[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:05

Yvank_ schreef:
Heb je al eens een faalangstexamen geprobeerd? Ik heb 2x een normaal examen gedaan en ondanks dat ik prima kon rijden klapte ik volledig dicht niemand snapte dat instructeur niet maar ik zelf ook niet hier had ik nooit last van :n

3e keer een faalangst gedaan en toen direct geslaagd heb maar een heel kort rondje hoeven rijden examinotor zei vrijwel direct dat die al zag dat ik uitstekend kon rijden...

Dat mag niet van me ouders, terwijl zei juist weten ook met theorie dat ik gewoon pakje sigarette weg had gerookt, terwijl normaal amper rook en middel weet nie meer wat om relex te blijven, zit er zelf doorheen, dat denk ik hou de fietst wel haha

Badeendje

Morgen ga ik op voor de eerste keer theorie. Gisteren en vandaag spoedcursus gehad en was de examens helemaal zat net. Alles gaat nu eigenlijk wel prima, hooguit wat feitjes die ik dan misschien niet weet (hoeveel mg alcohol mag je in de bloed hebben etc) maar verder gaat het goed :D. Spannend!
Aw moonforever, je kunt het wel :(. Faalangstexamen al geprobeerd?

Zertab

moonforever schreef:
Yvank_ schreef:
Heb je al eens een faalangstexamen geprobeerd? Ik heb 2x een normaal examen gedaan en ondanks dat ik prima kon rijden klapte ik volledig dicht niemand snapte dat instructeur niet maar ik zelf ook niet hier had ik nooit last van :n

3e keer een faalangst gedaan en toen direct geslaagd heb maar een heel kort rondje hoeven rijden examinotor zei vrijwel direct dat die al zag dat ik uitstekend kon rijden...

Dat mag niet van me ouders, terwijl zei juist weten ook met theorie dat ik gewoon pakje sigarette weg had gerookt, terwijl normaal amper rook en middel weet nie meer wat om relex te blijven, zit er zelf doorheen, dat denk ik hou de fietst wel haha

Wat raar dat het niet van je ouders mag...hebben ze daar een reden voor?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:06

Zertab schreef:
@Lollieloes: en toch is het slim om zo vroeg mogelijk te beginnen. Als ik vergeten ben hoe hard ik mag op die weg, dan weet ik nu hoe ik het kan zien. Aan de weg zelf. Dat wist ik eerst niet. Hoef het ook niet meer aan de instructeur te vragen. Enzo vind ik dat met veel dingen. Zoals wie er voorgang heeft op een gelijkwaardig kruispunt. Al vind ik dat nog best lastig :o

Dat is ook zo, je kan het ook best van tevoren halen, maar het is zo veel makkelijker als je al wat lesjes hebt gehad! Het scheelt gewoon weer wat vragen haha.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:06

badeendje schreef:
Morgen ga ik op voor de eerste keer theorie. Gisteren en vandaag spoedcursus gehad en was de examens helemaal zat net. Alles gaat nu eigenlijk wel prima, hooguit wat feitjes die ik dan misschien niet weet (hoeveel mg alcohol mag je in de bloed hebben etc) maar verder gaat het goed :D. Spannend!

Succes!

0,2 promille beginnende bestuurder. Dus 18 jaar en je rijbewijs gehaald, in minder dan 5 jaar geleden. Of voor je 18de rijbewijs gehaald, minder dan 7 jaar geleden.

0,5 promille als je ervaren bestuurder bent.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:07

badeendje schreef:
Zertab schreef:
@Lollieloes: en toch is het slim om zo vroeg mogelijk te beginnen. Als ik vergeten ben hoe hard ik mag op die weg, dan weet ik nu hoe ik het kan zien. Aan de weg zelf. Dat wist ik eerst niet. Hoef het ook niet meer aan de instructeur te vragen. Enzo vind ik dat met veel dingen. Zoals wie er voorgang heeft op een gelijkwaardig kruispunt. Al vind ik dat nog best lastig :o

Dat is ook zo, je kan het ook best van tevoren halen, maar het is zo veel makkelijker als je al wat lesjes hebt gehad! Het scheelt gewoon weer wat vragen haha.

Ik heb 4 lessen gehad, en heb het boek bijna een keer uitgelezen. Ga dan oefenexamens oefenen, alle belangrijke punten op een rijtje zetten. En hopen in de zomervakantie theorie aanvragen. Komt op school een drukke periode aan, dus beter wacht ik dan even met aanvragen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:08

Geslaagden gefeli!

Moonforever; niet opgeven hoor! Aanhouder wint. Volgens mij is faalangstexamen geen gek idee?

Les ging onwijs lekker vandaag! Maar 2x af laten slaan haha. Hebben achteruit recht en bochtje gedaan. Ook geoefend op spiegelen. Dat vind ik nog heel lastog. Vergeet er steeds een :') Rijden zelf ging veel relaxter, vorige week moest ik van spanning huilen na mn les :oo.

Anoniem

Je kan beter een faalangst examen nemen en wel slagen zodat je alles rustiger aan mag doen dan nog een normaal examen en helaas niet slagen. De garantie is er niet altijd dat je slaagt bij een faalangst examen maar dat is in jou geval toch wel iets slimmer denk ik.

