Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:00

Dan heb ik hele andere docenten :P Alleen die Godding heb ik ook voor onderzoek ;)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:22

Ik heb komende week vakantie, dan een week les, een week vrij en daarna tentamens. Ik heb 3 tentamens. Dit is heel wat anders als mijn vorige opleiding. Toen had ik na een lesweek direct tentamens, dus zonder vrij te hebben. Ook had ik gelijk minstens 6 tentamens. Ik vind het nu dus wel prima :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:24

Leuk is meneer godding hè hahaha!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:38

Sarcastisch mag ik hopen? :o

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:11

Ik heb even een vraagje over die APA bronvermelding. Wij moesten een case maken mbv een site, en daar stond een 'tijdschrift' op. Ik heb hier dus de info uitgehaald, maar hoe moet je nu die bron vermelden? Want als ik op de site van school kijk staat er wel tijdschrift, maar dan echt om een artikel uit het tijdschrift met de schijver erbij, maar dit is gewoon een algemeen infoblad. Hoe moet ik dit nu opschrijven? :o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:14

zoo hier ook iemand met ernstige hoofdpijn. sta er smorgens mee op en ga ermee naar bed, wordt er gek van. ik kan me totaal niet concentreren in de colleges e.d.
stress nu al voor mn tentamenweek.. de herfstvakantie wordt absoluut geen vakantie maar keihard blokken.. herkenbaar?
School, huiswerk, paard, werk, vriend = toooooo muchhh -O- -O-
gelukkig vind ik mn opleiding wel leuk anders had ik dit echt niet getrokken.. maar de hoofdpijn moet wel veranderen want dit is echt niet fijn!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:09

Ik heb ook echt te weinig minuten in een dag hoor. Paard is al weg, want die had de eigenaar verkocht (nu heeft hij wel een nieuw jonkie waar ik mee aan het werk mag mocht ik zin/tijd hebben). Werk stopt eind deze maand, maar ik werk maar 2 dagen in de week. En nog red ik het niet qua tijd.

Ben nu ook een interview aan het uittypen. Uit vraag 1 heb ik in totaal 9 vragen gehaald door door te vragen :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:45

Ja sarcastisch haha.
Als het een tijdschrift s moet je gewoon die van tijdschrift aanhouden?
Zal wel iets van naam blad, naam schrijver, titel artikel, jaartal, enz zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:08

Volgens mij moet je dan ook de datum van raadplegen erbij zetten?

Ik twijfel zo, ik kan alleen maar blij zijn dat het vakantie is. Ik heb zo'n leuk vriendengroepje gemaakt, het is enorm gezellig onderling, de opleiding gaat tot nu toe best wel goed- maar is dat genoeg om 4 jaar lang een opleiding te doen.. :=
Stiekem had ik misschien toch mijn 2e of zelfs 3e keuze moeten kiezen, misschien.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:20

Ik kom maar even binnenvallen. Ik ben geen eerstejaars maar 2dejaars en Belg, maar ik lees zulke topics graag een beetje mee :D Het is wel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik zie dat er mensen zijn die niet weten hoe je bepaalde bronnen moet vermelden.
Kennen jullie dit boekje al? Het is vast ook te krijgen op bol.com enzo. Hier staat echt heel duidelijk in hoe je bronvermeldingen moet opschrijven, hoe je grafieken in je werk integreert, etc.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:40

Ik heb wel een bestand voor jullie over de bronvermelding. Dit is hoe onze school de bronvermelding wil. Dit staat bij mij op blackboard. Als je dat graag wil moet je me even een pb'tje sturen :)

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:22

Ik lees ook graag mee! :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:14

Ik heb het via de MLA standaard geleerd op school, is op internet wel te vinden :)

