Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:12

Ik kom ook maar eens binnen vallen! :) Druk bezig met solliciteren! Vanaf Mei ben ik klaar met school en ik krijg bij mijn huidige baan niet meer uren, dus ik zoek wat anders.

Afgelopen maand 3 gesprekken gehad. Bij 2 bedrijven aangenomen en bij 1 afgewezen. Bij 1 van de twee aangenomen zag ik mijzelf echt niet staan, dus die heb ik zelf afgewezen! De andere aangenomen vind ik echt super leuk, maar is maar op oproepbasis, dus kan ik niet van leven.

Iemand ideeën? Ik werk nu in een fotozaak, maar iets heel anders mag ook!
Ik heb al gesolliciteerd bij alle fotozaken in de buurt, dixons, verschillende kledingwinkels, sieradenwinkels.. Mijn enige 'maar' is dat ik niet op vrijdag kan werken, aangezien ik een eigen zaak heb en deze dag sowieso dus vrij wil houden voor mijn eigen ding.

Zaterdag heb ik een sollicitatie gesprek bij de Pearle! :D Lijkt me echt super tof! Hopen dat daar iets uit komt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 14:14

Jans, super tof! Duimen!

Ik duik verder in de vacatures. Ook weer aan afwijzing gehad. Had bij Manfield als storemanager gesolliciteerd, je moet wat.......ze vroegen MBO niveau en duidelijk een soort van 2e stap functie. Dus afgewezen, jammer..........

Nu zoeken en brieven schrijven.

Wie zoekt er nog een oud lijk voor in de kast? Ik bied mezelf aan {:}

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 14:19

Ff lachen jongens, dit komt uit 1 vacature:

geef je hirarchisch leiding aan vier medewerkers

Het signaleren van kansen en initiren van verbeterprojecten;

Ik zou er bijna een mailtje over sturen :')

edit:

Het wordt nog erger. Volledig vacaturetekst, eisen, profiel etc. Dan staat er onderaan:

Voor het professionaliseren en optimaliseren van onze organisatie, zijn we per direct op zoek naar een:

En dan nog ergens een los woord 'bedrijfscultuur'.

_O- _O-

Ze kunnen daar wel goed zo'n zeikerd als mij gebruiken *\%/*

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:40

Dat is wel heel triest, Dimple :')

Ik ben vanochtend gebeld door een oud collega van een bedrijf waar ik 3,5 jaar geleden heb stage gelopen, of ik nav mijn open sollicitatie van de week even langs wou komen voor een gesprek *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:15

hirarchisch leiding geven dat is volgens mij best lastig hoor ;-) maar dat moet jou wel lukken Dimple ;-)

Odetje dat klinkt goed!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:30

Odetje, klinkt goed! Via via werkt toch op het moment het beste!

Fargo, ik las eerst hysterisch leiding geven. En toen dacht ik *\%/* DAT KAN IK!! _O-

Weer 3 brieven de deur uit gedaan. Goed bezig, nu maar hopen dat er iets uit voortkomt....... B-)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:39

Dimple schreef:
Fargo, ik las eerst hysterisch leiding geven. En toen dacht ik *\%/* DAT KAN IK!! _O-

:')

Ienteressant wel. Welke opliding zou je daarvoor moeten volgen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:43

Dat is een WO studie hoor!!! :j

:')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:46

Hysterisch leidinggeven daar ben ik ook heel goed in inderdaad, heb het me helemaal zelf eigen gemaakt en ben er trots op!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:51

het is weer lastig om goede vacatures te vinden, een internationaal secretaresse voor 2200 eur bruto fulltime dat is toch gewoon echt te laag.. of ben ik nou gek?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:00

Er zijn mensen die het er voor doen Fargo........dus daar zetten ze op in.
Maar ik heb eind vorig jaar er een baan om afgewezen. Dat zit 1000 euro bruto onder mijn laatst verdiende. Ik wil best inleveren, maar niet zoveel. (zeg ik nu........maar straks zal ik ook wel moeten.....)

