Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:50

Ik ga ook weer op zoek, heb het totaal niet naar mijn zin :n
Bah, eerste 2 weken leken zo goed te gaan :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:55

Bij mij stond ook niets raars op m'n Hyves (dacht ik := ) maar als ze wat zoeken vinden ze t wel :j

Is het in de ww echt zo dat je verplicht kan worden te verhuizen?

Ach, bij 1 baan heb ik na een leuk gesprek nooit meer reactie gehad, bij een andere ben ik door alle tests gekomen, goed gesprek gehad en ze hadden snel iemand nodig..dat is ondertussen een maand geleden, en de detacheerders hebben de baan steeds net al vervuld

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:01

@ Kaatje: hoelang zit je er nu?

@ Cer: oh, dat is erg, is toch onbeschoft dat ze (zeker na een gesprek) niks meer van zich laten horen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:06

patpen schreef:
Meerdere denk ik. Ik heb 20 gewerkt, ontslagen en daarna WW. Sinds vorige week werk ik 2 ochtenden.
Maar het aanvragen van WW ging heel vlot en soepel, geen problemen ondervonden.

Op dit moment heb ik nog steeds WW. Een of andere ingewikkelde regeling dat als je 52 weken aaneengesloten WW hebt ontvangen en de week vóór je bent gaan werken niet hebt gewerkt, wordt er 70% van het salaris ingehouden maar krijg je x% meer WW. Uiteindelijk hou ik er meer aan over ("werken loont") maar de definitieve afrekening gaat pas over 14 maanden plaatsvinden. Ipv WW krijg ik nu WW-voorschot.

wat heb je 20 gewerkt? Ik dacht dat je na een half jaar ww ook minder betalende banen moet aannemen, of banen onder je niveau ( maar daar nemen ze je niet aan, want overgekwalificeerd :? )

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:51

Bellatrix schreef:
Ja? Verdient dat goed?

Nacht en weekend, dus dat is wel goed verdienen jaa :) :j

Is alleen niet zulk leuk werk, maar als het zo goed verdiend kan ik wel 4 dagen wrken en das dan wel weer fijn :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:52

Hmm, ik zou alleen niet in het weekend willen werken...dan jureer ik al vaak.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:53

kan ook parttime ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:01

Cer schreef:
patpen schreef:
Meerdere denk ik. Ik heb 20 gewerkt, ontslagen en daarna WW. Sinds vorige week werk ik 2 ochtenden.
Maar het aanvragen van WW ging heel vlot en soepel, geen problemen ondervonden.

Op dit moment heb ik nog steeds WW. Een of andere ingewikkelde regeling dat als je 52 weken aaneengesloten WW hebt ontvangen en de week vóór je bent gaan werken niet hebt gewerkt, wordt er 70% van het salaris ingehouden maar krijg je x% meer WW. Uiteindelijk hou ik er meer aan over ("werken loont") maar de definitieve afrekening gaat pas over 14 maanden plaatsvinden. Ipv WW krijg ik nu WW-voorschot.

wat heb je 20 gewerkt? Ik dacht dat je na een half jaar ww ook minder betalende banen moet aannemen, of banen onder je niveau ( maar daar nemen ze je niet aan, want overgekwalificeerd :? )

Sorry :z. Ik heb 20 jaar gewerkt en krijg daarom 20 maanden WW.
Klopt dat je na een half jaar min of meer alles moet accepteren wat het UWV aanbied. Ook de reistijd mogen ze dan verlengen. Maar ik ben de bekende uitzondering op die regel :D. Ik heb vrijstelling van soll.plicht gekregen om meerdere redenen: mijn man had een ernstig ongeluk gehad (mantelzorg) en er liep een bezwaarprocedure tegen de beslissing van de verzekeringsarts (VA) en de arbeidsdeskundige (AD). Daarom had mijn toenmalige werkcoach vrijstelling verleend maar ik ben wel gaan solliciteren op het moment dat het goed ging met mijn man en het UWV eindelijk met de beslissing kwam. Na het nemen van die beslissing moest het UWV na gaan denken of ik begeleiding zou krijgen van een werkcoach of van een AD. Uiteindelijk is dat een AD geworden (toestand allemaal) en in haar vakantie heb ik mijn huidige baan in de schoot geworpen gekregen :j.
Laatst bijgewerkt door patpen op 14-09-11 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:03

iti schreef:
kan ook parttime ;)

