Ik had een aantal formulieren van deurne gekregen. Daar staat in dat de paarden beslagen moeten zij die van mij staat nu niet op ijzers maar moeten ze rondom of mag alleen voor ook?
xSaarSaar
Geplaatst: 22-07-11 10:19
Bizzybijtje schreef:
Zijn er hier mensen die HBO Paardensport doen/gedaan hebben? En mij hier wat over kunnen vertellen via pb ? Alvast heel erg bedankt!
Ik zou ook graag deze opleiding gaan doen, maar ach, dat komt pas over 3 jaar
thanks! hopen op het beste...na 22 augustus nog even informeren & dan kan ik me dus misschien nog wel inschrijven! weet iemand van jullie wanneer die opleiding ongeveer zou gaan beginnen?
Ehm wij moeten 30 augustus herkansingen maken als je die hebt en 9 september naar Horse Event voor opdrachten. Stage begint in de week van 5 september geloof ik. Wanneer we les hebben? Geeeeeen idee.
Ivm met slijtage van de hoeven omdat ze "veel" lopen. Als je paard het gewend is en sterke hoeven heeft tja wie maakt er dan een probleem van. Veel staan er alleen voor op de ijzers.
Mijne staan vierkant maar dat is ook omdat ik veel wedstrijden rijd veel op de harde weg kom en ik niet zonder achter stiften spring in de zomer.
Dus als je paard al jaren elke dag bereden word daarbij geregeld op de weg komt dan moet je er geen probleem van maken en pas op ijzers zetten als het nodig blijkt te zijn. Daarbij, veel schoolpaarden van Deurne zelf staan alleen op voorijzers.
Ik kan je niet precies vertellen hoe ze aan de paarden komen (misschien iemand anders?) Wel heeft een oud klasgenoot haar paard aan Deurne verkocht, die vraag kwam ook o.a. vanuit een paar instructeurs omdat het een erg fijn leerpaard is.
Wat betreft het gebruik van de schoolpaarden: binnen de interne sportopleiding krijg je 1 schoolpaard voor het half jaar dat je op school zit toegewezen. Elk schooljaar krijg je een ander paard toegewezen (mits je elk jaar gebruik wilt maken van een schoolpaard). Dit schoolpaard wordt dan niet gebruik voor de andere BBL-opleidingen en wordt dus volledig voor jou beschikbaar gesteld (mag ook wel voor dat prijsje ) Als het onverhoopt toch echt niet klikt met je schoolpaard of je schoolpaard is kreupel/ziek/watdanook, dan krijg je een ander schoolpaard toegewezen. Al wil dat niet altijd even snel vlotten ...