Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:29

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:03

Leuk om zo'n positief verslag te lezen Julien!

Ik heb inmiddels een mailtje teruggekregen van Het Nieuwsblad dat ze graag een artikel over ons willen schrijven!!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:15

@lovepaints, super bedankt! Ben me er eens even in aan het verdiepen... Best lastig nog eigenlijk, want het is iets op internet... Dus je hebt geen beeld van iemand die erachter zit. Da's bij een webshop ook wel zo, maar dit gaat over een stukje beheer van je zuurverdiende centjes :+
Heb de omzetgetallen even gebaseerd op wat mijn doel is te behalen over een paar jaar.
Als goedkoopste komt eruit Paytor, heeft 3 verschillende pakketten. De beste zou voor mijn dan zijn zonder abonnementskosten en €0,43 per iDealboeking en verder geen kosten
Daarna Targetpay. Dankzij internetkassa hier voordeel waardoor een iDealboeking €0,44 kost. Verder geen kosten
En als derde Sisow Epay.€0,45 per betaling en €0,10 per batch (inderdaad voordeel dankzijn internetkassa)

Hmmm, eens even zoeken naar recensies over service e.d.

@mallootje, gaaf! gefeliciteerd!

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:41

Dankzij http://www.craftgawker.com heb ik een internationale baan aangeboden gekregen en is er enorm veel vraag naar mijn werk!

Je kunt als vormgever/illustrator enorm veel inspiratie opdoen, maar ook je eigen ideeën posten! Het is een trending-inspiratie-plaatjes-blog voor mensen over de hele wereld! Als je een interessant/creatief product op de markt zet en dit via deze website aan de wereld presenteert... ben je helemaal binnen!

(van een een lousy bezoekersaantal van 500, gebeurde dit met mijn blog binnen 2 maanden!)

Afbeelding

+ 1 tip: je kunt het plaatje aan een webpagina linken, als je slim bent link je het aan de online (etsy)shop!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:06

En waar ben jij dan mee binnen gelopen Lessien_2810? :P
je maakt mij wel nieuwsgierig, website ziet er goed uit kan me wel voorstellen dat er een paar hier in dit topic voordeel uit kunnen halen!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:08

Lessien_2810 schreef:
Dankzij http://www.craftgawker.com heb ik een internationale baan aangeboden gekregen en is er enorm veel vraag naar mijn werk!

Je kunt als vormgever/illustrator enorm veel inspiratie opdoen, maar ook je eigen ideeën posten! Het is een trending-inspiratie-plaatjes-blog voor mensen over de hele wereld! Als je een interessant/creatief product op de markt zet en dit via deze website aan de wereld presenteert... ben je helemaal binnen!

(van een een lousy bezoekersaantal van 500, gebeurde dit met mijn blog binnen 2 maanden!)

+ 1 tip: je kunt het plaatje aan een webpagina linken, als je slim bent link je het aan de online (etsy)shop!

He oliebol, heb ik weer een nieuwe site die ik regelmatig moet checken in mijn favorieten staan (puur interesse)
Bedankt he! :+

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:10

@Kaaaren

Een geboortekaartje

Afbeelding

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:29

Mooi!! Fijn dat jouw creativiteit zo goed loopt.

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:40

@Lovepaints

Thnx! :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:53

Wat een super schattig geboortekaartje :) .

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:04

@lessien, mooi kaartje! Heeft dit kaartje er daadwerkelijk voor gezorgd dat je een goede internationale baan gekregen hebt? Bijzonder!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:37

aaah wat super schattig kaartje! heel mooi gedaan zeg :) heb je een site met nog meer werk?

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:45

Laatst bijgewerkt door Prrrr op 10-01-12 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek geanonimiseerd

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:52

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:57

@Kaaaren
Jaaaa dat klopt, het is een van mijn oudere projecten! Thnx!
Laatst bijgewerkt door Lessien_2810 op 08-01-12 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:13

joyce2 schreef:
Maar is het voor jullie geen optie dan om een webshop te laten bouwen?

Lijkt me mooi, maar een beetje goede webdesigner vraagt al snel een paar honderd euro. En als ik er al één zelf laat bouwen, dan wil ik ook echt een 'perfecte', waar nu nog geen geld voor is.. Misschien in de toekomst zeker.
Wel een vraagje hierover, voor in de toekomst.. Als je een ander je webshop laat bouwen, kan je het dan wel zelf onderhouden (zelf nieuwe producten of informatie plaatsen)?

Susanne_ schreef:
Ben erg benieuwd wat jullie van mijn logo vinden en van de bedrijfsnaam (welke associaties roept het op?)

Mooi! Ik houd wel van zulke logo's. Overzichtelijk, duidelijk, ook nog mooi als je het formaat aanpast. Maar ik zou ook niet weten hoe je dit uitspreekt..

@ Lessien_2810: Wauw, wat een leuke illustraties! Heel anders dan wat je tegenwoordig veel ziet. Het ziet er niet zo digitaal uit, als je snapt wat ik bedoel. Octoberhill.nl kende ik ook nog, heb je daar ooit een link van op Bokt gezet? Dat vond (en vind) ik zo'n mooie website :D

Hm, die website van InternetKassa doet het bij mij niet. Als ik alles heb ingevuld berekend ie niets.. Straks nog maar eens proberen.
Ik ga ook maar eens naar de mogelijkheden van Sisow kijken, maar dan weet ik niet waar ik de webshop zou moeten hosten.. Want MijnWebwinkel blijft stiekem mijn voorkeur houden B-)

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:26

@Szan

Thnx! Oh ja da's waar ook!