@Nanno_123: wat vervelend! Ik sta er ook vaak mee op en ga er mee naar bed inderdaad. Probeer het maar te negeren maar soms gaat het gewoon echt niet. 28 oktober heb ik een gesprek met de decaan erover, als het goed is gaat zij dan regelen dat de docenten er wat makkelijker mee omgaan als ik afwezig ben. We hebben namelijk best een strenge aanwezigheidsplicht. Moet alleen een "bewijs" hebben. Heb nu medicijnen, maar die zijn om te proberen. Ga van de week de dokter even bellen voor een briefje.
Gelukkig gaat het hier nu al een paar dagen best goed, dus probeer nu gewoon heel veel te doen... Sterkte in ieder geval!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:44

Ik ben alweer een paar uur druk bezig aan school. Eindverslag van een project moet ik in elkaar draaien, enzovoort, schetsen afronden, HTML website in elkaar zetten en bedenk me net dat ik nog een domeinnaam moet aanschaffen (eventjes 30 euro dokken, feestje :') ) Best veel werk, maar we komen er wel :Y)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:47

Zooo heerlijk die vakantie! Voelt echt fijn om even een beetje te kunnen rusten :D
Alhoewel... gister geholpen (en gereden) bij de wedstrijd van mijn manege, dus van 7 uur s ochtends tot 9 uur s avonds buiten geweest haha. 't Was er koud, maar wel heel gezellig weer! (en een eerste plaats gehaald *\o/* haha)

http://i43.tinypic.com/jp8xte.jpg

Nu even een rustig dagje, misschien dat ik straks nog iets ga doen voor school, maar gewoon wat kleine dingen.. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:31

Courses schreef:
Ik ben alweer een paar uur druk bezig aan school. Eindverslag van een project moet ik in elkaar draaien, enzovoort, schetsen afronden, HTML website in elkaar zetten en bedenk me net dat ik nog een domeinnaam moet aanschaffen (eventjes 30 euro dokken, feestje :') ) Best veel werk, maar we komen er wel :Y)

30 euro voor een domeinnaam?! Bij wie zit jij gek :+ Ik betaal 4 euro nog wat voor een jaar :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:56

Voor een heel jaar :P
Ja, we kregen Antagonist voorgeschreven ofzo. Ben ook totaal niet bekend daarmee dus zou echt niet weten wat een betere optie is? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:58

Ik betaal voor een heel jaar ook nog geen 10 euro + webhosting. Ik geloof 50 cent in de maand webhosting en een paar euro voor een domeinnaam :P

Ik zit hier http://www.versio.nl/webhosting.php voor mijn hosting en domeinnaam.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:00

Heb je daar veel ruimte enzo? :+
Ik snap er echt de ballen van, ben al blij dat ik een scrolbalk heb in m'n HTML website, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:02

Ja hoor, ruimte zat voor mij. Wat voor website moet er op dan? Je hebt 1,5 GB webruimte en 20 GB dataverkeer per maand. Voor een standaard website waar niet dagelijkse honderden mensen op zitten is dat ruim voldoende.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:06

Dit is puur school gerelateerd denk ik :) Wil ooit nog wel een andere website, echter is dat voor nu niet echt aan bod. Zit alleen wel te twijfelen of ik dit domein dan meteen onder m'n eigen naam registreer of gewoon een 'sub' naam geef als dit toch uiteindelijk weer vervalt of niet gebruikt word en ik die andere website ergens de komende 4 jaar wil aanmaken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:14

Ik zit op goedkopewebhoster :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:26

Ehm, ik heb bij Versio betaald, krijg ik een mailtje terug dat het aanmaken van de domein niet gelukt is en ik het geld terug krijg ..? Edit; Nog een keer geprobeerd, werkt weer niet.

Super fijn, domeinen aanmaken enzo. Top dit. ^)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:18

Over die bronvermelding, ik heb namelijk uit een tijdschrift de info gehaald, maar daar heb ik dus eigenlijk een 'verhaaltje' van gemaakt. Ik heb nu eronder gezet van naam, jaar, titel, geraadpleegd op etc. maar ik weet niet of dit goed is :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:20

Ik heb het boekje 'bronnen zoeken, bronnen verantwoorden'. Is bij mij verplicht en ook tentamenstof voor het vak persoonlijke communicatie schriftelijk :P Helaas weet ik zo uit m'n hoofd dan weer niet hoe het moet :+