Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:09

Ik kan een nieuwe mbo opleiding beginnen als ik echt niks kan vinden.
Maar ik wil herkansen in september om zo alsnog mijn diploma te halen.
Dan heb ik in ieder geval iets. Tot die tijd moet ik werken, anders kom ik niet rond.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:11

Werk je in een snackbar dan?

clauwtjuh, mijn traject is 10 weken 1 dag school en 4 dagen praktijk en daarna 5 dagen praktijk. En dan maar 1 jaar :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:12

Destino schreef:
Werk je in een snackbar dan?

clauwtjuh, mijn traject is 10 weken 1 dag school en 4 dagen praktijk en daarna 5 dagen praktijk. En dan maar 1 jaar :)

Vlaamse Frites is inderdaad een soort snackbar. Je moet het beetje zien als een soort mini mc donald alleen zonder hamburgers :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:24

clauwtjuh, mijn traject is 10 weken 1 dag school en 4 dagen praktijk en daarna 5 dagen praktijk. En dan maar 1 jaar :)[/quote]

Dit klinkt best leuk.
Is dit in de zorg? En waar kan je dit doen?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:31

hoi,

68 paginas beetje veel om door te lezen, maar ook ik ben dringend opzoek naar een baan,

op huidig werk hebben ze me overgegooit naar ander team, maar dat gaat hem niet worden voor mij... daarom maar wat anders..

Meer mensen hier opzoek naar een baan in de gehandicaptenzorg, en tips?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:05

Ik heb misschien een partime baantje als postbezorger ;) .

2 dagen 1 of 2 wijken.

Daantje1981

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:57

SKDD is dringend op zoek naar nieuwe medewerkers!!

In Driebergen en Doorn bij buitenschoolse opvang of kinderdagverblijf. Dus als je interesse hebt of iemand kent die dat heeft laat het dan even weten!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:38

Ik meld me ook maar is, ik heb wel een baan maar ben hard op zoek naar een nieuwe baan.. Werken van 07;45 - 18;30 is gewoon veel ste veel.. Ik werk maar parttime, maar lopen/vullen/bukken wordt 'm echt niet met in totaal 1 uur pauze. Maar het valt vies tegen om een baan te vinden, mede omdat ik ook nog studeer.. :\

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:40

pffffff over een uur naar werkplein...
echt geen zin in.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:49

eindelijk...
ik werkte in de horeca, dit was opzich prima te combineren met mijn paardje maar ik had echt een hond van een baas! haha. Werkte er al een half jaar! en nog steeds geen contract getekend, steeds had ie weer een ander smoesje. Hij beloofd grote bergen goud; opleiding volgen en bedrijfsleider worden in 1 van zijn zaken, maar als puntje bij paaltje komt kan ik niet eens 40 uur werken!

Nu zat ik thuis vanwege val van het paard, maarja geen contract dus ook geen ziektewet...
Hard opzoek gegaan naar andere baan. Op gesprek geweest bij kpn, heel spannend, moeilijk gesprek maar ben wel aangenomen! moet beginnen met een 4 weekse cursus, die is een week uitgesteld omdat de selectie procedure zo streng was dat ze nog te weinig deelnemers hadden! wat betekend dat dat best positief is dat ik toch wel ben aangenomen!
vrijdag ga ik contract tekenen en ik begin maandag!!

P.S. bij kpn zoeken ze nog steeds mensen!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:59

Wat ga je dan doen bij KPN? Wel fijn dat je bent aangenomen, gefeliciteerd! :j Heb je een link naar een vacature ofzo?

Werkplein/UWV ben ik inderdaad ook geweest maar ik zag het niet als heel zinvol zeg maar.. Veel mensen waar je mee zit en enige wat ze mij echt meegaven qua tips was om werk.nl in de gaten te houden en een vacaturekrant..

Werk zoeken isn't easy..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:04

ik kom op de 2e lijn van de helpdesk. dus mensen met een probleem die niet opgelost word komen bij mij.. en dan moet ik er voor zorgen dat die mensen toch tevreden klant blijven.. haha dus krijg een hoop boze mensen aan de telefoon ;)

ik heb gegoogled naar werk in de omgeving en uiteindelijk via randstad daar terecht gekomen.. ze hadden meerdere vacatures..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:10

Donna89 schreef:
ik kom op de 2e lijn van de helpdesk. dus mensen met een probleem die niet opgelost word komen bij mij.. en dan moet ik er voor zorgen dat die mensen toch tevreden klant blijven.. haha dus krijg een hoop boze mensen aan de telefoon ;)

ik heb gegoogled naar werk in de omgeving en uiteindelijk via randstad daar terecht gekomen.. ze hadden meerdere vacatures..

