Niseyra schreef:Narya schreef:Volgend jaar hoeven ze maar 60% te leren van wat wij nu moeten. Grrrrr!
Jezus dat stelt echt niks voor
Nou idd, dan was ik nu al klaar geweest met leren
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niseyra schreef:Narya schreef:Volgend jaar hoeven ze maar 60% te leren van wat wij nu moeten. Grrrrr!
Jezus dat stelt echt niks voor

.
horse_adorer schreef:hoeveel herexamens mag je doen? Ik werd op school gemeld dat je maar een vak mag herkansen, maar in een krant las mijn moeder dat je twee vakken mag herkansen? Wie weet wat juist is??

SplashIsLief schreef:horse_adorer schreef:hoeveel herexamens mag je doen? Ik werd op school gemeld dat je maar een vak mag herkansen, maar in een krant las mijn moeder dat je twee vakken mag herkansen? Wie weet wat juist is??
Dat vraag ik me ook af

Oliefjuh schreef:Herkansing
Je mag het centraal examen van één vak opnieuw doen tijdens het tweede of derde tijdvak. Het maakt niet uit wat voor cijfer je voor dat vak had, al wil je een 9 verbeteren met een 10. Het hoogste cijfer telt, dus als je je herkansing slechter maakt dan het eerste examen dan blijft het cijfer van het eerste examen staan. Als je een deelexamen doet mag je ieder jaar één centraal examen herkansen.
Oliefjuh schreef:Ik vind het trouwens wel heel lekker dat we bij elk vak een woordenboek mogen gebruiken!
Shannie schreef:heah waarom moeten ze dan maar zo weinig leren?? En hoe weet je dat??

!
SplashIsLief schreef:horse_adorer schreef:hoeveel herexamens mag je doen? Ik werd op school gemeld dat je maar een vak mag herkansen, maar in een krant las mijn moeder dat je twee vakken mag herkansen? Wie weet wat juist is??
Dat vraag ik me ook af
aux schreef:Hier kan me vast wel iemand bij helpen;
1) Hoe moet je een kans uitrekenen waarbij de volgorde van belang is. Bijvoorbeeld de kans op winnen van een tennisspeler is 0.60 en die van zijn tegenpartij 0.40 (ik verzin even iets ter plekke). Hoe reken je dan uit dat hij van de 5 sets de eerste, derde en vijfde wint?
2) En hoe doe je dat als hij er gewoon drie van de 5 wint, waarbij de volgorde niet van belang is?
Moet je dan bij 1) de nCr gebruiken?
Hahaha jullie zullen vast zien dat kansberekening niet mijn sterkste kant is!

Ooh ik ben echt een vergiet, misschien toch maar aan wis gaan beginnen
aux schreef:Hier kan me vast wel iemand bij helpen;
1) Hoe moet je een kans uitrekenen waarbij de volgorde van belang is. Bijvoorbeeld de kans op winnen van een tennisspeler is 0.60 en die van zijn tegenpartij 0.40 (ik verzin even iets ter plekke). Hoe reken je dan uit dat hij van de 5 sets de eerste, derde en vijfde wint?
2) En hoe doe je dat als hij er gewoon drie van de 5 wint, waarbij de volgorde niet van belang is?
weet niet of het goed is, ja 2) wel volgens mij!SplashIsLief schreef:Hoe vul je dat ! ook alweer in?Ooh ik ben echt een vergiet, misschien toch maar aan wis gaan beginnen
SplashIsLief schreef:Hoe vul je dat ! ook alweer in?Ooh ik ben echt een vergiet, misschien toch maar aan wis gaan beginnen
) aux schreef:Hier kan me vast wel iemand bij helpen;