't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:15

Op dit moment staat er voor de woensdag 2 uur en donderdag 4 uur; contract heb ik gekregen voor 7 uur. En dan nog 4 uur voor de zaterdag als voorbereider. Maar ze gaan maar lekker samen bakkeleien over die donderdag. Voorkeur voor lopen maar anders dan gaat dat per 15-9 omgezet worden dus dan loop ik 3 dagen. Dit kantoor zal (naar verwachting) nog minimaal 1 jaar open blijven. Ik loop in een dorp en de mensen zorgen goed voor de bezorgers; warme chocomelk als het koud zodat je even kunt opwarmen en bij deze temperaturen komen ze met wat kouds aan "want je moet wel goed blijven drinken hoor" :').

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:04

patpen schreef:
Op dit moment staat er voor de woensdag 2 uur en donderdag 4 uur; contract heb ik gekregen voor 7 uur. En dan nog 4 uur voor de zaterdag als voorbereider. Maar ze gaan maar lekker samen bakkeleien over die donderdag. Voorkeur voor lopen maar anders dan gaat dat per 15-9 omgezet worden dus dan loop ik 3 dagen. Dit kantoor zal (naar verwachting) nog minimaal 1 jaar open blijven. Ik loop in een dorp en de mensen zorgen goed voor de bezorgers; warme chocomelk als het koud zodat je even kunt opwarmen en bij deze temperaturen komen ze met wat kouds aan "want je moet wel goed blijven drinken hoor" :').

Haha jaah en in de zomer staan de vaste mensen klaar met wat water of ijs :p Mijn moeder loopt ook bij ons in het dorp en dat vindt ze echt leuk :) maar ook als het een keer hard begint te regenen "kom maar even binnen, maak ik meteen wat koffie". In een dorp is het best leuk werk :p Maar wel fijn dat je het zo hebt kunnen regelen :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:53

Ik denk dat ik een goede brief in elkaar heb zitten.
Nu nog 2 dagen doorlezen en dan maar versturen.....

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:19

Sonja_vR schreef:
Miesjex, kijk anders ook naar thuiszorg instanties die bij jou in de regio werkzaam zijn , als huishoudelijke hulp verdien je in ieder geval meer dan bij de subway, is ook niet het meest glorieuze werk, maar het is iets .

Ja ik heb daar voor gekeken ik kan er niet echt wijs uit worden??
Misschien verkeerd gekeken ofzo, maar zoek iets omg Drachten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:52

Als het goed is staat er ergens op de site van je gemeente welke organisaties er werkzaam zijn bij jou in de gemeente

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:23

Goede tip, ik zou morgen eens gaan kijken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:02

mag ik me hier ook melden :)
zoek iets in de omgeving van emmen/klazienaveen/schoonebeek.

woon zelf net over de grens in duitsland dus kan geen kranten in de gaten houden voor vacatures en op internet vind ik zeer weinig :(

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:02

ik heb net een afwijzing gehad.. was op gesprek geweest maar er waren er nog 2 uitgenodigd.. ben het weer net niet geworden.. voldeed aan alle eisen! Grrrr

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:10

_Ilona schreef:
ik heb net een afwijzing gehad.. was op gesprek geweest maar er waren er nog 2 uitgenodigd.. ben het weer net niet geworden.. voldeed aan alle eisen! Grrrr

Dat is vreselijk balen zeg! Enig idee waarom het weer 'net niet' was? Ik merk zelf heel vaak dat ze op basis van brieven al meteen een afwijzing sturen en dan staat er meestal geen reden bij (alhoewel ik die zelf wel weet; starter, met weinig ervaring..).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:17

_Ilona schreef:

oliebol is dat. Net als dat ze mij niet konden uitleggen waarom collega met dezelfde ervaring wel op gesprek mocht en ik niet. Heb afgelopen weekend ook weer een sollicitatie gestuurd. Staat helaas geen sluitingsdatum bij.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:22

ik zie op het moment helemaal geen vacatures die bij me passen op internet...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:24

Heb net mijn eerste ziekmelding gedaan op m'n nieuwe werk.. helaas in m'n proeftijd..
Hopelijk krijgt dat gen gevolgen, maar ben niet in staat om op 't werk te verschijnen..
Dikke keel, aldoor aan het hoesten, buikpijn&misselijk en niet eens puf om de trap naar beneden af te gaan... :\

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:31

Hij komt deze week terug van vakantie... dus ik hoor volgende week meer... Afwachten nog maar... (Krijg er zo steeds minder vertrouwen in...)

Ziekmelden in proeftijd is nooit zo heel handig nee, maar iedereen kan een keer ziek zijn. Zo snel mogelijk maar weer gaan werken als het enigszins kan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:36

Heb gezegd dat ik mij morgen weer meld... Gaat het dan niet, dan ga ik naar huis.

Sta in de horeca, loop op terras.. Dan heb ik mijn stem nodig(die ik nu kwijt ben door m'n dikke keel) en aldoor maar hoesten bij gasten vind ik gewoon vies.. :n

Hopelijk morgen over.
Vorige keer dat ik dit had duurde het ook maar 1 dag en toen was alles weer geslonken en rustiger daar in mn keel.

