Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:38

Simongek, wie zegt dat jij het niet haalt?? :wow: Misschien haal je het wel en ben je straks een baan rijker..

Zo'n rollenspel vind ik ook stom :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:38

Priscilla: Direct melden bij het UWV en inschrijven op werk.nl. Kans is nu heel groot dat je een paar maanden op je uitkering moet wachten ivm de vele aanvragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:40

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:44

_Nancy schreef:
Bello, inderdaad.. Het voegt maar weinig toe, maar hbo zegt toch; 'meer niveau' dan mbo..
Heb jij in de tussentijd geen cursus of opleiding gedaan oid?? :)

ik heb nog een cursus groom/paardenverzorger gedaan, nagelstyliste, schoonmaak diploma..
maar met alles kom ik niet verder..
maar mijn ding ligt ook meer bij psychologie,, maar omdat ik niet zo'n knap koppie ben is de universiteit niet geschikt voor me
je moet zowiezo minimaal vwo moeten hebben, en dat heb ik niet.

maar heb viavia wel kunnen achterhalen dat ik toch wel kan gaan werken als therapeute maar dan zelfstandig, (particulier ) en dus niet via een ziekenhuis etc. en de mensen kunnen het niet terug vragen bij de verzekering.

dus daar neem ik genoegen mee.. misschien dat ik in de toekomst alsnog ga proberen voor de uni

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:46

simongek schreef:
zouden jullie wel de assesment die ik thuis moet invullen gaan doen en dan woensdag nog
2 uur daar gaan zitten terwijl je weet dat je het toch niet haalt. (die onderdelen dan)

ik moet er 25 km en 25 km terug voor rijden.

als je de test niet haalt mag je ook niet op gesprek.

je moet daarna ook nog een rollenspel doen waar ik persoonlijk echt een bloedhekel aan heb. :o

Ook ik heb die testen gehaald. Niet re snel opgeven. Er wordt hbo gevraagd maar die testen zijn vaak op mbo niveau. Als je voor rollenspel een etiquette wilt hebben dan roep je maar. Ik zit bij de bank van dit label.

Priscilla_90

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:48

super dankjewel voor de snelle reactie maar daar heb je ook een digi D etc voor nodig zag ik kan dat kloppen
en kan het gewoon via internet?
heb nu trouwens wel nog 4 en halve week openstaan aan vakanties. wat ik dit jaar zou krijgen
heb ik ook nog recht dat ze dit uitbetalen of kijken ze per nieuw jaar vanaf jan. aan hoelang je heb gewerkt en hoeveel dagen je krijg over die periode?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:49

Voor aanvraag WW etc heb je een DigiD nodig. Gebruik je bijvoorbeeld ook voor je belastingaangifte.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:59

DigiD heb je idd nodig, maar die heb je binnen een paar dagen binnen, dus zou het gelijk gaan regelen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:04

oke dankje waar kan ik me digiD aanvragen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:05

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:06

bello2005 schreef:
maar heb viavia wel kunnen achterhalen dat ik toch wel kan gaan werken als therapeute maar dan zelfstandig, (particulier ) en dus niet via een ziekenhuis etc. en de mensen kunnen het niet terug vragen bij de verzekering.

Iedereen mag werken als therapeut en je mag jezelf ook gerust psycholoog noemen :) het zijn helaas geen beschermde beroepen. Het staat iedereen vrij om gewoon het bordje 'psycholoog' te monteren op de deur! Daar heb je geen 1 cursus voor nodig (misschien een lesje bordje schroeven :P)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:14

nee heb inderdaad heb nog nooit belastingaangifte gedaan alleen schriftelijk en daar heb je dat allemaal niet nodig

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:39

Ah okee. Ik had voor studie (stufi aanvraag etc) al een digid nodig. Zodoende dat ik even verbaasd ben.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:43

