Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:32

Van dinsdag naar donderdag dat is natuurlijk prima, vrijdag ook nog, maar daarna wordt het al een beetje jammer en als het er zaterdag dan nog niet is dan baal je best wel... maargoed, dan maar hopen op maandag. nee ook niks, nou dan zal het morgen wel komen. En tegen de woensdag ben je er dan wel klaar mee en dan komt 'ie -O-

Is hier een paar keer gebeurd dat er gewoon een ruime week overheen gaat. Zo'n enorme uithoek is het toch ook weer niet, maar blijkbaar is het meer wat voor de meer stedelijke gebieden ofzo? Daar schijnt het wel goed te gaan :)

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:24

Ik zit trouwens nog eens te kijken naar dat 21% BTW gebeuren en zie dat de LEVERDATUM doorslaggevend is....dat is ook lekker onhandig!

Als een klant bij mij op 29 september besteld (en ik dus ook de factuur verstuur via mail), dan zal in de meeste gevallen op 29 of 30 september de betaling binnen zijn en het pakket de deur uit gaan. Maar als je dan een klant hebt die niet direct betaalt maar waarvan de betaling in oktober binnenkomt, klopt de factuur niet meer :?

Lekker is dat!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:36

Dus dan moet je de laatste dagen geen bestellingen verwerken, of je neemt je verlies. Je kan ook aangeven dat vanwege de btwverhoging de prijs al doorgerekend wordt omdat de bezorging (en eventuele betaling) na 1 oktober ligt.
Hoor ook dat veel bedrijven met 19% blijven werken tot het nieuwe jaar, omdat je anders twee keer na elkaar prijsverhogingen krijgt. Dan heb je wel lminder inkomsten voor drie maanden.
Ik heb de 'mazzel' dat ik sowieso na 1 oktober ga starten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:47

Het verlies is toch wel voor mij dus dat is mijn probleem niet :P

Meer dat je facturen dan gewoon niet kloppen eigenlijk...klant krijgt een factuur op 29-9, met zoals het moet 19% er op, maar als je op 1 oktober gaat versturen dan moet je alsnog 21% afdragen en dat komt dan niet meer overeen met je factuur.

Moet je die factuur dan achteraf gaan aanpassen ofzo :?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:59

Van-naar DHL punten gaat toch wel erg vlot? Als je het brengt, en de klant het ophaalt bij zo'n punt..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:02

Dat zal vast wel :j

Ik heb het echt over thuisbezorgd krijgen :)

Net even gekeken, op 13,71 km zit het dichtstbijzijnde afhaalpunt hier :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:05

LHO schreef:
Van-naar DHL punten gaat toch wel erg vlot? Als je het brengt, en de klant het ophaalt bij zo'n punt..

Maar die DHL punten zijn toch meestal op onmogelijke plekken? :') Tenminste, hier zitten ze echt aan de rand van of net buiten de stad. Echt niet fijn..

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:07

hier bij de oude videotheek bij winkelcentrum.. vooral de tijden zijn idiaal.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:26

pmarena schreef:
Dat zal vast wel :j

Ik heb het echt over thuisbezorgd krijgen :)

Net even gekeken, op 13,71 km zit het dichtstbijzijnde afhaalpunt hier :P

Hier:

W.T.B. Sjob
Zwart Janstraat 28,Rotterdam
3035AT Afstand : 757m

Robrina
Rusthoflaan 50B,Rotterdam
3034XM Afstand : 1.75km

't Noordereiland Winkeltje
v.d. Takstraat 134,Rotterdam
3071LM Afstand : 2.10km

CIGO Atlantic
Westplein 52,Rotterdam
3016BM Afstand : 2.11km

CIGO Stadhoudersplein
Stadhoudersplein 134D,Rotterdam
3038EA Afstand : 2.25km

Kantoorboekhandel Rembrandt
Oude Dijk 168,Rotterdam
3061AR Afstand : 2.91km

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:02

Szan schreef:
LHO schreef:

Maar die DHL punten zijn toch meestal op onmogelijke plekken? :') Tenminste, hier zitten ze echt aan de rand van of net buiten de stad. Echt niet fijn..

Ik woon niet bepaald in een stad, maar ik heb een DHL punt op een paar honderd meter van m'n huis. (dorp met 3500 inwoners)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:05

Janine1990 schreef:
Ik woon niet bepaald in een stad, maar ik heb een DHL punt op een paar honderd meter van m'n huis. (dorp met 3500 inwoners)

Heb net nog eens op de website van DHL gekeken, en volgens de website heb ik ook in zowel Utrecht als Den Haag afhaalpunten op een paar honderd meter vanaf mijn huis. Echt vreemd, want heb al een paar keer dingen bij andere winkels besteld die via DHL waren verzonden, en als ik dan niet thuis was moest ik (in Den Haag in ieder geval) naar de andere kant van de stad om het op te halen. Echt op een afgelegen industrieterrein..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:17

Szan schreef:
Janine1990 schreef:

Heb net nog eens op de website van DHL gekeken, en volgens de website heb ik ook in zowel Utrecht als Den Haag afhaalpunten op een paar honderd meter vanaf mijn huis. Echt vreemd, want heb al een paar keer dingen bij andere winkels besteld die via DHL waren verzonden, en als ik dan niet thuis was moest ik (in Den Haag in ieder geval) naar de andere kant van de stad om het op te halen. Echt op een afgelegen industrieterrein..

