[HK] VWO eindexamen 2010 III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:26

Miriam91 schreef:
Ik heb een 7 voor m'n pws. Best een tegenvaller eigenlijk :x
Bijna iedereen heeft bij ons vet goede cijfers. Ik hoor iedereen 8-en 9-ens en zelf een 10 (lijkt me onmogelijk maargoed). En dan heb ik een 7.... Andere mensen met dezelfde begeleider hebben een 7,3. Veel zeggen ook dat die begeleider altijd lage cijfers geeft (nl docent geeft ook voor spreekbeurten ed. laag). Ik heb er 110 uur in gestopt en dan is een 7 eigenlijk bestwel zuur.. :\ Of ben ik nou een zeurkous?

Nee snap het heel goed. := Echt zonde van pws, dat je cijfer van 1 begeleider afhangt.. Terwijl je er zoveel uur instopt.
Kan je niet iets er tegen doen? Coördinator of zo?

NieneWiep

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:29

Dat is toch wel jammer Miriam, heeft je begeleider jullie een scoreformulier oid gegeven, zodat je kan zien waar je minder gescoord hebt? Bij ons moesten ze punten invullen op een formulier zodat ze op het cijfer uitkwamen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:38

Ik heb inderdaad een scoreformulier gekregen met + en - enzo. Maarja als de ene begeleider wat soepeler is met beoordelen heeft de leerling daar dus voordeel van. Maar het stomme is nog dat het pws mijn enige cijfer is. Ik kom van de havo en heb dus geen cijfer voor maatschappijleer, levo, anw en dat soort dingen staan. Op die plek staat nu dus een 7 en als je een lotingsstudie wilt doen haalt dat het toch wel een beetje naarbeneden. Vriendin van mij zei nog laat het door een andere docent ook nakijken, maarja die kan dan alleen naar het product zelf kijken want ze is niet bij de presentatie en proces geweest. Ik weet dus niet of dat zoveel zin heeft. Als je vergelijkt dat een meisje zo'n 15 uur erin heeft gestopt en een 6,9 heb en ik 110 uur en een 7.. Oké het gaat niet om het aantal uur maar ik vind mijn product ook zeker niet slecht.
Ga vanavond even overleggen met m'n ouders en misschien maak ik er wel werk van..

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:41

Nueve schreef:
Iemand hier met 4VWO Wiskunde B Getal & Ruimte Deel II boek?

Maar broertje heeft die, ik kan wel ff voor je kijken? :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:03

Nueve schreef:
Iemand hier met 4VWO Wiskunde B Getal & Ruimte Deel II boek?

ja, wat dan?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:06

Balen Miriam... ik snap je frustratie...
Hier was ook iemjand die had van de eerste begeleider een 10 gekregen, kreeg van de tweede begeleider een 8... heel verschil he? werd dus een 9, maar ik vind dat je gewoon nóóit een 10 voor een werkstuk kan krijgen...
Wij waren ook bang voor een laag cijfer, want onze tweede begeleider was mijn oude scheikundeleraar (mocht ons niet, en wij hem niet, en gaf altijd lage cijfers), maar gelukkig viel dat mee :) Die heeft vast geen verstand van bio maar alleen van het taalgebruik ofzo denk? wat moet hij anders met ons PWS...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:08

Wiskunde toets was weer veel te lang vandaag...
bestond uit vier opgaven:
1. bewijzen= 6punten (wel wat ingevuld maar niet het goede antwoord)
2. lissajous= a, b, c. (geprobeerd maar snapte het niet)
3. oppervlaktes, booglengte, zwaartepunt etc, a t/m f, deze opdracht snapte ik eigenlijk helemaal geloof ik!
4. a - d, snapte het laatste stukje van d niet helemaal

dus hoop op een 6 (of hoger :)))...

en ik hoop dat ik mijn GR overal op het goede had! DEG en RAD enzo... :\

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:11

Miriam91 schreef:
Ik heb een 7 voor m'n pws. Best een tegenvaller eigenlijk :x
Bijna iedereen heeft bij ons vet goede cijfers. Ik hoor iedereen 8-en 9-ens en zelf een 10 (lijkt me onmogelijk maargoed). En dan heb ik een 7.... Andere mensen met dezelfde begeleider hebben een 7,3. Veel zeggen ook dat die begeleider altijd lage cijfers geeft (nl docent geeft ook voor spreekbeurten ed. laag). Ik heb er 110 uur in gestopt en dan is een 7 eigenlijk bestwel zuur.. :\ Of ben ik nou een zeurkous?

