[HK] VWO eindexamen 2010 IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:57

Volgens mij ook, want onderwerpen zijn:
* hofcultuur in de 16e en 17e eeuw
* burgerlijke cultuur van NL in 17e eeuw
* cultuur van het moderne in de eerste helft 20e eeuw
* massacultuur in de tweede helft van de 20e eeuw

zoek de syllabus maar eens op, daar staan dingen in als: soap, comedy, videoclips, popart, popmuziek, etc. volgens grotendeels h16

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:04

lieziej schreef:
Oh help. Stress begint hier nu heel hard op te lopen... Citroenzuurcyclus? :o? Stikstofkringloop???? :o?

Door overlijden van mijn oude oppasmeisje (23 jaar |( ) heb ik echt mn kop er niet naar gehad laatste tijd...

Meid, sterkte! Wat is er gebeurd dat ze zo jong is overleden? Had je het ergens zien aankomen door een ziekte oid of is het heel plotseling gebeurd?

Ik heb zo weer autorijles, wel zin in :) Nu even syllabus van biologie uitprinten ( want ik ga toch wel te veel van samengevat uit, straks mis ik dingen ;) )

En Natalie, 6 jaar valt wel mee hé ;) Tussen mij en m'n vriend zit ook een leeftijdsverschil van 5,5 jaar en het verloopt tussen ons inmiddels 1,5 jaar goed :)

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:24

sullebulle schreef:
Volgens mij ook, want onderwerpen zijn:
* hofcultuur in de 16e en 17e eeuw
* burgerlijke cultuur van NL in 17e eeuw
* cultuur van het moderne in de eerste helft 20e eeuw
* massacultuur in de tweede helft van de 20e eeuw

zoek de syllabus maar eens op, daar staan dingen in als: soap, comedy, videoclips, popart, popmuziek, etc. volgens grotendeels h16

Hmm oke dan maar. Ik heb de stof al zo vaak herhaald. Maar het blijft veel. Ik heb geschiedenis nog niet eens in kunnen kijken. Begin nu toch wel stress te voelen.

Wat zijn er in dit topic trouwens relatief veel mensen met een groter leeftijdsverschil met vriendjes. Zie je wel dat het werkt :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:28

Ik heb pas een vriendje met een groot leeftijdsverschil, wel 4 maanden en 4 dagen :D
Ga dalijk lekker naar een ruitersportzaak met heul veul kortingsacties <3

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:29

Ja, leeftijdsverschil viel mij ook al op.. Werkt dus toch blijkbaar..

Hier niet zo heel veel stress op het moment. Alles voor de aankomende week heb ik redelijk geleerd. Heb alleen nog niet naar de volgende week gekeken :o Dat is gelukkig alleen wiskunde, economie, engels en frans. Moet lukken... (sprak zij zichzelf bemoedigend toe _O-)

Phylos

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:29

Oeh kortingsacties! I love that :P
Ik heb zo priveles. Heb al weer een onderwerp natuurkunde gedaan vanmorgen. De rechtlijnige beweging. Nu even lekker paardrijden.

Leeftijdsverschil kan idd werken. Mijn ouders verschillen ook 8 jaar en zijn ook al 20 jaar bij elkaar

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:30

Ik heb de 2e week wiskunde scheikunde economie duits en engels. Alleen nog maar naar wiskunde gekeken. Maar scheikunde stof al 2 keer volledig geleerd voor SE economie en duits al 2 examens op school gemaakt. Dus ach..komt vast goed :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:31

Jeetje Liezej wat heftig zeg!
Sterkte!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:55

Lieziej, heel veel sterkte! Wat vreselijk om iemand op zo'n jonge leeftijd te moeten verliezen... :(:)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:55

Natalie, volgens mij is het idd 11t/m 16 voor kunst. :j

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:01

*komt ook weer eens langs*
Vanochtend bio-examen gemaakt.. weer een 5,2, net als de vorige keer. Maar da's genoeg, moet een 4.5 halen :)

Lieziej, sterkte..

Voor kunst idd ook hoofdstuk 16. :j Ik vind kunst leren echt ontspanning eigenlijk, haha. Ik vind het interessant en ik mag een 2,5 halen, dus leren is niet héél erg nodig :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:08

Wow, sta je een 8,5? :oo Supergoed!!

Ik vind het opzich wel interessant, maar het is zoveel stof en ik kan me gewoon totaal niet concentreren als ik het doorlees. Ik neem niks in me op zeg maar.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:14

Haha ja O:) mja we zijn alleen beoordeeld op praktijk.