Gewoon 4 nachten doordeweeks...als dat net zoveel verdient als 5 normale dagen overdag werken....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:13

@Kaatje: is het niet een dipje? Ik ben nu 3 ochtenden geweest en gisteren had ik echt de balen hoor! Geweldige baas, leuke werkplek, ontspannen sfeer, baas haalt échte koffie/cappuccino uit het woonhuis, blablabla. Maar ik moest wat facturen inboeken en daar ging het mis. BTW moest gesplitst worden (had ik niet gedaan), de werkbonnen er niet bij gehaald (ben ook helemaal niet bekend in de bouw wereld) en nog een paar stomme dingen. Gewoon nog weer even samen met de baas de dingetjes nagelopen. Hij heeft ook gezegd: ik heb er 6 maanden over gedaan om dit programma te leren (en ik wil het dus de 3e ochtend al volledig zelfstandig helemaal goed doen). Maar ik kreeg ook een compliment omdat ik heel vervelend werk (vond hij) van hem had overgenomen; er moest iets opgezocht worden op internet en ik had het binnen 5 minuten gevonden :o. Ik kom uit de medische wereld (11 jaar gewerkt) en moet zo omschakelen. Dankzij mijn perfectionisme wil ik het meteen goed doen, kan niet, weet ik..... Ik voel mij dan zó dom om het weer te moeten vragen :x. Beter vragen dan later alles moeten herstellen!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:29

Bellatrix schreef:
iti schreef:
kan ook parttime ;)

Gewoon 4 nachten doordeweeks...als dat net zoveel verdient als 5 normale dagen overdag werken....

Geen idee, maar tis hier in Groningen dus jij hebt daar sws niks aan :) moet eff je ogen ophouden ik heb geen idee :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:36

Ik ga morgen wel even zoeken of ik er iets over kan vinden....

Vandaag zo'n leuke dag gehad... NOT. :+

(06.30)Werken-naar huis-werken-naar huis-werken en sinds 21.00 dus weer thuis.
Deze uren zijn killing.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:30

Ik wou dat ik kon zeggen dat het een dipje was........

1e 2 weken gingen goed, alleen vanaf dag 1 had ik al een man tegen me, dacht dat dat wel over zou waaien, maar volgens hem doe ik totaal niks goed...tegen anderen doet hij normaal, maar tegen mij heel bot en snauwerig, tja, dan kun je hetzelfde terug verwachten........ terwijl ik helemaal niet zo in elkaar zit.
Ik ken mezelf bijna niet meer als ik daar ben.......

Eergisteren moesten we allemaal bij elkaar komen en meer samen gaan werken, oke, helder en we zijn weer aan het werk gegaan.

Later die dag begon hij ineens te zeuren dat ik vrijdags naar mw heen ging, hoelang dat nog ging duren, hij vond het nu wel zat.........ik kon wel janken.........ben verdomme mijn zoon verloren.....
Dat was voor mijde drup.
Hij behandelt je als een bezit en daar pas ik voor.

Krijg btw 1453 bruto minimum loon en dat is helemaal dikke oliebol.ben er 540 op achteruit gegaan.
Tja, je moet wel wat als je niks hebt, maar zo.

Ik heb bij heel veel bedrijven gewerkt, maar dit slaat echt totaal de plank mis......

