Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:00

Ja, zo werkt dat helaas. De wereld is hard he.
Zeker op zoek naar wat anders. Met een paard is elke cent welkom he. (ben wel blij dat ik mijn nieuwe zadel al heb)
Ben na het werk ook meteen alweer bij het uitzendbureau geweest, scheelt dat ze me daar allemaal kennen :P
Uitkering heb ik weer geen recht op, heb er maar 3 maanden gewerkt, dus nieuwe baan is nodig!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:03

Lekker krom zeg.. je wordt eruit gegooit en krijgt vervolgens niet eens een uitkering! En nu? op een houtje bijten dan maar :?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:10

Jep precies. En mezelf nog dieper in de vacatures begraven.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:42

Eefke85 schreef:
Tja, uitzendkracht he. Zegt genoeg waarschijnlijk.
Het is nou ook niet zo dat ik dit werk geweldig vond (productiewerk) maar de centjes zijn toch wel meer dan welkom......

Hoe lang heb je gewerkt als uitzendkracht. Hoe langer je namelijk werk hoe meer rechten je opgebouwd heb. ;)

Oke 3 maanden dus. Zou toch even het cao boekje en je contract goed doorlezen. Ben je namelijk echt uitzendkracht of gedetacheerd dit maak namelijk ook verschil.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 05-05-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:47

Nou, ik heb dit keer wel goed nieuws, voor de verandering *\o/* .

Had open solliciatiebrieven geschreven naar transportbedrijven. Was allemaal eigenlijk niks meer geworden.

Belde vanmiddag in een keer een van die bedrijven op die ik had aangeschreven. Of ik nog steeds werkzoekende was? Ja dat ben ik nog steeds. En of ik per direct beschikbaar ben? Ja, want ik heb momenteel een uitzendbaan die ik per dag kan opzeggen. Ze waren min of meer per direct op zoek naar een medewerker.

Ze zou nog emailen wat de baan inhield, maar heb helaas nog niks ontvangen... Maar goed ik heb een afspraak staan, dus ben heel erg benieuwd. .
Het is waarschijnlijk een administratieve baan, niet wat ik voor de langere termijn wil. Maar goed het is wel een manier om bij een transportbedrijf binnen te komen. Wie weet hoe het dan loopt. Het liefst heb ik geen kantoorbaan, maar wie weet krijg ik wel de kans om een leuke baan in het magazijn te krijgen en vervolgens mijn vrachtwagenrijbewijs. Heb ik gelijk een bedrijf waar ik ervaring op kan doen. Maar eerst maar eens een gesprek hebben met het bedrijf. 8-)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:52

Nu iets meer dan 3 maanden, daarvoor 3 weken thuis gezeten, dus vorige werk telt dan niet meer mee, daar had ik 5 maanden gewerkt, daarvoor een week thuis gezeten, daarvoor 5 maanden gewerkt.
Dus voor al die tijd geen uitkering omdat er tijd tussen zat.
Dat is dus ook een van de redenen dat ik er genoeg van heb om uitzendkracht te zijn en weer met een opleiding wil beginnen om kans te maken op een vaste baan.

De moraal van dit verhaal: ga geen paardenhouderij studeren....... stallen mesten kan je ook best zonder papiertje.

Oh succes dark_moon!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:04

Ik heb ook een opleiding paardenhouderij afgerond en ik heb daar totaal geen last van met solliciteren hoor! Mijn intentie is dan ook nooit geweest om stalhulp te worden, want daar heb je idd geen papieren voor nodig. Maar ik ben zeer blij met de management kant van de opleiding, staat erg leuk op mijn CV ;)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:46

Tja, management is absoluut niet mijn ding, dus dat heb ik ook niet gedaan, vandaar dat het op mijn CV wat minder staat helaas.
Verder geen spijt van de opleiding hoor, hoop gezien en geleerd, maar ik had er gewoon meteen een andere opleiding achteraan moeten doen zodat ik nu meer kans had gehad op een baan, maarja, dat is achteraf gepraat.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 00:31