Ik had helemaal geluk, een gewoon examen maar wel een examinator die faalangst examens deed. Ze was gewoon met de liedjes in de auto mee aan het zingen en we waren onderweg lekker aan het kletsen. Maja helaas kan je niet altijd geluk hebben -O-

Gini

Betalen je ouders jouw examens en rijlessen ook?
Als dat niet zo is, sorry, maar dan doe ik het toch echt wel op mijn manier, hoe graag ik mijn ouders ook zie.

Badeendje

Zertab schreef:
badeendje schreef:

Succes!

0,2 promille beginnende bestuurder. Dus 18 jaar en je rijbewijs gehaald, in minder dan 5 jaar geleden. Of voor je 18de rijbewijs gehaald, minder dan 7 jaar geleden.

0,5 promille als je ervaren bestuurder bent.

Haha ja, die feiten weet ik inmiddels wel! Beginnend bestuurder: 0,5-0,8: LEMA. 0,8-1: EMA. 1+: ASP. 220 miligram. Standaardglazen zijn evenveel. ARGH! Hahaha. Die spoedcursus heeft wel goed geholpen verder!

Zertab

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:10

Oh 0,5P?
Ik was naar theorieles gegaan, en kreeg meteen een oefenexamen. Daarin was het antwoord 0,2P.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:11

vinden dat makkelijk zonder ken heb niet nodig, pff... en gelijk examen weer aanvragen, pff zit nu al tegen op... volgende x gebeurd precies zelfde, nu komen zenuwen pas uit nu relex tv kijk

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:12

Nee als je beginnend bestuurder bent en je wordt aangehouden en je hebt 0,5 promille alcohol in je bloed dan kan het CBR je een educatieve maatregel geven en die namen daarvan krijg je dus bij bovenstaande promillages. Inderdaad, een beginnend bestuurder mag maar 0,2P in z'n bloed hebben!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:14

badeendje schreef:
Nee als je beginnend bestuurder bent en je wordt aangehouden en je hebt 0,5 promille alcohol in je bloed dan kan het CBR je een educatieve maatregel geven en die namen daarvan krijg je dus bij bovenstaande promillages. Inderdaad, een beginnend bestuurder mag maar 0,2P in z'n bloed hebben!

Oh zo. Dus ook goed op de vraagstelling letten!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:15

Het zou best wel gemeen zijn als ze zouden zeggen: ''je bent aangehouden met 0,3P in je bloed, wat doen ze nu?''

Uhm...:') Gewoon een boete?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:16

Gini schreef:
Als dat niet zo is, sorry, maar dan doe ik het toch echt wel op mijn manier, hoe graag ik mijn ouders ook zie.

Me ouders betalen het die vinden dat ik rijbewijs moet hebben, ik ken nooit betalen

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:16

Indd, ken ik net al die stomme afkortingen uit mijn hoofd haha. Sowieso is het nogal omslachtig om dat soort vragen te stellen, als je te veel hebt gezopen zit je gewoon in de problemen, dat begrijpt toch iedereen mag ik aannemen :P.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:17

badeendje schreef:
Indd, ken ik net al die stomme afkortingen uit mijn hoofd haha. Sowieso is het nogal omslachtig om dat soort vragen te stellen, als je te veel hebt gezopen zit je gewoon in de problemen, dat begrijpt toch iedereen mag ik aannemen :P.

Onderschat het CBR nooit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:19

moonforever schreef:
Gini schreef:

Me ouders betalen het die vinden dat ik rijbewijs moet hebben, ik ken nooit betalen

wat vind je instructeur?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:32

Die had ook gezecht, en de examinator zei ook, want ja spanning zat zo hoog vandaag, :O

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:09

Voor de mensen die zo snel mogelijk theorie willen, je kunt toch nu al kei hard leren en na een les of tien opgaan? Dan weet je zeker dat je een grote kans op slagen hebt.

Ik heb sinds mijn TTT aangevraagd is continue nachtmerries over autorijden! Echt niet normaal meer haha. Zie er ook echt tegen op, voor mijn gevoel ben ik nog niet klaar er voor. Maar ben inmiddels 35 lessen verder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:31

moonforever schreef:
Die had ook gezecht, en de examinator zei ook, want ja spanning zat zo hoog vandaag, :O

Laat je ouders dan met je instructeur praten, misschien dat dat meer effect heeft.
60u is niet heel erg overdreven veel hoor maar wel bovengemiddeld maar das niet zo raar na een aantal examens.
Als ze echt niet aan een faalangst willen dan heb je nog 1 andere optie en dat is nog 1x regulier en als je dan zakt naar de BNOR, dat is eigenlijk nog veel beter dan een faalangst examen. Nemen ze veel meer tijd voor een praatje vooraf, kijken uitgebreid met je waar het mis is gegaan en proberen je echt te ondersteunen onderweg.
Heel oliebol dat je dan nog een keer op moet maar dat is dan even tandjes op elkaar.
:(:)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:19

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:29

Ja me ouders maken hun eigen plannentje wel,..
ik durf niet eens meer op, gewoon bang dat het weer mis gaat, heb nog zoveel zin in #Not...
zo iets willen ze doen als 5x gezakt ben, maar als door de Zenuwen mis gaat steeds heb niet zoveel zin in,

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:29

Ik heb geen ervaring met die site Nathalie
Moonforever, zou het niet een optie zijn om wel een faalangstexamen te doen en dan eventueel het deel dat het meer kost dan een normaal examen zelf te betalen? Want ik denk dat een faalangstexamen wel heel veel verschil kan maken