VWO 6 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoorW

Re: VWO 6 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:31

Ik vond het een dráma examen ;(
Ik ben goed in wiskunde, sta nu een 9,2 gemiddeld en proefexamens gingen me heel goed af (ook altijd >9 en ruim op tijd klaar), maar nu raakte ik in een "het lukt niet, ik kan het niet"-modus omdat ik bij een aantal vragen haperde en daar kom ik dan niet meer uit. Dus ja... Het ging voor mijn gevoel slecht (wordt sws een voldoende, maar ik had zo gehoopt op een lekkere 9, ik wil cum laude slagen :o )

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:43

NoorW schreef:
Ik ben goed in wiskunde, sta nu een 9,2 gemiddeld en proefexamens gingen me heel goed af (ook altijd >9 en ruim op tijd klaar), maar nu raakte ik in een "het lukt niet, ik kan het niet"-modus omdat ik bij een aantal vragen haperde en daar kom ik dan niet meer uit. Dus ja... Het ging voor mijn gevoel slecht (wordt sws een voldoende, maar ik had zo gehoopt op een lekkere 9, ik wil cum laude slagen :o )

tja, wie wil geen 9 :')
maar helaas.. Klacht indienen! }>

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:46

Hoe ging wiskunde A bij jullie? Tussen de 6,5 & 8,5 als ik goed heb gekeken dus helemaal blij! :D

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:49

Axivoca123 schreef:
NoorW schreef:

tja, wie wil geen 9 :')
maar helaas.. Klacht indienen! }>

Haha dat is waar. Maar voor mij lag het ook daadwerkelijk binnen de mogelijkheden, dus dan is het toch een beetje zuur... En ik heb er al een klacht uitgegooid :P

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:54

NoorW schreef:

Ik had echt precies hetzelfde. Ik zat echt half te flippen tijdens mijn examen. Ik durf ook niet zo goed na te kijken (ik heb ook geen antwoorden mee want ik had daar geen tijd voor) maar ik weet ook niet of het wel voldoende kan worden.

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:07

Wiskunde A ging eigenlijk wel prima. Had het veel lastiger verwacht. Ik heb rond de 55 punten :)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:27

Ik vond wiskunde A echt heel moeilijk en dacht dat ik alles fout had... Maar ik denk dat als ik goed heb nagekeken ik toch tussen de 5 en de 7 zit, dus hopelijk een n term van minimaal 0,5!

Ik had inderdaad ook heel erg tijdens het examen van, ik kan dit niet en niks lukt..

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:37

Voor degenen met natuurkunde. Mijn docent zei tegen ons dat we juist "lading en veld" dus inductie spanning enzo voor dit examenjaar niet hoefden te weten omdat we de quantum wereld erbij krijgen. Hoewel er in de syllabus juist wel staat dat we dat moeten kennen. (Domein D).

Mijn vraag is of mijn leraar nu een hoop koeienkak aan het vertellen is, of dat we het daadwerkelijk gewoon niet hoeven te leren?
Alvast bedankt!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:41

Klopt wat je leraar zegt! In de syllabus staat het er als het goed is onder, ik ben het in ieder geval ergens tegengekomen!

Wiskunde B ging muaah... had iedere keer met oefenen >8 maar nu rond een 6'je dus had hoger gehoopt maarja... Dacht dat ik hier mooi compensatie mee kon halen maar helaas...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:42

Sjisi schreef:
Ik vond wiskunde A echt heel moeilijk en dacht dat ik alles fout had... Maar ik denk dat als ik goed heb nagekeken ik toch tussen de 5 en de 7 zit, dus hopelijk een n term van minimaal 0,5!

Ik had inderdaad ook heel erg tijdens het examen van, ik kan dit niet en niks lukt..

Ja dit. Heb alleen nog wel rond een 5 denk ik helaas. Normaal ben ik echt goed in wiskunde dus baal hier heel erg van.
Leren en examens maken lukt gewoon echt niet. Heb nu 3 examens gehad die écht poedersuiker gingen en nu lukt het oefenen met economie ook echt totaal niet meer. M'n hoofd lijkt wel helemaal leeg en niks lukt gewoon -O-

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:47

kimberley23 schreef:
Klopt wat je leraar zegt! In de syllabus staat het er als het goed is onder, ik ben het in ieder geval ergens tegengekomen!

Wiskunde B ging muaah... had iedere keer met oefenen >8 maar nu rond een 6'je dus had hoger gehoopt maarja... Dacht dat ik hier mooi compensatie mee kon halen maar helaas...

Okay gelukkig!! anders ging mijn hele planning naar de haaien.. :') Bedankt!

en ahh balen.. Hopelijk zal de n-term lekker hoog worden. Ik had laatst nog een 9 in de proefwerkweek.. Ik hoopte dus ook rond de 7/8 te scoren vandaag.. het is ook voor mij een 6sje geworden helaas..

