sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:50

Cowgirl schreef:
SuperSmurf schreef:
Hey wat goed joh! Mag ik vragen wat je eigenlijk hebt?

Ik ben ook door naar het 2e gesprek Lachen Volgende week woensdag en moet dan ook meteen anderhalf uur mee draaien. ( stiekum wel beetje eng! )
Heb nog niets gehoord van de andere functies waar het wervingsbureau mijn cv zou neerleggen... Helaas.. vind dat nl een stuk leuker!

Ik heb in de laatste 5 jaar 3 hernia's gehad Boos!

Bah wat naar zeg... Fijn dat je dan nu iets gevonden hebt dat bij je past!

Ik heb van de week een gesprek gehad bij weer een andere functie waar ik uiteindelijk door kan groeien en heb daar ook weer een 2e gesprek Lachen In eerste instantie niet omdat ze bang waren dat ik me te snel zou gaan vervelen. Had dit weer via een wervingsbureau gedaan en normaal verloopt de communicatie dan via dat bureau. Maar heb nu zelf even terug gebeld om te zeggen dat ik 1 van hun vragen verkeerd begrepen had en daardoor misschien niet gemotiveerd over kwam. Heeft blijkbaar geholpen wnat nu heb ik dus wel 2e gesprek Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:18

Had ik al vermeld dat ik de brief maar gewoon heb verstuurd?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:52

ow sammie wat goed! je kon natuurlijk ook niet al te lang wachten Lachen Ben benieuwd! Laat het even weten!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:10

ff updatje.

Ik heb gister proef gedraaidt op schiphol...was wel erg onwennig en toch wel veel staan.
Maar het was toch wel leuk.

Ook van de andere kant waren ze positief en a.s. dinsdag mag ik weer langs komen voor een vervolg gesprek.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:00

Cowgirl schreef:
ff updatje.

Ik heb gister proef gedraaidt op schiphol...was wel erg onwennig en toch wel veel staan.
Maar het was toch wel leuk.

Ook van de andere kant waren ze positief en a.s. dinsdag mag ik weer langs komen voor een vervolg gesprek.

Dat is leuk voor je! Haha! Je kunt altijd nog je eigen (vouw)krukje meenemen. Knipoog Je hebt ook speciale schoenen die beter je lichaamsgewicht verdeelt over je voetzolen. Misschien is dat ook wat voor je.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:16

Hey zo'n topic, daar was ik naar op zoek!

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief voor een stage in het buitenland! En ik wil dit zooo ontzettend graag dat ik gewoon helemaal nerveus word bij het schrijven! Ik wil gewoon alles erin zetten waarom ze mij moeten aannemen, maar dat wordt dan weer een beetje overdreven.
Hoeveel alineas/woorden/paginas Clown zal ik maximaal gebruiken?

Gosh, ik heb nog nooit moelijk gedaan over zoiets maar ik wil dit zoo graag en nou lukt het niet Clown

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:49

Ik zou zowiezo maximaal 1 pagina doen, en ik gebruikte maximaal 3 alinea's, waarin ik de eerste alinea als inleiding gebruikte (waar vacature gevonden etc), tweede alinea werkervaring beschreef die aansluit bij de vacature en de laatste alinea je motivatie en waarom je zo geschikt bent.
Vooral omdat je die stage zo graag wilt hebben is het nooit verkeerd om van tevoren alvast even te bellen om eventueel wat extra informatie te vergaren of om achteraf even te bellen of ze de brief goed ontvangen hebben.
Succes!

Ik moet nu m'n ontslagbrief nog schrijven, iemand daar nog tips voor? Clown

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:56

Ik heb de brief nu af, heb 4 alinea's. Eerste en inleiding met uitleg waar ik de advertentie heb gezien.
2e alinea waarom ik geinteresseerd ben
3e alinea die aansluit op de functie-eisen
slot alinea met afsluiting.

Ik denk dat ik idd ook nog even bel, zodat ik ook weet wie de brief gaat lezen en dus een persoonlijke aanhef kan gebruiken.

Ik moet de brief alleen wel mailen, dat is een nadeel. Moet ik de brief in de mail zelf zetten, of alles als bijlage als wordbestand mailen?

En ik heb geen tips voor je, nog nooit een ontslagbrief geschreven...

