste heb ik toch echt geleerd tijdens m'n stage. Ik denk dat ik het wel zou krijgen bij fiscale economie of een minor daarvan. Ik koos alleen voor de minor doel(groep)gerichte communicatie (dus met de vakken communicatie, vormgeving, schrijven etc.), dus ik heb totaal geen verstand van belastingen. Hoewel ik het wel steeds interessanter begin te vinden. Wie weet na m'n studie nog eens een korte thuisstudie of cursus.
Hebben jullie al producten op voorraad? Al een facebook en twitterpagina? Wij als bokkers moeten je toch kunnen helpen door te delen en retweeten? Daarnaast misschien een startactie, like & share? Voor een setje make up ofzoiets? Of een extraatje voor de eerste 30 winnaars van veilingen?
Floortje88 schreef:De mer! Dat heb ik ook nog een jaar gedaan. Wilde alleen altijd al ondernemerschap in dus ben doen overgestapt naar een studie die zich daar erg op richt.. Ik vind het ook intressant hoor! Belastingen, altijd verandering.
Leuk dat je wil helpen!we hebben nog geen twitter en fb, moet nog een mijn mail instaleren op de computer en dan ga ik ze direct aan maken! We hebben al producten op voorraad, voornamelijk sieraden. Zitten leuke dingen tussen
zodra de site klaar is dan laat k her hier weten, wil heeel graag weten wat andere er van vinden en of jullie misschien tips hebben. Dat van like and share is ook een goed idee! Ga ik even overleggen!
Floortje88 schreef:Je kan toch vanaf 1 oktober een bv starten zonder startkapitaal. Zitten wel aantal nadelen aan geloof ik. Al weet ik niet meer precies welke.. Ik moet me nog even inlezen
Floortje88 schreef:Maar je bent niet prive aansprakelijk toch?
Janine1990 schreef:Floortje88 schreef:Maar je bent niet prive aansprakelijk toch?
Je bent ook bij een BV hoofdelijk aansprakelijk bij onbehoorlijk bestuur (denk aan fraude etc.)
http://zakelijk.infonu.nl/onderneming/6 ... ement.html
Handige link