Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Denicee_x schreef:Wil je ook met highschool?
als je echt wilt gaan voor een jaar gewoon om de taal te leren kun jet het beste als Au-pair gaan! drukt de kosten ook
Ligt er alleen aan hoe oud je bent.

Lightielight schreef:Je zou eens op wat sites moeten kijken...mijn dochter zit in Nieuw Zeland met STS Highschool.....
Het ligt overigens wel aan het gastgezin of je nog veel extra moet betalen....Ik ken mensen die de kinderen gewoon mee op vakantie namen zonder extra kosten... onze dochter gaat in december met het gezin op vakantie maar wij moeten dan wel voor haar betalen (overnachtingen en zo....) dat kan dus nog behoorlijk oplopen.. Verder gaan ze bij STS uit van een zakgeld van 150-200 euro per maand (schoolboeken, uitjes, en bv kleding, schooluniform) maar de kosten zijn dus erg afhankelijk van waar je zit en wat de familie betaald (wij hebben dus pech dat Lieneke veel zelf moet betalen...).
Lieneke gaat volgende maand een trip naaar het zuidereiland maken van 10 dagen, ook een soort vakantie van STS en dat is niet goedkoop, komt er extra bij, maar wel fantastisch met evt. zwemmen met dolfijnen, walvis kijken, paardrijden, bezoeken van een gletcher etc..... maar wel veel extra kosten dus....

Patty14 schreef:Samantha1234 schreef:Ik wil dus ook een jaar naar America om engels te leren hoe duur zal een gast gezin kostten? per maand
Wil je alleen naar Amerika om de taal te leren?
Kun je niet gewoon beter extra engels bij lessen nemen of een curses?

RoosG schreef:lienekevsnieuwzeeland.waarbenjij.nu volgens mij...
Lightielight schreef:RoosG schreef:lienekevsnieuwzeeland.waarbenjij.nu volgens mij...
Klopt....
Nee, wij hoeven geen bedrag per maand aan het gezin te betalen...het gezin krijgt trouwens ook geen vergoeding voor het in huis nemen van een studente... als gezin doe je dat dus omdat jet het zelf ook leuk vindt om andere culturen te leren kennen.. hoor ook veel van wat "oudere"mensen die de kinderen al uit huis hebben en het nog erg gezellig vinden om een of twee studenten in huis te hebben. Kan ik me iets bij voorstellen......
Maar zoals ik al zei... de extra kosten zijn erg afhankelijk van het gezin waar je woont (wij hebben dus wat dat betreft veel pech) en kunnen echt behoorlijk oplopen, vergis je niet.....
Zoals ik al zei gaat Lieneke volgende maand naar het zuidereiland (zij zit op het noordereiland) en dat moet qua natuur e.d. echt fantastisch zijn! Deze tiendaagse trip kost echt heel wat, wordt door een reisorganisatie aldaar voor STS studenten georganiseerd.
Maar eigenlijk "moet" je wel gaan, want dan zie je iets van het land, ontmoet je weer je oude reisgenoten... je kunt er bijna niet omheen.
Dus ik zou voorstellen: heeeel veel sparen
, altijd leuk om over tinkers in de wedstrijd te lezen. Lieneke mailde dat ze mensen had ontmoet waar ze wrs. kon rijden.. dan zou echt fantastisch zijn!
en kreeg ook nog eens zakgeld van hun (100 dollar pm) dus dat was wel goed geregeld