Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:06

je kunt het een beetje vergelijken met messenger van msn, maar dan gratis, voorlopig sowieso.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:45

Inderdaad. Ideaal vind ik.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:46

Ik bel weinig en had hiervoor een luxere telefoon omdat mijn broer op dat type een illegale navigatie op kon zetten. Toen ik toe was aan een nieuw abbo ben ik gaan rondkijken en zag dat internet heel gebruikelijk werd en dat wilde ik er dus graag op. Omdat je met Android ook veel apps kan downloaden (veel gratis) heb ik daarvoor gekozen. De Iphone is me te duur, de Blackberry te breed voor mijn kleine handen. Ik kende de HTC niet maar las dat deze goed bekend stond. Vooral de HTC Desire e Samsung Galaxy zouden top zijn. Alleen vond ik die net te groot dus heb voor de Legend gekozen, net iets kleiner en iets langzamer maar wel met een metalen behuizing dus iets steviger. Bevalt super, zeker omdat ik nog een goedkoop abbo heb van 20 euro/maand incl internet.
Ik denk dat je niet altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben maar je moet wel beseffen dat je vaak 2 jaar aan een abbo vast zit. Ik heb een Google-agenda op de PC die dus ook op mijn telefoon zit. Je zoekt een naam in Google en met een simpele knop rij je er met de Tom heen. TV-gids, photobucket, Hyves, weer, nieuws, alles werkt op de telefoon.

Jassen zijn er nog niet. Hoop op morgen.
Vanmorgen zijn wel twee van mijn merries gedekt waarvan eentje met Pedro en een merrie in Friesland is ook door hem gedekt. Ik was om 11.00 op mijn gewone werk. Had gelukkig al ingepland dat ik later zou zijn.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 03:03

Ik heb een iPhone en zweer erbij :j
Heb een iPhone abbo maar dit komt niet bovenop een ander abbonnement hoor. Ben zelfs goedkoper uit nu dan bij mijn vorige telefoon.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:52

Ik heb nieuwe bedrijfskleding nodig, alternatief/gotic.Ik ga weer voor een jurk,dus als iemand een idee heeft?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:55

Joh, dr staat toch zat op internet! Zowel webshops, als adressen van "echte" winkels, of 2e hands. Jammer dat ik net al mn gothic kleding verpatst heb op Marktplaats, anders had je wel wat van mij over kunnen nemen ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:33

XoNo schreef:
Bij Blackberry heb je ook een speciaal blackberry internet abbo nodig, waar je dus veel meer voor betaalt en mijns inziens niets extra voor krijgt. Internet is internet. Alleen voor pingen moeten je dat extra niet betalen, iedereen heeft Whatsapp tegenwoordig :j

Je krijgt er een BIS abonnement bij. Dat is een vorm van mail-synchronisatie, je hebt dan wat meer opties, zoals ping maar ook bijv. het op afstand wipen van een telefoon (Bedrijven die BB's gebruiken hebben een BES server, Blackberry Enterprise Server, BIS is eigenlijk wanneer je die functionaliteit via je provider laat verlopen - met een BES kan je als bedrijf ook zeggen dat werknemers perse achtergrondje X moeten, password policy's, etcetera).

Tevens ligt vaak je datalimiet hoger, en je internet is sneller.
Edit: En als toevoeging daarop, dit abonnement is niet verplicht ofzo, je blackberry werkt ook met een gewoon abbonnement, alleen zal de mail het (in ieder geval op de zakelijke toestellen) niet doen, ping doet het niet, etc. Gewoon surfen / applicaties (bijv. mail :P ), doen het weer wel.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:45

Ik ben op zoek naar een groothandel/leverancier met 925 zilveren en gouden sieraden onderdeeltjes, maar krijg er potdikkie geen gevonden. Aan dit soort dingen heb ik zo'n hekel, neemt zoveel tijd in beslag, bah.

Waarom hebben jullie allemaal htc? ik dacht dat samsung galaxy nu DE telefoon moest zijn?

Juul heb je dat artikel misschien ook ingescand voor ons?

