Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:39

Heb van de week een telefoontje gekregen van kennis die graag een webwinkel wil gaan opzetten als aan vulling op een woonwinkel die ze al hebben. Nu heb ik dat nog nooit gedaan, maar heb wel aangeboden eens rond de tafel te gaan zitten om te inventariseren wat nodig is en wat de mogelijkheden zijn.

Iemand nog tips waar op te letten?
Heeft een van jullie ervaring met WordPress Webshop WooCommerce??

Ik hoor hier veel over mijnwebwinkel.nl, ervaring met andere aanbieders?

Ben de laatste weken beetje afwezig geweest want is hier echt te druk met werk/studie/bedrijf.... Hoop jullie weer een beetje bij te kunnen houden :P

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:51

Wij hebben een woocommerce webwinkel van wordpress. Ik moet zeggen ik ben iedere dag nog steeds heel erg blij dat ik mezelf heb leren bouwen. Het is zo'n enorm voordeel dat je zelf je websites / webshops kunt bouwen. De onafhankelijkheid is echt een plus ten opzichte van concurrenten die afhankelijk zijn van bouwers. Je hebt ten eerste een flinke kosten besparing (het is gratis, op hosting en domeinnaam na, maar dat heb je overal) en ten tweede een grote flexibiliteit (met name dat laatste vind ik het belangrijkste). Wat we bedenken dat bouw ik, alles is mogelijk, als ik niet tevreden ben, pas ik het gelijk aan. Je bent niet gelimiteerd aan producten, pagina's of wat dan ook. Door middel van plugins wordt een hoop makkelijk gemaakt overigens. Ook het maken van acties, groepen, verwijzingen, optimalisatie, snelheid verbeteren alles is zelf te bouwen. Magento is ook een veelgebruikt platform voor webwinkels (ook dat is zelf bouwen).

Dat is tevens ook het enige nadeel, je moet alles zelf bouwen, enige kennis van .ftp is dan wel een pre. Je hebt veel interesse en geduld nodig, maar dan is de sky the limit. (ik moet zeggen voordat ik begon had ik nog nooit van .ftp gehoord, laat staan dat ik had gedacht zelf een hele webwinkel te bouwen. Voordat ik startte had ik nog nooit een webwinkel gehad of gebouwd en ik ben ook niet technisch, maar dat wordt je wel snel). Er zijn overigens ook veel bedrijven die je op weg kunnen helpen met een wordpress / magento webshop, zij bouwen dan de basis alvast voor je.

Verder vond ik de opstart van de webwinkel niet zo heel moeilijk. Je kiest een platform (in mijn geval dus wordpress) en vervolgens start je met inrichten. Onderweg kom je alles wel tegen, zoals ideal vraagstuk en service vragen, hoe ben je bereikbaar, wat zijn je levertijden, hoe richt je de logistiek in. Ik bestelde bv vaak zelf een product om te kijken hoe alles in zn werk ging en welke vragen ik als consument zou hebben. Ook de aanmelding van een webshop keurmerk hielp ons, zij helpen met het juridisch stuk, algemene voorwaarden, retouren, klachten, privacy, beveiliging etc. Daarbij ook weer een stukje zekerheid richting de klant.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:24

Kaaaren schreef:
Heb van de week een telefoontje gekregen van kennis die graag een webwinkel wil gaan opzetten als aan vulling op een woonwinkel die ze al hebben. Nu heb ik dat nog nooit gedaan, maar heb wel aangeboden eens rond de tafel te gaan zitten om te inventariseren wat nodig is en wat de mogelijkheden zijn.

I
Neem freeware OS commerce zeker mee, laat zich vlot installeren en er zijn talloze freeware layouts te verkrijgen alsmede tools die je in kunt bouwen.
OS commerce kun je dus kiezen voor vrijwel kant en klaar maar ook uitbouwen geheel naar eigen smaak.
Is ook degelijk pakket trouwens, hoewel door de commercie verguist (uiteraard)

succes.

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:57

Whow super uitleg Mellis86!
Ik heb zelf al veel ervaring met Wordpress dus dat gaat wel goed komen.
Ga zo eens kijken naar freeware OS commerce, bedankt voor de tip Peetstap!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:14

Mellis86 schreef:
Die haarstiekjes vind ik wel erg leuk. Alleen ik begrijp het niet helemaal hoe je het vastmaakt. Is het echt een normaal haarstiekje met de versiering? Of is het nog zo’n netje waar in het midden het bling bling zit?

