't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:54

Oh dan stel ik me aan, laat maar zitten dan.
Het enige dat in mij opkomt waarom ze mij zouden kunnen uitkiezen is omdat ik anderhalf jaar bij de burger king heb gewerkt en een jaar bij la place, dus voldoende ervaring heb ;)

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:57

Maar wat zet jij in je brief? Waarom wil jij daar werken? Waarom moeten zij jou aannemen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:59

er is bij zo'n sollicitatie geen motivatie brief. Ik heb in elk geval wel aan gegeven dat ik heel sociaal, klantvriendelijk ben en graag in een team werk en werkwillig ben :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:00

Hoezo niet? Alleen CV achterlaten? Misschien moet je een kopje 'profiel' aanleggen in je CV. Kun je jezelf wat meer in verkopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:00

heb ik ook :) althans, heb ik mijn eigenschappen in gezet en ook mijn interesses.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:03

Hmm... Dan zou ik er toch een brief bij proberen te doen als motivatie als dat even kan. Wie weet helpt het..

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:05

LynnDenise schreef:
gabiiy schreef:
vandaag solliciatatie gehad in het Ruwaard van Putten ziekenhuis, waren wel enthousiast zeiden ze, hopen dat ik dit keer ook eens aangenomen wordt! Spannend!

Ik mag hopen dat je dat ziekenhuis wat beter gaat maken := Ik zal voor je duimen :j

AANGENOMEN! *\o/*

hihi wil het best proberen, maar denk niet dat ik dat in mijn eentje kan doen :P
ga iig mijn best doen voor de poli ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:16

Gefeliciteerd!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:17

Gefeliciteerd! Geeft toch wat hoop: niet iedereen wordt ontslagen, mensen worden zelfs aangenomen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:25

gefeliciteerd met de baan!!!

Winged dat zou een optie zijn maar gezien ik al bij beide Mac's ben afgewezen zal het geen nut meer hebben.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:31

LynnDenise schreef:
16 jarigen?

Ik vind op het moment geen enkele vacature meer leuk, zit echt even in een negatieve spiraal.

Hier kan ik mij zooo in vinden!! Ik heb precies hetzelfde.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:40

Oh je komt er weer uit horsesandme, gister weer een leuke vacature gevonden :j

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:17

Hallo iedereen. Ben even niet geweest. Eerste werkweek is achter de rug. Leuk maar wel weer wennen hoor, vroeg m'n bedje uit enzo. Maar goed, wel leuk werk en leuke collega's. En ik leer nu om met SAP om te gaan en dat wordt best wel veel gevraagd tegenwoordig.

Anyway, ik kreeg deze vacature over de mail, administratief medewerker, fulltime in Voorhout: http://www.studentjob.nl/vacature/43859 ... 4&m=132565 Misschien interessant voor iemand hier?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:19

Ik heb helemaal geen administratieve werkervaring, dus zal sowieso niet worden aangenomen...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:20

Chips, net een afwijzing gehad voor dé baan die ik zo graag wilde ;(
Citaat:
Hartelijk dank voor uw reactie op onze vacature van administratief medewerker. Helaas moeten wij u mededelen dat de keuze op iemand anders is gevallen. Wij hadden zoveel reacties dat wij de keuze op iemand hebben laten vallen die qua werkervaring het beste bij ons in het team past.

Ik had de juiste recente werkervaring, de juiste/gevraagde opleiding. Nou ja, ik weet wel waar ik aan toe ben! Maar verder zijn er zó weinig geschikte PT vacatures in de omgeving.......
Het is niet dat ik mij thuis verveel (ben thuis sinds eind november 2009, heb krap 4 maanden gewerkt vanaf september 2011) maar iets meer inkomen zou welkom zijn :x

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:09

Net maar even een mail eruit gegooid. Ik voldoe volgens het bedrijf niet aan het traject, maar ik doe dit wel. Ik vind het zo irritant dat ik geen VMBO heb omdat het pas na mijn middelbare school in het leven is geroepen. Krijg ik vervolgens een mail dat mijn gegevens doorgestuurd zijn naar de betreffende afdeling...
Altijd handig om even van je af te bijten :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:53

http://www.intermediair.nl/artikel/hoe- ... =Week22012

http://www.intermediair.nl/artikel/hoe- ... nt-cv.html

Wellicht dat deze linkjes iets opheldering bied om de motivatie te krijgen om een andere weg in te slaan!
Ik ben inmiddels voorzien, heb hulp gehad van een detacheringsbureau, zonder hun en hun geloof in mij dat ik alweer klaar was voor de arbeidsmarkt had ik nu geen aanstelling gekregen.

