Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:40

Jap, je moet dan geloof ik een paar duizend euro zelf betalen. En voor het HBO heb je een MBO4 diploma nodig, voor de 21+ toetsen moet je je al hebben ingeschreven meen ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:12

Ik heb gesolliciteerd op een nieuwe school! Helemaal excited, ik zou de maand maart nog afwachten hier, maar dikke doei en 5 knakworsten. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:50

Goed van jou lieveli!!
Ben erg benieuwd :D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:44

Goed zo lievele!

Net portfolio gesprek gehad! Ging best goed, was alleen 1 punt van het vorige gesprek vergeten en had ik niet aan grwerkt... aam werken em dan april weer een gesprekje. Kom er met goed gevoel vandaan! Schoolopleider denkt het zelfde lver mn coach gelukkig. Die was ineens ziek vandaag
.. dus schoolopleider komt maar wag vaker langs voor lessen bekijken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:45

Goed zo Lieveli! Heel veel succes!

Vandaag was mijn tweede lesdag. Het ging heel goed, ze letten goed op en ze hebben nog steeds respect voor mij :=. Maar tegelijkertijd hebben we ook een leuk contact. Blijheid!
Het enige puntje is dat ik echt NIET vroeg kan opstaan. Ik moet er nu elke dag om 7 uur uit en ik krijg dat gewoon niet in mijn ritme, dat heb ik nooit gekund. Aan het einde van de week ben ik dus echt helemaal dood... heeft iemand hier tips voor?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:36

Sheran schreef:
Het enige puntje is dat ik echt NIET vroeg kan opstaan. Ik moet er nu elke dag om 7 uur uit en ik krijg dat gewoon niet in mijn ritme, dat heb ik nooit gekund. Aan het einde van de week ben ik dus echt helemaal dood... heeft iemand hier tips voor?

Nee, dat is en blijft k.ut :+
Ik ben een waar drama 's ochtends. Ik heb toevallig de mazzel dat ik iedere ochtend later begin, 9 uur, 10 uur of 11 uur. Echt, ik ben daar zo blij mee (en mijn leerlingen vast ook hehe)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:04

Ik moet elke dag om half 7 op. Het enige wat een beetje helpt is af en toe op tijd naar bed gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:17

Hopelijk heeft dat binnenkort effect... ik lig nu nog (na 3 weken) standaard tot 2 uur wakker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:03

Ik probeer tussen 22.00 en 23.00 in bed te liggen... Gewoon ritme maken.

Ik heb trouwens nog een gesprek gehad, begeleidster en 2 schoolopleiders erbij. Een beetje vervelend want ik wilde gewoon met opleider 1 een gesprek. In ieder geval heb ik mijn begeleidster 2 keer moeten corrigeren op een onwaarheid en reageerde zij met ''ik ben niet van de details''. Lekker makkelijk :')

En het kwam er op neer dat ze me erg introvert vonden, een grijze muis. Maar jullie kunnen je vast nog wel herinneren dat ik te veel opviel vorige keer? Ik kan er inmiddels om lachen, ik hoop dat ik word aangenomen op die andere school. We waren er in het gesprek allemaal over eens dat het vorig jaar leuker was, maar wat er nu precies is veranderd ten opzichte van dat jaar, was een beetje vaag.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:25

Tjonge jonge Lieveli, eerst te opvallend kapsel, en weer grijze muis? ;(
Groot gelijk dat je verder kijkt. Hopelijk wordt het wat! ("dikke doei en vijf knakworsten".... _O- )

Moet idd tweede studie helemaal zelf betalen a zo'n 5000 euro per jaar :(
No way, dat is niet te doen. Wijk nu uit naar Duitsland, daar kost het zo'n 800 per jaar hoorde ik. Toen ik belde werd ik met open armen ontvangen, da's toch stuk leuker :D
De 21+ toets heeft meer momenten per jaar hebben we uitgevonden, gelukkig, kan vriend alsnog instromen hopelijk. Wel spannend zo'n toets, hopelijk houdt hij zenuwen in bedwang.

Sheran, is een daglichtwekker met relaxte geluidjes (ja, die bestaan :+ ) niets voor jou?
Met jouw vak heb je wel iets voorsprong denk ik: op gym zitten toch wat bravere kids?!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:44

Kom je anders lekker bij ons Lieveli :D?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:24

Leerling S tegen leerling M vandaag:"Zo, je bent echt veranderd zeg. Je kan echt lelijk doen. Aan het begin van het jaar was je nog een pussy en nou ben je ineens een echte kat geworden."

:+ :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:45

_O- Mafkezen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:59

Wat een rare situatie lieveli, hopelijk wordt je aangenomen op je andere school.

Van pussy tot kat is een heuse ontwikkeling haha!

