musiqolog schreef:karuna schreef:Dus laat los, perfectie bestaat niet zelfs niet in je eigen taal.
En dat woord heb je mij ook niet zien gebruiken. Ik heb nooit gezegd dat ik "perfect" Zweeds wil leren. Wel dat ik er echt gesprekken in wil kunnen voeren, en niet alleen de bordjes lezen en een broodje bestellen.
Echte gesprekken in volzinnen komen vanzelf wel (of niet maar dan is het nog geen ramp) maar tenzij je een enorme talenknobbel hebt is dat niet realistisch na een paar maanden duo lingo buiten het land zelf. Daar zal gewoon een beste tijd overheen gaan voor je zover bent.
En mocht je iemand treffen die je uitlacht om je gestuntel. Ik ben zo iemand ooit een keer tegengekomen (bleek achteraf in alles een enorme zeurende zuur te zijn), en mijn tegenwoord was toen, mijn pogingen tot uw taal is altijd nog beter dan uw kennis van het nederlands

Zolala dat heb ik dus nu met spaans. Ik voel me echt trots als ik opeens stukken zin begrijp als ik het hoor op tv, of stukken tekst waar ik iets van kan maken. Bij lange na nog niet alles maar het begin is er