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:53

Zowiezo is het belangrijk dat je weet aan wie je de brief moet sturen, dus daar zou ik zowiezo even voor bellen.
Ik deed altijd mijn brief gewoon in de mail en dan m'n cv als bijlage

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:25

Arjette schreef:
Ik moet nu m'n ontslagbrief nog schrijven, iemand daar nog tips voor? Clown

Gewoon kort en vriendelijk houden en duidelijk de datum vermelden. (En dan nog weet P&O het te verpesten en moet je er weer achteraan bellen Nors opkijken ) Ik heb iets geschreven als: ik heb een nieuwe baan gevonden en daarom zeg ik, met inachtneming van de opzegtermijn, mijn huidige contract bij deze op. Dit betekent per dat [datum] mijn contract stopt. Ik heb met veel plezier gewerkt, blabla om een beetje vriendelijk te eindigen.
Ik had het wat beter geformuleerd maar mijn hoofd werkt even niet mee. Verder wordt aangeraden om aangetekend te versturen of persoonlijk te overhandigen en te laten tekenen voor ontvangst.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:08

Dankjewel Soda! Ik heb hem net geschreven en heb het lekker kort gehouden Knipoog

Net even met m'n nieuwe baan gebeld, maar hij was er niet zo blij mee toen ik een hoger salaris voorstelde Extreme duivel haha. Hij ging het iig bekijken. Ik hoef trouwens niet persé hoger, maar goed niet geschoten is altijd mis toch? Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:21

ik heb dinsdag 6 mei een sollicitatiegesprek gehad. Ik zou in de loop van de week erna iets horen, maar ik heb nu nog steeds niets gehoord.
Zou het kwaad kunnen om ze even te bellen? of kan ik beter afwachten?
ik verwacht er eigenlijk niet veel meer van, maar ik wil graag zekerheid.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:23

Ik vind dat je best even kan bellen hoor, dat is al meer dan 2 weken terug.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:24

Ja hoor, gewoon bellen Ja

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:29

Ik meld me ook maar eens Lachen

Heb me gisteravond ingeschreven bij TempoTeam (uitzendbureau) en heb donderdag a.s. een afspraak daar. Moet mijn ID + kopie ervan en mijn bankrekeningnummer meenemen.. Hebben jullie verder nog tips. (ik weet dat het niet echt solliciteren is, maar wist niet waar ik anders moest wezen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:31

Gewoon eerlijk zijn tijdens het gesprek. Geef goed aan wat je wilt. Wees jezelf, open en vrolijk. Geef eventueel aan dat je graag nieuwe dingen leert en overal voor open staat.
Kleed je netjes en wees goed voorbereid

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:15

SuperSmurf schreef:
ow sammie wat goed! je kon natuurlijk ook niet al te lang wachten Lachen Ben benieuwd! Laat het even weten!

Ik heb tot nu toe nog geen reactie gehad, maar ga er ook maar niet meer achteraan. Ik heb sinds vandaag bij een accountantkantoor (hoezo iets totaal anders Clown ) een baan Haha!

Go jij! Go jij!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:18

Gefeliciteeeeeeeeeeerd Haha! Haha!

Ben blij voor je

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:21

Pfff, een sollicitatie topic, precies de juiste plek om mijn assessment-frustraties even van me af te zetten Haha!

Enige tijd geleden heb ik gesolliciteerd op een hele leuke functie als Inhouse consultant voor een grote uitzendorganisatie. Inmiddels heb ik 2 gesprekken daar achter de rug en was het vandaag tijd voor mijn assessment. Ik werd vanochtend om 10.00 vanwacht in Rotterdam bij een assessmentcentre.

Ik kreeg een Persoonlijkheidstest, een motivatietest en 3 capaciteitentests. In totaal duurde dit alles zo'n 4 uur (!) Voor de functie wordt een HBO werk- denkniveau gevraagd en dit moest ik ook op alle tests gemiddeld scoren.

Gelukkig was dit het geval en heb ik een positief advies gekregen Haha! Ooo, ik ben echt enorm opgelucht! Ik maakte mezelf zo ontzettend druk over dit assessment... Ik had eigenlijk geen idee wat ik kon gaan verwachten.

As. woensdag krijg ik een uitgebreid verslag van de bevindingen van de tests. Als het goed is neemt het bedrijf volgende week contact met mij op voor een afrondingsgesprek. Als alles rond is ga ik lekker een feestje vieren Go jij! Go jij!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 00:04

Een screening duurt bij ons ook 4 uur, een flinke hap uit je tijd, maar als je ziet wat een aanwerving kost (zeker als het via een selectiekantoor gaat!!!) vind ik het ook maar normaal Ja

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:24

Ik heb een luxe probleem...ik kan nu kiezen uit 2 banen Gestoord . Zo heb je niks en zo kom je voor een toch wel belangrijke toekomst keuze te staan.

