Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:25

Ik hoor deze week of ik aangenomen ben, eindelijk na al dat wachten wil ik nu wel eens weten wat het gaat worden...

De laatste weken ook geen passende vacatures meer kunnen vinden, en stiekem vestig ik mijn hoop erop dat ik het ga worden...
Misschien heel slecht maar ja.

Duimen jullie nog even mee?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:30

Ik duim voor je Pascal!

Werd vanmorgen gebeld door het uitzendbureau dat er werk voor me is :D
Weer in de productie, hetzelfde bedrijf, maar een andere afdeling, maar het levert wat op he. Kom maar op met die ploegendienst!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:52

Duim mee voor je Pascal! ;-)

Hier weer een uitnodiging voor een gesprek,.. niet te geloven,..
Zo heb je niks, en zo gaat het heel makkelijk,.. voor een secretaressefunctie, 32 uur.

Het arbeidsvoorwaardengesprek is nog niet gepland, (heb er nu al 2x om gevraagd)
ze wilde dat ik alles op de mail zette. Maar ik wil een persoonlijk gesprek,.. ben pas 1x daar geweest,.. blijft een beetje vreemd allemaal,.. en er zitten een aantal dingen in het contract die ik echt wil bespreken.
En dat doe je niet per mail naar mijn idee,..

Wacht het wel af,..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:52

Eefke85 schreef:
Ik duim voor je Pascal!

Werd vanmorgen gebeld door het uitzendbureau dat er werk voor me is :D
Weer in de productie, hetzelfde bedrijf, maar een andere afdeling, maar het levert wat op he. Kom maar op met die ploegendienst!

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* !!!!!!!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:54

Thanx :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:46

Zo dat zal een hele opluchting zijn Eefke!
Hmm Qizz via de mail is idd niet handig

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:50

Het enige handige van het bespreken via de mail, is dat je gelijk alles zwart op wit hebt. Maar ik vind het wel erg onpersoonlijk...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:36

Kieffer schreef:
Thuiszorg is leuk, afwisselend en dankbaar werk purny :) Succes!

Ja de mensen zijn heel dankbaar alleen nu nog dat de baas dat ook laat merken. :+

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:29

Ik heb alsnog morgen mijn contractbespreking. Hoop dat ze wat toelichting kan geven op wat regeltjes.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:28

Succes Qizz

Gefeliciteerd Eefke *\o/*

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:46

Dankjewel ;-)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:47

Spannend Qizz, succes! Typisch dat je zo niks hebt en het volgende moment komen er allemaal mogelijkheden aanwaaien...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:03

Ja echt heel typisch! Misschien trekt de arbeidsmarkt dan toch aan.

Ik had net 2e gesprek, minder goed gevoel over dan het 1e gesprek. Zat een vrouw bij die me echt de antwoorden wilde laten zeggen die zij in d'r hoofd had, vind ik altijd vervelend praten. Hoor morgen al meer :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:01

Ah dat is zeker vervelend Kirstenn,... Maar wie weet heb je de anderen in ieder geval al weten te overtuigen. Wel fijn dat je morgen al meer hoort.

Ik heb wel zin in maandag,.. de 1e dag.
Collega is trouwens gelijk al met vakantie ;-)
Maar er lag wel wat werk voor me zei ze,..
Persoonlijk ben ik zo'n muts die eigenlijk liever goed ingewerkt wil worden, dat vind ik heel belangrijk,..
Dan hoef je niet te twijfelen of jouw manier van werken wel goed is.
Vind het wel fijn om zelf al snel dingen op te pakken maar dat er dan iemand in de buurt is die je kan ondersteunen.

Best spannend ;-)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:14

Grappig, dat was dus precies zo'n punt waar ze over begon. Ze vroeg hoeveel begeleiding ik fijn vond. Toen heb ik gezegd dat ik het wel fijn vind om wegwijs te krijgen en wel een beetje sturing, aangezien ik een starter ben met dus 0 werkervaring. Maar dat ik wel graag zelfstandig werk en dingen uitzoek. Later kwam naar voren dat dat was omdat iedereen druk is en z'n eigen ding doet en ze daar dus weinig tijd voor hadden, toen viel het kwartje waarom ze dat vroegen haha.