Ik snap je heel goed en ik zou er ook zeker werk van maken. Ik ben dus ook iemand die een 7 heeft gehaald en er maar 15 uur heeft ingestopt, dus zeker als jij er 110 uur in heb gestopt zul je eigenlijk in ieder geval een 8 moeten hebben. Nu zitten wij op verschillende scholen dus is het een beetje moeilijk om te vergelijken, maar je zei zelf ook al dat er bij jou op school ook iemand maar 15 uur in heeft gestopt en dan een 6,9 heeft. Klopt niet natuurlijk. Misschien mag die tweede begeleider wel je schriftelijke deel nog een keer nakijken en dat ze dan voor de presentatie de beoordeling van de andere docent meeneemt in het cijfer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:49

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:50

Miriam, is niet duidelijk dan waar je laag op gescoord hebt?
Ik heb ook maar een 6 terwijl andere mensen ook 8en en 9ens hebben, maar ik sta nog een 7 voor mn combinatie cijfer, vind het prima. :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:58

Mijn punten van de se-week :)

Natuurkunde: 6,4
Scheikunde: 6,1
Biologie: 6,3
Wiskunde B: 5,8
Aardrijkskunde: 4,8
Duits (brief): 6,8
Duits (mondeling): 7,1
Engels (brief): 5,8
Nederlands (boektoets): 6,7
Nederlands (beschouwing schrijven): 6,6

Aardrijkskunde ga ik sowieso herkansen, en heb dan nog een herkansing over, maar daar weet ik nog niet wat ik ermee doe.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:00

Goede cijfers hoor Astrid :j
Jammer van je aardrijkskunde, maar aangezien je die gaat herkansen zal dat ook wel lukken :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:22

Gittekit: Ik heb een 6,8 voor het proces (telt 30%), hoofdpunt was dat ik teveel begeleiding nodig had om op gang te komen (dit was overigens bij de andere groepjes ook het geval), een 7 voor het product (telt 50%) waar hij eigenlijk geen grote dingen op aan te merken heeft, een 7,3 (telt 20%) voor de presentatie waar hij zei dat de inleiding en slot nog wat pakkender hadden gemogen. Dit zijn alleen even de negatieve punten maar er werden ook positieve punten genoemd. Ik moet nog een eindgesprek hebben maar dit is de beoordeling die ik via de mail kreeg. Ik ga in ieder geval proberen om een hoger cijfer te krijgen. Vind een 7 toch te laag gezien ik er (in tegenstelling tot sommige andere bij ons op school) echt mijn best op heb gedaan, veel tijd in heb gestoken etc..

Mooie cijfers Astrid! ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:07

Cherellee_ schreef:
Wij zijn tot vrijdag verplicht om te komen en daarna is het eigen keus, maar het wordt wel aangeraden omdat sommige lesstof nog gewoon doorgaat.

jeetje tot vrijdag maar!! men, wij tot 27 april

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:53

Dacht ik wiskunde te snappen, kwam ik bij de Gemengde Opgaven.. ;(

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:57

:(:) Kan ik je heppelen Tess?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:59

I dunnooooo ;( Ik snap er geen kloot van ;(

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 06:02

Ik ben vandaag maar om 5 uur opgestaan om te leren voor frans mondeling. Heb hele stille hoop om op de een of andere manier toch een voldoende te halen.. Aan de inzet kan het niet liggen hahaha :D

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:53

Haha :P Doe je goed. Ik duim voor je :)

Mooie cijfers zie ik langskomen :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:01

Succes Cherelle!

Tessa ik deel je leed :+ Heb je wiskunde A of B? Ik ben nu ook aan het leren.. A en ik vind het zo moeilijk :+

Ben al vanaf half 11 vanmorgen bezig, met tekenen+ak+wiskunde. ARGH ik word gek maar het gaat best goed, afgezien van wiskunde :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:01

Hmm al vanaf half 11 bezig klinkt minder spectaculair dan dat ik het in m'n hoofd heb :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:04

Haha, ik vind het goed van je Chris!

Ben nu ook met wiskunde bezig maar dat is gelukkig niet zo moeilijk. Stel AK maar uit naar morgen, dat moet dan maar in 1 dagje. Vandaag Engels SE gehad, we moesten een comparitive essay schrijven, best lastig want ik begreep een van de teksten niet. :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:12

Lastig Nienke.. toch wel goed gevoel erover?

Ik weet niet of ik nou moet stoppen met wiskunde leren.. dat ik daar een herkansing op inzet. Dan kan ik me focussen op tekenen, ak en literatuur mondeling.. TIPS? :') Als ik een 1 haal voor wiskunde sta ik als het goed is nog voldoende..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:12

Haha, lekker dan Chris :')
Je mag AK best uitstellen, ik begin vanavond pas terwijl ik hem morgen heb :+

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:13

Chris schreef:
Lastig Nienke.. toch wel goed gevoel erover?

Ik weet niet of ik nou moet stoppen met wiskunde leren.. dat ik daar een herkansing op inzet. Dan kan ik me focussen op tekenen, ak en literatuur mondeling.. TIPS? :') Als ik een 1 haal voor wiskunde sta ik als het goed is nog voldoende..

Dan zou ik lekker tekenen, AK en literatuur leren :j
Je kan beter 3 zevens en een 3 halen dan 4 vijven :)