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:51

lorentzkracht en de linkerhandregel enzo (magnetisme en lading is dat onderdeel geloof ik. Zoiets in elk geval) hoeven we niet te kennen nee. Het is wel onderdeel van het nieuwe examenprogramma, maar dit onderdeel geldt pas vanaf 2017 (oftewel, we moeten slagen want volgend jaar telt het wel mee ;) )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:39

Haat aan wiskunde A :'(
Als ik streng ben heb ik ergens tussen de 4,2 en 6,2. Maar het kan natuurlijk hoger uitvallen qua punten. Heb een 4,7 nodig om met een 5,5 gemiddeld te slagen voor wiskunde.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:40

Marrie_L schreef:
lorentzkracht en de linkerhandregel enzo (magnetisme en lading is dat onderdeel geloof ik. Zoiets in elk geval) hoeven we niet te kennen nee. Het is wel onderdeel van het nieuwe examenprogramma, maar dit onderdeel geldt pas vanaf 2017 (oftewel, we moeten slagen want volgend jaar telt het wel mee ;) )

oke dankje! :D en ahaha jaa precies :')

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:04

Sjisi schreef:

Precies dit had ik ook ja, en uiteindelijk had ik 49 pt dus wss nog wel rond de 6 met een nterm van 0,8. Maar ik vond m vrij pittig

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:01

Weet iemand met economie wat dit betekent? In de syllabus staat dat je het moet kennen maar ik snap de zin niet eens :')

Het effect dat (verplichte)solidariteit kan hebben op risicomanagement van verzekerden.

Het hoort bij domein G, onderdeel 4, dus G4: Risico verzekeren. Volgens internet staat het 'ergens in levensloop' maar ook in andere lesbrieven maar om nou die helemaal door te gaan zoeken..

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 22:07

Heeft dat niet te maken met dekkingsgraad van de verzekering, of denk ik nu in de verkeerde richting? Snap het woord risicomanagement niet echt in die context :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:10

:o? dekkingsgraad

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:44

Wiskunde A vond ik heel goed te doen, en ik had het tenminste een keer af dus dat was helemaal fijn :) nog niet nagekeken alleen dus ik hoop wel dat de punten kloppen met het gevoel..

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:10

Ik dacht dat wiskunde A wel oké ging, maar ik heb bij een heleboel vragen veel te snel gelezen en daardoor punten misgelopen omdat ik andere dingen ging berekenen of de helft van een opgave niet gemaakt heb. Ik zit nu rond de 4. Heel erg balen, want ik moet een 4,2 om nog een 5 te staan voor wiskunde... :( Geschiedenis ging gisteren ook al niet lekker, het correctievoorschrift voldoet nauwelijks aan mijn antwoorden. :n De stress die ik nu nog heb is dus de 4 voor wiskunde en mijn gemiddelde van een 5,5. Ik moet inmiddels geloof ik 8,5 voor Frans en Duits en 8 voor aardrijkskunde om dat nog te halen. Het kan, als de leestoetsen goed te doen zijn en als ik aardrijkskunde heel goed ga leren, maar vertrouwen heb ik er niet echt in.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:55

CastaMickey schreef:
Weet iemand met economie wat dit betekent? In de syllabus staat dat je het moet kennen maar ik snap de zin niet eens :')

Het effect dat (verplichte)solidariteit kan hebben op risicomanagement van verzekerden.

Het hoort bij domein G, onderdeel 4, dus G4: Risico verzekeren. Volgens internet staat het 'ergens in levensloop' maar ook in andere lesbrieven maar om nou die helemaal door te gaan zoeken..

Geen idee. Misschien dat mensen zich risicovoller gaan gedragen als zij verplicht verzekerd zijn, omdat ze weten dat de maatschappij hen niet kan uitsluiten?
Hopen dat ze het niet vragen! :')

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:47

Hoe ging economie? Het viel mij alles mee :j

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:03

Amira_ schreef:
Hoe ging economie? Het viel mij alles mee :j

Geen idee. Ik denk niet dat het heel slecht ging, maar het is niet dat ik een dikke 8 ofzo ga hebben. Mijn doel is 5,3, dus hopen dat ik die haal. Dan sta ik nog een 7

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:26

Ik weet niet zo goed hoe ik over economie denken .. sommige vragen wist ik meteen en bij andere zat ik enorm te twijfelen en na te denken.
Er is trouwens een erratum op Nederlands!!! Voor mij zijn dat wat punten extra dus blij mee :)
Laatst bijgewerkt door Tumvum op 19-05-16 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:37

Het ging op zich wel, maar waar ik van baal is dat door onze schoolexamens ik helemaal gewend ben om eerst de vraag te herhalen, dan antwoord te geven, elk woord in je antwoord uit te leggen, dan de boel nog een keer te herhalen en dan nog een keer je antwoord te verklaren. Dat heb ik dus gedaan en nu ik het correctievoorschrift zie denk ik echt 8)7 Ze zijn zo kort door de bocht, dat had ik zo veel makkelijker kunnen opschrijven. Mijn antwoorden zijn serieus bij elkaar langer dan het correctievoorschrift (waar dus alle regels voor beoordelen ook bij staan :+ ). Hopen dat ik mijn 7,6 heb gehaald.. Zal er om hangen, heb superstreng geteld en 33 vd 46 punten. Volgens laks heb ik dan tussen een 6,1 en een 8,1 maar zij gaan uit van 48 punten terwijl je er maar 46 kon halen dus ik gok dan tussen een 6,5 en een 8,5 ofzo.. In ieder geval compensatiepunten gehaald zodat ik een 5,5 gemiddeld haal voor de CSE :)

Hoe was eco VWO bij jullie? En Latijn? Ik heb Grieks maar de mensen met Latijn vonden het bij mij op school wel makkelijk, maar heel lang.

Voor Nederlands VWO trouwens 2 wijzigingen op het correctievoorschrift!! :D