Een andere opleiding direct na de middelbare school herken ik wel. Ik wilde graag dierenarts worden maar dat zagen mijn ouders niet zo zitten. Kantoorbaan was veel beter >;). Hmmm, daar waren de meningen duidelijk over verdeeld. Maar goed, ik ben opgeleid tot boekhouder en dat werk ook jaren gedaan. Op een gegeven moment ben ik toch de opleiding gaan volgen voor DA-ass (voor DA vond ik mezelf al te oud; tegen de tijd dat ik afgestudeerd was, kon ik bij wijze van, meteen met pensioen). Daarna als secretaresse, man-ass., medisch secretaresse gewerkt en als laatste receptioniste/telefoniste. De laatste baan was een noodsprong; ontslag aangezegd gekregen en ik kon daar redelijk snel terecht. Met het idee: beter solliciteren vanuit een baan dan vanuit thuis aan het werk gegaan en rondkijken naar mijn droombaan. Ondertussen flink aan het kwakkelen gegaan met de gezondheid dus voorlopig geen droombaan |(. Krijg ik nu te horen dat mijn cv (= opleiding) té verwarrend is voor potentiële werkgevers! Ik zie het anders: ben divers opgeleid dus breed inzetbaar :D. Nu nog een werkgever vinden die dat ook vind.......

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:29

@patpen: herkenbaar, ik heb ook hele diverse banen gehad en zie dat ook als een sterk punt (idd breed inzetbaar!) maar zo denken potentiële werkgevers er helaas niet allemaal over ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:05

Pffff, heb ik weer (positief)!
Gisteren nog maar eens gesnuffeld op werk.nl; 2 vacatures gevonden (zowaar). 1 daarvan had mijn voorkeur vanwege bereikbaarheid. Wilde vanmorgen belde voor wat meer info, waren in bespreking, eind vd ochtend zou ik terug gebeld worden. Niet dus. Toch maar een (brutale/assertieve) brief per mail gestuurd, niet geschoten altijd mis. Werd ik net om 1/2 5 toch terug gebeld. Wilde o.a. weten hoe het bedrijf staat to arbeidshandicap. En wat krijg ik te horen: totaal geen belemmering mits geschikt voor de functie. Hij vroeg zelfs wat de belemmering was en wat ik nodig had op een werkplek (alles aanwezig in eigen bezit, een nieuwe werkgever hoeft niets aan te schaffen).
Daar zakt toch mijn broek van af hoor! Ik vertelde dat ik dat een gezonde opvatting vind maar dat dit wel het 1e bedrijf was die dit zo aangaf. De rest had eerder aangegeven het geen probleem te vinden, maar dan had ik wel de volgende dag al een afwijzing. Nu kom ik gewoon op de stapel met de rest *\o/* .
Ik heb alle papieren, oké geen recente werkervaring, maar wel de wil (en een recente opleiding).

Krijgt het er gewoon warm van. Zou dit het misschien gaan worden? In ieder geval verliep het 1e contact uiterst positief. 20 uur, bespreekbare tijden, financieel administratief medewerker, 7 km afstand. PERFECT. Wat een spannende tijd gaat er nu weer aanbreken. En dat terwijl ik het halverwege de week ff niet zag zitten.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:08

Ik hoop het zoooo erg voor je PatPen, dat zou heel fijn zijn.

Ik ben net bij het UWV geweest voor speeddates met uitzendbureaus. Was toch wel een leuke ervaring. Van de 8 zaten er 3 bij die 'beloofden' wat voor me te kunnen betekeken binnen 4 weken. Bouwhuis uit Nieuwheusen waren helemaal enthousiast. Volgens die man zou ik perfect geschikt zijn om 'het gezicht van een bedrijf te zijn'. Receptioniste dus :o Vind ik wel leuk werk en nu maar hopen dat hij ergens mee op de proppen komt, want hij dacht me binnen 4 weken iets te kunnen aanbieden... We zullen zien...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:19

UWV Werk doet niets voor mij: ik word nergens voorgesteld, krijg ook niets aangeboden. Kijk bijna dagelijks op de site maar er staat zo weinig geschiktst voor mij bij. En nu kwam deze voorbij......
Ik heb alleen geen idee wat salaris is maar het zal al snel meer zijn dan WW!
Ach, ik moet mezelf nu ook weer niet rijk rekenen want ik heb de super baan nog niet. Beetje dimmen dus (alles zingt in mij) maar het geeft de burger moed.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:32

Dat heb je gewoon ook even nodig soms!!!
Als er iets is waar je depressief van kan worden is het wel solliciteren in deze tijd. Duim voor je mee PatPen :-D

Heb ik die ene baan... Kon ik opeens nog bij 2 bedrijven komen. Bizar. Vanochtend had de 1 al 6x gebeld maar ik was lekker aan het paardrijden haha... En vanmiddag belde een bekende met een functie bij hem. Het is ook altijd alles of niks he...

