Haha, maar ik ga jullie verlaten, even James Bond afkijken en dan mijn bed in.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isjtar schreef:astriidj schreef:Wat vond je van Maastricht? Bij welke opleidingen ben je gaan kijken?
Ik ben bij geneeskunde geweest en vond ik top, vooral de taartHet onderwijssysteem spreekt me in Maastricht ook het meeste aan en de stad zelf vind ik eigenlijk 1 van de leukste steden om te gaan studeren! Nu maar hopen dat ik volgend jaar wordt ingeloot daar
Nueve schreef:Ik vind Limburgs echt vreselijk om eerlijk te zijn, dat taaltje..Mja, genoeg hebben ook een hekel aan 't boeren Twents hiero, haha.
Maastricht University schreef:Probleemgestuurd Onderwijs
De Universiteit Maastricht staat bekend om de toepassing van het Probleemgestuurd Onderwijs (PGO) en is de enige universiteit in Nederland die volledig volgens dit systeem werkt. In het PGO sta jij, de student centraal, PGO houdt in dat je kennis opdoet door samen te werken met andere studenten aan concrete theorie- en praktijkproblemen. Je bespreekt een probleem in je onderwijsgroep en gaat vervolgens op zoek naar antwoorden en oplossingen. De bacheloropleiding Gezondheidswetenschappen doet daar nog een schepje bovenop en hanteert het ‘PGO-plus’ als onderwijsconcept.
Naast het ‘reguliere’ PGO voert de opleiding gefaseerd enkele varianten hierop in. Zo ga je in het tweede jaar werken met zelfsturende studiegroepen en in het derde jaar komt daar nog projectonderwijs bij. Deze onderwijsvormen bouwen voort op de PGO-vaardigheden en geven je meer vrijheid in het bestuderen en het toepassen van de studiestof. De moeilijkheidsgraad neemt toe, je krijgt meer verantwoordelijkheden en je gaat steeds zelfstandiger te werk. De vraagstukken waarmee je aan de slag gaat zijn ‘real-life’ problemen afkomstig van externe bedrijven en instellingen.
VaardigheidstrainingHet onderwijs is niet alleen gericht op het verwerven van kennis. Om later je beroep uit te kunnen oefenen zul je naast kennis namelijk ook moeten beschikken over allerlei vakgerichte en praktische vaardigheden. Daarom leer je bijvoorbeeld hoe je analyses maakt, presenteert, adviseert, communiceert en goed samenwerkt.
Josien_ schreef:Ik zeg altijd doezelen![]()
Nee grapje, gewoon doesjen!
Ik woon ook in Brabant, weet eigenlijk niet hoe ik praat?
Het enige wat ik altijd zo raar heb gevonden was dat zo'n meisje uit groningen, "watdan?" zei inplaats van "Hoezo?" of iig nadat ze 3x haar zin mocht herhalen snapte ik pas een beetje wat ik ervan moest maken
Isjtar schreef:K denk dat je in Maastricht wel veel betere begeleiding krijgt als ik het zo hoor
Maarrr ik ga nu lekker slapen. Morgen mag ik thuis blijven, want ik heb maar 1 uur les van 45 minuten. Mn reistijd (heen+terug) is al bijna even lang
Nueve schreef:Josien_ schreef:Ik zeg altijd doezelen![]()
Nee grapje, gewoon doesjen!
Ik woon ook in Brabant, weet eigenlijk niet hoe ik praat?
Het enige wat ik altijd zo raar heb gevonden was dat zo'n meisje uit groningen, "watdan?" zei inplaats van "Hoezo?" of iig nadat ze 3x haar zin mocht herhalen snapte ik pas een beetje wat ik ervan moest maken
Wat is er raar aan "Wat dan?"Ik maak er overigens altijd "Wattaaaan" van.
Edit: typo.
sHaKiEjLaVeR schreef:Van jezelf, je ouders of van school?
Dit probeerde wij de school ook wel eens wijs te maken maar helaas.. Nablijven tot gevolg haha. Woensdag heb ik gelukkig korte dag, van half 9 tot kwart voor 11. Kan ik het gemiste huiswerk maar eens inhalen. Ga nu nog even verder met leren, slaap lekker iedereen