Het is inderdaad heel veel.. volgens mij is het het belangrijkst dat je een beeld hebt van de periodes/stromingen, alle namen enzo hoef je niet precies te weten. ;)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:14

Ik heb een 7,0 voor Nederlands 2009-II. *\o/* Ik ga alleen het tekstverklaren nog wat oefenen denk ik, daar ben ik niet zo goed in..

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:15

Elise, heel erg veel sterkte gewenst! Het zal zeker even erg moeilijk voor je zijn! :(:) Y;(

Naast alle vervelende berichten heb ik hier dan een heel blij bericht:
Onze merrie is aan het kegelen! *\o/* Ze is eigenlijk op 24 mei uitgerekend, maar heeft al wel een ontzettend dikke pens :P
Ze laat haar staart ook veel losser hangen en ik zag, nadat ze stond te plassen, kleine bloederige druppeltjes uit haar vulva komen :)) Ook staan haar uiers best wel op springen en hangen er best grote druppels (hars?) onder :D *\o/*

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:15

Jettie schreef:
Haha ja O:) mja we zijn alleen beoordeeld op praktijk.

Het is inderdaad heel veel.. volgens mij is het het belangrijkst dat je een beeld hebt van de periodes/stromingen, alle namen enzo hoef je niet precies te weten. ;)

Ja bij ons telde ook alleen praktijk mee voor het SE cijfer. Maar dat cijfer bestaat dan weer uit je praktijk en je beeldonderzoek. Ik sta een 7,2, vind ik nog best goed. :D Ben niet zo kunstig, haha. Vriendin van mij staat ook bijna een 9 volgens mij, die gaat ook de kunstacademie doen.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:18

Isjtar schreef:
Elise, heel erg veel sterkte gewenst! Het zal zeker even erg moeilijk voor je zijn! :(:) Y;(

Naast alle vervelende berichten heb ik hier dan een heel blij bericht:
Onze merrie is aan het kegelen! *\o/* Ze is eigenlijk op 24 mei uitgerekend, maar heeft al wel een ontzettend dikke pens :P
Ze laat haar staart ook veel losser hangen en ik zag, nadat ze stond te plassen, kleine bloederige druppeltjes uit haar vulva komen :)) Ook staan haar uiers best wel op springen en hangen er best grote druppels (hars?) onder :D *\o/*

Wat leuk! Ben bang dat je een paar slapeloze nachten tegemoet gaat? ;)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:25

Dat zou best wel eens kunnen :D Ze staat nu gewoon nog rustig te eten (maar dat deed ze de vorige keer ook tot vlak voor de bevalling), dus we zien wel wat het gaat worden... T is nu gewoon afwachten :D

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:48

Pffff ik ben nu biologie 2008-I aan het maken, het lukt me echt voor geen meter |( Echt geen een opdracht snap ik :=

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:02

Ik ga zometeen een biologie examen maken. Mijn biodata is net bezorgd. Men wat staat er veel in dat ding! :oo

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:14

Ik ga ook zo een biologie examen maken :) Ben benieuwd, moet een 4,3 halen om te slagen, maar wil toch wel graag een voldoende halen ;)

Maar ik vind biologie examens toch best pittig, ofja, het zijn allemaal toepasvragen naar mijn gevoel, je moet net verder denken dan de stof ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:29

Sterkte Lieziej :(:)

Spannend Itsjar! :D

Ik ben chago. Moet nog veel te veel doen en dan wil ik alleen maar minder gaan doen omdat ik nog zoveel moet :z
Gister niet zo ver gekomen met die samengevat, dus vandaag mijn 2 mappen met biologie spullen uitgezocht, en alle samenvattingen aantekeningen etc van mezelf maar even eruit gehaald en op volgorde gelegd, ga ik dat wel proberen te leren, kijken of dat beter werkt.
Denk dat ik zo eerst een nederlands examen ga maken, even wat anders doen...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:32

Ik heb net lekker gereden en ga weer verder met natuurkunde. Krachten en momenten. nog 3 onderwerpen te gaan! Dan een examen maken en dan ga ik me zaterdag en zondag nog mooi even op bio en nl richten. Pff ik zie het weer een beetje zitten na gisteren. Heb bijna zin om te beginnen. Wil er gewoon lekker vanaf zijn en slagen

Wat spannend isjtar!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:33

Hier begint ook de stress toe te slaan, merk het vooral met slapen. Slaap echt bagger. :=

Vandaag maar weer eens wat aan M&O doen. Gister een beetje aan bio gedaan, maar moest werken en 's avonds even ontspanavondje met wat vrienden van school gehad. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:40

Ik kon gisteren ook voor het eerst niet goed in slaap komen en heb vannacht gedroomd over natuurkunde. ik was echt aan het leren :P