Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:11

Szan schreef:
joyce2 schreef:
Leuk, welkom Szan. Wat voor webshop willen jullie beginnen?

Dankjewel! We willen een webshop beginnen in exclusieve keukengerei dat te maken heeft met drinken (speciale theeglazen, mokken, frisdrankglazen, wijnspulletjes, en accessoires zoals melkschuimers en noem maar op). :)

We zijn nu nog bezig met het ondernemingsplan, maar wat een geregel allemaal.
Vooral de financiering gaat nog moeilijk worden, maar we hebben een begroting gemaakt en weten nu dus al wel meer waar we aan toe zijn..

OOOOOOOOOH GAAAAAAAF!!!! Ik ben jaloers!

Szan

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:36

Haha dankjewel :D Ik heb er ook ontzettend veel zin in om ervoor te gaan!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:40

Inderdaad, super gaaf!! Ben dol op dat soort dingen :D Krijg je dan bekende merken zoals Bodum en Joseph Joseph? Of gaan jullie voor nog relatief onbekende merken?

@Susanne: Ik wil eventueel de boel wel doorlezen! Ik zit toch veel thuis!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:56

Horserunner en Joyce, dat zou super zijn!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:57

@ Susanne: Ik wil het ook wel doorlezen, alleen ik heb er (nog) geen ervaring mee. Ben net voor het eerst in mijn leven zelf met zoiets bezig.. Dus aan mijn mening zal je niet zoveel hebben ;)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:49

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:58

Is dat plaatje je logo?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:16

Jep. Al vaker gezien?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:36

Nee, ik vind hem tof! Hij is duidelijk en herkenbaar. Als ik hem weer tegenkom, zou ik hem denk ik wel direct herkennen!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:47

Dank je.

Succes met je startende onderneming. Ook al een logo?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:53

Jep! Ben wel benieuwd wat men er van vind. Zal ik hem je even pb'en? Wil hem nog niet online hebben...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:26

Mijn vriend en ik zijn erover uit dat we de webshop waarschijnlijk gaan hosten bij www.mijnwebwinkel.nl. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Of hebben jullie ervaringen met iDeal betalingen via Mollie?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:31

Ik heb expres niet gekozen voor mijnwebwinkel maar voor Luondo, de kosten zijn bij luondo lager en de support is beter. Mollie is bijvoorbeeld veel duurder dan Sisow, en je kunt bij Mijnwebwinkel niet voor Sisow kiezen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:11

Luondo sprak mij helemaal niet aan, omdat ik nergens uitgebreide informatie kon vinden. Alleen die 'kopjes' die opsommen hoe mooi het allemaal is kon ik vinden.

De kosten spraken me wel aan, maar omgerekend betekend het dat als je bij Luondo 3 bestellingen (of meer) per dag krijgt, je al meer geld kwijt bent dan bij www.mijnwebwinkel.nl. Bovendien vind ik het ook wel fijn om een vast bedrag per maand te betalen, zodat je weet waar je aan toe bent.

Maar Sisow ken ik nog niet, daar ga ik eens op zoeken. Misschien verandert dat mijn gedachten ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:19

Dat vond ik dus niet handig, dat je sowieso vaste kosten hebt, want als je niks verkoopt, dan hoef je bij Luondo niks te betalen. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het Luondo forum ook heel fijn, er wordt heel snel door medewerkers gereageerd op vragen, en anderen geven goede tips :) .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:48

Ik heb me een jaar geleden helemaal verdiept in betaalmogelijkheden en Sisow is het goedkoopste en bied ook nog eens goede service! Ik ben tot nu toe echt dik tevreden over Sisow!

Maar is het voor jullie geen optie dan om een webshop te laten bouwen? Ik vind het heel prettig om een shop te hebben die helemaal gebouwd is naar mijn eigen wensen en ik heb maar 1x een bedrag hoeven betalen voor het bouwen, verder zit ik niet vast aan maandelijkse kosten. Ik moet alleen 1x per jaar de kosten voor de hosting en de domeinnaam betalen en dat is minder dan 50 euro (voor hosting van een webshop, een website en 2 domeinnamen).