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:47

Wow dat is mazzel hebben Qizz! Kan je nog kiezen ook! (aangezien het gesprek voor die baan zo vreemd was)

Zelfde ervaring met het UWV als PatPen.... waardeloos gedoe daar.

Nou, vandaag mn laatste werkdag gehad. Wel vreemd hoor!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:18

Qizz, wat een luxe positie! Zo heb je niets en zo kun je kiezen uit 3 banen. Wat een giller. Kies je voor de leukste of het meeste salaris :D.

UWV gaat alleen nog maar erger worden; 30 vd 60 kantoren gaan dicht. Ik moet nu 45 minuten rijden maar UWV werk doet niets voor mij, moet via arbeidsdeskundige. Het probleem daar is dan Jantje niet weet wat Pietje moet doen. Ze spreken elkaar tegen, zeggen dingen toe die weer ingetrokken worden, maken verkeerde berekening zodat ik weer een paar honderd euro "even" kan terugbetalen. Moe dat je van dat bedrijf wordt :Z

Ik ben vannacht al op sollicitatiegesprek geweest en direct aangenomen _O- _O- _O-. Ach, een mens moet wat dromen ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:20

patpen schreef:
Ik ben vannacht al op sollicitatiegesprek geweest en direct aangenomen _O- _O- _O-. Ach, een mens moet wat dromen ;)

_O-

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:25

Hahaha dat zijn de leuke dromen ;-).

Ja best luxe... ;-) De anderen zijn ook leuk. 1 ook vlakbij en 1 op ca 45 km afstand maar wel bij een goede werkgever dat ik die afstand geen probleem vind met een normale km vergoeding.

Maar als het arbeidsvoorwaardengesprek een beetje goed verloopt zit ik het liefst in mn eigen woonplaats.

Maar tegenwoordig hou ik graag wat achter de hand... Ben al vaker aangenomen en toen hadden ze "opeens" toch een ander. Dus zolang er niks getekend is is het prettig als er nog wat dingen lopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:26

Aankomende donderdag heb ik een sollicitatiegesprek :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:59

Een baan in mijn woonplaats is een utopie. Dit dorp heeft nog geen 1000 inwoners en wat er aan bedrijven zijn is niets voor mij (loonwerkers, veevoer, transport en boerderijen). Ik moet dus wel reizen want het OV is drama. Meestal wel in de spits (hooguit 2x per uur), buiten de spits hooguit 1x per uur en na 18 uur niets meer. Ach, de charme van een dorp zullen we maar zeggen ;)
Ik probeer iets te vinden waarbij ik de snelwegen kan vermijden. Rondom Utrecht staat elke snelweg in de spits gewoon potdicht (welke grote stad kent dit probleem niet?). Dus als ik slechts 7 km hoef te reizen én de snelweg kan vermijden is dat ideaal. Het is maar 2 km verder dan mijn laatste werkgever.
Altijd goed om nog iets achter de hand te hebben! Je zag het bij mij: Defensie wat slechts formaliteit, kon er eigenlijk zo beginnen. Op het laatste moment ingetrokken :( voor de 2e keer. Nu is het afwachten. Wel lachen: vacature dient per 1 mei ingevuld te worden maar er kan gereageerd worden tot 21 mei....

Succes purny voor donderdag. Hoop dat het gaat lukken!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 01:31

purny schreef:
Aankomende donderdag heb ik een sollicitatiegesprek :D

Ik ook *\o/* en er helemaal geen zin in :o Wat heb ik een hekel aan die gesprekken, kunnen ze me niet gewoon meteen aannemen?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:10

Balen he. En elke keer weer glimlachen, je van je beste kant laten zien....Ik zou afgelopen week teruggebeld worden, maar ben niet gebeld. Nu was dat ook voor een functie die ik achteraf minder geschikt voor mezelf acht....zal maandag zelf even netjes bellen.

Hoop eind deze week wel wat te horen over een heule leuke functie en dan heb ik nog eentje lopen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:40

Oh CynthiaV, als je een bedrijf vind die dat doet dan hou ik me aanbevolen :P

Niet gebeld worden is meestal niet zo`n goed teken Viennanova, hopelijk worden de anderen nog wat!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:52

Ik hoop dat ik wordt aangenomen, het is voor de thuiszorg en dan de mensen wassen enzo. Dus er is veel werk in te vinden.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:21

Thuiszorg is leuk, afwisselend en dankbaar werk purny :) Succes!