Kay, al mensen gevonden die jou kunnen helpen?

Nuage had ik je eigenlijk al gefeliciteerd?
Heb je al een beetje duidelijk wat je plannen gaan zijn wb bedrijf en ww?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:11

joyce2 schreef:
@Lovepaints: Ik klikte net even op je dogsstreetwear link in je onderschrift, maar ik geloof dat die website niet meer bestaat ;) (logisch natuurlijk, omdat je alles hebt ondergebracht in 1 shop)

En wat ik me afvroeg, je "welkomstbericht" op je homepage is in het Nederlands, maar de rest van de teksten is in het Engels. Is dat met een bepaalde reden? Ik zat namelijk even te kijken wat je allemaal voor leuks hebt en toen viel me dat op!

Dogs Streetwear is gewoon in de lucht. Heb de shop ergens anders lopen en je zou gewoon weer kunnen rondneuzen :D

UK Streetwear is een engelse shop waar ik zelf wat kleine aanpassingen kan maken zoals de homepage en de voorwaarden in het nederlands maar de rest is engels. Is het erg storend? Ik hoop dat de meeste mensen gewoon de plaatsjes willen zien. Er zijn wel veel meer artikelen te vinden op deze site :j .

@Holly, zoek je alleen de onderdeeltjes of ook sieraden? Zal ik ook even rondneuzen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:24

Lovepaints alle sieraden worden hier met de hand gemaakt, dus ik zoek alleen onderdeeltjes. Voornamelijk 925 zilver en goud/gold filled, dus dat maakt het al wat moeilijker. Als je mee zou willen neuzen, graag! 2 kunnen altijd meer als 1 zeggen ze altijd.

Richt je je dan ook op de "engelse" klant, of dat dan toch weer niet Lovepaints?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:44

@Lovepaints: Ik vind het op zich niet storend, want ik ben redelijk goed in Engels, het viel me gewoon op. Ik kan me overigens wel voorstellen dat het voor sommige mensen wel vervelend is, omdat ze dan de details over de producten niet goed kunnen lezen. Je begint namelijk in het Nederlands, dat begrijpen ze allemaal goed en daarna gaat het over in Engels, kan me voorstellen dat mensen dan eventueel af zouden haken, omdat ze niet snappen of het nou een Nederlandse of buitenlandse shop is.

Ik dacht trouwens dat je je Dogs Streetwear bij je andere shop had ondergebracht! Heb ik dat nou verkeerd begrepen, of heb je dat weer terug gedraaid? Edit: De link uit je onderschrift doet het bij mij nog steeds niet...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:45

holly schreef:
Nuage had ik je eigenlijk al gefeliciteerd?
Heb je al een beetje duidelijk wat je plannen gaan zijn wb bedrijf en ww?

Dankjewel :)

Ik moet deze week nog even het UWV bellen om te vragen hoeveel maanden WW ik nou precies nog kan krijgen. Als het maar heel kort is dan heeft het voor mij namelijk niet echt nuttig. Dus daar hangt het nog even vanaf.
Kreeg deze week gelukkig wel weer een opdracht binnen dus dat is fijn :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:16

@holly: wie zegt dat wij allemaal een htc hebben? Het wordt volgens mij als voorbeeld gebruikt. Zelf heb ik een sony ericson xperia, gewoon omdat het een goede telefoon is en gratis bij m'n abo zat. Ik hoef niet zo de telefoon van dit moment te hebben! Dan ben je over 2 maanden toch weer achter!

over de rest kan ik niet echt meepraten, omdat ik via m'n telefoon op bokt zit en de onderschriften ed niet kan zien.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:28

Welke gsm's met abbo's zijn een beetje betaalbaar?
Ben ook op zoek maar ken er weinig wijs uit ;-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:58

Ik ben laatst gewoon naar zo'n Phone House achtige winkel geweest en daar vertel ik wat ik wil, dan gaan ze voor jou kijken wat er allemaal bij je zou kunnen passen. Normaal ging ik altijd naar de Vodafone winkel, maar ik vind de klantenservice daar super slecht, dus dan ga ik liever naar zo'n totaal aanbieder. Dan kan ik er ook nog voor kiezen om over te stappen als een andere provider een gunstiger abonnement bied.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:26