Succes iig op je 1e werkdag!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:13

Bedankt ;) !

Ook toevalig ;-) maar volgens mij is het tegenwoordig bij ieder bedrijf zo dat ze geen tijd voor inwerken hebben. Alleen de notaris waar ik een tijdje geleden gesolliciteerd heb was daar heel duidelijk in,.. zij werkten echt volgens een inwerkschema. Je moest echt het 1 beheersen voordat je door mocht met het volgende. Op zich wel heel duidelijk. Dan weet je gelijk wat ze van je verwachten.

Ik hoef ook niet dagen alleen mee te kijken, dat is ook oersaai hahah, maar net wat jij zegt,.. iedere baan is anders, iedere werkgever wil alles op een andere manier, enige sturing is dan wel fijn,.. tenminste,.. vind ik. Laat me gerust zelf dingen uitzoeken, als ik af en toe maar hoor of ik het goed doe of niet ;-)

Overigens mag ik waarschijnlijk 32 uur werken met de woensdag vrij. JIPPIE ;-)

Zal voor je duimen voor morgen.
Ik heb trouwens nooit meer iets gehoord over die Burgerzaken vacature. Zal ze eens informeren dat ik inmiddels wat gevonden heb.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:34

Ik had goede hoop op die vacature redelijk dichtbij. Het bedrijf stond iig niet negatief to arbeidshandicap. Solliciteren kon t/m 21 mei (= het nog niet toch?) maar ik kreeg net wel de volgende mail:

Allereerst willen wij u bedanken voor het toesturen van uw CV.
Inmiddels zijn wij al voorzien van een nieuwe kandidaat en zijn dus niet meer op zoek naar een andere kandidaat.
Wij zullen wel uw CV in onze portefeuille bewaren, wellicht nemen wij nog eens contact met u op in de toekomst.
Verder wensen wij u veel succes bij het vinden van de juiste baan.

Afgelopen vrijdag om 1/2 5 was er nog niemand en nu is er al iemand aangenomen????? Oké, het kan snel gaan maar ik vind dit wel een beetje raar. Ga toch twijfelen of het niet aan de arbeidshandicap ligt.....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:22

Jeetje patpen kun je er niet heen bellen voor enige uitleg?

Ik ben net gebeld door het bedrijf waar ik mijn 2de gesprek heb gehad.
Morgen om 13.00 langs komen, ik vroeg haar of ze me nog niets kon vertellen, maar dat mocht ze niet.
Ze liet wel doorschemeren dat het ging om een arbiedsvoorwaarde gesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:36

Nou ik heb ook weer een afwijzing binnen. Ik ga nu als de wiedeweerga me aanmelden bij de uitzendbureaus die ik vrijdag heb gesproken en mijn hoop daar maar op vestigen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:39

Ik heb geen zin om te bellen :(

Wel gemaild (a = bedrijf, b = ikke):

b:
Het verbaasd mij eerlijk gezegd te lezen dat er inmiddels al een kandidaat is. Afgelopen vrijdag kreeg ik toch de indruk een eerlijke kans te krijgen. Maar daar begin ik nu toch aan te twijfelen.
Volgens de website kon men solliciteren tot 21 mei en dat is het volgens mij nog niet. Uiteraard is het mogelijk dat een vacature snel vervuld is, maar dat zou in dit geval inhouden dat alle gesprekken (inclusief arbeidsvoorwaarden) binnen 1 werkdag afgerond zijn. Dat lijkt mij toch wel erg snel!

Maar goed, ik ga door met zoeken naar een passende functie. Wellicht is er ergens toch een werkgever te vinden die mij wel de eerlijke kans geeft.

a:
U heeft contact gehad met mijn collega, de heer X.
Hij heeft aangegeven dat wij u niet zouden afwijzen op uw lichamelijke klachten, alleen had hij uw CV nog niet gezien.
Wij waren op zoek naar een zelfstandige werknemer, die al wat jaren ervaring heeft op financieel gebied.
Dit kwam helaas niet naar voren in uw CV en zijn wij inderdaad sinds deze week eruit met een kandidaat.
Wij wensen u heel veel succes.

b:
Is 5 jaar ervaring op financieel gebied niet voldoende? Ik heb 20 jaar zelfstandig gewerkt, binnen een team van collega’s, waar ieder zijn/haar eigen taken had.
Misschien is mijn cv niet duidelijk genoeg en ligt het daar aan.