Dat is apart... Nouja, ik had ook nog verwacht dat hier twee zaten, naar een nieuwtje dat ik laatst had gehoord... Maar die staat niet op de site, dus misschien klopt de site ook wel niet?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:21

Misschien verschilt het ook waar het pakket vandaan komt. Ik had toen een paar keer iets besteld bij een Duitse online winkel, en wellicht dat het naar zo'n ver servicepunt gebracht wordt omdat het uit het buitenland komt? Nou ja, ik heb geen flauw idee :+ Maar voor mij (persoonlijk) geen DHL meer.. De optie houden we voor de webshop nog open voor de toekomst, maar eerst ons assortiment op orde krijgen ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:56

Szan schreef:
Janine1990 schreef:

DHL 4 you is vrij nieuw (En werkt aan twee kanten ook met consumenten, dus bijv. troep verkopen op Marktplaats). 'Gewone' DHL werkte alleen in opdracht van bedrijven en dan moest je, net als met UPS, je pakketten in the middle of nowhere halen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:57

Hmm, als het een euro scheelt, moet ik het misschien toch via internet doen. Maar je moet er toch een speciale printer voor hebben?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:18

Pfew een heel gedoe zo te zien... daar moet ik me nog maar eens in verdiepen!

Ik ben net terug na een dag Spoga en wat heb ik mooie spullen gezien... iets héél gaafs gevonden voor mijn webshop. Sta er nog van te stuiteren. Exclusief en in Nederland nog niet te verkrijgen. :D Sorry dames, ik verklap nog niet wat het is!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:26

Ooh wat spannend!!

Je hebt nu vast nog veel meer zin om alles van de grond te laten komen! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:05

Nou... Het liefst vandaag nog, haha, maar eerst is het bedtijd!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 06:49

Janine1990 ik denk dat je verward met kiala punten (die zijn hier verder weg)

Georgette nee daar hoef je geen speciale printer voor te hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:16

irritantje schreef:
Janine1990 ik denk dat je verward met kiala punten (die zijn hier verder weg)

Georgette nee daar hoef je geen speciale printer voor te hebben.

Heb even gezocht naar punten in de buurt, maar dat is het in ieder geval niet, die zitten nog steeds op dezelfde punten.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:12

Klinkt leuk Shanna, ben heel benieuwd welk product het is! We zullen (on)geduldig afwachten...

Ik ha ook nog graag naar de Spoga gewilt, maar dan die voor de tuinbranche. Helaas liep de planning hiervoor niet helemaal goed....volgend jaar maar weer!

Vanochtend druk geweest met de administratie van het ondernemerscentrum waar ik in het bestuur zit.
Nu verder met mijn eigen werk: planning maken voor fotograferen voor een expositie en de foto's van een bruiloft afgelopen week bewerken. En vanavond nog een gesprek met een opdrachtgever, daar heb ik eenmalig een opdracht voor gedaan maar hij heeft nu wellicht regelmatig werk voor me. Praten over prijzen dus, altijd moeilijk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:08

Volgens mij gaan pakketten die je moet afhalen (bijv als je niet thuis bent) terug naar het DHL Depot, dus niet naar zo'n afleverpunt wat bijvoorbeeld in de videotheek zit. Zo'n Depot zit inderdaad vaak op een industrieterrein, omdat het van die gigantische bedrijven zijn, waar constant vrachtwagens af en aan rijden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:26

klinkt goed Shanna! Heb je al een akkoord gesloten dan?

Wij hebben ook Spoga gehad, niet veel extra's besteld maar wel nog 1 merk erbij genomen voor lederen rijlaarzen. Wilde graag Petrie, maar die wilden als startorder het dubbele van wat ik vooropgesteld had dus dat wordt hem niet :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:52

Mallootje schreef:
klinkt goed Shanna! Heb je al een akkoord gesloten dan?

Wij hebben ook Spoga gehad, niet veel extra's besteld maar wel nog 1 merk erbij genomen voor lederen rijlaarzen. Wilde graag Petrie, maar die wilden als startorder het dubbele van wat ik vooropgesteld had dus dat wordt hem niet :)

Jup, hebben mondeling afgesproken dat we samen aan de slag gaan.
Misschien hebben jullie nog extra tips waar ik op moet leggen of iets dat je moet vastleggen? :)

Verklap je al welke rijlaarzen, of nog niet?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:08

Waren er op SPOGA nog interessante dingen op het gebied van veiligheid? Ik zal al nieuw soort veiligheidbeugels voorbij komen ergens, maar misschien hebben jullie nog iets leuks / vernieuwends gezien?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar iemand die goed video's kan maken, zowel filmen als bewerken die het geen probleem vindt om een dag naar west-brabant te komen. Kennen jullie misschien iemand?