Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:00

Ik ben zo blij dat ik in een ziekenhuis werk zonder verloskunde. Ik werd zo moe van al die sectio's...

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:59

Haha inderdaad, mooi programma.! Maar als je midden in de nacht gebeld wordt is t toch minder.. Toch heb ik met een sectio weinig moeite s nachts.. Weet je in ieder geval dat je redelijk snel weer terug bent. Die buiken daarintegen.....

Maar gefeliciteerd allemaal!!! Ik ken ook een aantal mensen in Meppel. Leuk ziekenhuis hoor!!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:10

Als ik 's nachts de telefoon hoor denk ik echt; neeeeeeeee!! |( Heb altijd dienst voor de cardio en dan ben je nooit met een uurtje thuis.. Maar die adrenalineboost werkt altijd wel goed :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:12

maaikemuis schreef:
Nog mensen die de opleiding in Amsterdam gaan volgen? In het tweede jaar kom je mij tegen :). Ik ga je alles uitleggen over hoogcomplexe urologie.

Had er overheen gelezen maar ja ik! :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:21

Haha! Tot in het tweede jaar!

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:17

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie opleiding?
Ik ben nu doktersassistente en ben al een tijdje aan het zoeken naar wat ik echt leuk vind.
Nadat ik mij ben gaan verdiepen in OK assistente ben ik steeds enthousiaster geworden!
Vrijdag as ga ik voor het eerst meekijken op de OK in het ziekenhuis waar ik werk en ik vind het best spannend..
Hebben jullie tips of verhalen?
Ik weet niet echt wat ik kan verwachten, ik kan wel tegen bloed maar kan ik ook tegen het snijden enz en ruikt het in zo'n OK?

Ik ben benieuwd!

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:26

Hoi gabiiy, het is ook erg leuk! Ik ben net klaar en die opleidings is echt voorbij gevlogen! Hoe vondt je het vandaag?

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:40

Ik vond het geweldig, echt zo gaaf! :):)
3 mammae ok's en 1 maagresectie gezien. Er zat een meisje bij die in het eerste jaar van de opleiding zit en daar heb ik veel aan kunnen vragen.
Helaas waren er vorige keer 60 sollicitanten waarvan er 2 aangenomen werden dus de kans is heel klein dat je aangenomen word... Bij ons in het ziekenhuis zijn er ook veel co-assistenten waardoor je als OK assistent niet assisteert dat vond ik het enige min puntje. Maar ik ga zeker solliciteren voor de opleiding!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:43

Je moet niet op 1 paard wedden... Ik heb destijds gesolliciteerd bij alle ziekenhuizen binnen anderhalf uur reizen. Uiteindelijk ben ik bij twee ziekenhuizen in Amsterdam aangenomen en heb voor de (toen) leukste gekozen. Het ziekenhuis waar ik letterlijk naast woon heb ik nooit wat van gehoord.

Niet alle ziekenhuizen hebben hetzelfde profiel. Veel perifere ziekenhuizen nemen voornamelijk 17-18 jarigen aan (goedkoop), universitaire ziekenhuizen nemen vaak een stuk of 10 mensen aan, terwijl andere ziekenhuizen juist liever wat oudere mensen aannemen (ik ben tegenwoordig met mijn 35 jaar vrij jong)

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:27

Bedankt voor de tip.
Ik ben inderdaad van plan om bij alle ziekenhuizen in mijn regio te solliciteren, gelukkig zijn er een hoop.
Waar doen jullie de opleiding en hoe vinden jullie het? Als ik aangenomen word zal ik naar de Erasmus universiteit moeten, iemand hier ervaring mee? Ik verwacht dat ik het voordeel heb dat ik verpleegkunde en doktersassistent heb gestudeerd, maar HBO heeft hele andere soort toets vragen dan mbo zegt mijn zusje en ik hoop niet dat ik daar moeite mee krijg.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:14

Ik geef af en toe les aan het opleidingsinstituut in Amsterdam. Het eerste jaar zul je nog wat voordeel hebben met verpleegkunde, maar daarna trekt het het vrij snel gelijk. De opleiding wordt vrij snel vrij technisch en beroepsgericht. Je hebt immers maar een paar weken om de theoretische kennis op te doen, de praktijk komt wel in het ziekenhuis zelf.