Ah, okee. :)
Ik ben inderdaad ook al aan het kijken bij randstad, olympia, unique, werk.nl, vacaturekranten etc maar valt tegen, ik mis werkervaring en/of heb het probleem dat ik nog studeer..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:15

oh dat is wel lastig ja..
nouja horeca is altijd nog een optie(niet alle zijn zo slecht als mijn laatste ervaring) en ja bij sommige callcenters kun je terecht zonder ervaring, heb ik ook een tijdje naast school gedaan in de avond uren..

en misschien voor tijdelijk? ze zoeken overal weer vakantie hulpen... ook als er ergens geen vacatures hangen ofzo toch gaan vragen! nee heb je, ja kun je krijgen!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:17

ohja en een beetje bluffen kan geen kwaad. als je maar de juiste instelling hebt! geen ervaring? ja en? zeg maar dat je zeker weet dat je het kan! (heb ik ook gedaan). ben bij het 1e callcenter aangenomen omdat ik een goed telefoon stem schijn te hebben!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:56

zoo net naar werkplein (UWV) geweest en viel me mee.
Een heel aardig vrouwtje :)
Beter dan de man die ik vorige keer had.
Ze zou ook gelijk gaan bellen naar een functie voor me.
Dus ben benieuwd.

over 3 weken moet ik terug

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:27

Hopen dat het wat wordt Cowgirl! Zeker nu met dit weer lijkt het me echt geen straf! (Voor de winter snel wat anders vinden :+ )

Klinkt goed Donna89! Lijkt me interessant werk, zit ook wat meer diepgang in dan de eerstelijns gesprekken! Heb ook nog bij KPN gesolliciteerd, wel iets heel anders trouwens.

Ik ben vandaag ook aangenomen. :D
Had om 12.00 uur het gesprek en om 15.45 werd ik al teruggebeld, was toen op weg naar huis van mijn privéles, dus ik zat heel aso op m'n pony te bellen, whehe. :P
Het is trouwens bij het c a k . (Google maar, aan elkaar ;) )

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:28

Girl In The Mirror schreef:
Hopen dat het wat wordt Cowgirl! Zeker nu met dit weer lijkt het me echt geen straf! (Voor de winter snel wat anders vinden :+ )

Klinkt goed Donna89! Lijkt me interessant werk, zit ook wat meer diepgang in dan de eerstelijns gesprekken! Heb ook nog bij KPN gesolliciteerd, wel iets heel anders trouwens.

Ik ben vandaag ook aangenomen. :D
Had om 12.00 uur het gesprek en om 15.45 werd ik al teruggebeld, was toen op weg naar huis van mijn privéles, dus ik zat heel aso op m'n pony te bellen, whehe. :P
Het is trouwens bij het c a k . (Google maar, aan elkaar ;) )

Heb je die vacature via Randstad gekregen? Zag 'm in m'n mail verschijnen, maar ik heb weer een probleem met de gewenste werktijden ivm school. Gefeliciteerd dat je bent aangenomen. :j

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:31

Ier_ schreef:
Heb je die vacature via Randstad gekregen? Zag 'm in m'n mail verschijnen, maar ik heb weer een probleem met de gewenste werktijden ivm school. Gefeliciteerd dat je bent aangenomen. :j

Nee via content. :) Wat voor werktijden stonden daar dan? Ik kom op de afdeling w t c g.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:32

Girl In The Mirror schreef:
Ier_ schreef:

Nee via content. :) Wat voor werktijden stonden daar dan? Ik kom op de afdeling w t c g.

Citaat:
Beschikbaarheid

- Aantal uren per week: 24-32 uur per week (beschikbaarheid op ma, woe en vrij gewenst )

- Training: 30u p/w gedurende 4 weken op ma- t/m do van 09.00 – 17.00

- Duur: minimaal 1 jaar in kalendermaanden

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:36

Ik had in het begin al eens in dit topic gereageerd. Veel pech door de kridietcrisis en 3 keer moeten vertrekken omdat er mensen uit moesten. Een van die bedrijven heeft mij een paar maanden later gebeld of ik terug wilde komen. Heb toen een jaar contract gekregen en van de week gehoord dat het omgezet word naar een vast contract.
Ben der wel erg blij mee. :))

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:37

Klinkt leuk Daantje, ik mis alleen de diploma's...

Anyway, ik heb vanmiddag alsnog een uitnodiging gehad voor een solli gesprek voor een werken/leren. Mn beide optie's en gesprekken daarvan vallen ook echt op dezelfde dag! Duimen maar...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:44

Ook ik ben weer werkzoekende. Ik begon in februari met een tijdelijke baan waar ik iemand zal vervangen die toen met zwangerschapsverlof ging. Op deze plek had ik het echt super naar mijn zin, alhoewel ik het werk wellicht te eentonig vond, verder wel super leuke plek met leuke collega's! Ik werkte daar op de crediteurenadministratie. Omdat ik wist dat deze baan ten einde zal lopen was ik al ruim van te voren weer op zoek naar een andere baan. En ik had een leuke baan gevonden als secretariele medewerkster. Echter werd ik ontzettend ziek in mijn eerste week en toen ik weer beter was, werd ik ontslagen! Erg balen dus...en zodoende ben ik nu dus wéér op zoek naar werk.

Ik vind het lastig om een leuke baan te vinden waar ik mijn ei in kwijt kan...verder heb ik een struikelblok waarbij ik mijn enthousiasme over het werk en de functie niet kan overbrengen op de tegenpartij. Dit werkt uiteraard erg tegen! (mocht iemand hier tips voor hebben: GRAAG!)

Het is gewoon een moeilijke tijd...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:15

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:48

Dit is prettig.
Die HMS Host wil mij ook een deel bij de Delifrance hebben dus werk dan z'n beetje op 2 plekken.
Avonddiensten vindt ik eigelijk wel heeeerlijk. Waarom?
Dan ben ik zo lekker moe ik thuis komt en dat ik dan lekker diep slaapt