Hihi, zojuist uitgenodigd voor een (skype)gesprek voor een dierenspeciaalzaak in Assen. Als bedrijfsleider... :) (had ik opgestuurd onder het mom: ach, kan het altijd proberen). Eens kijken wat het inhoudt en voor welke firma :).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:11

Oh, en weet iemand hoe het zit als je contract verloopt en je gaat dan vrijwilligerswerk doen? Hoe zit het dan met WW, mag dat gewoon of kan je beter wachten met aanvragen? (ik heb het geld niet nodig, maar hé, als ik er recht op heb.... ;) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:18

Sting schreef:
Oh, en weet iemand hoe het zit als je contract verloopt en je gaat dan vrijwilligerswerk doen? Hoe zit het dan met WW, mag dat gewoon of kan je beter wachten met aanvragen? (ik heb het geld niet nodig, maar hé, als ik er recht op heb.... ;) )

In principe (dus vraag wel even na voor jezelf) mag het als het je zoektocht van werk niet in de weg zit en wordt het aangemoedigd als het bijdraagt aan het vergroten van de kans op werk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:20

Ik heb 3 weken terug een sollicitatiebrief gestuurd en daar wel een bevestiging op gehad maar nog geen reactie verder. Hoe vaak hebben jullie een afwijzing gehad? Of vaker gewoon niks meer gehoord?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:21

Ik zou nog wel door kunnen gaan met solliciteren, dus wat dat betreft moet het lukken. Zal me binnenkort eens op al die regelingen gooien, geen idee hoe dat werkt allemaal! *dus mocht iemand zich geroepen voelen... ;) *

@Joolien: Ik hoor héél regelmatig niks meer... Helaas -O-

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:34

Nou, ik krijg helemaal geen uitkering, omdat ik zelf ontslag genomen heb. Mijn vriend betaald nu alles (hebben we samen overlegd en hij vond dit ook de beste oplossing), dus ik hoop heel snel iets te vinden. Ik heb zelf ontslag genomen, het is een lang verhaal, maar de werksituatie was onhoudbaar. Voel me wel klote, want voor het eerst dat ik zonder werk zit. Klein beetje eigen schuld, maar het was zo erg dat ik echt gebroken was. Kon alleen nog maar huilen de laatste dagen. Dus ik heb er een punt achter gezet.
Nu dus druk op zoek naar iets. Moet nog wel even mijn zorgtoeslag aanzetten, want daar heb ik wel recht op.
Ik mag woensdag op gesprek komen bij S.h.ell, tankstation. Lijkt me echt wel leuk om te doen.
Ik kon ook op gesprek komen voor medewerker c.ater.ing bij Al.br.on maar dat is ook in de nacht, wat dan ook weer een voordeel heeft dat je onregelmatigheidstoeslag krijgt. Maar daar moet ik nog heel even over nadenken.
Net ook weer heel veel sollicitaties gedaan in de richting van secretaresse. Hoop echt dat ik heel snel iets vind. Ook al is het maar voor een paar uren. Thuis zitten is niks voor mij. En wil wel vrijwilligerswerk doen, maar dan moet ik telkens de auto pakken om er te komen.

Ps. het voelt wel echt rot als iemand anders voor jou moet betalen, regel liever zelf alles. Dus ik hoop echt maar heel snel dat ik iets vind...maar goed, dat hopen natuurlijk heel veel mensen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:42

linda, tankstation is hardstikke leuk werk :)
wat heb je hiervoor gedaan?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:52

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:54

SuSem; ik vind het een prima outfit! :)

Linda: succes woensdag, ik hoor om mij heen dat werken op de pomp echt heel erg leuk is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:11

Persoonlijk zou ik bij een sollicitatiegesprek geen opvallende kleuren dragen m.b.t. het jasje.
Dus geen felgroene blazer.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:15

waarom niet?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:21

Bij een informeel bedrijf? Lekker doen hoor :j
Netjes genoeg dan.