Dat hysterisch leiding geven ga ik gewoon op mijn CV zetten. Eens kijken of het opvalt... }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:02

hahaha ja dan weet je meteen of ze je CV wel goed lezen..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:05

Haha hysterisch leiding geven :))

Qua salarissen weet ik niet wat 'normaal' is in andere vakgebieden.
Weet dat 2200 voor mijn vorige functie veel zou zijn :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:12

Laten we wel wezen........het ís veel geld!!
Het is een persoonlijke afweging wel of niet te kiezen voor dat soort salarissen. Heeft ook te maken met persoonlijke situatie. Wel of geen kinderen, wel of niet thuiswonend en noem maar op.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:14

Ik zou ook staan springen om 2200 te mogen verdienen in de administratie, ik heb die tijd niet meegemaakt dat dat als weinig aanzien werd :D .
Maar inderdaad, als je 25 bent en net het huis uit of je bent 45 met drie studerende kinderen..dat maakt dat je daar anders naar kijkt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:25

Precies!
Ik ben bijna 42 jaar en het is toch echt al wel 14 jaar geleden dat ik met dat salaris heel blij was!
Maar nu is dat gewoon niet meer haalbaar.
Maar hé,........geen baan is ook niet haalbaar :P

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:30

Klopt, hangt ook af van je situatie :j

En ik heb gewoon het verkeerde vakgebied gekozen haha.
Volgens mij zou ik nog meer verdienen als ik in een callcenter zou gaan werken :7

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:12

Kwanyin schreef:
Ik zou ook staan springen om 2200 te mogen verdienen in de administratie, ik heb die tijd niet meegemaakt dat dat als weinig aanzien werd :D .
Maar inderdaad, als je 25 bent en net het huis uit of je bent 45 met drie studerende kinderen..dat maakt dat je daar anders naar kijkt.

Of je bent 47 en verdient al jaren hetzelfde salaris - MAAR dat toch nog ruim boven de 2200 ligt ..
En dus ook boel ervaring etc etc inbrengt waar ook voor betaald mag worden en waar ze profijt van gaan hebben ;-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:14

:( vandaag afwijzing binnen van een baan waar ik echt van uitging dat ik op zn minst uitgenodigd zou worden... Junior Fotograaf in Den Haag, fulltime. Ik heb de opleiding en ervaring etc... Ik heb een mail terug gestuurd met of ze mij zouden kunnen vertellen wat de aanleiding is van dat ik niet uitgenodigd ben zodat ik dit eventueel kan meenemen bij toekomstige sollicitaties. Ben benieuwd of ik iets terug krijg...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:23

He wat vervelend Lifaya, zelfs dat soort mailtjes mag soms al niet meer baten, heb je vaak nog meer kans om even te bellen en naar de relevante HR persoon te vragen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:33

Wat jammer Lifaya, hopelijk krijg je nog feedback van ze!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 17:37

Ik ga mee met Fargo. Wil je gericht Feedback........dan moet je bellen want per mail kan je 9 van de 10x vergeten dat ze reageren. Is mijn ervaring tenminste. ;)

En Lifaya, is het misschien zo dat jouw stijl hun niet aanstond? Ik zou er niet klakkeloos van uit gaan dat je wel uitgenodigd wordt omdat jij vindt dat jij de ideale kandidaat bent. Want dat vindt iedereen.
Niet rot bedoeld, maar ik zie per dag 10 vacatures welke ik doe met 10 vingers in mijn neus en waarvoor ik toch niet uitgenodigd wordt omdat ik niet voldoe of wat dan ook.........

Het is een lastige markt.........

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:48

Ik voldoe aan alle eisen die gesteld werden en ik heb geen portfolio hoeven toevoegen. Ik heb aangegeven dat ik ervaring heb met studiofotografie (want daar gaat het om) door mijn opleiding en dat ik zelf een amateurstudio heb thuis. Dan spreken we niet over stijl want die foto's heb ik vrijwel niet op mijn website staan :+ met studiofoto's is niet vaak een stijl te creëren. Je kan enkel met het licht en de setting spelen maar als ik naar hun website keek dan was het gewoon vooral leuke gezinsfoto's maken met standaard belichtingen

en of er nou veel aanmeldingen zijn of niet, ik wil alsnog graag weten wat de reden is dat ze mij niet uitnodigen. Ik heb niet snel dat ik denk dat het een perfecte job is maar bij deze had ik een goed gevoel...

Ik heb inmiddels een bijstands uitkering aangevraagd want mijn salaris deze maand is om te janken...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 17:56

Maar als er 50 sollicitanten zijn voor deze functie.............dan moeten ze ergens op gaan selecteren hoe goed jouw gevoel er ook bij is.

En ik ben benieuwd of ze reageren, die moeite hebben ze bij mij nooit genomen :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:16

Bij het bedrijf waar ik werk staan 2 vacatures open:

- Sales functie(39 uur)
- klachtenafhandeling(24 uur)

Is bij een touroperator in Hoofddorp!(toeristenbranche)

Stuur PB voor meer info :)
Werk hier al jaren met veel plezier!