Ik ben een ochtendmens dus geen tips voor vroeg op staan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:19

_O-

Nou mijn laatste dag van mijn eerste week zit erop. Ik had een heel fijne eerste week, alleen die laatste les... pfft. Ik had er zelf al een lange dag op zitten en al die jongetjes en meisjes leken zo erg op elkaar... ik kon ze nog niet uit elkaar houden en dat is echt funest voor de orde. Maar even een plan maken voor de volgende keer, dan moet ik echt even wat strenger gaan optreden. Sowieso de namen leren. Maar het is ook zo irritant om steeds van die mensen te hebben die het wel over Grieks hebben, maar dat heel erg hard door de klas gaan roepen. Ze moeten gewoon hun mond houden als ik zelf praat...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:04

mayniac_val schreef:
Kom je anders lekker bij ons Lieveli :D?

Heulemaal naar Den Helder := Met al die boeffies daar! Vandaag al wel antwoord op mijn mail gehad, dat ze gaan kijken of er plek is. Heel blij :D :D

Goof schreef:
Leerling S tegen leerling M vandaag:"Zo, je bent echt veranderd zeg. Je kan echt lelijk doen. Aan het begin van het jaar was je nog een pussy en nou ben je ineens een echte kat geworden."

:+ :+

:') Wat een goed compliment haha!

Sheran schreef:
_O-

Nou mijn laatste dag van mijn eerste week zit erop. Ik had een heel fijne eerste week, alleen die laatste les... pfft. Ik had er zelf al een lange dag op zitten en al die jongetjes en meisjes leken zo erg op elkaar... ik kon ze nog niet uit elkaar houden en dat is echt funest voor de orde. Maar even een plan maken voor de volgende keer, dan moet ik echt even wat strenger gaan optreden. Sowieso de namen leren. Maar het is ook zo irritant om steeds van die mensen te hebben die het wel over Grieks hebben, maar dat heel erg hard door de klas gaan roepen. Ze moeten gewoon hun mond houden als ik zelf praat...

Ik ben echt heel beroerd in namen. Probeer het altijd te verbloemen door ze op een andere manier aan te spreken. Ik kan altijd precies vertellen wat dat blonde meisje de afgelopen weken allemaal heeft gedaan in haar vrije tijd. Maar hoe ze heet? :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:50

Ik heb hele leuke boeffies lieveli <3 Waar ga je nu heen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:41

Ik duim voor je, Lieveli!

Wat doen jullie eigenlijk als het tempo in een klas erg uiteenloopt? Bij mij moeten ze bijvoorbeeld vaak vertaaloefeningen maken, maar dan zijn sommige (goede) leerlingen echt veeeeel eerder klaar dan anderen, terwijl iedereen gewoon goed doorwerkt. Ik heb geprobeerd ze wat leuks te laten doen met de tekst (bijvoorbeeld metrisch vertalen) maar als het niet getoetst wordt, gaan ze liever iets anders doen dan dat. Ik heb ook geprobeerd de klas gelijk te trekken door zoveel tekst op te geven dat degenen die heel goed zijn geen huiswerk hebben en de rest wel, maar sommigen zijn echt zo snel dat ze zelfs dan nog eerder klaar zijn.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:34

Een verdiepingsopdracht geven?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:38

mayniac_val schreef:
Ik heb hele leuke boeffies lieveli <3 Waar ga je nu heen?

Deze school zit in de Zaanstreek volgens mij... Maar het is zo moeilijk, vandaag 2 lessen gedraaid, ging helemaal fijn, fijne feedback... En dan ga ik weer twijfelen.

mayniac_val schreef:
Een verdiepingsopdracht geven?

Ik bereid altijd een oliebol aan opdrachten voor, hoewel de meesten bij wijze van spreken maar 3 opdrachten afkrijgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:43

Wat is bijvoorbeeld een verdiepingsopdracht? Voor het scanderen heb ik ze niet echt warm weten te krijgen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:12

Kun je mij eens sturen wat jij als opdracht geeft? Dan kan ik me er wat makkelijker over buigen.

Ik vond dit trouwens zo raar... Ik ging strips tekenen met leerlingen, maar ze kwamen er niet uit. Die meiden wisten gewoon niet wat spreekwolkjes en denkwolkjes zijn. Maar ik las vroeger de Tina, dat kennen ze helemaal niet...

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:37

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:17

En weer weekend! Gister avond 10 minuten gesprekken gehad. Als het altijd zo makkelijk als gister kon gaan! 3 gesprekken, waarvan 1 niet kwam opdagen en de andere twee lang geen 10 minuten duurde en de ouders helemaal niks meer hoefde te weten. Haha.

OO nog ander leuk nieuwtje! Bij mijn werk van mijn bijbaantje nog, de HEMA zijn we beste HEMA geworden :D op naar Disneyland Parijs :+ :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:38

Zo, dat is een leuk uitje miinynke :D