Oh en sinds gister mag ik niet meer op de heftruck, mijn certificaat was verlopen, was ook aangenomen als koerier, maar in die 4 weken nog niet op de bus gereden....

Vanmiddag moet ik weer naar mw en voor die tijd een uur de tijd, ga ik even langs ubs

Zo, alles eruit....lucht op......

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:01

Zie net dat die fantastische baan die ik perse wil als vervaldatum 17 oktober heeft.... Betekent dat ik nog wel even kan wachten dus?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:51

@kaatje77....ik zou dat toch echt niet pikken hoor...kun je er niet met je leidinggevende over praten? Hij kan toch niet zomaar tegen jou zeggen over dat MW? Wat een onzin zeg....pfff kan me voorstellen dat dat zwaar is...

Heb ik ook al allemaal meegemaakt...ik wektte echt bij een kei leuk bedrijf!
1 vrouw die me echt het leven zuur gemaakt heeft....
Bah als ik daar nog aan denk...met buikpijn naar mijn werk toe!

Anyway...heb eergisteren 5 sollicitaties de deur uitgedaan....
1 afwijzing al binnen....met veel bla bla bla.... :o

En vanmorgen kreeg ik een ontvangstbevestiging van een brief...erg netjes vond ik dat!

Nu maar weer afwachten en verder kijken wat er weer nieuw is vandaag in het leed dat een baan zoeken heet!
Maar ik hou moed! Ooit komt het goed! (oeh dat rijmt :D

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:52

Suusjwah schreef:
Zie net dat die fantastische baan die ik perse wil als vervaldatum 17 oktober heeft.... Betekent dat ik nog wel even kan wachten dus?

Ik zou wel alvast solliciteren hoor! Is wel een lange vervaldatum!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:38

byjou1983 schreef:
Suusjwah schreef:

Ik zou wel alvast solliciteren hoor! Is wel een lange vervaldatum!

Ja dat had ik afgelopen vrijdag al gedaan ;-) Maar als ik nog zolang moet wachten voordat ik iets weet.....hm...

Heb ondertussen net ook weer wat andere sollicitaties de deur uitgedaan, eentje bij een schoenenwinkel, en een andere voor magazijnwerk.. tja je moet wat......

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:27

Grensverleggend heet dat.... doe ik ook hoor...

Alles wat ik denk ja dat is wel wat solliciteer ik op...er zal toch wel een keer iets tussen zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:29

Pft ik had gesolliciteerd op een functie waarbij je centraal in NL moest wonen. Prima, ik woon bij Utrecht, behoorlijk centraal dacht ik zo. Krijg ik een reactie van het bedrijf dat bij de Veluwe in de buurt ligt (dus NIET in het midden!) of ik bereid ben om te verhuizen want ik moet op 20 minuten van hun kantoor af wonen. %)
Heb maar teruggemaild dat ik aan de functie-eis voldoe qua in het midden van het land wonen, dat ik daar ook wil blijven wonen en wel op de plek waar ik nu zit (heb vorig jaar verdorie een huis gekocht), en dat ik best bereid ben om 40 minuten naar hun toe te rijden (dat is de werkelijke reisafstand).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:42

Ik woon bij de veluwe in de buurt. :P

Maar wat raar zeg...40 minuten kan nog net vind ik. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:48

*zie waar jij woont* da's helemaal niet zo ver vanaf hier... maar goed, als ze echt moeilijk willen doen, prima.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-11 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:57

Het was een grapje trouwens. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:03

Gelukkig... was ook goed bedoeld hier hoor :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:04

Weet ik. :j

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:01

Ik meld me ook maar even hier. Tenzij jullie dat niet willen.

Ben sinds 15 augustus opzoek naar administratief werk, baliemedewerker, etc. Die richting. Parttime. Eventueel ook logistiek oid.
Maar ja voordeel is dat ik jong ben, nadeel dat ze verwachten dat je al 10 jaar ervaring hebt ofzo :S