Sorry, ik had je reactie even over het hoofd gezien!
Aan de versiering zit een elastiekje vast die je om je staart kunt wikkelen. De 'clip' komt dan dus óf om je haar heen (http://cdn.webshopapp.com/i/z2ll06/298x ... astiek.jpg) of op de bovenkant van je staart waar je 'm bij elkaar houdt met het elastiekje (http://cdn.webshopapp.com/i/z2lkyl/298x ... astiek.jpg)

Verder wil ik even delen dat ik een supergave bestelling binnen heb gekregen *\o/*

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:37

OS Commerce zou ik persoonlijk overslaan... Het ziet er misschien redelijk leuk uit, maar als je iets speciaals wilt, dan is het een ellende om het (goedkoop) voor elkaar te krijgen... Ik kan redelijk wat HTML en dergelijke, maar plugin's installeren en een productlijst exportreren is niet te doen zonder 10 stappen...

Mellis: ftp is toch alleen maar het uploaden van de bestanden naar je ftp server? Bedoel je niet .php?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:41

In mijn stukje tekst bedoelde ik wel .ftp. Ik persoonlijk snapte van .ftp echt helemaal niets. Ik snapte er de ballen van met dat uploaden en downloaden, haha. Mijn 5 minuten installatie stap duurde daarom ook 3 dagen :p voor de Angst & paard site (dat was mijn eerste wordpress site). Nu kan ik blind bijna installeren. Maar goed .php kennis is ook wel handig inderdaad voor het op maat maken van de site, dat vind ik persoonlijk dan weer iets makkelijker (al blijft dat altijd nog wel een beetje trial and error).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:44

Aan de webshop eigenaars, ik ben een leuk en interessant boek aan het lezen! "verleiden op het internet" van aartjan van erkel. Leest leuk weg en bevat paktische tips die ik tot hiertoe originele vind dan in andere boeken.. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:45

Ik vond .ftp niet zo heel lastig te begrijpen, dat was ongeveer het enige wat ik snel door had toen ik vroegah mijn eigen websites in elkaar knutselde!

@Mallootje: Thanks voor de tip!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:36

Mellis86 bedoel je niet het instellen van de databases, dan? Neem aan dat je die stap in het wordpress installatie proces bedoelt in ieder geval, en daar komt van de FTP niks meer bij kijken, dan staan alle wp-files al op je host? Ik vind FTP ook juist makkelijk, omdat het heel simpel in elkaar steekt, het up- en downloaden zelf dan; je ziet gewoon een lijst met files die op je server/host staan, en kan daar nieuwe aan toevoegen of weer terug af downloaden. ;)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:41

Ik heb geen basiskennis van websites bouwen ed. maar mijn it'er heeft wordpress geinstalleerd (of klaar gezet iig voor mij :+) en verder qua 'bouwen' kan ik tot nu toe aardig zelf en bij vragen heb ik direct contact met hem :)
Vind het erg mooi werken ook voor de 'leek', ik haal er niet direct alles uit wat een ervaren iemand doet maar het ziet er erg netjes uit :)
Ik wil hiernaast dan ook een webshop inbouwen om evt. extra verkoop te genereren

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:08

Met wordpress kan ik ook goed uit de voeten, gebruik het zelf ook vaak als basis voor website's voor klanten :)
Maar wist niet wat jullie handig leek voor een webshop.

Ben nu ook weer bezig met een wordpress site voor een kleding winkel... nog niet af: http://www.dezaakvanruud.nl/

Bedankt voor jullie advies :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:12

Het is de dag van de gouden tips vandaag.

Dat boek interesseert me wel Mallootje! Dus dat is al 1

Verder vandaag sneak peak gehad van de nieuwe collectie van Eskadron. Gaat wennen worden maar zit weer gaaf spul tussen!

En dan nog toevallig aan iemand gevraagd hoe het met de stock van een bepaald item zit, en toevallig is de stock bijna uitgeput, dus kan ik nog snel een voorraadje aanleggen voor het helemaal uitverkocht is. MAZZELTJE!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:24

Hallo allemaal :))

Na een paar dagen meelezen, wil ik mijzelf toch ook graag aanmelden!
Ik ben Wendy en ik ga samen met een goede vriend een webshop beginnen in honden artikelen.
Onze visie is goede bereikbaarheid en service.
We hopen half feb online te gaan, naam laat ik nog even achterwege :Y)
Morgen gaan we naar de webwinkelvakdagen, ik ben zeer benieuwd.

Wij bouwen ook op woocommerce, ik vind het er wel redelijk "simpel" uitzien. Die vriend heeft een eigen bedrijf, maakt zelf website's.
Dus als er nog vragen zijn.. Dan kan ik ze vast wel stellen :Y)

Inmiddels is het drukwerk besteld, we hebben al kvk en btw nummer. Ook leveranciers zijn al benaderd en ons assortiment hebben we uitgezocht en gaan we binnenkort bestellen :))

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:43

11AFotograaf schreef:
OS Commerce zou ik persoonlijk overslaan... Het ziet er misschien redelijk leuk uit, maar als je iets speciaals wilt, dan is het een ellende om het (goedkoop) voor elkaar te krijgen... Ik kan redelijk wat HTML en dergelijke, maar plugin's installeren en een productlijst exportreren is niet te doen zonder 10 stappen...