Ik ben al aangenomen bij de bloemenzaak(2 maanden proeftijd) maar diezelfde dag kwam mijn reintegratie begeleider met een baan als expedient op schiphol. Kort gezegd houd dat in dat je via de pc de vrachten op de juiste plaats brengt zodat het vliegtuig of de vrachtwagen op tijd kan vertrekken.
Een baan met echt wel toekomst en eventuele doorgroei mogenlijkheden en een knap salaris incl opleiding.

Die reintegratie pief vond het echt een baan voor mij.

Nu ben ik daar gister op gesprek geweest en nu ik er even over heb begin ik het toch wel aantrekkelijk te vinden. Echter is het wel een beetje een stressbaan...vliegtuigen moeten immers op tijd kunnen vertrekken en zo ook de vrachtwagenchauffeurs.
en aangezien ik al een tijdje niet 100% in mijn vel zit twijfel ik of het op dit moment de juiste keus zal zijn. Wil ik wel een baan waar meer stress is ?

reistijd, onregelmatige diensten etc etc vind ik geen probleem. Zie daar tegenover mijn hobby alleen maar voordelen in zeker in de winter.

Lastig Nors opkijken lig er echt wakker van. Boos!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:00

poes schreef:
Een screening duurt bij ons ook 4 uur, een flinke hap uit je tijd, maar als je ziet wat een aanwerving kost (zeker als het via een selectiekantoor gaat!!!) vind ik het ook maar normaal Ja

O, absoluut! Het is niet dat ik de procedure abnormaal vond, het hele assessment gebeuren was me echter nog niet bekend en daardoor vond ik het allemaal erg spannend! Ik werk inmiddels al 6 jaar in de uitzendbranche voor een klein bureau, die maken geen gebruik van dit soort methodes. Tijdens het solliciteren kwam ik er echter al snel achter dat het bij de grotere bureaus toch heel gebruikelijk is.

Mij hoor je niet klagen, ik heb hem immers al achter de rug Haha!
Achteraf gezien viel het ook allemaal reuze mee hoor! Je maakt je gewoon veelste druk over het ''onbekende''.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:11

Jeetje Cowgirl, wat een lastige situatie. Lijkt me moeilijk om een goede keuze te maken. Maar ik zat te denken: hoe groot is het aandeel van het niet hebben van een baan in het feit dat je je niet lekker in je vel voelt? Want ik kan me voorstellen dat geen baan, geen zekerheid, geen 'dagbesteding' etc. best inhakt op je welbevinden. Misschien ga je je vanzelf beter voelen als je weer echt iets om handen hebt en waardering krijgt voor wat je doet? Sterkte met kiezen in ieder geval!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:52

Soda schreef:
Jeetje Cowgirl, wat een lastige situatie. Lijkt me moeilijk om een goede keuze te maken. Maar ik zat te denken: hoe groot is het aandeel van het niet hebben van een baan in het feit dat je je niet lekker in je vel voelt? Want ik kan me voorstellen dat geen baan, geen zekerheid, geen 'dagbesteding' etc. best inhakt op je welbevinden. Misschien ga je je vanzelf beter voelen als je weer echt iets om handen hebt en waardering krijgt voor wat je doet? Sterkte met kiezen in ieder geval!

Het aandeel is heel groot hoor. Dat schuif ik niet onder de banken.
Maar is het dan slim om direct in zo'n drukke baan terecht te komen. Ik heb al eerder langere tijd thuis gezeten en terug komen op de werk vloer (hoe graag je ook wilt) valt altijd tegen.

En ik wil nu gewoon de juiste beslissing nemen zodat ik op de juiste plek kom. En niet weer elke dag met lood in de schoenen naar mijn werk moet en er uteindelijk weer uitval met een hernia.

Bij de planten begin ik daarom ook de eerste maand met 20 uur in de week.

Morgen heb ik in iedergeval weer een gesprek met die reintegratie pief.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:20

Maar kan die reintergratie pief er niet voor zorgen dat je langzaam maar zeker op die functie wordt ingewerkt?
Dat je steeds een beetje meer verantwoordelijkheid krijgt
Dan heb je niet in 1 keer alle stress