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:07

@ joyce, ik ben momenteel ook de mogelijkheden daar van aan het bekijken. Over hoe dat werkt en zo.
Maar ING biedt ook iDeal aan. €20 pm (abbo) en 0,50 per transactie.
Als je een rekening hebt bij ING en je sluit je iDeal af via Sisow dan hoef je ING daarvoor niet te betalen?
Wat betaal je precies bij Sisow?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:08

Ik heb nu in 2,5 maand tijd zo'n 6 euro kosten aan Sisow en Luondo, erg weinig dus :) .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:24

Je hoeft ING niets te betalen als je je aansluit bij Sisow (ik zit ook bij ING). Het geld komt in eerste instantie op je "sisow rekening" terecht en wordt daarna pas overgemaakt naar je ING rekening (je stelt zelf in hoe snel het overgemaakt wordt). Je geeft dus je rekeningnummer op aan Sisow, zodat ze weten waar ze het aan over moeten maken en dat is het enige verband tussen Sisow en jou bank.

Ik betaal 45 cent per transactie en daarnaast 10 cent per Batch (per keer dat je uit laat betalen) en verder zit ik nergens aan vast. Ik betaal geen abonnementskosten oid. Dus per bestelling kost het me hooguit 55 cent! Ik ben me gaan inlezen op verschillende fora en vergelijkingssites en daar stond toen een heel mooi overzicht met tarieven en informatie over alle verschillende iDeal aanbieders. Als je je via die site aanmeldde voor Sisow, kreeg je korting op je batch en/of transactiekosten. Ik weet niet meer precies hoe dat in elkaar stak. Die link heb ik volgens mij in het vorige topic geplaatst, maar na mijn computercrash staat hij helaas niet meer in mijn favorieten en ik kan hem ook niet zo snel vinden via Google. Wellicht loopt die actie ook niet meer, maar ik was er erg blij mee!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:34

Thanks voor de info... Wat een 'afzetterij' dan eigenlijk van de ING dat ze er € 20 pm voor vragen... ;-) Dat is dus € 120 per jaar, voor een startende ondernemer best veel...

Handig dit topic.

Oke, toch maar besloten mijn logo even te plaatsen, ben erg benieuwd naar de reacties... Denk niet dat jullie zo kunnen raden waarmee ik bezig ben, maar goed, dat zou ik binnenkort wel even vertellen...
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... otwit.png/
Ben erg benieuwd wat jullie van mijn logo vinden en van de bedrijfsnaam (welke associaties roept het op?)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:55

Ik vind het een heel mooi, duidelijk logo, met toch wat speelsheid door die groene letters. Ik denk aan iets met paarden, ik zou het ongeveer uitspreken als "horsiejoow". Het doet me denken aan iets van een Welkoop, of een ruitersportzaak.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:34

Ik vind het wel mooi! De bedrijfsnaam vind ik wat ingewikkelder, ik ben niet meteen zeker hoe ik 'm moet uitspreken :)

Vanmorgen een persbericht geschreven en naar een aantal regionale bladen verstuurd, je weet maar nooit dat ze er iets mee doen :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:03

Op het eerste gezicht leuk logo.. ben even vergeten wat voor bedrijfje ging starten.. Wil je even helpen? :P

Horzeo, logo ziet er ecologisch / groen uit.
Moest denken aan een middeltje tegen Horzels of spanten bouw voor paarden stallen??

zou het uitspreken als Hor-zejow

Verder is het mooi compact, goed leesbaar en denk ik goed toe te passen op uitingen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:05

Ga je Zeoliet strokorrels verkopen :P

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:16

@ Cissy, ik leef ook nog ;)
Ben alleen erugg druk! Natuurlijk een goed teken.. :) Intussen loopt mijn bedrijf super! Ik inmiddels al vele rijjasjes en hoedjes geleverd.
Veel mensen weten inmiddels wie ik ben en wat ik lever.. Naamsbekendheid groeit snel :)
Helaas heb ik het rijden even op een laag pitje moeten zetten.. Dat viel met wedstrijden helaas niet meer te combineren..
Af en toe lees ik hier nog eens even wat mee, is toch leuk om te lezen hoe het jullie af gaat :)
Hoe dan ook.. lekker doorzetten..! Inmiddels ben ik ook alweer 1,5 jaar verder... :)