Op mijn cv staat veel agrarische bedrijven, mijn cv heeft een kopje met persoonsomschrijving dat ik ondanks mijn agarische achtergrond absoluut geen type boerin ben.
Gedurfde tekst, maar hij heeft mijn huidige werkgever wel getrickerd om mij uit te nodigen voor een gesprek.

Een virtuele :(:) voor iedereen die nog zoekende is :0

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:39

Nou ja zeg! Ik had gereageerd op een vrijwilligersfunctie. Keurig reactie gekregen dat het naar de juiste persoon was doorgestuurd en ik binnenkort zou horen hoe of wat. Dat was 2 januari. Hmmm, duurt nu wel erg lang! Eens kijken op de website. Héél veel nieuwe vacatures voor vrijwilligers maar degene waar ik op had gereageerd, staat er niet meer bij..... Uiteraard kan het zo zijn dat ze iemand anders bereid hebben gevonden maar laat dat dan even weten :(. Ik neem toch ook de moeite om te reageren???? Er staat nota bene op de site: Vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Betekent dit: je mag vrijblijvend je interesse tonen maar dan houdt het op? Slecht hoor als een organisatie zo met (potentiële) vrijwilligers omgaat :n

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:51

patpen schreef:
Nou ja zeg! Ik had gereageerd op een vrijwilligersfunctie. Keurig reactie gekregen dat het naar de juiste persoon was doorgestuurd en ik binnenkort zou horen hoe of wat. Dat was 2 januari. Hmmm, duurt nu wel erg lang! Eens kijken op de website. Héél veel nieuwe vacatures voor vrijwilligers maar degene waar ik op had gereageerd, staat er niet meer bij..... Uiteraard kan het zo zijn dat ze iemand anders bereid hebben gevonden maar laat dat dan even weten :(. Ik neem toch ook de moeite om te reageren???? Er staat nota bene op de site: Vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Betekent dit: je mag vrijblijvend je interesse tonen maar dan houdt het op? Slecht hoor als een organisatie zo met (potentiële) vrijwilligers omgaat :n

Reactie:
Citaat:
Het klopt dat de vacature voor regio Midden Nederland is ingevuld. Aangezien jij zeer centraal woont (woonplaats valt overigens niet binnen de regio Midden Nederland maar dat terzijde) wil het bestuur graag kijken of er elders binnen de organisatie behoefte is aan iemand met jouw achtergrond. Ik heb nog niets van het bestuur vernomen, vandaar dat jij op jouw beurt nog niets van mij vernomen hebt.

Aangezien de organisatie op dit moment nog volop in een proces van centraliseren zit, verloopt de communicatie wat minder snel dan wenselijk. Onze excuses daarvoor. Mocht je intussen interesse hebben in één van de overige vacatures, dan hoor ik dat graag van je.

Ik woon op het platteland vlak boven Utrecht maar dat is niet binnen de regio Midden Nederland? Volgens mij kan ik niet veel meer in het midden van Nederland wonen dan dit..... Als ik kijk op internet welke plaatsen er vallen onder Midden Nederland, staat de gemeente waar ik woon er toch echt tussen. Een beetje vreemd vind ik het allemaal wel >;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:10

Hallo allemaal,.. na een half jaar uit dit topic geweest te zijn, meld ik mij maar weer,.. op vrijdag de 13e gehoord dat mijn functie (die in juli met grote kans vast zou worden) komt te vervallen :-(. Na jaren alleen maar tijdelijke banen, het ene zwangerschapsverlof (ehm vervanging dan he, niet dat ik steeds zwanger was ;-)) na het andere, dacht ik eindelijk weer eens een leuke baan gevonden te hebben voor langere tijd, maar helaas,.. het mag niet zo zijn.
Ik word niet goed, begint weer alles van voor af aan, en hier is al zo weinig werk (Achterhoek),..
Heb gelukkig nog wel wat en het is niet duidelijk wanneer het precies gebeurd is, maar het kan vanaf maart al zo zijn. Uiteraard word er gezegd dat je je niet druk moet maken en dat t wel los zal lopen, maar dat vind ik altijd makkelijk praten...
Ben wel alleen met een eigen huis en een paard,.. dus maak me wel degelijk zorgen in deze tijd.