Mellis: ftp is toch alleen maar het uploaden van de bestanden naar je ftp server? Bedoel je niet .php?

Niet vreemd dan, want os commerce is geschreven in PHP :9

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:16

Welkom Wendy! Dan zijn we straks concurrenten :D Veel plezier met opstarten!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:22

Gaaf Wendy (en welkom :P ). Ik weet eventueel nog een leuke groothandel voor je. Ze hebben niet zo heel erg veel aan honden-dingen, maar wel leuke. PB me maar als je interesse hebt :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:26

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:14

Peetstap schreef:
11AFotograaf schreef:

Niet vreemd dan, want os commerce is geschreven in PHP :9

haha, ja, en Wordpress ook, maar OS Commerce is lang niet zo makkelijk als WP! Bij Wordpress kun je plugin's downloaden vanaf je back-end en direct installeren, bij OS Commerce moet je in dit bestand deze regel aanpassen, in dat bestand deze regel daar en daar toevoegen, in het 3de bestand moet je ook weer deze regels aanpassen en dan moet je in de back-end van OSC nog 20 dingen aanpassen... Vind je het gek dat er dan iets mis gaat?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:37

Ik zou voor een zakelijk iets nooit voor Wordpruts kiezen. De output is niet W3C-compliant genoeg (veel 'grammaticafouten' in de output - Gaat Google niet leuk vinden, browsers kunnen daar raar mee omgaan), de database is dermate triest qua opbouw dat ik daar tijdens mn opleiding niet mee hoefde aan te komen, en het is zo lek als een mandje.

De enige webshop die ik tot nu toe gebouwd heb was met Drupal en Ubercart.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:57

@LHO Er zijn heel veel zakelijke websites die Wordpress gebruiken. Sowieso nu het meest gebruikte systeem volgens mij.

Ik heb echt een niet productieve dag vandaag. Ik ben bezig om de website sneller te krijgen en dat lukt voor geen meter. Pfff.. zit me weer helemaal rot te zoeken naar hoe alles werkt. Misschien dat ik over een tijdje maar iemand inschakel om dat te doen, want ik heb niet het idee dat dit mij gaat lukken :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:50

Waar hebben jullie je domeinnaam onder gebracht? Wij willen nog 2 laten registeren maar weten niet waar we dat het beste kunnen doen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:55

Ik ben erg tevreden over Antagonist. Heb daar 2 fora op draaien.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:57

joyce2 schreef:
Welkom Wendy! Dan zijn we straks concurrenten :D Veel plezier met opstarten!

Haha, dat zal wel meevallen :)) Jij verkoopt meer luxe producten, en wij willen gaan focussen op andere artikelen :j

HTS: Ok! Ik ga het onthouden voor als we weer nieuwe dingen gaan zoeken! Voor nu hebben we even genoeg, maar je weet het nooit.

Met domeinnaam, geen idee, wij willen er wel idd ook nog wat extra vastleggen, maar dat doet die vriend allemaal.

Vandaag op de vakdagen geweest, wel wat nuttige dingen gevonden :)) We hebben nu een dienst voor betalen, een pakket dienst en paar verpakkings groothandels benaderd.

Wat ons te binnen schoot, en waar jullie misschien al mee te maken hebben :
Wat doe je als een klant bij je gekocht hebt en je krijgt te horen van de klant dat het pakketje niet is aangekomen terwijl de track code zegt van wel??
Nogmaals versturen, wachten of gewoon laten en pech dan? Dat laatste past niet echt bij onze visie, maargoed we kunnen niet iedereen dubbel allesopsturen :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:07

wendy1987 schreef:
Wat ons te binnen schoot, en waar jullie misschien al mee te maken hebben :
Wat doe je als een klant bij je gekocht hebt en je krijgt te horen van de klant dat het pakketje niet is aangekomen terwijl de track code zegt van wel??
Nogmaals versturen, wachten of gewoon laten en pech dan? Dat laatste past niet echt bij onze visie, maargoed we kunnen niet iedereen dubbel allesopsturen :')

Wij versturen alleen met handtekening voor ontvangst. Kunnen ze nooit zeggen dat ze het niet ontvangen hebben.
Wij hebben het weleens met brievenbuspost. (Komt soms ook echt niet aan)
Gewoon je verlies nemen en het nog een keer opsturen. Anders ben je gewoon een klant kwijt en heb je er een slechte referentie bij.