Nu lekker mn bed dus maar in! :\
Had liever aan het werk geweest..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:43

ziek melden in je proeftijd is idd niet fijn!
hopen dat je morgen weer beter bent en weer kunt verschijnen :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:46

Een dagje ziek kan altijd Jollie! Zeker met dit weer vang je veel sneller wat op. Zolang je niet op je facebook hebt staan dat je gisteren zo lekker gestapt hebt of nu zo heerlijk op het strand ligt loopt het vast wel los. In een publieke functie, die veel met hygiene te maken heeft, kun je nou eenmaal niet werken als je niet fit bent.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:59

Ik heb weer (tijdelijk) werk waarschijnlijk. Was na m'n vakantie gestopt bij mijn vorige uitzendbaan. Ik vond het werk echt niet leuk en het was heel technisch op een aantal punten en dat ligt me gewoon echt niet. Dus lekker door blijven solliciteren, maar de afwijzingen komen net zo hard terug..
Maar nu belde mijn contactpersoon bij het uitzendbureau dat ze wel iets voor me had bij een diervoederbedrijf op de distributielocatie. Je zit veel alleen, echt mannenbedrijf. Licht administratief werk, pakbonnen en brieven etc. Naja ik ben weer onder de pannen en er komt weer wat geld binnen. Ook wel lekker! Bovendien weet ze dat ik verder blijf zoeken en het is sowieso maar max tot het einde van het jaar, dus prima! :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:51

Hoe lang na zenden sollicitatie gaan jullie erachteraan? Heb vrijdagavond gezonden, maar nog geen bevestiging. Nu snap ik dat er in het weekend niets gebeurt, maar had op z'n minst al een bevestiging verwacht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:10

Mag je vandaag wel nabellen om te informeren of hij ontvangen is hoor :j Niet alle bedrijven sturen een ontvangstbevestiging ;)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:13

Tweede gesprek gehad en had een super goed gevoel, maar vandaag gebeld dat ze niet meer met me verder willen. Wat een teleurstelling. Dit had ik niet verwacht. Ik dacht echt dat ik gebakken zat. Ik had zo'n goed gesprek gehad. :(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:14

Op basis waarvan een afwijzing dan????

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:17

Mijn directeur is vandaag opgestapt na een conflict. Tja...nu zitten we op een kar zonder paard ervoor.
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet denken. Als de stekker eruit gaat vind ik het eerder erger voor mijn collega's dan voor mijzelf, zij zitten er al zolang en hebben de afgelopen 2,5 jaar nogal wat meegemaakt op het bedrijf en hebben zich voor 200% ingezet om het overeind te houden. Het ergste wat mij kan overkomen is dat ik weer 'thuis' kom te zitten. Gelukkig heb ik dan de dierenambulance nog en mijn vliegwerk wat ik dan weer kan oppakken (oh wat vervelend :P ).

Nou ja...afwachten maar weer. Inmiddels kijk ik nergens meer van op.

Heb nog maar eens de NS gemaild hoe het ervoorstaat en heb gesoll. bij de politie :P voor een functie als arrestanten verzorger.

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:55

Ik kom me hier ook even melden. Ik ben begin juli afgestudeerd als HBO Small Business and Retail Management. Al mijn stages, projecten en minor in de richting van marketing in de retail gedaan. Laat dat nou net qua banen een probleem zijn omdat ze dus overal alleen maar stages open hebben staan. Mocht het me binnen enige tijd niet lukken om in de marketing werkzaam te worden, wil ik gaan kijken naar assistent manager en filiaalmanager functies.

Tot nu toe op 4 functies gesolliciteerd en op 3 afgewezen ivm kandidaten die beter aan het profiel voldoen. Probleem is gewoon om startersfuncties te vinden en vervolgens vinden ze dat je nog te weinig ervaring hebt. Nu heb ik nog 1 sollicitatie lopen en die functie vond ik via een uitzendbureau (Page Personnel). Via de site een profiel ed aangemaakt en je kon alleen solliciteren door op het knopje 'solliciteer' te drukken. Op die manier is mijn CV verzonden voor die functie en ik kreeg een mail dat als je binnen 2 dagen niks zou horen je CV niet genoeg zou aansluiten. Nu is het inmiddels 4 dagen verder en heb ik nog niks gehoord. Mijn CV sluit echt perfect aan op de functie en het was echt een startersfunctie (stond zelfs bij dat je ervaring in je stages op mocht hebben gedaan). Nu wil ik dus gaan bellen naar het uitzendbureau omdat ik deze functie echt niet aan m'n neus voorbij laat gaan. (Mailen kan niet omdat ze geen mailadres op de site hebben staan). Maar het probleem is dus dat ik echt niet weet wat ik moet zeggen :o Iemand ideeën of ervaringen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:56

@cowgirl: is dat van het bedrijf waar je pas begonnen bent?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:07

Dan bel je op en zeg je dat je graag wilde weten of je sollicitatie goed is aangekomen. Als ze dan zeggen van die twee dagen, vraag je of ze je kunnen vertellen waarop je precies bent afgewezen en of ze nog tips hebben voor eventuele volgende sollicitaties :j