Is etsy misschien iets voor jou? www.etsy.com
Mijnwebwinkel lijkt me ook zeker niet verkeerd!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:15

@Lessien, mooie illustraties maak je!
Leuke website ook dat etsy.com
@Julien wat goed zeg dat de zaken zo goed gaan!
@Mallootje, gaaf een artikel in de krant, altijd goed voor je pr!
@Suzann, ben erg benieuwd naar je product! Je logo vind ik mooi strak. Dat de naam niet door iedereen hetzelfde uitgesproken zou worden lijkt me niet een heel groot probleem, de naam is wel eenvoudig qua spelling en daarin zou je wel gevonden worden.

Naam verzinnen voor je bedrijf/product vind ik nog best lastig. Zeker in mijn vakgebied (communicatie) bestaan er al zoveeel bureaus en namen. Heeft iemand nog tips voor het verzinnen van een bedrijfsnaam?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:42

Szan schreef:
joyce2 schreef:
Maar is het voor jullie geen optie dan om een webshop te laten bouwen?

Lijkt me mooi, maar een beetje goede webdesigner vraagt al snel een paar honderd euro. En als ik er al één zelf laat bouwen, dan wil ik ook echt een 'perfecte', waar nu nog geen geld voor is.. Misschien in de toekomst zeker.
Wel een vraagje hierover, voor in de toekomst.. Als je een ander je webshop laat bouwen, kan je het dan wel zelf onderhouden (zelf nieuwe producten of informatie plaatsen)?

Ja gelukkig wel! Ik kan alles zelf aanpassen, categorieën, producten, informatie, foto's etc. En voor andere dingen, zoals aanpassen van het systeem of de layout heb ik wel de webbouwer nodig. Maar in principe heeft hij gewoon een "omhulsel" gebouwd en dat kon ik zelf allemaal aanpassen/invullen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:55

Ik kom even als onbekend persoon binnen vallen, ik heb ook niet heel het topic doorgelezen, maar ik heb een vraag aan jullie allen :)
Ik ben bezig met een ondernemingsplan voor het opzetten van een pensionstal, maar wat kan ik het beste gebruik als rechtsvorm? Of welke rechtsvorm hebben jullie en waarom hebben jullie deze gekozen?

Sorry als het al ter sprake is gekomen hier in het topic, maar ik heb niet de tijd om het hele topic door te lezen :+
Alvast bedankt :D

Groetjes

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:59

Bijna iedereen start als eenmanszaak, omdat er geen personeel is. Voor een BV moet je geloof ik minimaal 18.000 euro privé-inleg doen (maar ik geloof dat dit wel ging veranderen). Maar als je echt voor een pensionstal gaat, hmm, wellicht toch een BV? Maar ik ben niet zo enorm thuis in rechtsvormen, er zijn er hier vast anderen die daar beter in thuis zijn :D .

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:31

Diertjec schreef:
Ik kom even als onbekend persoon binnen vallen, ik heb ook niet heel het topic doorgelezen, maar ik heb een vraag aan jullie allen :)
Ik ben bezig met een ondernemingsplan voor het opzetten van een pensionstal, maar wat kan ik het beste gebruik als rechtsvorm? Of welke rechtsvorm hebben jullie en waarom hebben jullie deze gekozen?

Sorry als het al ter sprake is gekomen hier in het topic, maar ik heb niet de tijd om het hele topic door te lezen :+

Groetjes

Doe je het alleen of met meerdere mensen?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:37

Bv is is pas verstandig als je een bepaalde omzet hebt (ben het getal even kwijt, kan het wel voor je opzoeken als je dat wil, is iig een bedrag wat je niet zomaar haalt (geloof een ton)) Die 18.000 startkapitaal moet je je niet te druk om maken, da's wel te omzeilen ;-)
VOF en Eenmanszaak zijn het meest voor de hand liggend, VOF als je met meerdere mensen (vennoten die arbeid/kapitaal in brengen) iets opstart en een eenmanszaak als je alleen bent.

Heb evt. nog wel een schemaatje voor je met wat alle rechtsvormen inhouden, als je die wilt hebben wil ik hem je wel even geven.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:47

Susanne_ schreef:
Diertjec schreef:

Groetjes

Doe je het alleen of met meerdere mensen?

alleen

Susanne_ schreef:
Bv is is pas verstandig als je een bepaalde omzet hebt (ben het getal even kwijt, kan het wel voor je opzoeken als je dat wil, is iig een bedrag wat je niet zomaar haalt (geloof een ton)) Die 18.000 startkapitaal moet je je niet te druk om maken, da's wel te omzeilen ;-)
VOF en Eenmanszaak zijn het meest voor de hand liggend, VOF als je met meerdere mensen (vennoten die arbeid/kapitaal in brengen) iets opstart en een eenmanszaak als je alleen bent.

Heb evt. nog wel een schemaatje voor je met wat alle rechtsvormen inhouden, als je die wilt hebben wil ik hem je wel even geven.

als je die zou willen geven, zou ik dat echt super vinden :D

tot nu toe; bedankt voor alle info :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:56

Een wel heel belangrijk verschil tussen BV en eenmanszaak is dat je bij een eenmanszaak hoofdelijk aansprakelijk bent en ze al je privégeld kunnen weghalen bij een faillisement (iig zoveel als nodig om je schuldeisers te betalen). Bij een BV is dat anders geregeld, dan kun je bijv. niet je huis/persoonlijke spaargeld kwijt raken. Hoe het precies in elkaar zit kun je aardig goed nalezen op de kvk, en anders zou ik er een gesprek aan wagen (gratis bij de kvk). In jouw geval wel belangrijk, aangezien er in een pensionstal meer geld omgaat als bijv. in mijn geval, in coaching/trainingsbranche.