Tentamens zijn een beetje afhankelijk van wie ze maakt. Bij ons was anatomie veel feiten, mijn tentamens urologie zijn veel verbanden leggen en weten.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:03

Inderdaad meerdere ziekenhuizen aanschrijven! Wellicht is het een voordeel dat je al als doktersassistente werkt in een ziekenhuis. Dan ben je al een beetje bekend in de organisatie!
Heel veel succes met solliciteren! En maak je geen zorgen over de toetsvragen. Dat komt vanzelf hoor! Alleen niet erop gokken dat je er wel komt omdat je die 2 opleidingen al hebt. Dit is wel andere opleiding die niet echt in de lijn van die opleiding ligt.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:08

Wat een rust in dit topic!

Hoe bevalt de opleiding bij iedereen die dit jaar is begonnen?

Ik vind het wel echt super interessant! Alleen de opmerking dat het veel zou worden in de BVP is echt niet overdreven :') . Hebben jullie het ook zo druk?

Scheelt gelukkig wel dat de stof leuk is om te leren :-)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:37

Ja bevalt goed! Leuke klas, over het algemeen leuke docenten en de paar x op ok was ook tof. Qua drukte valt het me mee. Wel veel stof maar had verwacht echt lange dagen op school te zitten maar dat valt alles mee!

Nog 2 weken en dan zit het schoolgedeelte van de bvp er al weer op en gaan we 4 weken op stage. 1 week functieafdeling en 3 weken verpleeghulp stage (waar ik best wel tegen op zie -O- ) dan nog toetsen en dan is het alweer klaar. Bizar hoe snel het gaat

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:59

Bij mij viel de verpleegstage toen alles mee. Ik had daar ook echt geen zin in. Ik ben niet zon mensenmens :o Heb echt super leuke tijd gehad die voorbij was voordat ik er erg in had! Super leuke afdeling, en veel geleerd.

Welke opleiding en ziekenhuizen zitten jullie?
Werken jullie ook met PAP en POP?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 04:52

Leuk dat jullie het naar je zin hebben. Voor de tweedejaars in Amsterdam, tot volgende week!! Kom ik weer heerlijk twee dagen vertellen over pies en piemels! *\o/*

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:51

Ik hoop dat dat ook mijn ervaring wordt CarpeDiem!

Studie en werk allebei in Amsterdam. Tijdens de bvp geen poppen en pappen gezien en we hebben voor de resterende periode wel een portfolio bij te houden maar of het echt via het pop/pap systeem gaat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen :=

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:54

Gaat ontzettend snel inderdaad Fabienne! Wij moeten ook volgende week nog naar school, en dan ook stage. Onze stage is iets anders ingedeeld: 1 week op de verpleeg en dan 2 week ok en 1 week bij een andere functiegroep.

Ik ga in utrecht naar school, en daar inderdaad wel pop geen pa.lp. Al lijkt mijn pop nu wel haast een stageplan met die verplichte leerdoelen :')

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:57

Zojuist mijn cv opgestuurd naar 3 ziekenhuizen omgeving Rotterdam! Spannend! *\o/*
Wil nog niet te enthousiast worden, maar het lijkt me zo ontzettend leuke opleiding. Graag hoor ik meer van jullie ervaringen

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 05:00

Wil je echt kans maken, dan zou ik je afstand vergroten en op meer plekken solliciteren. Je hebt uiteindelijk maar 1 plek nodig, maar het komt voor dat men 100 sollicitanten op 1 plek krijgt. Ik zou mijn kansen wat meer spreiden.

In mijn lesgeefgroep zat een meisje uit giethoorn, die reisde dagelijks naar Amsterdam. Respect!

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:38

Nu krijg ik dus een email van een ziekenhuis dat ik een capaciteitentest moet doen, ik word al nerveus bij het idee. Nog meer mensen die dit moesten doen?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:47

gabiiy schreef:
Nu krijg ik dus een email van een ziekenhuis dat ik een capaciteitentest moet doen, ik word al nerveus bij het idee. Nog meer mensen die dit moesten doen?

Ja bij mijn ziekenhuis zit een assessment ook in de sollicitatieprocedure

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:08

Zo, ik heb de capaciteitentest overleefd en de ronde daarna ook. Nu ben ik door naar het sollicitatie gesprek volgende week *\o/*

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:56

Succes!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:16

Leuk, heel veel succes!!