Dat word dus toch een bezoekje aan de stad dan :-)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:31

joyce2 schreef:
@Lovepaints: Ik vind het op zich niet storend, want ik ben redelijk goed in Engels, het viel me gewoon op. Ik kan me overigens wel voorstellen dat het voor sommige mensen wel vervelend is, omdat ze dan de details over de producten niet goed kunnen lezen. Je begint namelijk in het Nederlands, dat begrijpen ze allemaal goed en daarna gaat het over in Engels, kan me voorstellen dat mensen dan eventueel af zouden haken, omdat ze niet snappen of het nou een Nederlandse of buitenlandse shop is.

Ik dacht trouwens dat je je Dogs Streetwear bij je andere shop had ondergebracht! Heb ik dat nou verkeerd begrepen, of heb je dat weer terug gedraaid? Edit: De link uit je onderschrift doet het bij mij nog steeds niet...

Die dogsstreetwear opent dermate traag dat het goed kan dat je browser de hoop al opgeeft voordat de pagina geladen is. Als ik er als klant heen zou gaan zou ik hem ook allang gesloten hebben, en ook Google gaat niet dermate lang wachten, site zal dus niet goed geindexeerd worden :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:34

Eenmaal in de cache lijkt het vlotter te gaan (nog steeds een seconde of vier, wat niet al te vlot is.. maar net duurde het >10 seconden).

Edit:

Twee losse externe metingen komen op (met 1.44MB (dus iets boven de 10mbit)) een laadtijd 6.31 seconden en 1.2 seconden. Lijkt er op dat de snelheid nogal varieert..

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:22

De beheeromgeving is geoptimaliseerd voor alles behalve Internet Explorer wat ik gebruik. Ik neem aan dat het daar aan ligt. Geloof niet dat ik dat kan veranderen of heb je nog een goede tip? En bedankt voor de check.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:31

Ik heb m'n abbo ook geregeld bij The Phonehouse. Ik ben al ruim 10 jaar klant bij Vodafone, maar omdat ik nooit over m'n maandelijkse kosten heen ga en dús geen interessante klant voor ze ben, zou ik ruim 200 euro bij moeten betalen voor de Samsung Galaxy SII. The Phonehouse heeft voor me geregeld dat ik nu nog twee maanden klant ben bij Vodafone, totdat m'n abbo verloopt. Daarna ben ik klant van Hi (heb een nieuw simkaartje). Op deze manier kost het toestel me niets.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:53

Een vraag, ik ga als waarzegger altijd onder de naam Helena.Ik draag altijd een jurk,een paarse fluwele.Verder doe ik niks extra,s.De mensen die mij boeken weten ook dat ik serieus ben en dat het geen circus act is.Is dit leuk of moet er meer bij?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:03

marleen_usar schreef:
Een vraag, ik ga als waarzegger altijd onder de naam Helena.Ik draag altijd een jurk,een paarse fluwele.Verder doe ik niks extra,s.De mensen die mij boeken weten ook dat ik serieus ben en dat het geen circus act is.Is dit leuk of moet er meer bij?

Heb je een foto om te laten zien hoe je werkt? Misschien dat we nog ideeën krijgen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:30

Ik denk juist dat je door allerlei 'props' en aparte jurken een act maakt van je werk.

Door wat voor mensen word je geboekt? in welke sfeer? Bij wat voor evenementen?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:59

Marleen_usar: ik heb zowiezo al heel veel scepsis bij een waarzegster, ik zou veel eerder naar iemand heen gaan in gewone kleding dan iemand die 'uitgedost' is. Een gothicjurk hoort voor mij ook in de laatste categorie, maar ik ben een heel nuchter persoon en ik hou absoluut niet van dat soort zweverig gedoe. (Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw waarzeggerij zweverig gedoe is, maar de presentatie kan dat wel zijn of die gedachte oproepen.)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:01

Ik sluit me volledig aan bij Kay.