Laten we het hier maar bij houden. U hebt een nieuwe werknemer en ik blijf zoeken naar een passende functie.

--------

Toch duidelijk genoeg. Ik denk alleen dat mijn CV nu niet meer bewaard wordt daar. Vind ik dat erg? Ze hadden mij ook even kunnen bellen.....

@Pascal: goeie voor morgen! Niets mogen vertellen maar laten doorschemeren dat het een arbeidsvoorwaarden gesprek is. Boerenslim!!! Dat wordt tekenen morgen :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:47

Ja stiekem durf ik nog nergens vanuit te gaan, maar ze zei ook dat het goed kwam voor me!

Maar toch straks moet ik nog duitse vragen gaat beantwoorden.

En ik kom er in het duits best uit hoe ik iemand moet doorverbinden maar spreek geen vloeiend duits hahaha.

En idd met je mail heb je wel duidelijk aangegeven waarom je het niet eens bent met je afwijzing.

Vind het idd ook vreemd in 1 werkdag, ik ben met deze sollicitatie al 3 weken bezi
g.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:12

Donderdag is de vacature op internet gekomen, vrijdag gebeld en brief geschreven, dinsdag is er al iemand aangenomen :n. Normaal neemt zo'n procedure idd een aantal weken in beslag. Misschien wel familie van een werknemer. Dat zou de snelheid kunnen verklaren. Maar ik blijf het raar vinden!
Vloeiend Duits komt vanzelf wel. De meesten kunnen toch tegenwoordig anders wel Engels? Blijkbaar is dat van ondergeschikt belang anders zouden ze je morgen niet laten komen voor de arbeidsvoorwaarden en al hebben laten doorschemeren dat het wel goed zat.
Ik ga nog maar eens kijken op werk. Niet dat ik daar veel wijzer van wordt, laat staan nog enigszins vertrouwen in heb. Maar ja, je moet wat!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:52

Ik heb idd aangegeven dat ik iemand kan doorverbinden in het duits! Ein moment bitte, leite ihnen weiter.
En idd ik gaf bij het 2de gesprek ook aan dat ik het anders af kon handelen in het engels.

En anders moet mijn vriend maar constant duits tegen me praten, hij werkt al 15 jr in zwitserland dus beheerst de taal prima.

En ze zei aan de telefoon dat 't gesprek morgen meer uitging naar een arbeidsvoorwaardengesprek.
Nou ben ik daarin niet heel moeilijk, vind het belangrijker dat ik het naar mijn zin heb bij een werkgever.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:51

Qizz schreef:
Zal voor je duimen voor morgen.
Ik heb trouwens nooit meer iets gehoord over die Burgerzaken vacature. Zal ze eens informeren dat ik inmiddels wat gevonden heb.

Volgens mij was vandaag de 1e dag van degene die daarvoor aangenomen is. Er liep iig iemand rond die werd voorgesteld aan iedereen en het leek erop dat zij meer aan de baliekant zou zitten. Maar goed, nu heb je iig een vaste baan toch?

Hmm, is idd snel gegaan zeg patpen.. Daar krijg je idd je twijfels bij.. Staat de vacature ook niet meer online?

En succes morgen Pascal!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:56

@Patpen: Dat soort afwijzingen zijn echt heel vervelend, ik (als "lichamelijk gezond" persoon) krijg ook regelmatig dat soort afwijzingsmailtjes. In deze tijd, met zoveel aanmeldingen, word je eigenlijk niet meer gebeld. Alles gaat via de mail, als je uberhaupt al wat te horen krijgt....

Overigens kan het wel heel snel gaan, bij mijn vorige baan mailde ik mijn sollicitatiebrief en CV, binnen een uur werd ik terug gebeld, de volgende dag mocht ik op gesprek komen en toen hebben ze mij gelijk aangenomen en alle andere kandidaten die op gesprek zouden komen afgebeld. *Ik verlang naar die goede oude tijd* Ben het solliciteren echt een beetje zat aan het worden!!