Weten jullie of een 13e maand ook meegerekend wordt voor de berekening van je evt. uitkering?

Patpen: als Utrecht geen midden Nederland is weet ik het ook niet meer ;-)
Vind ook dat men erg slecht om gaat met sollicitanten.
Dat heb ik vorig jaar wel gemerkt toen ik zonder werk zat...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:06

Ik heb donderdag een sollicitatie gesprek bij de la place in de v&d! *\o/* niet degene waar ik gewerkt heb maar een paar verdiepingen hoger :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:26

Qizz schreef:
Patpen: als Utrecht geen midden Nederland is weet ik het ook niet meer ;-)
Vind ook dat men erg slecht om gaat met sollicitanten.
Dat heb ik vorig jaar wel gemerkt toen ik zonder werk zat...

Welkom terug Qizz. Ik ben er ook weer; kreeg vlak voor kerst te horen dat mijn functie per direct stopte -O-.
Helaas gaan ze nog niet beter om met sollicitanten dan vorig jaar :n. Dit was dan voor een vrijwilligersfunctie maar ik heb al meerdere brieven de deur uitgedaan. Soms krijg je keurig bericht maar doorgaans..... Blijft toch moeilijk voor een bedrijf om een reactie terug te sturen, negatief of positief!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:33

Ach jee, wat balen zeg!!!! En nog wel per direct. Wat deed je daar voor iets?
Ja dat vind ik echt schandalig hoe ze ermee omgaan,.. als ze al geen tijd hebben voor een brief,
doe dan een telefoontje,..

Ik heb geen idee wanneer mijn functie precies stopt. Ze zijn in ieder geval zo netjes geweest om het direct door te geven (ze weten zelfs nog niet eens hoe/wat/wanneer), maar de directeur wilde wel vast aankaarten dat er veel ging veranderen vanaf het 2e kwartaal (vanuit het hoofdkantoor, heeft hij geen invloed op). Tuurlijk roept nu iedereen dat het nog heeeeeeeel lang kan duren, en ik me nog lang geen zorgen hoef te maken, maar daar kan ik niet op wachten, kan me niet veroorloven zonder werk te komen, dus ga maar weer fanatiek (ahum) op zoek. Er is nu echt helemaal niks zeg,.. was afgelopen jaar al erg maar nu,.. ik zie echt niks passends meer hier in de buurt.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:04

Ik was office manager bij een grond- weg- en waterbouw bedrijf. De bouw is en blijft een lastige sector. De baas had al moeite genoeg om de jongens buiten aan het werk te houden en dan ga je als kantoorpersoneel er dus als eerste uit. Ik was daar obv detachering dus het kon per direct. Fijne feestdagen {:)-:(. Jammer hoor want het was leuk werk en heel dichtbij.

Ik ben wel een aantal leuke vacatures tegengekomen maar er zijn bijzonder weinig PT functies. 1,5 week geleden wel een gesprek gehad. Op die vacature waren slechts 22 reacties gekomen en ik was er 1 van 3 kandidaten. Helaas. Ze hadden het idee dat ik niet tegen de doelgroep op zou kunnen. Tja, dat is een indruk die je kunt hebben! Nu vragen ze bij hetzelfde bedrijf op een andere locatie iemand voor dezelfde functie. Is wel dichterbij voor mij maar 28-32 uur. En ik kan/wil niet meer dan max 20 uur, nog liever 12-16 uur. Héél sporadisch komt dat voorbij..... Zoeken naar die naald in de hooiberg!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:27

Heee weer iemand aangenomen en Lifaya een gesprek, gaaf!
Motivatie doe ik er wel altijd bij. :j

Is een tijdelijke aanstelling hier, voor 3 dagen in de week. :)